V roce 2005 se dařilo více levnější značce z dvojice britských ikon. Obě dvě jsou sice již několik let v náručích německých automobilových koncernů, ale to zřejmě většině kupujících nevadí...
Tak to plácáš. I před x lety, řekněme tak v 40. - 60. letech si Bentleye kupovali zejména různí umělci (herci, zpěváci atd.) a RR patřil spíše ke královně, sirům, dukům atd. Prostě k oficialitám a představitelům státu. Takže to co si napsal je zavádějící.. Ano na RR nemusíš mít vatu, na to musíš mít status. A, na dnešního Bentleye? Ale di.. GT je relativně levný auto a opravdu ho má kdejaká lůza. Víš kdo byl jeden z prvních na čekacím listu, resp. ani čekat nějak moc nemusel. Megapička - dědička Paris Hilton. Jestli ta má něco v hlavě (mimo nějakýho č..áka přes noc) tak to už asi každej...
U Bentleye to nehrozí? Až na to, že rappeři, fotbalisti a podobný rádoby celebrity si Bentleye (zejména Conti GT) kupujou nepoměrně víc, než RR...
A zadruhý, seděl jsem ve Flying Spur i ve Phantomu (bohužel jsem se ani v jednom nesvezl) a je to sakra rozíl - pochopitelně ve prospěch RR. Kombinace britský tradice a kvality BMW vyšla...
125S ma pravdu v tom, ze nejde porovnavat Conti A Phantom - ale myslim, ze cely vyznam clanku ma sirsi aspekt. Ide tam o porovnanie toho, ktorej z oboch znaciek sa dari viac po tom, ako boli prevzane novymi majitelmi - a to bez ohladu na to, aky model sa rozhodli predavat. ;-) To s cim v clanku nejde suhlasit su ale slovicka "pouze necelych osm set" - tu sa prejavuje to o com pisal 125S. Rolls ma ine predaje kvoli vyssej exkluzivite nez Conti. Takze tie predaje su relativne OK (aj ked je pravda, ze povodny plan hovoril o 1000ks). Hlavne vo vztahu k predajom z minulych rokov, ked to nebolo ani 500ks. Btw. keby sme porovnali prdaje modelov Phantom a Arnage (ktore si priamo konkuruju) vysledok by bol pre Bentley zdrvujuci...
brácho, myslím jako - hodně vaty... tak si Rolls-Royce koupit můžeš... ale Bentleye musíš. To je ten základní rozdíl mezi nima. Vedle toho se u vlastnictví Bentleye předpokládá určitej sportovní duch majitele. Když valíš RR... seš legenda, aniž by tomu musela nutně předcházet kremace, ale můžeš bej zrovna tak popovej trapák... bohužel. Tohle u Bentleye nehrozí. Na Bentleye musíš mít nejen vatu, musíš mít i v hlavě... musíš prostě na Bentleye mít. Udělat dokonalé auto umí každej ňouma... ovšem stvořit autosvět a naplnit ho obsahem, to vyžaduje mistrovství. Mistrovství Rolls-Royce, mistrovství Bentley a koneckonců i mistrovství Aston Martin... až někde tam za nima v dálce lze spatřit světla jiných... :yes:
Já s tím více méně souhlasím. RR a Maybach je o noblese, Bentley je víc sportovně zaměřený.. Řadil bych ho nepatrný kousek níž. Navíc, pokud by měl být na úplně stejné úrovni, musel by mít nižší prodeje a neměl by mít nic jako GT.. Toť můj názor.
:yes: Hele, to táhne fakt ten B FL. to je krasavec. Toto bude za chvíli moje firemní auto. Těším se ;-) A ten dole, 125S má pravdu, já bych spíš srovnával RR a Maybach, dle mého názoru je to vyrovnanější... :-!
RR bych srovnával spíš s Maybachem. BMW dalo RR více individuality a VW se nebojí měnit tradice. Phantom se mi zdá více tradiční, GT a sedan od něj se více přibližuje konvenčním luxusním sedanům.
Jo jo, je to začarovanej kruh. Už to tu několikrát proběhlo... Jenže aby mohla history sells, tak by museli v EU vyjednávat vyjímku z ochrany chodců...
z toho tuším debatu v pomyslným kruhu bez úniku... Problém je, že kdyžby chtěl Jag stát mnohem výš (nebo jen trochu) tak to je právě důvod nízkých prodejů a "normální" si koupí to BMW.. a vyšší cena jako exkluzivita to neřeší pač to by musel stát asi 3x tolik aby to mělo význam.... Takže to musí být stejná úroveň jako "premium" konkurenti BMW apod avšak s puncem vyjímečnosti - dle rčení "history sells".. Jenže tohle tvoří marketing a tam asi momentálně mají zřejmě krtka.... nebo něco horšího.. ;-\ :-(;-)
No co vím, RR si nestěžuje, jen média to asi prezentujou v duchu dnešní překroucený doby.. A Jag, bohužel, dnešní doba mu nepřeje.. Kdyby měl aspoň víc volnou ruku... (ano, pořád se mi zajídá vlastnictví AM a Jagu jednou společností a z toho plynoucích věcí)..
Jo, to je pravda, ale pak si nemuzou stezovat(Jag,RR) na nizsi prodeje nez ostatni "konkurenti"...neco za neco...vyjimecnost musi byt vykoupena mensim poctem prodanych vozu. Naopak ti, kteri "slezou" niz (cenou/image) si nemohou take stezovat...prodaji vice kusu, ale klesa "hodnota" znacky...i kdyz i to je spekulace. :-|
Myslim, ze prodejni cisla hovori jasne...diskuse lidi, kteri si pravdepodobne takove auto nikdy nekoupi(ne ze by nechteli), na tom nic nezmeni (vcetne mne). Proste Bentley se vydal cestou vyssich zisku diky vyssimu obratu i za cenu nizsi marze na kusu. RR drzi svou puvodni linii. Obe cesty mohou byt uspesne. Ja jsem take zastance "premiovosti" a vyjimecnosti, ale tyhle znacky tam podle mne patri rozhodne obe. Navic ono je to jako s tim tolikrat propiranym Jaguarem vs napr. BMW. Jaguar mnoho lidi zaradi jinam(vyse)...a proto si ho nekoupi! BMW jim prijde civilnejsi. Myslim, ze tohle u Bentley pochopili! ;-)
Ja jen nechapu, jakej je rozdil mezi prislusnosti Bentley ke koncernu VW a prislusnosti RR k BMW Group. A taky nechapu, kde se na auto.cz vzali takovi odbornici, ze uz i nad Bentley ohrnuji nos.
Kdybych já si měl vybrat, tak beru Bentley. Arnage T z roku 2002 :yes: Co to říkáte? Arnage se nepočítá? Proč? Cožeto...Continental GT? Hele, píše se tam "duel Bentley vs. Rolls-Royce", ne VW vs. Rolls-Royce! Takže Arnage T! >:-[]
Jo jo, byly doby, kdy se to dalo srovnávat. Ale dnes? Já to chápu tak, že RR je postaven ještě výš než Bentley. Prostě kdybych měl dnes jít a koupit si jedno z té dvojice, tak jdu pro RR.
Byl jsem se podívat v 5/05 na příjezdu Gumballerů do Prahy. Bylo tam vidět v praxi téměř celý sortiment Porsche, Ferrari, Lambo, BMW, MB..., i několik kousků B. Conti GT a já viděl 1 kus RR. Tedy k věci: připadá mi že z B. se stává luxusní masovka ve stylu VW, kdežto když mezi špalíry lidí vjela Rollska, dav zašuměl a ztichl. Co víc dodat...? Mimochodem: Na dotaz nějakého týpka k řidiči Dodge RAM který doprovázel červeného Vipera jestli mu stačí v tempu se ten chlap zašklebil, plácl do blatníku a odtušil: Ninehunderedfiftyhorsepower...
Já sem viděl continental GT během 5 dnů v Anglii 4x a musím říc, že je to nádhernej kočár, hlavně v modré barvě (truchu světlejší jak má impreza) vypadal jako pořádnej sporťák a těch 411 KW :yes:
Když je německá technika dobrá, tak proč jí do anglánů nedat?
Snad len tolko dodam, ze RR ide viac do luxusu a Bentley zacina predavad modely aj o 70% lacnejsie ako pred niekolkymi rokmi. Co sa tyka Continentalu GT. Videl som nazivo- zvonku velmi pekne ale interier ma sklamal. Na auto hodne 7-t mil. Sk je tam privela podobnosti s VW Phaeton a Audi A8(volant, rucky stierac atd...)
Já jsem Bentley naživo viděl. A nemůžu říct, že je to kousek, před kterým bych si kvůli jeho nadpozemský kráse krápnul do trikotu... To už ale jinde jsme - tyhle auta nemaj bejt krásný. Maj vyzařovat důstojnost, majestát, aristokratickou nadřazenost. Phaeton má do krásy daleko. Dojem ovšem zanechá zcela jistě. Stejně jako Bentley. Na druhou stranu musím říct, že mě osobně původ jeho (a Bentleyho) mechanickejch částí taky poněkud ruší. Jistě, na první pohled to neřešíš, ale cejtíš, že něco v auře anglickejch lordů není tak, jak by mělo bejt. Je to jako by zprávy BBC skřípal s německým akcentem... Pravdu máte oba. Tahle kategorie není jen o prodanejch kusech. Tyhle auta, ačkoli se to tak může jevit, nehrajou stejnou ligu. Nebo možná stejnou ligu, ale na jiným hřišti...
Som si istý že si Bentley FS nažive nevidel, je to jedno nádherné auto ktoré na teba spraví dojem, 100% garancia. A určite ťa prvé nenapadne že pod plechmi je nemecká technika, nato budeš myslieť až doma keď si to budeš zas a zas premietať...
to je teda titulok...
Vitazstvo v tej kategorii nie je len o predanych kusoch...
Pravy zberatelia kupuju iba RR, pretoze si zachoval povodnu pompeznost predchodcov
Bentley C. GT a F.S. su iba VW Phaetony s inou karoseriou...
...a potom ked vidite na ceste Phantom, je to urcite vacsi sviatok ako ked tade prejde nablyskany VW, ups, Bentley