Technika
No, ne že bych to nevěděl, ale zopakovat si to není na škodu... 😉 . Ještěže si Subaru zřejmě položilo jako podmínku půjčení vozu napsání tohoto článku. Tím nechci říct, že nejsem rád...! Bravo-Subaru! 😄
Já teda ne... asi proto jsem četl článek se soustředením jako při četbě závěrečné kapitoly Deseti malých černoušků... To nám ten rok pěkně začíná... jestli to takhle půjde dál... můžem nastoupit po prázdninách k VW do vývoje. BRAVO REDAKTOR :yes: P.S. Auta mě moc nezajímaj 😉 ovšem tohle mě dostalo :yes: :yes:
GTI, proč bravo redaktor? Stačí umět anglicky nebo umět číst propagační letáky...Pěkně řekni "Bravo , Subaru Technica Internacional !!!! 😉
Bravo, Subaru Technica Int... 😐 😄 :yes:
Nazdarek vespolek, GTI, už jsem se tě sice ptal, ale tu diskusku vymazali driv nez jsem si stacil precist odpoved, takže: už jsi se svezl??? víš v čem myslim, nechoď daleko ot tohoto článku 😄 Jinak zdravím všechny příznivce Subaru (mezi které bude brzy patřit i GTI, pokud se sveze) >😁
Chcel by som poprosit autora, ci by mohol uviest odkaz na zdroj informacii, pokial su dostupne na webe.
Dakujem.
Dakujem.
"Mezinápravový diferenciál Subaru DCCD rozděluje hnací moment mezi přední a zadní nápravu v poměru 35:65, s tím, že řidič může manuálně určit míru uzavření"
Podla [odkaz]
je normalne rozdelenie momentu v auto rezime 41:59.
Podla
[odkaz]
bol pre model 2006 pomer rozdelenia tociveho momentu upraveny na 41:59 z 35:65 pre MY2005.
Pojednaval clanok o Impreze STI MY 2005?
Podla [odkaz]
je normalne rozdelenie momentu v auto rezime 41:59.
Podla
[odkaz]
bol pre model 2006 pomer rozdelenia tociveho momentu upraveny na 41:59 z 35:65 pre MY2005.
Pojednaval clanok o Impreze STI MY 2005?
Tak to si, brácho, vedle v testech přečti. Sedni si ovšem k monitoru na tvrdou židli a pravou nohu si podlož dvacetilitrovým kanystrem naplněnym devadesátosmičkou. Na levý lejtko si přivaž činku... a na záda vem ruksak plnej tisícovek... musí jich bejt hodne přes mega... a dej se do čtení... je to dobrý čtení... Konec konců, najde se tam každej. I Loganista. Ten tam najde odpověď na to, proč tu jezděj Logany hlavně v modrý 😄 :yes: P.S. Zajímavé a důležité čtení :yes:
kardioSTImulátor - bravo :yes: Tohle vyžaduje hlavu :yes:
Preto a pre nic ine!
howgh 😉
May the ///M Power allways be with u
2.) pokud použiješ klasický diferák a nedáš k němu visko spojku nebo jiným způsobem nezajistíš samosvornost tak to bude to nejhorší řešení. To už lepší radši žádnej, když ho nelze uzavřít.
3.) Torsen bych nestavěl na úroveň DCCD. Je to čistě mechanické řešení, zatímco DCCD reaguje na vstupy z mnoha čidel. Torsen funkčně odpovídá klasickému diferáku s visko svěrkou (to co používá subaru). Jediný rozdíl mezi nima je v tom, že torsen ti nepřenese moment ze satelitu na šneková (planetová) kola, což může být výhoda i nevýhoda. Záleží na situaci.
4.) Co se týče náhražek neházel bych je do jednoho pytle. Rozhodně ne Haldex a třeba X-drive.
Haldex je jen mezinápravová spojka se zpětnou vazbou na prokluz, podle toho to se to taky chová. Je to dobre tak na vyjetí kopce. Můžeš ale upravit software a pak to bude permanentní náhon. S tím, že bude fungovat jako terení auto s připojitelnou přední nápravou, u kterého ji máš furt připojenou. Samozřejmě se to nebude chovat nijak extra a nechtěl bych platit ty gumy.
X-drive už je něco jineho,problem BMW (podobně jako mercedesu) je v tom, že zaritě trvá na zadnim náhonu i u čtyřkolky, i když ho omezuje kupou elektronických systemu. Takže to stejně nemá kýžený efekt.
X-drive má vstup od převodovky, dva výstupy k nápravovým dif.. Takže pokuď vhodně upravíš soft, dozadu dáš třeba torsen a přední dif. uzavřeš viskosvěrkou (místo dobržďování kol, co to používá), budeš mít system co funkčně odpovídá Impreze STI s DCCD.
5.) Co se týče Lancer Evo: tak AYC (od evo IV) je zhruba SH-AWD a ACD(od evo VII) je něco jako DCCD.
Zpusob jejich ovladani je uplne jinej.
Bmw ma pohon stalej 40:60, na predek muze byt preneseno az 70% momentu a to diky elektrohydraulickemu ovladacimu mechanismu spojky,ktery dochazi ke spinani nebo rozepinani spojky.
Hanldex je naproti tomu je pripojitelnej pohon, takze zadek se pripojuje az na zaklade prokluzu predku,ale to tak,ze potrebny tlak je pro lamelovou spojku vyvolan prave rozdilem otacek hridelu,kdy se zacnou pres axialni vacku pohanet pracovni pistova cerpadla,ktera teprve dodaji potrebny tlak pro sepnuti spojky a preneseni momentu na zadek.O2 uz ma pomocne vykonnejsi cerpadlo,ktere zajistuje pred-tlak pro rychlejsi reakci a diky tomu jde na zadek normalne uz myslim 2% momentu.
1.viskozni zaverka?
Jak funguje samostane viskozni spoka chapu principielne velmi dobre.Lamely se volne otaci ve vysoce viskozni kapaline kdy pri vetsim vzajemnym pootoceni hridelu vznikne velky vnitrni treni v kapaline,takze dojde "uneseni" hnanych lamel a preneseni momentu na vystupni hridel.Jako kdyz se vajicko postavi navrch a roztoci,tak se nejdriv roztoci skorapka a pak s sebou strhne zloutek...
Takhle samostatne to je v golfu III. treba. V kombinaci s diferencialem to ale nechapu.At uz napravovym ci mezinapravovym. Pokud neni prece rozdil otacek,tak se zadne jmoment neprenasi...? To by prece byla treba ta seriova impreza jen predokolka.. Vstupni hridel do viskozni spojky (a vystupni z mezinapr.diferaku) se prece otaci stejne rychle jako vystupni
s viskozni spojky,kterej se otaci stejne rychle jak zadni kola. Pokud teda uvazuju ze je viskozni spojka mezi zadnim a mezinapr. Pokud je VS pouzita jako zaverka u napr.dif. tak to nechapu taky.To by prece bylo podle me jedno kolo porad bez pohonu 😒(( Sem tak blbej.. Vysvetli mi to please 😒
2. klasicky mezinapravovy dif.??
K cemu vlastne je krome rozdeleni toc.momentu. Vsude se pise ze kola zadni napravy opisuji jiny polomery nez predni.To je jasny.Zadni vnejsi opisuje nejvetli,pak predni vnejsi,pak zani vnitrni a nakonec predni vnitrni. Ale k tomu prece nepotrebuju mezinapr.diferak ne?O tu diferenci otacek se postara kazdej napravovej diferak sam prece.
Haldex system taky nema mez.diferencial. Tak proc?
Diky moc za odpovedi.
Vezmu to od konce. Největší dráhu urazí PŘEDNÍ vnější kolo, nikoliv zadní. To jen pro pořádek. Kola přední nápravy v součtu urazí delší vzdálenost, než kola zadní. Proto, pokud jsou TRVALE poháněny obě nápravy, potřebuješ mezinápravový diferenciál, abys vyrovnal rozdíl mezi přední a zadní nápravou. Haldex nepotřebuje mezináp. diferák, protože se nejedná o stálý pohon všech kol - zadní náprava se připojuje pouze dočasně tehdy, hrozí-li (nebo už nastal) prokluz hnané nápravy. A i tehdy je haldex spojka často sepnutá jen částečně, takže v ní dochází k prokluzu, nápravy nejsou pevně spojeny a rozdíl v dráze kol se zde vyrovná. Dojde-li k úplnému sepnutí haldex spojky, pak je to zaručeně na povrchu s nízkou adhezí, kde stejně dochází k velkému prokluzu kol, a proto není potřeba napravovat rozdílnou velikost drah.
Máme tedy mezinápravový diferenciál, ale to nám samo o sobě nestačí. Kdyby nebyl nějakým způsobem obohacen o možnost uzavření (visko spojka, konstrukce ala Torsen atd.), docházelo by často k situacím, kdy jedna náprava (např. stojící na ledě) zoufale prokluzuje a na druhou nápravu nepůsobí téměř žádný točivý moment, protože všechen utíká přes prokluzující nápravu. To už nastínil Xpaja. A jak nám v tom pomůže zmíněná visko spojka? Zařadíme ji mezi hřídele přední a zadní nápravy. Výsledek? Pokud žádná z náprav neprokluzuje, jsou rozdíly v otáčkách jednotlivých hřídelí minimální (po rovině nulové, v zatáčkách mírně narůstají). Visko spojka je nastavena tak, že tyto malé rozdíly ji nechávají rozpojenou. Systém se v tuto chvíli chová jako obyčejný otevřený mezinápravový diferenciál a visko spojka se nijak neprojevuje. Změna nastane ve chvíli, kdy jedna z náprav začne prokluzovat - tedy rozdíl v otáčkách přední a zadní nápravy enormě naroste. V tuto chvíli začne působit visko spojka a svým sepnutím začne srovnávat rozdíl v otáčkách mezi přední a zadní nápravou. Pokud tedy do této chvíle přední náprava hrabala a zadní stála, po zásahu visko spojky je točivý moment přenášen i na zadní nápravu. Obě nápravy jsou díky tomu poháněny rovnoměrně, což je přesně to, co jsme chtěli.
Doufám, že jsem ti to objasnil, snažil jsem se napsat to co možná nejjednodušeji.
S pozdravem
Spectral