Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Zachránil vám život airbag, ESP nebo ABS? (diskuse)

Není tomu dávno, co byly airbagy či ABS výsadou luxusních automobilů. Dnes jsou tyto a další systémy běžnou součástí výbavy i malých vozů. Otázka na vás zní: Co si o nich myslíte? Zachránily vám už někdy život?
Zpět na článek
10. 12. 2005 13:15
neregistrovaný "naftero"
10. 12. 2005 22:58
neregistrovaný "xxx"
24. 12. 2005 16:24
neregistrovaný "J.A.Komensky"
10. 12. 2005 13:20
neregistrovaný "king"
10. 12. 2005 13:49
neregistrovaný "Lubosh"
13. 12. 2005 09:24
neregistrovaný "lubo"
13. 12. 2005 17:27
neregistrovaný "hajanen"
10. 12. 2005 13:29
neregistrovaný "Eléf"
10. 12. 2005 13:49
neregistrovaný "PIRANHA"
10. 12. 2005 14:05
neregistrovaný "HonzaT"
10. 12. 2005 14:55
neregistrovaný "Marko"
10. 12. 2005 16:02
neregistrovaný "Scooby"
10. 12. 2005 16:26
neregistrovaný "vrs"
11. 12. 2005 02:54
neregistrovaný "martin"
12. 12. 2005 15:57
neregistrovaný "rami"
10. 12. 2005 17:08
neregistrovaný "jirka"
13. 12. 2005 14:59
neregistrovaný "Mirin"
10. 12. 2005 14:06
neregistrovaný "147GTA"
10. 12. 2005 14:10
neregistrovaný "147GTA"
11. 12. 2005 02:52
neregistrovaný "martin"
11. 12. 2005 20:21
neregistrovaný "MAR"
29. 12. 2005 18:46
neregistrovaný "Miloš"
10. 12. 2005 14:09
10. 12. 2005 14:31
neregistrovaný "Marko"
11. 12. 2005 09:56
neregistrovaný "misoo"
11. 12. 2005 09:59
neregistrovaný "misoo"
11. 12. 2005 12:47
11. 12. 2005 18:43
neregistrovaný "Petr"
11. 12. 2005 22:52
neregistrovaný "GK"
12. 12. 2005 08:25
neregistrovaný "Petr"
12. 12. 2005 09:12
neregistrovaný "ciello"
12. 12. 2005 10:17
neregistrovaný "GTI"
13. 12. 2005 13:44
neregistrovaný "Zdenda"
14. 12. 2005 20:09
neregistrovaný "fikfik"
11. 12. 2005 23:06
neregistrovaný "lowkick"
12. 12. 2005 10:18
neregistrovaný "GTI"
12. 12. 2005 20:48
neregistrovaný "anonym"
12. 12. 2005 09:47
neregistrovaný "Jozki."
12. 12. 2005 10:18
neregistrovaný "GTI"
12. 12. 2005 12:31
neregistrovaný "Fireman"
10. 12. 2005 14:15
neregistrovaný "Simour"
10. 12. 2005 15:01
neregistrovaný "Bender"
11. 12. 2005 20:23
neregistrovaný "MAR"
12. 12. 2005 09:16
neregistrovaný "ciello"
14. 12. 2005 20:13
neregistrovaný "fikfik"
10. 12. 2005 14:55
neregistrovaný "Marko"
10. 12. 2005 14:57
10. 12. 2005 15:06
neregistrovaný "ZZ"
10. 12. 2005 15:11
neregistrovaný "Marko"
10. 12. 2005 16:39
neregistrovaný "ZZ"
10. 12. 2005 17:26
neregistrovaný "Marko"
11. 12. 2005 13:00
neregistrovaný "ZZ"
10. 12. 2005 17:59
neregistrovaný "mates"
11. 12. 2005 13:01
neregistrovaný "ZZ"
11. 12. 2005 10:56
neregistrovaný "davy"
12. 12. 2005 10:39
neregistrovaný "Lonestarstate"
12. 12. 2005 11:27
neregistrovaný "Marko"
12. 12. 2005 12:01
neregistrovaný "Lonestarstate"
12. 12. 2005 14:42
neregistrovaný "Marko"
13. 12. 2005 11:54
neregistrovaný "fangio"
14. 12. 2005 09:43
neregistrovaný "Marko"
12. 12. 2005 15:20
neregistrovaný "m4rty"
10. 12. 2005 15:19
neregistrovaný "K"
10. 12. 2005 18:39
10. 12. 2005 23:05
neregistrovaný "xxx"
11. 12. 2005 10:13
neregistrovaný "RRAAFF"
11. 12. 2005 11:32
neregistrovaný "Umierneny"
12. 12. 2005 11:25
neregistrovaný "Luck"
12. 12. 2005 11:27
neregistrovaný "Luck"
11. 12. 2005 23:33
neregistrovaný "martin"
10. 12. 2005 18:36
10. 12. 2005 18:58
neregistrovaný "mates"
10. 12. 2005 19:56
neregistrovaný "Marko"
11. 12. 2005 13:04
neregistrovaný "ZZ"
10. 12. 2005 19:07
neregistrovaný "audis"
13. 12. 2005 13:33
neregistrovaný "mikes"
10. 12. 2005 19:11
neregistrovaný "audis"
10. 12. 2005 19:25
10. 12. 2005 19:26
neregistrovaný "Slepejs"
10. 12. 2005 21:58
neregistrovaný "Michal"
11. 12. 2005 13:06
neregistrovaný "audis"
12. 12. 2005 11:32
neregistrovaný "Luck"
11. 12. 2005 14:26
neregistrovaný "Joyce"
15. 12. 2005 13:04
neregistrovaný "jumbo"
10. 12. 2005 19:24
neregistrovaný "K"
10. 12. 2005 19:29
10. 12. 2005 19:38
neregistrovaný "K"
10. 12. 2005 20:44
10. 12. 2005 20:51
neregistrovaný "mates"
10. 12. 2005 20:55
10. 12. 2005 20:57
neregistrovaný "K"
10. 12. 2005 21:03
10. 12. 2005 21:09
neregistrovaný "P911T"
11. 12. 2005 22:59
neregistrovaný "lowkick"
12. 12. 2005 10:22
neregistrovaný "GTI"
11. 12. 2005 23:05
neregistrovaný "Michal"
12. 12. 2005 00:33
neregistrovaný "Ozzy"
12. 12. 2005 09:22
neregistrovaný "ciello"
12. 12. 2005 10:24
neregistrovaný "GTI"
12. 12. 2005 13:29
neregistrovaný "Luck"
12. 12. 2005 17:57
neregistrovaný "lowkick"
17. 3. 2010 11:53
neregistrovaný "adalbert"
12. 12. 2005 09:51
neregistrovaný "briza"
12. 12. 2005 10:24
neregistrovaný "Alessio"
12. 12. 2005 10:28
neregistrovaný "ciello"
12. 12. 2005 13:24
neregistrovaný "Luck"
12. 12. 2005 17:59
neregistrovaný "lowkick"
12. 12. 2005 18:29
neregistrovaný "Alessio"
12. 12. 2005 22:49
neregistrovaný "já"
13. 12. 2005 00:11
neregistrovaný "anonym"
13. 12. 2005 16:39
neregistrovaný "ZM909AH"
14. 12. 2005 19:12
neregistrovaný "anonym"
15. 12. 2005 13:09
neregistrovaný "jumbo"
4. 4. 2008 19:10
neregistrovaný "kydlousek"
17. 3. 2010 11:27
neregistrovaný "adalbert"
17. 3. 2010 00:35
neregistrovaný "mtoufar"
neregistrovaný "naftero"
10. 12. 2005 13:15
první pomoc
Bezpčnostní systémy zachraňují životy, tedy pokud jsou používaný a né zneužívány. Airbag je mi celkem k ničemu pokud nemam pás, můžu mít ESP, ale pokud vlítnu do zátáčky ve 150 na sněhu tak ni to je celkem jedno, tam toho už moc nevystabilizuje, ... všechny systémy jsou dobré, řidič ale nestále podléhá fyzikálním zákonům a pokud se bude spoléhat na to, že ho tyto elektronické vychytávky zachrání, krutě se mílí.

Sám jsem měl nehodu a domnívám se, že mi airbagy zachránily život, stejně tak joko ABS pár chodcům, znáteto, jedete si autem, vlítne tam důchodce, dupnete na brzdu a auto je neovladatelný, sune se vpřed, nemůžete nic dělat, v tom zapracuje ABS, brzdy se povolý a výhybný manévr se povede a jeden důchodce to přežil... ;-)
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "xxx"
10. 12. 2005 22:58
Re: první pomoc
možná by neškodilo si po sobě přečíst napsané... hrůza!
neregistrovaný "J.A.Komensky"
24. 12. 2005 16:24
Re: první pomoc
jazykove okienko je na inom mieste ty gramatik
neregistrovaný "king"
10. 12. 2005 13:20
bez titulku
Ja mam v aute jen bezpecnostni pas. Zachranil me ale pokud by proti me vyrazil nakladak tak je mi nanic. Prekvapi me i dnes nektery * ktery se nepoutaji a rikaji ze se pri nehode udrzi volantu a zaprou nohama o podlahu a nic se jim nemuze stat.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Lubosh"
10. 12. 2005 13:49
Re: bez titulku
Alebo je teraz v mode tvrdit, ze "vsak mam airbag, nemusim sa zapinat." Je to smutne na nasich cestach...
neregistrovaný "lubo"
13. 12. 2005 09:24
Re: pasy su cisto osobna zalezitost
ja sy myslim ze je to kazdeho vec ci si dava pasy alebo nie. riskuje svoj zivot. horsi su ti ktori maju nejaku A8 a jazdia ako zmyslov zbaveni. ti riskuju zivoty druhych viac ako svoj
neregistrovaný "hajanen"
13. 12. 2005 17:27
Re: pasy su cisto osobna zalezitost
lide s oblicejem znetvorenym airbagem (protoze se nepripoutali) by mohli vypravet...

To neni fikce, ale smutna realita!!!
neregistrovaný "Eléf"
10. 12. 2005 13:29
Věda jde dopředu
Věda jde dopředu, ale myšlení některých řidičů značně pokulhává! Za nezapnutý bezpečnostní pás bych na místě odebíral řidičák! To je to nejmenší co pro sebe můžete v autě udělat a nějaký trapný výmluvy na tom nic nezmění!
Rozbalit vlákno
14
neregistrovaný "PIRANHA"
10. 12. 2005 13:49
Re: Věda jde dopředu
odebírál ridicak- za nezapnuty pas?? Noooooo tak to si celkem borec...myslim že je to každýho věc esli si chce chráni-t svoje zdraví nebo ne...nikoho jinýho tim neohrožuje takže podle mě je to každýho věc...A odebírat ři-dičak...no rozesmál si mě
neregistrovaný "HonzaT"
10. 12. 2005 14:05
Re: Věda jde dopředu
Nesouhlasim. Myslim, ze to v tomto pripade neni vec kazdeho a je dobre, ze je pouzivani pasu povinnost. Je sice pravda, ze kazdy by o svem zdravi mel rozhodovat sam, ale v tomto pripade nepouziti pasu neni jen veci jednotlivce...
1)
Naklady na leceni zraneni jsou vyssi u osob, ktere nepouzili pas (a tedy maji vaznejsi zraneni). Leceni pak platime my vsichni...
2)
Nepripoutana osoba muze zranit ostatni pasazery. V konecnem dusledku se pak muze dokonce stat, ze nepripoutany spolujezdec zrani, nebo dokonce zabije jineho spolupasazera.
3)
Pokud bourate nepripoutany a zemrete, pak neprimo muzete zvysit trest osobe, ktera nehodu (vasi smrt) zavinila. Pokud by jste pouzili pas, muzete prezit a trest pro druheho ridice bude nizsi. Vim, ze tento bod je problematicky, protoze je fakt, ze vina je na strane druheho ridice... ale preci je mu muzete neprimo zvysit trest.
Opravdu trvate na tom, ze je to vec kazdeho?
neregistrovaný "Marko"
10. 12. 2005 14:55
Re: Věda jde dopředu
:yes:
neregistrovaný "Scooby"
10. 12. 2005 16:02
Re: Souhlas s Honzou
:yes:
neregistrovaný "vrs"
10. 12. 2005 16:26
Re: Souhlas s Honzou
pokud si ridic tak nemuzez svim telem nikoho poranit ani zabit a to leceni si stokrat zaplatim s vyplaty pri tych dnesnich danich co musim platit jinak proti pasum nic nemam a pouzivam je
neregistrovaný "martin"
11. 12. 2005 02:54
Re: Souhlas s Honzou
Veliký, ale veliký omyl. Možné je všechno. Nebourá se jen čelně.
neregistrovaný "rami"
12. 12. 2005 15:57
Re: Souhlas s Honzou
to asi zarábaš 1 000 000/ mesiac ak si myslíš že si to liečenie už dávno zaplatil. (to že lekár je riaditeľom nemocnice nie je jediný dôvod, prečo sú naše zdravotníctva v šušti) Čo myslíš, koľko stojí CT, rontgen, prípadne operácia???? ...alebo ešte kupuješ rohlíky za 20 hal. že!!!
neregistrovaný "jirka"
10. 12. 2005 17:08
Re: Souhlas s Honzou
:-) Jednak souhlas a za druhé bych doplnil. Kdybych neviděl na vlastní oči, tak skoro neuvěřitelný bod 4) V zatáčce o sebe lehce škrtly Avie se Škodovkou. Nepřipoutaný řidič v osobáku se praštil hlavou nejspíš o futro dveří a sloupek. A omdlel. Banálně drápnutá Škodovka se pak neřízeně vydala po tečně do našeho protisměru. Nejen, že potom skončila výrazně hůř, ale její řidič způsobil další a daleko větší havárii, aniž by přitom byl při vědomí. :-)
neregistrovaný "Mirin"
13. 12. 2005 14:59
Re: Souhlas s Honzou
Pásy a svetlá celoročne, to schvalujem.
neregistrovaný "147GTA"
10. 12. 2005 14:06
Re: Souhlas s Honzou
Myslim, ze to neni kazdeho vec...protoze rozmasakrovany lidi (ktery si nezapli pas a vyleteli okynkem) v nemocnici neco stoji a ten pacient si rozhodne tuto peci celou neplati, ale podilime se na tom my vsichni!! My, kteri platime zdravotni pojisteni.....takze budu li extremista, takovym lidem bych celou zdravotni peci nauctoval, at si to hradi ze sveho...a ridicak bych jim snad klidne i nechal ;-)
neregistrovaný "147GTA"
10. 12. 2005 14:10
Re: HonzaT
koukam, uplne stejna reakce ve stejny cas, takze to vypada, jako bych od tebe opisoval ;-) jinak s dalsimi body co pises, souhlas :yes:
neregistrovaný "martin"
11. 12. 2005 02:52
Re: HonzaT
No, směj se, ale nepřeji Ti, aby Ti tento(svobodomyslný, ale bohužel pravděpodobně neznalý)nepřipoutaný spolujezdec kupříkladu srazil vaz při nekontrolovaném pohybu při závažné havárii. O tom, kde skončí Tvoje nepřipoutané tělo po nárazu v daném okamžiku nerozhoduješ. Rozhodnutí dělají všichni pasažéři v okamžiku, kdy nastoupí do vozu a buď se připoutají nebo ne. Buď svou šanci a šanci spolucestujících dojet zdráv zvyšují nebo dobrovolně snižují... Takže poutejte se a trvejte na tom, aby se poutali i všichni ostatní. Je to jako s pasivním kouřením. Když si v autě někdo zapálí, tak co je Vám platné, že Vy nekouříte...
neregistrovaný "MAR"
11. 12. 2005 20:21
Re: HonzaT
[odkaz]
neregistrovaný "Miloš"
29. 12. 2005 18:46
Re: HonzaT
Neuvěřitelná výmluva na lenost použít minimum zabezpečení a zapnout si bezpečnostní pás. Samozřejmě je zdraví věcí každého z nás. A přece si nenecháme do toho kecat, nedej bože dokonce poroučet. Bohužel léčení jde ze společného státního rozpočtu. Jsem pro, aby se každý rozhodl, zda se připoutá či ne, ale ať každý nese plnou odpovědnost za své rozhodnutí. Náhrada léčby, v případě trvalých následků bez nároků na podporu státu a pod. To se samozřejmě nikomu již nelíbí, každý má nataženou ruku a ostatní ať se starají, já nic dělat nebudu". Ani používat bezpečnostní pás.
10. 12. 2005 14:09
KOVBOJ SILNIC
se z tebe, brácho, nestane tím, že si necháš káru prošpikovat kdejakým zařízením, aby až se jednou ve slabý chvilce dotkneš nebe, tě dokázalo vrátit na zem. Technika jde dopředu, hustota provozu sílí a jen tvá hlava je stále stejně dutá a křehká. Před dvaceti lety jsi jel někam 100 kilometrů a většinou jsi nebrzdil a večer skoro pořád svítil dálku. Dneska většinou brzdíš a co jsou dálkový světla si můžeš vyzkoušet leda tak v garáži... Takže v takhle zahuštěném provozu bys měl především umět jezdit. To znamená bejt předvídavej, tolerantní, a uvážlivej. Býčí zápasy sleduj v televizi a na toreadora si na silnici nehraj. Umět jezdit také znamená vědět, co je to smyk, a jak se zvládá. Musíš se také naučit brzdit. A protože je známou věcí, že lidi jsou větší nemehla, než by byli ochotni připustit, nastupuje technika - omezovače, zabraňovače prokluzu, ABS ATD (to znamená - atakdále). Všechno dobrý i pro tebe. Takže zásada - pytlů není nikdy dost. Pasy nejsou od toho, aby ti zabránily vrhnout se za jízdy na tchýni, ale aby ti zachránily život, a ony to umí, zejména ve spojitosti s tím pytlem. To je základ. Pokud se naučíš v krizovejch chvílích brzdit tak, že na to hamtneš, jsi kámoš s ABS. Starší ridiči musí překonat letitej zvyk - kmitat nad brzdou kotníkem (lidoabs) a pokud tenhle pud zvládnou, je ABS jednoznačně přínos i pro ně. Ostatní systémy bezpečnější jízdy jsou o to potřebnější, o co jsi horší řidič... tak buď aspoň v prodejně k sobě jednou upřímnej a vybav ten svůj sen nižší střední vším možným. Že ti nezbejvá na CD? Nevadí, až to někam čelně naboříš a vymotáš se z pasu a aktivovanýho pytle, budeš si prozpěvovat jako R.A.Dvorský i bez toho CD :yes: P.S. Osobní historka - noc, 120 km/hod, zprava neviděnej divočák, tak 100kg. Pasy přitáhly tělo, pytel vystřelil včas. Předek rozšmelcovanej, divočák rozšmelcovanej celej. Řidič OK. Oprava 120tisíc. :yes:
Rozbalit vlákno
17
neregistrovaný "Marko"
10. 12. 2005 14:31
Re: KOVBOJ SILNIC
:yes: ...lidoabs >:D :yes: )
neregistrovaný "misoo"
11. 12. 2005 09:56
Re: KOVBOJ SILNIC
dik, nemusim nic pisat ;-) :yes:
neregistrovaný "misoo"
11. 12. 2005 09:59
Re: KOVBOJ SILNIC
no a osobna skusenost zatial nastastie ziadna (klop klop klop), ale myslim si, ze najdolezitejsi bezpecnostny prvok ma kazde auto, a to medzi volantom a hlavovou opierkou ! len niekomu funguje menej, inemu viac, no a niektori ho maju permanentne vypnuty... 8-s
11. 12. 2005 12:47
Re: KOVBOJ SILNIC
:-) :yes: :yes:
neregistrovaný "Petr"
11. 12. 2005 18:43
Re: KOVBOJ SILNIC
100% souhlas :yes: Ja nastesti zver dycky ubrzdil. S jednou vyjimkou...taky asi ve 120km/h vyleti z pole zajic a snazi se mne preletet pred autem. Nestiha to...nasleduje sleha. 1,7 tuny tezky auto nadskoci dobrych 5cm. Zastavuju a zjistuju skody...odnesla to poklice na cerstve obutych zimakach. Zajic ma pochroumane to cim myslel, kdyz vyletel z toho pole a chtel stihat prebehnout. To byl jen asi 5kg zajic, ale rana jako z dela. Kamos takhle nabral srnu a nasel ji az v kufru (kombik). Vnitrek auta totalne cerveny. Kdyby se v tu chvili lezerne neopiral o operku na dverich a tim padem nemel hlavu dal od prostredka, tak bylo po nem.
neregistrovaný "GK"
11. 12. 2005 22:52
Re: KOVBOJ SILNIC
Tak to teda nevím co tvůj kámoš s tím autem dělal. Srazil jsem s Fabií srnu v rychlosti cca 100-110km/h vypadla značka z rámečku prasknul rámeček motoru mezi světly a tot vše srna se svezla po kapotě přes sklo a odlítla dozadu nic nepoškrábala a na autě jsem neměl ani kapku krve a druhý den jsem to tam prohlížel ve dne a nebyla tam nikde ani kapka krve.
Srnka byla běžně velká dospělá srna.Jelen nadělá bordelu asi víc, tak kolik teda ten tvůj kámoš jel ???
neregistrovaný "Petr"
12. 12. 2005 08:25
Re: KOVBOJ SILNIC
Jak byvalo jeho dobrym zvykem....asi tak 150. Uz jsem zapomnel s cim to jel, ale tusim s nejakym francouzem. Melo to nizky predek, tak jela primo do skla...
neregistrovaný "ciello"
12. 12. 2005 09:12
Re: KOVBOJ SILNIC
..tak nás tady přestaň lakovat že ve 100km/h sejmeš srnku a spadne ti jen RZ... :-) :-) :-) a ta dospělá srna se pak na tebe podívala a ladným skokem zmizela v lese že...?!?? >:D >:D >:D Tak napiš tehdy, až prosím tebe srzíš aspoň bažanta... pak si řeknem.... OK..??!?? ;-)
neregistrovaný "GTI"
12. 12. 2005 10:17
Re: KOVBOJ SILNIC
Viděl bych to tak na kolibříka :-)
neregistrovaný "Zdenda"
13. 12. 2005 13:44
Re: KOVBOJ SILNIC
...tak, tak, je to nesmysl. Za podobnych podminek nabranou srnku zabijes (kamaradova octavka mela zrizenou masku, kapotu, strechu a byla vzadu bez kridla) kdyz povyskoci, bude to naposledy, zlames ji femur a humerus, kdyz to bude lan, muze ti klidne skoncit v naruci. Hlavne si pamatuj nejdulezitejsi pravidlo: ZVIRE SE VZDY POKUSI PREBEHNOUT!!!
neregistrovaný "fikfik"
14. 12. 2005 20:09
Re: KOVBOJ SILNIC
a hlavne skoro nikdy to zviera nie je solista a ma za sebou este niekoho z rodiny :/
neregistrovaný "lowkick"
11. 12. 2005 23:06
Re: KOVBOJ SILNIC
:*) :yes: :yes: :yes:
neregistrovaný "GTI"
12. 12. 2005 10:18
Re: KOVBOJ SILNIC
:-) :yes:
neregistrovaný "anonym"
12. 12. 2005 20:48
Re: KOVBOJ SILNIC
Hmmmm tak pánové bábovky můžu to deklarovat policejním zápisem a fotkama, ale darmo mluvit.Holt štěstí se mi lepí na paty ;-)
neregistrovaný "Jozki."
12. 12. 2005 09:47
Re: KOVBOJ SILNIC
Dal by som ti pokutu a odobral vodicak. Ved to je evidentne porusenie maximalnej povolenej rychlosti o 30 km/hod. !!!!! A este sa tym chvalis. HANBA. Zase to bol "dlouhej tahlej a plna tri" co ? ;-)
neregistrovaný "GTI"
12. 12. 2005 10:18
Re: KOVBOJ SILNIC
:-) Tenkrát byly plný kaklhoty... :-)
neregistrovaný "Fireman"
12. 12. 2005 12:31
Re: KOVBOJ SILNIC
Tu bych jenom dodal, ze pokud někomu nečekaně něco nebo někdo vletí do cesty, tak na jakekoliv kmitani kotníkem si ani nevzpomene. 99% lidí proste bupne na brzdu a nikoho v tu chvíli nenapadne povotit brzdu aby mohl udělat vyhýbací manévr. V tomto případě je ABS k nezaplacení. Osobně jsem si to vyzkoušel na zkušební dráze ve Vysokém Mýtě a vyzkoušel jsem si i to, že když se to s rychlostí přežene, tak ani žádná elektronika to už nezachrání. Prostě fyzikální zákony platí !!!!!!
neregistrovaný "Simour"
10. 12. 2005 14:15
Myslím si..
Zdravím všechny diskuséry!Nedávno jsem si koupil velké luxusní auto prošpikované všemi možnými i nemožnými elektronickými systémy a zatím tedy nebyly žádné situace,kdy by mě jako řidiče nějak omezovaly.To co už tady padlo od vás všech s tím souhlasím.Je jasné,že všechno se musí použít správně.Pás,airbag atd.Jedno vím ale určitě.Když nastane nějaká krizová situace,budu moc rád že tam ty "věci"mám.Proto si myslím,že to co dělají páni inženýři pro bezpečnost v automobilkách je přinejmenším chválihodné.Ale hlavně..jezdit opatrně a ohleduplně!Dík :-)
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "Bender"
10. 12. 2005 15:01
Re: Myslím si..
Ty jsi luxusní trotl >:-[]
neregistrovaný "MAR"
11. 12. 2005 20:23
Re: Myslím si..
Nezáviď, třeba se jednou taky dočkáš... ;-)
neregistrovaný "ciello"
12. 12. 2005 09:16
Re: Myslím si..
Bendere.... :-) napiš až ti doroste mozek.... Jo..??? :no:
neregistrovaný "fikfik"
14. 12. 2005 20:13
Re: Myslím si..
len sa s dovolenim opytam, mas na cumaku i tie lesenarske trubky? v CZ sa mi zda, ze to je povinna vybava cohokolvek, co sa tvari, ze to prekona i vacsiu kaluz (louzicku) ;-)
neregistrovaný "Marko"
10. 12. 2005 14:55
Zalezi na tom
zalezi na tom, o akom systeme sa budeme bavit. Ak je to "technicka" pomocka v ovladni auta (ABS, ASR, TSC, BAS, Terrain-Response, ...), alebo pasy a airbag, som za. Ak clovek jazdi rozumne, urcite mu pomozu v situacii, ked sa radost z jazdy dostane na / za hranicu tej radosti... Potom su tu ale systemy, ktore sa na elektronickej baze snazia nahradit ludske vnemi: night vision,priestorove radary, autopiloti, atd... Tu by som bol velmi opatrny. Tieto systemy totiz pracuju v ralnom case po celu dobu jazdy a davaju vo velkej miere vsanc svojej funkcnosti zivot vodica. Ten, kto ich ma v aute, bude sa logicky na ne spoliehat. A nahradit myslenie, predvidavost a ludsku opatrnost (mozno strach) akokolvek inteligentnym strojom je sice zvadzajuco lakava predstava, ale je velmi nebezpecna a nespolahliva. No a potom su systemy ako progresivne riadenie, hydropneumaticke pruzenie, elektrohydraulicky posilovac riadenia, atd... Mnohi tvrdia, ze stracaju kontakt s autom, a necitia , ze ho ovladaju. A maju pravdu. Lenze, su aj ludia, ktori chcu iba komfortnu jazdu - a pre nich to je spasa....Tkze tieto hracky su vecou priorit.
Rozbalit vlákno
16
10. 12. 2005 14:57
Re: Zalezi na tom
:yes: Dobrej postřeh ;-) :yes:
neregistrovaný "ZZ"
10. 12. 2005 15:06
Re: Zalezi na tom
"hydropneumaticke pruzenie" - tak na tomhle bodě se neshodneme. Tady podle mě nemáš pravdu... Jinak souhlas.
neregistrovaný "Marko"
10. 12. 2005 15:11
Re: Zalezi na tom
OK - zle som to napisal - spravne malo byt adaptivne pruzenie. Nemyslel som teraz dost specificky system Citroenu. Skor som to chcel napisat ako jazdny mod, kedy "podvozok" filtruje nerovnosti, svojim makkym nastavenim. Vtedy je sice jazda plavna, ale kontakt s vozovkou je minimalny. Normale to poznam z Laguny, a aj na S-klasse je takyto mod. Ked v tom ides, necitis kde je hranica toho, aby Ti napr. auto neustrelilo...
neregistrovaný "ZZ"
10. 12. 2005 16:39
Re: Zalezi na tom
OK, tak v tom případě souhlasím se vším. Ostatně jako vždy... To je nuda, co? >:-[]
neregistrovaný "Marko"
10. 12. 2005 17:26
Re: Zalezi na tom
>:-[] ...sobota. Btw. uz vyse tyzdna je na svete foto novej Toyoty Camry (pod prehladom Toyoty na 5 rokov) ale aj novy Chevrolet Epica (nastupca Evandy): [odkaz] // Ja viem, ze asi nic moc, ale aj tak... :-) ;-)
neregistrovaný "ZZ"
11. 12. 2005 13:00
Re: Zalezi na tom
Jo, koukal jsem na tu Toyotu. Nějak mě to ale nenadchlo (ne tvůj rozbor, ale plán Toyoty jako takové). BTW ta Epica vypadá jako ta Camry >:D Fakt jsem nejdřív myslel, že ses "zase" spletl >:-[] Ale taky je to možná tím, že mám ještě zalepená víčka - teď jsem vstal :-)
neregistrovaný "mates"
10. 12. 2005 17:59
Re: Zalezi na tom
Ses tesil, ze budes polumizovat se zdejsim auto guru na tema Citroen a sklaplo ti, co?;-) Jinak souhlas s Markem, GTI a HonzouT :yes:
neregistrovaný "ZZ"
11. 12. 2005 13:01
Re: Zalezi na tom
Taky jsem se divil, že jsem napsal MARKOVI, že nesouhlasím >:-[] ;-)
neregistrovaný "davy"
11. 12. 2005 10:56
Re: THERMO VISION
TV pozivam (nejedna se o Night vision, tedy zesileni svetla, nybrz zesileni tepla).Musim rici,ze je to velmi prinosna pomucka.Vecer a v noci zarizeni registruje zvirata v pomerne velkem uhlu a vidim treba pasouci se stado v noci nekolik set metru od vozovky v krovi.Stejne tak treba neosvetleneho cloveka, kracejiciho po kraji vozovky.Zkousel jsem doasha a oproti NV(cca 150m) TV vidi bez problemu teplo i na 15km!!Takze tenhle bezpecnpostni prvek ma velky prinos pro bezpececnost. Co se tyce dalsich systemu,odpruzeni atd.,vnimam jejich uzitecnost,ale presto se rad nekdy od techto vymozenosti odprostim,sednu si do Speedstera (zadne ASR, posilovac, inteligentni odpruzeni atd.)a vychutnam si ten primy kontakt s autem a silnici na hranici fyzikalnich zakonu (samozrejme nejradeji na okruhu, treba takova Sosnova je na to super).Jinak jestli bude mit nekdo zajem,udelal jsem si par videi s TV,tak bych to nekam mohlo vystavit.
neregistrovaný "Lonestarstate"
12. 12. 2005 10:39
Re: THERMO VISION
I když je to detail: třeba v Cadillacu se to jmenuje Night Vision a pracuje to taky na tepelném (infračerveném) principu. Systém nočního vidění na zbytkové světlo se v automobilech vůbec nepoužívá, protože by ho každý světlomet v okolí doslova oslepil, tudíž je to v provozu nevyužitelné. Jinak taky jsem moc nepochopil, proč Marko přidal noční vidění k systémům, které zasahují do řízení vozu. Noční vidění jen zlepšuje viditelnost a je to bezpochyby super věc, která si zaslouží být zapnutá prakticky nepřetržitě a nechápu, proč by měl být člověk v jejím využívání "opatrný". ;-)
neregistrovaný "Marko"
12. 12. 2005 11:27
Re: THERMO VISION
1.) Ospravedlnujem sa za zjednodusene nazvanie systemu nocneho videnia (Btw. Mercedes pouziva infracervene nocne snimace, ktore registruju aj svetlo protiiducich aut, stromy, dokonca patniky pri ceste - ktore nevyzaruju nijake teplo...). Chcel som iba upozornit na system - riesenie ako celok. /// Nezaradil som ho do systemov, ktore ovplyvnuju riadenie vozu. Je medzi systemami, ktore nahradzuju ludske vnimanie. A suhlasim s tym, ze aj kazdy z tychto systemov moze byt prinos. Moja reakcia bola ale o niecom inom. Chcel som nou upozornit na to, ze je pre mnohych velmi zvadzajuca predstava, ze budu moct ist v noci, a dazdi 120 km rychlostou s presvedcenim, ze pre nich pracuju podobne systemy. Ze elektronika nahradi to co vodic vidi a citi. Ze nahradi jeho predvidavost a zdravy rozum v, ktory v takychto podmienkach veli ist opatrne. Nijak nespochybnujem opatrnost / standardnu jazdu spolu s tymito vecami. Ta opatrnost je totiz najlepsi zalohovy system. Bohuzial, si ale myslim, ze vacsina ludi to nepouzije ako "pomocku", ale ako "zbran". ;-\ ;-)
neregistrovaný "Lonestarstate"
12. 12. 2005 12:01
Re: THERMO VISION
Chápu, co chceš říct. Podle mě ale mít noční vidění není v důsledku v ničem odlišné oproti tomu mít jen například dvojnásob účinné světlomety (což je nemožné kvůli oslnění). Takže pokud to někomu nezdravě posílí sebevědomí a chuť riskovat, je to smutné, ale stejně to samé může způsobit i ABS a ESP a ty si, jak jsem pochopil, zařadil do kladně hodnocených systémů. Pro mě je víc rozhodující kritérium, zda mi to bere část řízení nebo ne. Víc mi vadí ty, co berou kontrolu (ESP a aktivní tempomat). U těch mám pocit, že stačí malá porucha a naopak nehodu způsobí. ps: to s tím názvoslovím nočních vidění nebylo na tebe ale na Davyho. Hlavně jsem zvědavý, kde Davy to Thermo Vision sebral. Asi ho ukradl někde ve vojenským skladu. Protože největší dosah ze zařízení montovaných do sériových aut má pasivní tepelný snímač Night Vision od Raytheonu s dosahem asi 0,7 km (Cadillac DeVille, Hummer H2, H1)
neregistrovaný "Marko"
12. 12. 2005 14:42
Re: THERMO VISION
Ano - je vecou pohladu, co povazujeme za nebezpecnejsie. A je to vec konkretnej situacie. Pre mna iba vychadza nebezpecnejsi system ten, ktory lahsie navadza vodica k tomu, aby sa spoliehal viac na "sprostredkovany" obraz/zvuk, atd... ako system ktory z principu funguje iba ako technicka pomocka. Myslim, ze viac ludi by sa malo tendenciu spoliehat sa na to z coho maju realnu spatnu vazbu (nieco co vidia), nez nejaky pomocnik. A samozrejme, zlyhat moze cokolvek...myslim, ale ze niektore systemy (ako tu bola debata pred par dnami ohladom Distronicu od MB) zlyhavaju nie z technickej prici, ale z pricin "vonkajsich" - poveternostnych, priestorovych, atd. A su to prave systemi, ktore su sice inteligentne ale velmi zlozite - takze sa to u nich da cakat. Ale samzorejme, Night Vision & spol. je zrejme zly priklid - ked zlyha, evidentne to je "postrehnutelne".
neregistrovaný "fangio"
13. 12. 2005 11:54
Re: THERMO VISION
Patníky jsou vidět právě proto, že systém využívá ODRAŽENÝCH IR paprsků.
neregistrovaný "Marko"
14. 12. 2005 09:43
Re: THERMO VISION
V PR materialoch k S-Klasseje to vysvetlene a je to trochu inak. V aute su dva infracervene svetlomety, ktore "osvetluju" priestor pred autom. Potom tam je kamera, ktora to snima...
neregistrovaný "m4rty"
12. 12. 2005 15:20
Re: THERMO VISION
Tak to bychom urcite vsichni radi videli, pochlub se ;-)
neregistrovaný "K"
10. 12. 2005 15:19
Spolehlivost ??
elektronický stabilizační či protiprokluzový systém, je to dobré na novém autě, ale co spolehlivost, pár zim konektory v soli, a co to udela ??, kdyz se vam najednou v lete z ESP treba zablokuje ve 120 km/h predni kolo, jenom protoze byl zkorodovanej konektor od nejakeho senzoru u kola, nikdo nerekne ze za to mohlo ESP, protoze to auto bude dost dost znicene. Na jendu stranu ma vse svoje vyhody a nevyhody. Na nic se nikdo nemuze spolehnout. Nezapomnte, cim vice bude elektroniky v aute, tim bude auto min spolehlive.
Rozbalit vlákno
7
10. 12. 2005 18:39
Re: Spolehlivost ??
Nepíšeš to z Trabantu? Z miliónú aut na silnících se ÚDAJNĚ jednou stalo, že někde fe Francii se nějakýmu pošukovi zadrhl tempomat. Píšu údajně, protože to nikdo nepotvrdil... Tak bacha, brácho, kino Ponrepo ukončilo promítání, vskoč do reality.
neregistrovaný "xxx"
10. 12. 2005 23:05
Re: Spolehlivost ??
zajímalo by mě, jak to tenkrát s tím tempomatem v renaultu (Vel Satis) doopravdy bylo - ten magor tvrdil, že nemohl brzdit apod, což je nesmysl - tempomat jen ovládá škrticí klapku (resp. dodávku paliva) a na brzdový ústrojí nemá sebemenší vliv
neregistrovaný "RRAAFF"
11. 12. 2005 10:13
Re: Spolehlivost ??
Jenže měl automat a vzhledem k tomu,že tempomat udržoval rychlost,čili i převodovka udržovala rychlost.Kdyby začal brzdit,tak ty brzdy za chvilku půjdou do kytek,protože automat by si podřazoval níž a níž.A vypnout motor to nešlo,pač to nebylo auto na klíček ale na kartu(řízené počítačem) a ten nedovolí vypnout motor za podmínek,když je motor v chodu.
Prý to tak bylo,ale potvrzené to NEMÁM!
neregistrovaný "Umierneny"
11. 12. 2005 11:32
Re: Spolehlivost ??
Podla mna brzdy musia vediet zastavit motor a nechat ho skapat. Alebo chces povedat ze ten Vel Satis ma taky silny motor ze je ho nemozne zastavit dupnutim na brzdu, cize motor silnejsi ako brzdy??
neregistrovaný "Luck"
12. 12. 2005 11:25
Re: Spolehlivost ??
Zajímavý je, že v tom autě měl elektronickejch vymožeností 3 kopce ale tempomat, kterej se nevypne při brždění, mi přijde jako samozřejmost... To už bylo v 96 v 2,5 V6 Mondeu... Takže mi to přijde spíš jak * a né nevypnutelný tempomat.
neregistrovaný "Luck"
12. 12. 2005 11:27
Re: Spolehlivost ??
Jo a je pravda, že než abych zkusil brzdit a podělal brzdy, tak se taky radši budu řítit dál nekontrolovaně... IRONICKÁ POZNÁMKA (aby to pochopoili úplně všichni).
neregistrovaný "martin"
11. 12. 2005 23:33
Re: Spolehlivost ??
Je to jednoduche, kazde elektronicke zariadenie ma tri stavy, 1, 0 a porucha, je to vymyslene tak inteligentne, ze napriklad pri nule musi byt nejaky signal a ziadny signal je pri stave porucha, takze ak ti skoroduju kontakty, nieco sa roztrhne a podobne, zo senzora neprichadzaju jednicky a nuly, ale stav porucha a tento senzor je ignorovany, ponechany mechanickej funkcii... procesory, ktore spracovavaju signaly su vzdy v neparnom pocte a berie (obvykle tri) a za spravny sa berie signal ktory je rovnaky u vacsiny (dva z troch a pod) a vsetky ostatne stavy sa beru ako porucha... takze najhorsie je, ze sa ti na pristrojke nerozblika kontrolka porucha lebo je vypalena, co sa ovsem pri led-ke nestane, lebo je to polovodic...
10. 12. 2005 18:36
RAY BRADBURY HADR
Brácho, já roky prožil v dobé, kdy, když jsem si dělal koktejl, vyhazovalo to pojistky, já soustavně sháněl přetrženej řemínek na pohon gramofonu, chleba jsem krájel tupejma nožema a když jsem se náhodou telefonem někam dovolal, zved´ to někdo, koho jsem nesháněl. V televizi se tak co čtvrtrok vyměňovaly lampy, a vycucávat z karburátoru v zimě vodu jsem uměl skoro za jízdy. To dnes, dnes žijem z tohoto pohledu v dokonalé době. Já vlastně ani neznám, že by se věci porouchávaly. Fascinující. Sbírám houby uprostřed lesa a řeším se svým ďaňovým poradcem telefonicky jak to zařídit, abych na to klestí nemusel chodit profesionálně. CD, DVD, TV, všechno jen funguje. Sedneš do auta a za rok jen tak nalítáš to, co nenajezdila celá Varšavská smlouva. Žádná porucha, žádnej problém. A když, tak za půl hodiny jedeš dál. A co víc, výrobci náš hýčkaj, chráněj naše životy... Je to prostě jedno velký štěstí, že se toho člověk dožil. Jen bacha... pokud se brácho domníváš, že tak, jako technika, dnes fungujou i lidi, tak zbrzdi... vykoumat fungujícího mobila je, zdá se jednodušší, než-li vymlátit z mozku lidem hloupost... tak s tím počítej až to zas někam budeš valit hlava nehlava obloženej empétrojkama, na papučích abéesku a na hlavě kevralovej pytel naděje :yes:
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "mates"
10. 12. 2005 18:58
Re: RAY BRADBURY HADR
:yes: :yes: Dneska ti to teda pise! ;-)
10. 12. 2005 20:57
Re: RAY BRADBURY HADR
:yes:
neregistrovaný "Marko"
10. 12. 2005 19:56
Re: RAY BRADBURY HADR
:yes: :yes: :yes:
10. 12. 2005 20:57
Re: RAY BRADBURY HADR
:yes:
neregistrovaný "ZZ"
11. 12. 2005 13:04
Re: RAY BRADBURY HADR
Gut gemacht :yes:
neregistrovaný "audis"
10. 12. 2005 19:07
pasivní ano, boužel akt. není vypínatelna
jsem pro pasivní bezp. ve všch směrech. Bohužel pro radost z jízdy dnes už snad nejsou až na vyjímky vypínatelné ESP, ABS ani omylem. ABS bylo v AUDI 80 (B3), ESP bylo zhruba ve vozech vypínatelné 1995 - 2000, pak to tam prakticky snad všichni začali spát bez vypínání! škoda..., technicky by v tom neměl být problém + nechápu to uvažování.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "mikes"
13. 12. 2005 13:33
Re: pasivní ano, boužel akt. není vypínatelna
ESP se dělá vypínatelné i teď, zkus se někdy rozjet v hlubokém sněhu s ESP a zjistíš proč.
neregistrovaný "audis"
10. 12. 2005 19:11
naraz v 36km/h
vyzkoušel sjem si na trenažéru naraz v 36 km/h (neměl sem ale před sebou volant, abych se ho mohl držet). Ku*va nepříjemný! půl minuty jsem to rozdejchával.
Rozbalit vlákno
7
10. 12. 2005 19:25
Re: naraz v 36km/h
Buď rád, žes tam ten volant neměl. Doma by tě museli tři měsíce umejvat. P.S. 36 se mi zdá až moc... to je už vážná šleha.
neregistrovaný "Slepejs"
10. 12. 2005 19:26
Re: naraz v 36km/h
ten test jsem taky absolvoval. Je to opravdu slupka jako hrom. Bejt tam volant tak si zlomim ruce. Jak rikam ja. U me v aute nikdo nejede bez pasu. Co naplat, ze ja sem pripoutanej, kdyz ten zamnou me muze zabit svym letem vpred. Nebojte se jim rict, "Pokud se nepripoutas tak nejdes" a hotovo. Je jedno komu to rekne jestli je to tchyne nebo reditel.

Jinak pomocne systemy jsou fajn, ale zakony fyziky stale plati, coz nekteri kaskaderi nechapou dokud to nerozvesi nekde do lampy nebo jinam.

At se vyblbnou na motokarach. Tam je to relativne bezpecne ( uzavreny okruh, hrazeni a relativne bezpecna rychlost).

Slepejs
neregistrovaný "Michal"
10. 12. 2005 21:58
Re: naraz v 36km/h
Kde je takový trenažer, chtěl by to také vyzkoušet. Díky
neregistrovaný "audis"
11. 12. 2005 13:06
Re: naraz v 36km/h
vyzkoušel jsem si ho na autosalonu v brně. Myslím že ho tasm měl besip, ale nejsem si jisty. tj. na automobilových akcích...
neregistrovaný "Luck"
12. 12. 2005 11:32
Re: naraz v 36km/h
JJ, souhlasím... taky jsem v tom tranažéru byl a náraz je to slušnej... si vemte rychlost 3x vyšší... :no:
neregistrovaný "Joyce"
11. 12. 2005 14:26
Re: naraz v 36km/h
Zažil jsem doopravskej náraz ve 30 km/h a díky bohu že jsem měl volant, abych se ho mohl držel. I když pás sepne včas, tak ten volant přijde vhod. Jinak mě překvapilo, že jsem naprosto chladnokrevně a dost rychle vypnul zapalování, odpoutal se a vyběhl z auta na chodník. Až potom když jsem se otočil a podíval na to auto tak to se mnou málem seklo...no a samozřejmě pak i ten účet ze servisu na 110 000 Kč :-)
Jo a naštěstí jsem měl ABS, jinak by ten náraz byl daleko prudší. Nikdy si nekoupím auto bez ABS.
neregistrovaný "jumbo"
15. 12. 2005 13:04
Re: naraz v 36km/h
tiez som to picol v 30-ke do stlpa a neviem ako vy v 100km/h by som to nechcel zazit a skoda na aute uf kto to prezije vo vyssej rychlosti tak ma fakt stasti sia mafia
:-!
neregistrovaný "K"
10. 12. 2005 19:24
bez titulku
Nechci se s nikym hadat, ale pokud zde nekdo chce mluvit o spolehlivost a uvadi mobilni telefony, na ktery je za dva mesice vydanej uz 3x firmaware protoze se jednoduse serou, a pokud si nekdo vezme v potaz trebas i pocitace, tak pro vsechny vim o cem pisu, a pockejte az nekdo udela VIRUS pres OBD diagnostiku, tak muzete byt s autem v servisu kazdy 2 dny !!!
Rozbalit vlákno
7
10. 12. 2005 19:29
Re: bez titulku
Určitě se hádat nebudem :-) Jedu na Nokii asi 8 let a mám lehkej komplex z toho, že je lepší než já. Trhovcům fandím, ale utrácím jinde :-) Co máš za problém s počítačem? Já to ráno zapnu, občas něco udělám, občas sem něco napíšu a večer to vypnu. Jednou za dva roky mi řeknou, abych si koupil novej, nebo se přihlásil do fronty u Technickýho muzea a jedu dál. P.S. Nestojíš náááhodou ve frontě? ;-)
neregistrovaný "K"
10. 12. 2005 19:38
Re: bez titulku
Nestojim nahodou ve fronte, pokud mas 8 let starou nokii, tak se nicemu nediv, kup si posledni typ a zcvoknes se sam mam 6150 a je v pohode a pokud jde o auta tak mam ML, jezdil jsem i Zigulem, Tatrou, Nissanem, Renaultem, atd. Proste elektronika je krasna vec, ale cim dal casteji je vse jen spotrebni material, tudiz je pravda ze zigul potreboval servis jednou za 10 let a ostatni kazdej rok, takze spolehlivost je ale musi se kontrolovat, to sami jak GTI s pocitacem kazde dva roky novej. A kupovat si auto za 2M kazdy dva roky to teda neni pro mne . !!!
10. 12. 2005 20:44
Re: bez titulku
Nemám 8 let Nikii... :-) psal jsem jedu 8 let Nikii, jako značku. Teď tam mám foťák, radio, kameru, diář... a taky s tím telefonuju.... zázrak. A proč by sis kupoval auto za 2 mega? Sedni si do POLA a jenom jezdíš.
neregistrovaný "mates"
10. 12. 2005 20:51
Re: bez titulku
Mluvil o autu, ne o Poloautu! ;-)
10. 12. 2005 20:55
Re: bez titulku
No, když jezdí s tankem okupanta jednou za deset let do servisu... :-)
neregistrovaný "K"
10. 12. 2005 20:57
Re: bez titulku
Polo auto je na mesto ne na silnice, a pokud srovnam Merceds ML a polo tak to je jako pokud srovnam Tarabantaq a Tatru, nevim o tom jestli dom WV polo montuji ESP ??
10. 12. 2005 21:03
Re: bez titulku
Tak tos vedle jak ta jedle, brácho. Srovnávat můžeš třeba toho Trabanta s Tatrou, ale urazil jsi teď všechny majitele Trabantů, POL i Tater. A já tipuju, že jich je víc než majitelů Mercedesu ML. Polo je krásné, bezpečné, malé auto. Proč myslíš, že je to auto do města? Už jsi to zkusil narvat s tím Mercedesem čelně do tiráku?
neregistrovaný "P911T"
10. 12. 2005 21:09
hmmm
podle meho nazoru jsou to vsechno elektronicke omezovace pozitku z jizdy.bez debat!ale myslim si,ze to muze vadir jen v sportovnich aut a supersportu.jinde budete jeste radi,ze to mate.PS:me zatim zachranilo od srazky ABS a ESP.nic jineho jsem jeste nepotreboval(diky bohu)... :-O
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "lowkick"
11. 12. 2005 22:59
ABSolutní štěstí......
Podzimní podvečer-asi tak půl šesté-skoro prázdná okreska-za městem jdu na 120kmh-mírně pravotočivá zatáčka na horizontu-až z 20m vidím v zatáčce souvislou vrstvu bahna-jdu na brzdy-20m po krajnici-pak do příkopu-20m-ulomené pravé přední kolo-motor urvaný ze závěsů-A-sloupkem u řidiče do meze-já už jsem naštěstí schovaný pod volantem-boční skla praskají-cítím vítr a hlínu a strach-pirueta přes střechu zpátky na silnici-na 30m další 3-4 kotrmelce-končím na střeše v protisměru-ve světovém rekordu po čtyřech vylézám na asfalt-pryč od auta-naštěstí žádná rodina ve Š120 nejela proti mně-dopadl bych jim na střechu-auto je totálka-volám policii…

Důvody?:auto silnější než já, nezkušenost, řepná kampaň bez značky, 20cm bahna na silnici
Následky?: právní ani zdravotní žádné, hmotná škoda na ojetém voze 400tis.
Ponaučení?: ABS,TCS nehodě nezabránily, airbagy (čidla) zůstaly v klidu, záleží především na řidiči…

Přeji všem podobné štěstí, pokud se už něco takového přihodí. ;-)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "GTI"
12. 12. 2005 10:22
Re: ABSolutní štěstí......
:yes:
neregistrovaný "Michal"
11. 12. 2005 23:05
ESP
Mám ABS+ESP,za oboje jsem rád.Airbag jsem zatím naštěstí nevyužil.Ale ostré brzy,které díky brzdovému asistentu (součást ESP) fungují v kritické situaci na plný výkon,již několikrát ano.Nepřejel jsem několik zvířat,který mají ve zvyku mi skákat v noci do cesty a tím pádem i nepoškodil automobil.Také jsem několikrát dostal smyk (max.80km/h), ale ESP vždy podpořilo.Nejel jsem jako šílenec,ale například se na silnici objevil štěrk v zatáčce ap.Souhlas,že auto s ESP nemůže jezdit rychleji než auto bez něj : ) Ale rozhodně je to super podpora.Také v zimě využívám ASR, které mi umožňuje vyjet namrzlé kopce (mám zimní pneu) mnohem lépe.Pás mám vždy,jsem na něj zvyklý a cítím se s ním i bezpečněji,chápu ho jako samozřejmost a kdybych se pokoušel jet bez něj, tak auto neuvěřitelně nepříjemně "pípá",takže se v tom nedá jet.Nezávisle na vybavení vozidla považuji za nutnost si čas od času vyzkoušet ovládání vozidla na ledu, sněhu, mokru ap - samozřejmě na nějakém starém letišti ap.Mě osobně to pomohlo nejvíce a pak jsem nebyl překvapen, když jsem se do nějaké nepříjemné situace dostal.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Ozzy"
12. 12. 2005 00:33
ESP určitě
jezdit jak P...E.V zimě jsem honil nějakýho citroena s ruskou posádkou-neujel >:-[] Mám zadní náhon :yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "ciello"
12. 12. 2005 09:22
BEZPEČNOST
já jsem jednoznačně pro vyšší bezpečnost a vždy říkám... Že bezpečnostní systémy vás nezachrání, ale pokud se používají a jsou tam, tak pomohou přežít....!!!! nicméně je to přesně o tom co psal GTI... že ten hlavní moment se odehrává celej život co jezdíme v našich hlavách... a bohužel nikdy nevíme, kdy nás co potká.. třeba jen hloupá ničí nezaviněná náhoda... A tímto článkem... zamýšlím se nad tím, jak my jako spotřebitelé to žerem těm automobilkám které se chvástají svojí bezpečností... Chtělo by to jim ukázat prostředníček... protože pokud někdo hlásá heslo o bezpečném voze a mnoho bezpečnostních prvků má za příplatek... tak to je docela skandál... :-) ale vážně mi to od nich nepřipadne fér... tvrdit něco o bezpečným autě a za pytle připlácet... :no: švédi mají vše v základu...!!!!!
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "GTI"
12. 12. 2005 10:24
Re: BEZPEČNOST
Jo... Saab A Volvo, to není hra na bezpečnost:yes:
neregistrovaný "Luck"
12. 12. 2005 13:29
Re: BEZPEČNOST
Tenhle příspěvek už píši po třetí a dvakrát se neobjevil v diskuzi, takže se nebudu rozepisovat a bude to krátký. Stojím s mým starším Volvem a zapnutejma blinkrama u krajnice. Klu s Fágem se za mnou (asi 30 m) rozjížděl a nečuměl na cestu... Prásk, bum, automat na P cvaká jak o život. Dupu na brzdu.Konec, rekapitulace: škrábance na lidech = 0, na autech = dost: Fágo=v * kapota, maska, světla, nárazník, blatník. Volvo=zadní světlo, lehce prohnutý blatník, špatně dovírá kufr. Konec.
neregistrovaný "lowkick"
12. 12. 2005 17:57
Re: BEZPEČNOST
zkus jakymkoliv autem zezadu najet do jakehokoliv auta a divej se, ktere dopadne hur ;-) deformacni zony byvaji mekci vpredu ;-)
jinak Volvu fandim :yes: :yes:
neregistrovaný "adalbert"
17. 3. 2010 11:53
Re: BEZPEČNOST
Kolegové Lexusem nabrali zezadu brzdícího favorita (nečuměli na cestu). Jen asi 20 km/h. Zajeli pod něj. Když ho sundali z kapoty toho Lexusu, Favorit odjel, Lexus odtáhli ...
neregistrovaný "briza"
12. 12. 2005 09:51
To takhle jednou znamy jel ...
... ve sve (tehdy) Mazde 626 a najdnou na silnici povalujici se kus zeleza. Nezdalo se mu to jako nejaky problem tak se nesnazil ho objet jenze ta svetlost auta nebyla takova jaka by byla treba takze o to zelezo chytl spodkem auta. Zelezo se vzpricilo, s autem to notne skublo a vystartoval mu airbag. Skoda na aute byla docela slusna a jeste dostal po hube airbagem. :-( Pry to bylo jak rana pesti.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Alessio"
12. 12. 2005 10:24
Re: To takhle jednou znamy jel ...
Jistěže...po aktivaci airbagů je spousta zlomených nosů...ale nic není ani bílé ani černé. Pásy+Airbag(i hlavový!)+awd považuji za nutnost, pokud chci jezdit nad rychlostní limity (jakože na dálnici nepojedu 130 a na okresce 90). Hrál jsem fotbal a jako gölman jsem hájil heslo "safety first"...nic jsem neřešil a v krizi poslal míč vší silou do autu. U auta zase chci, aby mě neposlalo do nemocnice.
neregistrovaný "ciello"
12. 12. 2005 10:28
Re: To takhle jednou znamy jel ...
auto tě do hospitálu nepošlej... jen lidi... a ve finále to píšu hore.... nic tě nezachrání... jen ti to pomůže přežít....
neregistrovaný "Luck"
12. 12. 2005 13:24
Povyjelo mi radio...
Známý stál v koloně hned za křižovatkou a najednou mu povyjelo radio, tak se podivil a zašoupnul ho zpátky. Pak se podívá do zrcátka a za ním Ochcávka na maděru. Policie prej Ochc za 120tis, on 500,- Kč. Měl Volhu a u ním prohnutý nárazník.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "lowkick"
12. 12. 2005 17:59
Re: Povyjelo mi radio...
zkus jakymkoliv autem zezadu najet do jakehokoliv auta a divej se, ktere dopadne hur, deformacni zony byvaji mekci vpredu jinak Volze nefandim :no: :no:
neregistrovaný "Alessio"
12. 12. 2005 18:29
Re: Povyjelo mi radio...
Nemá volha takový ten brutus kus železa vzadu? Deformační zóna 0 , ale třeba při parkování dobrý... :-)
neregistrovaný "já"
12. 12. 2005 22:49
go airbag go !
at si kdo chce co chce říká, mě airbag a pás zachránily život. na okresce mi nedala přednost žena , ktera s blinkrem doprava jela uplne doleva ( bohužel jsem nemel možnost ji videt ) - bum do ní, příkop a poté jsem se prolétl vzduchem. závěr ? sedíte v autě, které je na střeše, pás vás drží v sedačce, z airbagů se vám kouří do obličeje. první info do mozku : nikam už nejedu, druhá info : hejbu nohama, i rukama, asi sem to přežil. třetí info: kouří se tu z bagů - poté mi svědci nehody otevřeli kufr abych vylezl ven. Audi A4 avant
zraneni: mirne odřený či spálený ukazováček ( od bagu )
nastesti to byly ,,jen plechy,, na obou stranách - žena vzadu vezla nepřipoutané děti.kdybych instinktivne nestrhl řízení- asi opravdu by se mi nechtelo moc žít s tím že jsem leč nechtěně zabil dve deti..
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "anonym"
13. 12. 2005 00:11
bez titulku
V 60-ke som mal čelný náraz s plne naloženou Aviou, vbehla mi do protismeru, bol som priputaný, auto malo pyrotechnické predpínače bezp. pásov, buchli predné airbagy ( Citroen Berlingo). Výsledok ťažký otras mozgu, 4-dňová strata pamate,pohmliaždeniny, tržné rany, rozbitá pata - pri brzdení. 4 mesiace na barlách, trvalé následky - krívanie na pravú nohu. Vraj keby som mal auto bez airbagov, ABS, pyrotechniky pod sedadlom už žiadne starosti nemám. Pozn. Citroen aj Avia = totálka.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "ZM909AH"
13. 12. 2005 16:39
Stastie v nestasti
Ja som mal problem,ked som mal nehodu..ABG nevystrelil a ked som to reklamoval u predajcu a dali to na PC,vysledok bol,ze pocitac auta to nevyhodnotil ako krizovu situaciu..Nechapal som..Narazite,tachometer sa zastavi na 65km/h a nic....
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "anonym"
14. 12. 2005 19:12
Štěstí
[odkaz] , když se to přežene je vše zbytečné ...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "jumbo"
15. 12. 2005 13:09
ma to fakt nieco do seba ta elektrika
uz mi hlavne abs viac krat zachranilo prinajmensom auto je to fakt dobre vymyslene :-! radsej prihodit zopar tisicok a mat ho tam hlavne teraz v zime
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "kydlousek"
4. 4. 2008 19:10
bliká mi kontrolka airbagu (ford)
ahoj vsichni,mam ford escort 18 Td rv.96 mam ho pul roku a dnes mi zniceho nic zacala blikat kontrolka na airbag a to i pri jizdě,co stim?nikde sem neboural.......dik za info..klidne i na mail kydlousek2@seznam.cz
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "adalbert"
17. 3. 2010 11:27
Re: bliká mi kontrolka airbagu (ford)
Měl jsem podobný problém s Mondeem r.v. 1997. Pokud ta kontrolka čtyřikrát rychle krátce blikne a pak má delší interval a to se opakuje bude to nejspíš špatný kontakt v kabelu k předpínači bezpečnostního pásu.
Doporučuji se podívat pod přední sedadlo (v případě dvou airbagů pod obě). Najdete tam kabel vedoucí z podlahy propojený konektorem s kabelem vedoucím ze sedadla (aby se sedadla dala vymontovat bez stžíhání drátu).
V tom konektoru se drží vlhkost a kontakty korodují. Pomohlo ten kabel rozpojit, vystříkat kontaktolem a zase spojit, případně nějakám vhodným nástrojem to opatrně vyčistit (oškrábat) - maminku třeba silnější jehlou nebo narovnanou sponkou do sešívačky, tatínka opravdu tenkým pilníčkem.
Dělal jsem to tak jednou za půl roku až rok skoro od nového auta až do jeho prodeje po devíti letech. Myslím, že ten kontakt byl málo sevřený - nakonec jsem do toho konektoru nacpal dvě sponky do sešívačky (narovnané a zkrácené na potřebnou délku. To vydrželo asi 3 roky. Řídit se touto radou je ale na vaše riziko :-). K tomu, abych to ustřihl a spojil to natvrdo, nebo použil elektrikářskou "čokoládu" jsem se neodhodlal.
neregistrovaný "mtoufar"
17. 3. 2010 00:35
Může naopak EPS zapříčinit nehodu...???
Mám dotaz na odbornou veřejnost. Měl jsem nehodu s 3 roky starým Citroenem C4 Grand Piccaso. Při půjezdu mírně do kopce pravotočivé zatáčky, kdy jsem již měl cca 150 - 170 m oblouku rovnoměrné zatáčky (radius cca 200 m - viz fotomapy silnic) bez problému projetých, došlo ke smyku na přední kola a vůz tečně opustil svoji trajektorii. Vše se stalo cca při 50 km rychlosti do mírného kopce - 4 rychl. stupeň - lehce pod plynem průjezd - naftový motor 1,6 l. a při sněžení a cca 1 - max 2 cm sněhu na vozovce. EPS neblikala, vůz nejevil žádné známky problému, neboť tuto zatáčku předcházela levotočivá z mírného kopce (tvz. esíčko). Během vteřiny se z přední nápravy - kol staly "saně" a po cca 15 metrech došlo k čelnímu nárazu s protijedoucím vozem. Mám 41 let řidičák a toto byla první zaviněná nehoda. Mám podezření zda nedošlo vlivem EPS zablokování předních kol (možná defekt či odpružení pření nápravy - na silnici byl mírný zlom) i když při nedotáčivém smyku by mělo dojím k přibrždění levého zadního kola. Tento vůz byl vždy lehký na předek, připomínal mi na sněhu staré 105 č 120 a i při pomalém průjezdu přední kola na sněhu nedrželi stopu - nastavený rejd. Pokud mě někdo může chování tohoto vozu a jeho EPS osvětlit budu rád, neboť řeším otázku zda totálku nahradit novým, ale již 2 litrovou C4, která má motor o 84 kg na nápravu těžší. Rychlost stále pokládám za přiměřenou a zatáčka měla i správné klopení a kromě sněhu na vozovce nebyla výrazná změna kluzkosti (led a pod). Děkuji za případnou reakci - pasy a airbegy splnily funkci z auta jsme vystoupili a neměli jsme závažná zranění.
Ing. Miroslav Toufar mtoufar@seznam.cz tel.603 84 77 25
Rozbalit vlákno
0