Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový Mercedes-Benz GL: útok na Q7

Autoshow v Detroitu se stane dějištěm premiéry dalšího nového Mercedesu. Třída GL bude prostorná, komfortní a nekompromisní v terénu i na silnici.
Zpět na článek
8. 12. 2005 17:32
neregistrovaný "Paja"
8. 12. 2005 18:00
neregistrovaný "ZZ"
8. 12. 2005 23:10
neregistrovaný "anonym"
12. 12. 2005 13:10
neregistrovaný "Gas"
12. 12. 2005 14:01
neregistrovaný "Mudr"
8. 12. 2005 17:44
neregistrovaný "Marko"
8. 12. 2005 18:03
neregistrovaný "Jozki."
8. 12. 2005 18:06
neregistrovaný "Marko"
8. 12. 2005 18:08
neregistrovaný "ultraprovocationhadrcore.tuning"
8. 12. 2005 18:13
neregistrovaný "Marko"
8. 12. 2005 18:56
neregistrovaný "ultraprovocationhadrcore.tuning"
8. 12. 2005 19:06
neregistrovaný "Johny"
9. 12. 2005 12:35
neregistrovaný "MrBob"
8. 12. 2005 17:47
neregistrovaný "Carlsson"
8. 12. 2005 17:54
neregistrovaný "don Pedro"
8. 12. 2005 17:54
neregistrovaný "ultraprovocationhadrcore.tuning"
8. 12. 2005 18:37
neregistrovaný "Bobby"
8. 12. 2005 18:44
neregistrovaný "Tom"
8. 12. 2005 18:47
neregistrovaný "wojta"
8. 12. 2005 18:56
neregistrovaný "Marko"
8. 12. 2005 19:11
neregistrovaný "Johny"
8. 12. 2005 19:21
neregistrovaný "Marko"
8. 12. 2005 20:01
neregistrovaný "Ace2"
11. 12. 2005 15:56
neregistrovaný "Denny"
8. 12. 2005 19:39
neregistrovaný "Tibby"
8. 12. 2005 19:40
neregistrovaný "cyrus smith"
8. 12. 2005 19:43
neregistrovaný "cyrus smith"
9. 12. 2005 12:21
neregistrovaný "RRAAFF"
9. 12. 2005 19:54
neregistrovaný "cyrus smith"
9. 12. 2005 21:12
neregistrovaný "RRAAFF"
11. 12. 2005 11:38
neregistrovaný "ROMAN"
12. 12. 2005 17:42
neregistrovaný "Ondra"
13. 12. 2005 09:17
neregistrovaný "cyrus smith"
8. 12. 2005 19:41
neregistrovaný "Kryspin 2"
8. 12. 2005 19:57
neregistrovaný "Tom"
8. 12. 2005 20:09
neregistrovaný "jerevan"
8. 12. 2005 20:19
neregistrovaný "Tibby"
8. 12. 2005 21:23
neregistrovaný "xxx"
9. 12. 2005 10:05
neregistrovaný "jerevan"
9. 12. 2005 15:13
neregistrovaný "xxx"
9. 12. 2005 20:13
neregistrovaný "jerevan"
10. 12. 2005 12:10
neregistrovaný "merc"
10. 12. 2005 12:24
neregistrovaný "jerevan"
10. 12. 2005 18:27
neregistrovaný "merc"
10. 12. 2005 19:36
neregistrovaný "jerevan"
9. 12. 2005 01:06
neregistrovaný "Lancer"
9. 12. 2005 10:06
neregistrovaný "jerevan"
11. 12. 2005 19:11
neregistrovaný "anonym"
9. 12. 2005 15:15
neregistrovaný "xxx"
8. 12. 2005 21:13
neregistrovaný "Ozzy"
8. 12. 2005 22:03
neregistrovaný "Tom"
8. 12. 2005 22:55
neregistrovaný "Marko"
8. 12. 2005 23:45
neregistrovaný "Tom"
9. 12. 2005 08:04
neregistrovaný "Marko"
9. 12. 2005 08:27
neregistrovaný "Jozki."
9. 12. 2005 16:36
neregistrovaný "Tom"
9. 12. 2005 16:52
neregistrovaný "Marko"
9. 12. 2005 17:04
neregistrovaný "Marko"
9. 12. 2005 18:36
neregistrovaný "Tom"
9. 12. 2005 18:40
neregistrovaný "Marko"
10. 12. 2005 00:44
neregistrovaný "Tom"
10. 12. 2005 08:31
neregistrovaný "Marko"
10. 12. 2005 13:01
neregistrovaný "Tom"
9. 12. 2005 01:29
9. 12. 2005 07:21
neregistrovaný "Paja"
9. 12. 2005 08:19
neregistrovaný "Marko"
9. 12. 2005 08:55
neregistrovaný "Paja"
9. 12. 2005 10:11
neregistrovaný "ciello"
9. 12. 2005 10:39
neregistrovaný "Marko"
9. 12. 2005 08:11
neregistrovaný "Marko"
9. 12. 2005 10:12
neregistrovaný "ciello"
9. 12. 2005 10:21
neregistrovaný "Marko"
9. 12. 2005 08:38
neregistrovaný "rio2"
9. 12. 2005 08:57
neregistrovaný "Paja"
9. 12. 2005 09:00
neregistrovaný "rio2"
9. 12. 2005 09:03
neregistrovaný "milo"
9. 12. 2005 09:45
neregistrovaný "GTI"
9. 12. 2005 10:01
neregistrovaný "Alessio"
9. 12. 2005 10:17
neregistrovaný "ciello"
9. 12. 2005 10:21
neregistrovaný "Marko"
9. 12. 2005 10:31
neregistrovaný "Paja"
9. 12. 2005 10:23
neregistrovaný "ultraprovocationhadrcore.tuning"
12. 12. 2005 10:48
neregistrovaný "Lonestarstate"
12. 12. 2005 10:52
neregistrovaný "Lonestarstate"
13. 12. 2005 20:15
neregistrovaný "ultraprovocationhadrcore.tuning"
13. 12. 2005 21:33
neregistrovaný "ultraprovocationhadrcore.tuning"
15. 12. 2005 09:21
neregistrovaný "briza"
9. 12. 2005 11:23
neregistrovaný "Jachym"
9. 12. 2005 13:18
neregistrovaný "ADAMco"
9. 12. 2005 14:18
neregistrovaný "-*-"
12. 12. 2005 10:46
neregistrovaný "Lonestarstate"
9. 12. 2005 17:55
neregistrovaný "Wondra"
9. 12. 2005 18:12
neregistrovaný "lowkick"
9. 12. 2005 19:23
neregistrovaný "Ivan"
9. 12. 2005 19:32
neregistrovaný "Marko"
9. 12. 2005 22:47
neregistrovaný "Ivan"
10. 12. 2005 08:29
neregistrovaný "Marko"
10. 12. 2005 11:00
neregistrovaný "Ivan"
12. 12. 2005 11:14
neregistrovaný "blue.sun"
12. 12. 2005 17:54
neregistrovaný "Ivan"
9. 12. 2005 20:41
neregistrovaný "P911T"
10. 12. 2005 00:03
neregistrovaný "ultraprovocationhadrcore.tuning"
10. 12. 2005 11:35
neregistrovaný "Mufty"
10. 12. 2005 12:17
neregistrovaný "Peter"
11. 12. 2005 00:49
neregistrovaný "Ozzy"
12. 12. 2005 15:25
neregistrovaný "AMG"
13. 12. 2005 14:03
neregistrovaný "10mm"
14. 12. 2005 23:19
neregistrovaný "9mm"
neregistrovaný "Paja"
8. 12. 2005 17:32
Kup si sveho mastodonta....
...inspirace bratrskym Grand Cherokeem je zejmena v zadni casti dost patrna. Americani se zblazni! ;-)
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "ZZ"
8. 12. 2005 18:00
Re: Kup si sveho mastodonta....
Každopádně je to pěkně hnusný a kdyby na tom byl znak Ssangyong, tak bychom poznali prd. ;-\ :no:
neregistrovaný "anonym"
8. 12. 2005 23:10
Re: Kup si sveho mastodonta....
:yes: to sedne! ;-)
A co se týká mastodontů, tak bych si koupil Chevy Suburban r.v. tak 85' a pak bych všechny GL, Q7 atd převálcoval zcela suveréně >:-[]
neregistrovaný "Gas"
12. 12. 2005 13:10
Re: GL, Q7 atd převálcoval
to těžko Anežko >:D
neregistrovaný "Mudr"
12. 12. 2005 14:01
Re: GL, Q7 atd převálcoval
To je teda hnus!Jestji takhle vidí mercedes budoucnost,tak nás tu ty korejci převálcujou určitě.Ze starých času zbyla jenom ta hvězda.Ještě by to mohly začít prodávat vedle rohlíku v Hypernově!Mě to příde,že si kluci od MB jistojistě kopou vlastní hrob!Třeba to v americe kvuli tý hvězdě někdo koupí.Přeju hodně štěstí.Mudr ;-\
neregistrovaný "Marko"
8. 12. 2005 17:44
Oprava / doplnenie info
GL-Klasse nie je priamym konkurentom pre Q7. Q7 je cestne SAV bez uzavierky dif. Je urcene iba na cesty. GL-Klasse moze aj do terenu, takze v tomto zmysle je pren konkurent napr. Range Rover /// G-Klasse ma jasnu buducnost uz teraz: vyroba bude pokracovat min. dalsich 5 rokov v Rakuskom zavode Magna-Steyr. Na buduci rok by klasicka G-klasse mala naviac dostat dalsi facelift (...ale rozsah nepoznam).
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "Jozki."
8. 12. 2005 18:03
Re: Oprava / doplnenie info
A pokial viem tak aj bez redukcie -> takze nie do terenu. Nespevnena cesta na chatu do mierneho stupania nie je "teren".
neregistrovaný "Marko"
8. 12. 2005 18:06
Re: Oprava / doplnenie info
:yes: ..tak jest ///btw. ani do ostreho stupania - stryc ma takto chatu - a pamatam si, ze uz S120 v blahej pamati, to zvladala (v lete)
neregistrovaný "ultraprovocationhadrcore.tuning"
8. 12. 2005 18:08
Re: Oprava / doplnenie info
no q7 by měla být konkurencí pro x5 která v nový generaci by měla mít 7 míst, a zárověň q7 nesmí ohrozit cayenne / touareg.
tohle je bych viděl jako hodně lepší alternativu k discovery. nevim jetli 7 místné auto je konkurencí rpo pětimístné ( range ). jinak v tom vidím útok na full size ameriky
neregistrovaný "Marko"
8. 12. 2005 18:13
Re: Oprava / doplnenie info
ano mas pravdu samozrejme. Ja som sa pohyboval skor v technicko-imidzovych(cenovych) vodach EU trhu.
neregistrovaný "ultraprovocationhadrcore.tuning"
8. 12. 2005 18:56
Re: Oprava / doplnenie info
jo ještě jsem chtěl říct, že vzhledem k termínu uvedení resp. prvních dodávek aut je mi úplně jasný, že první auta přivezou nezávislí dovozci a ne of. zastoupení :-)
neregistrovaný "Johny"
8. 12. 2005 19:06
Re: Oprava / doplnenie info
No zaprovokujem s temou amerika trochu. Pred 4-5 rokmi(lonestarstate ma presnejsie udaje) sa tu objavil luxusny obor meno Escalade ktory postavil Cadillac spat na nohy. Teraz ked Cadillac sa pokusa podrazit A4-ku a C-cko s BLS-om ktory je vacsi, komfortnejsi, spolahlivejsi a nema problem s robenim priemeru pod 6l/100km sa MErcedes a Audi nahle odvazili na slvneho Escalad-a. No pri tych cenach nafty to bude tazke, lebo Escalade zabodoval u ludi co to zaujima a ten trh je maly. K tomu je tu druha generacia. V Eu to moze fungovat s tymi smiesnimi 6-valcami a dieslom, ale aj Escalade chsta diesel(mozny Duramax 6.4 V8-350k) a uz naisto pride aj s hybrydom. Mne sa ten novy zvonku nepaci, ale potrebujem si zvyknut. Co sa tyka GL-u... no neviem ale vela namahy si ty chlapci z Mercedesu do kreslenia nedavaju. Od CLS-u som nic poriadne nevidel. To iste plati aj o triede GL. Interier je Ok, ale Escalade je lepsi.
neregistrovaný "MrBob"
9. 12. 2005 12:35
Re: Oprava / doplnenie info
Q7 by som za 7 miestne auto nepovažoval. Zadné sedačky majú oficiálne obmedzenie na výšku 160 cm. V R aj GL som vzadu sedel v pohode a to mám 180 cm
neregistrovaný "Carlsson"
8. 12. 2005 17:47
G-Klasse No.1
doufám že to bude stejný dřevorubec jako staré Géčko :yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "don Pedro"
8. 12. 2005 17:54
Méďa 2
Co se to děje? Zima na krku a Medvěd nespí! A je tady grizzli ještě grizzliovatější!!! Méďa jede - velmi povedenej kousek, jó velký auta, tak ty on fakt umí.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "ultraprovocationhadrcore.tuning"
8. 12. 2005 17:54
bez titulku
bomba , krasavec, libovost .... nemám slov ale u mě má 100 % :yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Bobby"
8. 12. 2005 18:37
G je pravá legenda
Už jsem se lekl, že Géčko odchází. Je to velká terenní legenda. Stejně jako Willys Jeep, Land Rover, Hummer a našly by se další.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Tom"
8. 12. 2005 18:44
Trochu velký, ale pěkný
Nemůžu si pomoci, ale hrozdně v tom vidím Grand Cherokee.. Cherokee se mi ale líbí a tohle také. IMHO je to o hodně hezčí než Q7. Kdybych měl volit mezi těmito dvěma auty, tak bych neměl problém vybrat :-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "wojta"
8. 12. 2005 18:47
q7 vs. GL
nechci tady rozebirat jestli jsou ci nejsou kokurenty, ackoli vetsina lidi je srovnavat - vzdyt kolik lidi plne vyuzije jeho schopnosti. Ale na rozdil od Q7 je urcite hezci, protoze ten brutalne preplacanej predek Q7 se mi teda vubec nezalibil - maly svetla a otvoru tri pr...e - fakt krasa a o verzi s-line ani nemluvim. tihle je designove zdarilejsi, i kdyz kombinace Ml a Grand Cherokeeho. Nevim ani jestli je to plnohodnotny nastupce legendy ze ktere udelali luxusni ,,limuzinu". i kdybych na nej mel tak si stejne koupim neco jinyho, ale vcelku dobry.
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "Marko"
8. 12. 2005 18:56
Re: q7 vs. GL
Neni to plnohodnotny nastupca. G-Klasse pojde dalej ako cistokrvny pracovny off-road. GL bude pre Mercedes konecne presne to auto, ktore sa zufalo snazili spravit v pripade spickovych verzii z povodneho G. Teda: dobre schopnosti v terene + luxus + dobre schopnosti na ceste. ;-)
neregistrovaný "Johny"
8. 12. 2005 19:11
Re: q7 vs. GL
Skratka honba na Escalade. Viete co mi vdi na tom vsetkom, preco vsetci chu byt uplne vsade a hlavne mercedes? Jaguar ma dieslovy kombik, Porsche tereniak, VW luxusnu limuzinu...a mercedes ma uz snad vsetko, len aby to bolo drahe. Nemyslim si ze toto ma vyznam. Nech daju dobre schopnosti S-ku, E a C-cku. Nech funguje SLK ako ma. Viete mercedes ma 2 krat tolko modelov co BMW a aj tak BMW predava viac...
neregistrovaný "Marko"
8. 12. 2005 19:21
Re: q7 vs. GL
V zasade a v mnohom suhlas :yes:
neregistrovaný "Ace2"
8. 12. 2005 20:01
Re: q7 vs. GL
No co no, Jaguar má kombíka, Cadillac zase pickupa.
neregistrovaný "Denny"
11. 12. 2005 15:56
Re: schopnosti v terene + luxus
uplný souhlas :yes:
neregistrovaný "Tibby"
8. 12. 2005 19:39
Mno..
..vypadá to, že v nestřežené chvíli hupsnul mazák ML na ještě nerozkoukanou třídu R a po x měsících ve vývoji tady máme "tohle" dítko rychlé lásky :-! Díky bohu, že to není nástupce dokonalýho Gelendewagenu! :yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "cyrus smith"
8. 12. 2005 19:40
za půl hodiny jsem odjel
OT: tak jsem byl dnes na STK a technici koukali a obdivovali, jaké to mám pěkně zachovalé auto. no, potěšilo mě to. :-) :-) toyota :yes:
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "cyrus smith"
8. 12. 2005 19:43
Re: za půl hodiny jsem odjel
zapomněl jsem dodat - BRAVO toyota, BRAVO corolla! >:D :-!
9. 12. 2005 01:24
Re: za půl hodiny jsem odjel
:-) :yes:
neregistrovaný "RRAAFF"
9. 12. 2005 12:21
Re: za půl hodiny jsem odjel
To mně říkali před měsícem taky a mám 7 let starou Vectru >:D :yes:
Ale je pravda,mám ji opravdu v dobrém stavu,takže chválím Vectru i sebe.(tvou Toyotu taky :yes: )
neregistrovaný "cyrus smith"
9. 12. 2005 19:54
Re: za půl hodiny jsem odjel
chachá, to máš ještě mladici. stáří auta neprozradím, ale o spolehlivosti toyoty jenom to, že mám v autě ještě originál japonskou 11let starou autobaterii a jediný co jsem kdy měnil, byly žárovky od bosche :-)
neregistrovaný "RRAAFF"
9. 12. 2005 21:12
Re: za půl hodiny jsem odjel
No jo no,Prostě Toyota musí mít vždy navrch,co? >:D
Já jsem s vectrou velmi spokojen,ale Toyota bude asi vždycky na špici ve spolehlivosti,tak ať slouží :yes:
neregistrovaný "ROMAN"
11. 12. 2005 11:38
Re: za půl hodiny jsem odjel
Já bych se z toyoty zase tak nepodělal. Já to se spolehlivostí takhle měl u dvou aut stáří cca 11 let. Samozřejmě nejaponských, ty bych v životě nekoupil...
neregistrovaný "Ondra"
12. 12. 2005 17:42
Re: za půl hodiny jsem odjel
Tak to tě asi chválili, že si to přives na káře jen ukázat, protože to by tam nedojelo. >:D
neregistrovaný "cyrus smith"
13. 12. 2005 09:17
Re: za půl hodiny jsem odjel
jo, tak nějak to bylo >:D , když to říkáš >:D :-!
neregistrovaný "Kryspin 2"
8. 12. 2005 19:41
Nový Mercedes
Starý krásný hranatý sladce konzervativní a schopný Géčko - to byla a je klasa .Tohle nový skvěle vybavený ,ale tuctový!
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Tom"
8. 12. 2005 19:57
Re: Nový Mercedes
Aby to bolo lepsie ako ten nepodarok ML...
neregistrovaný "jerevan"
8. 12. 2005 20:09
bez titulku
Pekne,len by sa mohli naucit cosi od Subaru AWD a nepchat tam furt ten otrasny 4motion :-/ Inak pekne,som zvedavy ci bude AMG :-|
Rozbalit vlákno
13
neregistrovaný "Tibby"
8. 12. 2005 20:19
Re: bez titulku
"Či bude AMG"? Ale no tak. Vieme, že otázka správne znie "Kedy bude AMG".. ;-)
neregistrovaný "xxx"
8. 12. 2005 21:23
Re: bez titulku
jaký 4motion??? víš, co píšeš za nesmysly? Mercedes-Benz používá vlastní systém 4Matic, dle testů AutoBild apod. lepší než systém quattro...
neregistrovaný "jerevan"
9. 12. 2005 10:05
Re: bez titulku
Jo sorry,mne sa to strasne myli ten 4motion od VW a 4matic od MB, este raz sa ospravedlnujem... Ano ale este lepsi je AWD od Subaru,tak by bolo lepsie keby sa tam inspirovali ;-\
neregistrovaný "xxx"
9. 12. 2005 15:13
Re: bez titulku
v čem je Subaru AWD lepší? 4Matic je stálý pohon 4 kol (popř. i s redukční skříní, což má dnes málokdo, a SUV už vůbec ne) a se systémem 4ETS, který nahrazuje 3 uzávěrky - tak v čem je problém? Stará dobrá W124 4Matic strčí do kapsy Audi Quattro jako nic.
neregistrovaný "jerevan"
9. 12. 2005 20:13
Re: bez titulku
To by som s takou istotou netvrdil ze strci do kapsy Quattro a urcite nestrci do kapsy staly symetricky pohon. Delba pohonu 40:60 v prospech zadnej napravy moze mat o dost horsie vlastnosti ako 50:50, A co sa tyka 4ETS-u, tak nehnevaj sa ale ziadna elektronicka hracka(resp. sracka) nenahradi poriadnu mechanicku uzavierku,akurat sa bude viac kazit...
neregistrovaný "merc"
10. 12. 2005 12:10
Re: bez titulku
nevim kde si na to prisel, ale system AWD je jednoznacne horsi nez 4WD. A 4matic je 4WD.
neregistrovaný "jerevan"
10. 12. 2005 12:24
Re: bez titulku
a to podla coho sudis? Podla skusenosti? :no:
neregistrovaný "merc"
10. 12. 2005 18:27
Re: bez titulku
Prekladat to nehodlam.


AWD is not the same thing as 4WD - and it's arguably false advertising to lead people to believe otherwise. Each system works differently and offers different levels of capability.

Four-wheel-drive means a drive system in which the engine's power is (or can be) transmitted to all four wheels through a two-speed transfer case and drive axles. The transfer case's main function is to provide a gear-reduction feature and the ability to shift the vehicle into 4WD Low range. 4WD Low range is designed for severe conditions such as pulling through heavy snow or mud, or slowly climbing up (or inching down) a backwoods hunting trail. For this reason, 4WD systems offer superior capability off-road and in really sticky situations where an AWD vehicle would very likely get stuck.

All-wheel drive also transmits engine power to all four wheels and will also give the vehicle a better grip on the road in inclement weather than a front-wheel-drive (or rear-wheel-drive only) vehicle. But an AWD-equipped vehicle lacks the two-speed transfer case that is the defining feature of a true 4WD system. This means there is no 4WD Low range for deep snow/mud and uneven terrain. And that means you should keep the vehicle on paved roads, no matter how much it may look like a burly SUV on the outside.

Another key difference between 4WD and the AWD systems used in many of today's "crossovers" and compact SUVs is that the AWD systems are heavily biased toward the front wheels. Under normal driving, usually upwards of 90 pecent of the engine's power goes to the ground through the front wheels. Most of the time, you are driving, in effect, a front-wheel-drive vehicle. When the front wheels begin to slip, some engine power then flows to the rear wheels via a device known as a viscous coupling. But the "default setting" in the typical AWD system is front-wheel drive, just like the front-drive passenger cars they're descended from.

In contrast, a 4WD system usually transmits almost 100 percent of the engine's power to the rear wheels (the "default mode") until and unless the setting is changed from 2WD High to 4WD High (or 4WD Low). When 4WD (High or Low) is engaged, the power split between front and rear wheels is also closer to 50-50, as opposed to the front-dominant AWD system, which usually sends most of the power to the front wheels.

These functional and design differences betray the different origins of vehicles equipped with 4WD, which are almost always descended from heavy-duty pickup trucks with rear-wheel-drive platforms, unlike the truck-looking but lighter-duty crossovers and compact SUVs, which are almost always descended from light-duty, front-wheel-drive passenger cars.

Yet despite the clear differences in design and capability between 4WD and AWD, several automakers brazenly conflate the two as a way of bulking-up the perceived capability of their light-duty, car-based "crossovers" and compact SUVs - all to make them appear less like the passenger vehicles they're typically descended from.

Don't be fooled. And don't expect a car-based compact SUV or crossover vehicle with a car-based AWD system to be able to do things a true 4WD-equipped vehicle would be able to do.

Zdroj: thecarconnection.com
neregistrovaný "jerevan"
10. 12. 2005 19:36
Re: bez titulku
No vidis,tak a teraz si to este raz precitaj,to co si sem napisal a potom si zisti co je to Subaru AWD.... Pisu tam skratka ze AWD ma nadstavenie v prospech prednej napravy(co sa tyka vykonu) a 4WD v prospech zadne napravy. Ale u Subaru to ani jedno nieje pravda,lebo Subaru ma permanentne rozdelenie 50:50 s urcitou variabilitou.... Tak a co je teda lepsie??? To co tu ty pises je moc zjednodusene, a malo by tam okrem ineho byt napisane ci sa jedna o medzinapravovu spojku alebo diferencial v danom modely... :-! Myslis si ze Subaru ma najlepie a celosvetovo uznavanu stvorkolku len tak zo srandy??? >:D
neregistrovaný "Lancer"
9. 12. 2005 01:06
Re: AMG??? A proč?
Mam obavu, ze AMG bude urcite, ale zajimalo by me, na co to bude? Ani na okruh (prilis tezke a vysoke), ani do mesta (prilis velke), ani do terenu (to je snad jasny), tak kam s tim sakra? Co to bude umet poradne? Nic. Jenom zmensovat uz tak dost male zasoby ropy. :no:
neregistrovaný "jerevan"
9. 12. 2005 10:06
Re: AMG??? A proč?
ved prave to som chcel tym povedat,podla mna by sa AMG mali robit iba na male coupe-cka a sedany....
neregistrovaný "anonym"
11. 12. 2005 19:11
Re: AMG??? A proč?
neregistrovaný "xxx"
9. 12. 2005 15:15
Re: AMG??? A proč?
bude to GL 63 s atmosférickým vysokootáčkovým osmiválcem M156, 510 koní, jako v ML 63 a dalších... holt zákazníci to chtějí...
neregistrovaný "Ozzy"
8. 12. 2005 21:13
Super nástupce
doufám že bude vše OK.Vypadáš sqěle
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Tom"
8. 12. 2005 22:03
to Marko
[odkaz] ;-) Materiál je sice dosti zjednodušenej, aby byl pochopitelnej co nejširším masám.. ale jako ukázka a nastínění to snad stačí. Důležité jsou dvě věci: systém toku a vyvažování produkce. Systém toku (v originále "one piece flow"). Jak říkáš, JIT umí dobře skoro každá automobilka, ale jak říkám já - Toyota je mnohem dále! Systém toku je základním tajemstvím vysoké výrobní produktivity a efektivnosti Toyota. Taky je velice důležité to vyvažování produkce (a s tím související pružné výrobní linky a krátké přestavovací časy, které ovšem bohužel zmíněny nejsou). Perlička: pokud se nemýlím, tak když evropské automobilky přenastavují linky, tak vyhlasí celozávodní dovolenou a +-týden se s tím babraj X japíci to přenastavěj v řádu hodin a jede se dál..
Rozbalit vlákno
12
neregistrovaný "Marko"
8. 12. 2005 22:55
Re: to Marko
dik za zaujimavy link... ;-) System je samozrejme vymysleny v Japonsku, ale dnes uz skutocne aj EU / US automobilky pouzivaju podobny system. JIT funguje v EU zavodoch na baze takzvanych cross-dockov. Su to dodavtelske "centra" obkolesujuce linku , na ktore je JIT dodavany material. Zamestnanci dodavatelskej firmy kompletizuju tieto casti do celkov, ktore potom (zas JIT) idu na linku, k montaznemu pracovnikovi automobilky. Cely system je variaciou na to, co pozna Toyota pod "systemom toku". U Toyoty je to ale zamestnanec na linke, ktory kompletizuje aj diely od dodavatela. Tu to robi priamo dodavatel. Tento system - mimochodom za skusobnej prevadzky - je zavadzany napr. prave u PSA v trnavskom zavode. A za pochodu skolia ludi... Je ale dost pravdepodobne, ze Japonci dokazu tento system z istych specifickych dovodov (!) vyuzivat a riadit o nieco efektivnejsie, nez EU vyrobcovia... ;-)
neregistrovaný "Tom"
8. 12. 2005 23:45
Re: to Marko
O TPS se říká, že stojí na dvou základních pilířích: JIT a JIDOCE. JIDOKA je princip, že když vznikne problém, tak se zastaví celá (!) nebo určitá část linky a dokud není problém odstraněn, tak se linka znovu nezpustí (v podstatě ani nemusí vzniknout problém, stačí když je podezření, že by např. mohl vzniknout nekvalitní spoj nebo díl). Uplatňuje se tedy princip preventivní kontroly (netvrdím, že jiné automobilky ji neaplikují - těžko se to popisuje, snad chápeš jak to myslím). Nevim jak je to u jiných auomobilek, ale mám tušení, že např. Škoda furt jede hlavně na následnou kontrolu a "zbytečně" zaměstnává celou armádu kontrolorů. Místo prevence se uplatňuje nákladná (výroba zmetků, zbytečná spotřeba materiálu, ztráta času) detekce. Druhým rozdílem je podle mě princip KAIZENU = neustálého zlepšování, neustále zlepšování norem a vymýšlení nových postupů, jak dělat věci lépe. Tyhle dvě věci podle mě evropský a americký automobilky zatim moc nedělaj (nebo je dělaj jinak, méně efektivně) nebo jo? A taky asi budu důležitá specifická mentalita a firemní "kultura". Jinak si prostě neumím vysvětlit, proč jsou na tom japíci líp. Jak to vidíš ty?
neregistrovaný "Marko"
9. 12. 2005 08:04
Re: to Marko
Ja myslim, ze linku zastavi kazdy...ked ma podozrenie, ze vznikaju zmatky. Co je ale draha volba. Kvoli nahodnym chybam to nezastavuje nikto...ani Japonci. Ti maju tiez vystupnych kontrolorov. Ina vec je system, akym sleduju tu kvalitu na linke. Je mozne, ze japonska firma, ktora ma v rozvoji tohto systemu tradiciu desiatky rokov, je na tom lepsie. A ani Toyota nie je neomylna: cca. pred 4 tyzdnami zvolavala doma v Jap. 250.000 modelov Hiace a Crown kvoli korozii skrutkoveho spoja v motore (nespecfikovane presnejsie). Takze v Japonsku sa to deje tiez a tiez dost casto. KAIZEN - Japonske specifikum. Nie, ze by v EU toto tiez nejak nefungovalo, ale v Japonsku to ma "system" a programovo to tam funguje v celej spolocnosti (a ma to plnu podporu). Inak, myslim si ze si na podstatu uspechu Jap. narazil,ked pises o ich mentalite a firemnej kulture. Hlavne na tej mentalite je to teraz dobre vidiet. Predchadzajuce gen. Japoncov makali tak tvrdo, ze by sme sa tu z toho po*rali. Ta generacia, ktora prisla na rad v 90. rokoch uz tak pracovita nie je, a hned zacali problemy. A aj ta firemna kultura: je tam podstatne zviazanejsia nez tu. Musis sice viac makat, byt spoluzodpovedny za firmu, atd....ale si aj patricne hodnoteny, motivovany, a je o Teba dostatocne postarane. (Cim netvrdim, ze to funguje aj v EU zavodoch Jap. firiem. Tu sa Japonci prisposobili miestnym zvykom a podmienkam).
neregistrovaný "Jozki."
9. 12. 2005 08:27
Re: to Marko
Jeden priklad z praxe ktory som zazil v predchadzajucej robote. Nasa firma vyrabala kovove suciastky na kolesa kamionov a podarilo sa vyrobit niekolko tisic potencialne chybnych suciastok - firma vyrabajuca kamiony sa rozhodla ze linku nezastavi ale tie kamiony izoluje a ked im dodame na 100 % kvalitne suciastky tak vtedy tie kamiony opravi - suciastky vymeni. Proste prepocitali si co je ekonomicky vyhodnejsie - vyrobit zmatok a potom ho opravit (lebo opravit sa dal) alebo odstavit linku a pockat si na kvalitne suciastky. Ak sa samozrejme vyrobok opravit neda tak sa linka odstavuje.A v pasovej vyrobe sa berie odstavenie linky ako najhorsie mozne riesenie.
neregistrovaný "Tom"
9. 12. 2005 16:36
Re: to Marko
Jasný, chyby dělá každý, nikdo není neomylný. Navíc když se vezme v úvahu komplexnost dnešních aut a hlavně skutečnost, jak Toyota expanduje: x nově otevřených továren každý rok, xx vyráběných modelů v různých částech světa (počet modelů nabízených v Japonsku skoro až nechápu..), tak se není čemu divit. S tou pilností u předchozích generací, to chápu, "obdobné" je to i v Německu, kdy dnešní Němci jsou poměrně nemakačenka (v porovnání se svými rodiči). Tu JIDOKU bych ale nepodceňoval - úplně do toho nevidím, ale podle mě je to "tajemství" relativně nízké poruchovosti japonské produkce (včetně aut). Systém Kaizenu, firemní kultura, oddanost firmě to je určitě důležité a jak píšeš v Japonsku to určitě funguje, v Evropě o "něco" méně (hezky je to vidět na hodnocení spolehlivosti "produkce" jednotlivých továren, kterou tu zveřejnil Lones, než se nafouknul - na prvních místech byly téměř výhradně japonské továrny Lexusu). Ale jak to, že Toyota vykazuje vyšší produktivitu i v továrnách mimo japonsko? Podle mě to není jen v těhlech aspektech, musí tam působit ještě něco.. napadámě vyšší stupeň automatizace a robotizace.. a nebo tohle: VW prý na výrobu jednoho auta potřebuje průměrmě 50 hodin, konkurenti (nevím kteří) to zvládají do 25 hodin, za kolik to asi "dává" Toyota? Tohle asi bude ono..
neregistrovaný "Marko"
9. 12. 2005 16:52
Re: to Marko
Neviem posudit do akej miery je rozdielna produktivita / chybovost zavodov Toyoty v EU a Jap. Nemam tie udaje, a myslim, ze su tak komplexne, ze by som ich v ekonomickej rovine ani nedokazal zhodnotit. Je tam totiz mnozstvo faktorov pocnuc tymi technickymi a organizacnymi (na ktore ma vyrobca vplyv), cez kulturne (mentalita ludi v danej krajine), ekonomicke (danove) podmienky hostovskej krajiny, az po veci ako je kurz danej meny a kurzove straty pri vyvoze. A tiez sa mi nezda, ten cas 50 hod u VW, a ani rozdiel 25 hodin. smerom ku konkurentom. Rozdiely byt mozu (a aj su) ale az tak dramaticke urcite nie. ;-) Btw. to hlavne: pod Yarisom mas komplet prehlad buducich Lexusov a Toyoty na nasledujuce roky.. ;-)
neregistrovaný "Marko"
9. 12. 2005 17:04
Re: to Marko
...aby to teda nevyzeralo, ako neustala oponentura: mas pravdu v tom, ze Japonci zavedenim systemov ako Jidoku, Kaizen, atd.. maju navrch pred zbytkom sveta. Ale to je samozrejme, pretoze vsetko co vymysleli bol cielene vymyslene po WWII. za ucelom dobehnutia a predbehnutia vyspelych zapadnych ekonomik. V uplatnovani tychto systemov maju cca. 30 rokov naskok pred zvyskom sveta, a maju s ich aplikaciou aj viac skusenosti. Takze aj ich EU zavody maju isty "vyssi standard" vychadzajuci z tychto smerov , oproti EU a US vyrobcom. Problem je v tom, ze uplatnovat v EU system ktory si japonski zamesnanci interirizovali, nerma asi u europskeho zamestnanca taku podporu (z roznych dovodov). Takze dosah tych systemov je v EU (USA) zavodoch znacne obmedzeny. Do istej miery mozu dosahovat vdaka tomu lepsie vysledky ako EU / USA vyrobcovia, ale kedze podnikaju v rovnakych podmienkach ako oni, nebude to nijak dramaticky rozdiel...
neregistrovaný "Tom"
9. 12. 2005 18:36
Re: to Marko
Styl tvého "oponování" mi docela vyhovuje a nevidím v něm nic špatného nebo záměrného. Naopak, beru to jako konstruktivní a velice přínosnou diskusy u které se toho člověk poměrně hodně nového dozví. Abych se přiznal, tak svoje příspěvky také často "formuluji" tak, aby získal zpětnou vazbu a jiný názor na věc. Tak že jen tak dál ;-) 50 hodin vs 25 hodin sem našel na konkurenčním serveru - samotnému se mi to nějak nezdá, rozdíl 50% je nějak moc. Proto sem to napsal, abych zjistil tvůj názor. na druhou stranu, pokud by to fakt Toyota zvládala za 25h a VW za 50h, tak by tu někdo měl slušně "seriózní" problém a docela by to zavánělo velkým průs_rem.. mě napadá, že se možná jedná o čas na jednoho pracovníka tzv. "člověkohodiny" a to by pak pravda být mohla, protože stupeň robotizace v japonských automobilkách je asi trošku jinde..
neregistrovaný "Marko"
9. 12. 2005 18:40
Re: to Marko
Nedokazem posudit co to je za udaj (co presne vyjadruje)...ale o jeho hodnovernosti dost pochybujem. ;-) Nevyjadruje ale urcite realny cas. ak by to tak bolo, znamenalo by to, ze Toyota vyrobi dve auta zatial co VW jedine. To by tu uz ale asi koncern VW nebol...
neregistrovaný "Tom"
10. 12. 2005 00:44
Re: to Marko
Sem dost unavenej, usínal sem u toho, ale stejně sem se přemohl a trochu si zagoogloval. Bohužel nevím, kde jsem to našel a jak moc důvěryhodný zdroj to je (řešil sem to by Ctrl+C). Našel jsem toto: "Spolu s výkonnou výrobou, která se vyznačovala bezmála poloviční (!) dobou na zavádění nových modelů vozů a (!!!) více než o třetinu kratší dobou na výrobu vozu (!!!), vyrostla celá nová řídící nadstavba." To by potvrzovalo těch 25 vs 50. No vypadá to, že budeš mít domací úkol ;-) teda pokud se ho rozhodneš přijmout..
neregistrovaný "Marko"
10. 12. 2005 08:31
Re: to Marko
Niekedy to preverim, ale teraz asi nebudem mat moc casu hladat tieto veci ;-)
neregistrovaný "Tom"
10. 12. 2005 13:01
Re: to Marko
Jasný, to nespěchá.. ale kdyby si to někdy našel, tak mi pls dej vědět
9. 12. 2005 01:29
GRANDIOZNÍ LEKCE
Jistě brácho. Doufám bys nechtěl aby tenhle dokonelej gentleman vypadal jako auto tvejch snů... sny ti totiž právě teď určuje Mercedes. Akorát si dej bacha, aby, než to pochopíš, nebylo pozdě. BRAVO GL :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "Paja"
9. 12. 2005 07:21
Re: GRANDIOZNÍ LEKCE s problemy...
...modelova politika je v podani Daimleru opravdu grandiozni, da se rici, ze pokud nebereme v uvahu cenu vybere si opravdu kazdy priznivec znacky. Problemem poslednich let je znacne pochroumana image a dle meho nazoru i ztrata tradicnich zakazniku M-B. Proto jsme svedky obratu filozofie firmy, kdy auta pro pany se sedivejicimi skranemi byla vytlacena modely s dynamickym akcentem podporenym uspechy ve sportovnim odvetvi, timto se zatim zrejme spolecnosti dari presvedcovat stale nove zakazniky, ale je otazkou, kolik z tech tradicnich klientu se zpet po prodeji ojeteho vozu vrati do salonu M-B pro novy. Pozice Mercedesu se totiz vyrazne priblizila BMW, ktery naopak sva auta posunul smerem ke komfortu a zle zajiste zatapi i jeste na konci 80-tych let nepremiova a mozna trochu fadni, ale uspesna znacka Audi. Rika se, v nouzi poznas pritele, proto pozice M-B nyni neni smerodatna, nebot zajem o luxusni vozy neutucha, pravda vyjde najevo v pripad byt i rocni recese na trhu premiovych znacek, pak se teprve ukaze, zda poruchovost nove zavadenych technologii nepodryla duveru zakazniku ve znacku.
neregistrovaný "Marko"
9. 12. 2005 08:19
Re: GRANDIOZNÍ LEKCE s problemy...
:yes: ...ale je dobre ze doslo k posunu smerom k mlasim zakaznikom (nie obratu (!) - Mercedes sa svojimi elegantnymi,( mozno az dynamickymi) autami vratil k filozofii ktoru aplikoval v 20./30./50.rokoch - vratane motorsport podpory). Pre nijaku znacku totiz nie je dobre, ak jej zakaznikov tvori skupina strasich ludi...vzdy to vedie k pomalemu upadku firmy. Inak viac-menej sedi to co si napisal... :-)
neregistrovaný "Paja"
9. 12. 2005 08:55
Re: GRANDIOZNÍ LEKCE s problemy...
Souhlasim, je skvele, ze si muzes vybirat z vice znacek a nedelat zasadni kompromisy, se ztratou individuality mas naprostou pravdu!
neregistrovaný "ciello"
9. 12. 2005 10:11
Re: GRANDIOZNÍ LEKCE s problemy...
.. :yes: .. co se týká přístupu ke značce a věrnosti... tak ze zmíněných má MB podobné postavení jako BMW (hodně dobré)... audi je s věrností na dně... a tím chci říct, že i věrnej fanda, kterej těžce nese... nevím třeba právě nový G... tak se ke značce dřív nebo později vrátí... (pokud u ní nezůstane z důvodu delšího cyklu vlastnictví svýho auta..).. Mimo to, v tom bych vůbec neviděl problém.. A co se týká "G"... tam asi pravověrní příznivci klasickýho "vojenskýho" Géčka zaskřípou zubama... jenže MB to z marketingu udělat musel, protože klasický G má hodně dobrý jméno a ve srovnání s novou Q7 potřebovali na něčem "stavět" (i když jen na jméně).. a to zase přivede nový zákazníky a hlavně nepřijdou o stávající, kteří z eSka nebo eMka šli do Q7 nebo Range, protože MB už neměl výš co nabídnout... a to je taky silnej důvod.. takžee ať je to jak je to... svoje zákazníky MB určitě udrží a spolu s eRkem získá i nové.... ;-)
neregistrovaný "Marko"
9. 12. 2005 10:39
Re: GRANDIOZNÍ LEKCE s problemy...
pekne rozpisane :yes: ;-)
neregistrovaný "Marko"
9. 12. 2005 08:11
Re: GRANDIOZNÍ LEKCE s problemy...
GL vyzera naozaj grandiozne. Kupit to...bude to jedna z najlepsich volieb. Ale aj tak je trosku skoda, ze tomu chyba originalita (aku ma napr. G-Klasse). Je to dalsi dnesny Mercedes. Bezpochyb krasne auto, ale krasne auto by to bolo, aj keby malo na maske iny znak ako trojcipu hviezdu. Zas tu nie je citit "duch" znacky. ;-\ ;-)
neregistrovaný "ciello"
9. 12. 2005 10:12
Re: GRANDIOZNÍ LEKCE s problemy...
..jasně.. píšu to výše... má to jen dobrý jméno.. "G"... takže se dá říct, že je to obyčejný nový auto ale s "papírama"... ;-\
neregistrovaný "Marko"
9. 12. 2005 10:21
Re: GRANDIOZNÍ LEKCE s problemy...
:yes:
neregistrovaný "rio2"
9. 12. 2005 08:38
?
Raz som čítal v ednom slepačom ( ženskom ) magazíne, že čím menší úd tým vatšie auto. A potom prišla Q7 a GL.....
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "Paja"
9. 12. 2005 08:57
Re: ?
...leckdo si tim muze lecit komplexy, ale bagatelizovat to, je jako tvrdit, ze vsechny blondyny jsou hloupe (muzske casopisy) ;-) P.S.:...ma zena je blondyna ;-) :-! >:-[]
neregistrovaný "rio2"
9. 12. 2005 09:00
Re: ?
..aj moja >:D
neregistrovaný "milo"
9. 12. 2005 09:03
Re: ?
ma ma cerveny vlasy a je zatracene rychla :-! :yes: :-!
neregistrovaný "GTI"
9. 12. 2005 09:45
Re: ?
Problémy s manželkou prosím řešit na jinejch stránkách - ;-) :-) :yes:
neregistrovaný "Alessio"
9. 12. 2005 10:01
Re: ?
buď rád. Aspoň nejsi pozadu >:D
neregistrovaný "ciello"
9. 12. 2005 10:17
Re: ?
a oba máte velký auto..... >:D >:D >:D >:D (myslím aj ty aj Paja...)... >:D >:D >:D
neregistrovaný "Marko"
9. 12. 2005 10:21
Re: ?
>:-[] >:-[] >:-[] :yes:
neregistrovaný "Paja"
9. 12. 2005 10:31
Re: ?
...mam kompaktni auto, takze...jsem na tom dobre (alespon dle vyse uvedeneho tvrzeni) >:D >:-[]
neregistrovaný "ultraprovocationhadrcore.tuning"
9. 12. 2005 10:23
2007 Lincoln Navigator
no tak nevim .... [odkaz] ;-\ ... model 2003 nemá chybu, 2005 už ten čumák trošku horší ale technika :yes: ... ale tu co jsem odpozoroval čumák a interiér tak nevím :-(
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "Lonestarstate"
12. 12. 2005 10:48
Re: 2007 Lincoln Navigator
Člověče, já tam vidím pod maskováním gril a světlomety alá Mark X Concept a Aviator Concept! Moje motlitby byly vyslyšeny. :-) Jestli to naroubují i na chystaný další facelift Town Caru, tak se radostí snad zblázním.
neregistrovaný "Lonestarstate"
12. 12. 2005 10:52
Re: 2007 Lincoln Navigator
Sakra, já se picnu. Už nejsem správně schopnej napsat ani modlitby. >:D Ad interiér: to markantní orámování části řidiče a spolujezdce se mi nelíbí, ale jinak to vypadá slušně.
neregistrovaný "ultraprovocationhadrcore.tuning"
13. 12. 2005 20:15
Re: 2007 Lincoln Navigator
tak to jsme dva co to tam vidí :yes: .... jsme si ty fotky vytisknul a už jsem na ně několikrát kouknul a začíná se mi to líbit čím dál víc ... doufám že když to dobře dopadne tak jich tu bude vidět ještě víc než modelů 2003 ;-) tak sjme zvědavej. [odkaz] tu jsem našel ještě fotí kde jsou trošku vidět světla .
no jen mě tak napadlo, že třeba právě kvůli novému čumáku je uvolněna fotka aviatora pouze zezadu ...
neregistrovaný "ultraprovocationhadrcore.tuning"
13. 12. 2005 21:33
Re: 2007 Lincoln Navigator
a lincoln by měl být v detritu nějaký concept ( a infi údajně taky nástupce G35)
neregistrovaný "briza"
15. 12. 2005 09:21
Re: 2007 Lincoln Navigator
S Navigatorem jsem jednou tyden jezdil. :-) Pujcoval jsem auto na jednom letisti, vracel na druhem a zrovna tam potrebovali jednoho Navigatora prevezt tak mi misto klasickeho mid size dali tenhle stroj. Bylo to zrovna v zime, snehu spousta tak to prislo vhod. Byla to zajimava zkusenost. Kdyz s tim clovek najel do krizovatky vetsinou mu normalni auta davala prednost. :-) Akorat to, ze jsem rano natankoval a po celodennim jezdeni ve meste musel vecer tankovat znovu me trochu zarazilo.
neregistrovaný "Jachym"
9. 12. 2005 11:23
Interier
:-) Interier je fakt super -
[odkaz]
Jinak zadne prekvapeni. Auto vypada presne jako pocitacove retuse, ktere publikoval nemecky AutoBild a AutoMotoSport posledni rok. Mysim ze auto si najde priznivce, jen nechci vedet cenu...
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "ADAMco"
9. 12. 2005 13:18
Re: Interier
Presne tak, je to malo muziky za vela penazi. A za take dva roky bude jeho dizajn absolutne nudny a neoriginalny...Interier je ale fakt vymakany, keby som mal aspon takto zariadenu obyvacku tak nieto o com.
Ale ja verim BMW, ze az na to bude cas, tak ich vsetkych poslu...dakam het.
neregistrovaný "-*-"
9. 12. 2005 14:18
Mercedes zinscenoval divadylko!!!!
Cetli ste to idnesu? Jak testovali ten jejich novej system proti srazce s vepredu jedoucim vozidlem? Vubec nefungoval a jeste ze sebe udelali BLBCE >:D No, jo 30 modelu a funkcnost v perdeli, to je Mercedes!
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Lonestarstate"
12. 12. 2005 10:46
Re: Mercedes zinscenoval divadylko!!!!
Koukám na to, >:D >:D >:D je to prkno aspoň ve standartní výbavě? >:-[]
neregistrovaný "Wondra"
9. 12. 2005 17:55
M-B umí!
Podlě mě není moc co k tomuto dodat, exluzívní auto za exluzívní cenu, které toho nabídně mrtě. M-B podle mě doost válí!!! Viz nová řada R! Super! SLK je nej kabrio:-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "lowkick"
9. 12. 2005 18:12
rendering???
ja zprvu myslel, ze je to jen nejaka studie :-O
trida R a ted tenhle vykradeny GrandCherokee :-O ???
MB je s designem u techto velkych aut vedle :no: at zustanou u sedanu a coupe cabrii, to jim jde velmi dobre :yes: ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Ivan"
9. 12. 2005 19:23
zavazadlový prostor 1240 litrů????
Toto auto zcela určitě nemá zavazadlový prostor o objemu 1240 litrů (tedy podstatně více než 2 krát větší než má Octavia II Combi). Prosím redakci aby si ověřila své zdroje.
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "Marko"
9. 12. 2005 19:32
Re: zavazadlový prostor 1240 litrů????
Tlacova sprav MB: "...In the five-seater version, luggage compartment capacity is 1240 litres. The GL-Class can provide up to 2300 litres of load capacity, with the load compartment measuring 2128 mm in length.
..."
neregistrovaný "Ivan"
9. 12. 2005 22:47
Re: zavazadlový prostor 1240 litrů????
Podle mne je to nesmysl - velikostně srovnatelné (resp. spíš větší) Audi Q7 má objem zav. prostoru 775 litrů - což je ještě nejlepší z aut stejné třídy jako je VW Touareg: 555 litrů a BMW X5: 465 litrů. Zkoušel jsem zavazadlový prostor vypočítat: délka ložné plochy je asi 1147mm (výpočet je jasný: 2128*1240/2300), šířka ložné plochy je asi o 300mm užší (tak to je u jiných SUV) než vnější šířka, tedy: 1620mm a výšku od podlahy zavazadlového prostoru k dolní hraně oken jsem odečetl z boční fotky (při znalosti délky auta): asi 570mm. Součin těchto rozměrů mi dává 1059 litrů - je to ale číslo nadhodnocené - nejsou započítané různá zaoblení, podběhy kol, sklopení zadních sedadel apd. - takže by to mělo být pod 1000l...¨
neregistrovaný "Marko"
10. 12. 2005 08:29
Re: zavazadlový prostor 1240 litrů????
Nie som si isty, ci to odhadom ide vypocitat z obrazku (ktory moze skreslovat). Ak Mercedes udal nejake cislo, nie je dovod tomu neverit... ;-)
neregistrovaný "Ivan"
10. 12. 2005 11:00
Re: zavazadlový prostor 1240 litrů????
z obrázku to odhadem vypočítat jde, dobré foťáky (kterým to jistě foceno bylo mají geometrické zkreslení pod 1%.
1240 litrů je podle mne nesmysl - auto (Audi Q7) které je stejné třídy, je ještě o něco větší a má přibližně stejný vnitřní prostor a jeho konfiguraci má jen 63% objemu zavazadlového prostoru M-B GL...
neregistrovaný "blue.sun"
12. 12. 2005 11:14
Re: zavazadlový prostor 1240 litrů????
Zapomínáte, že Q7 je sedmimístný, zatímco u GL psali o 1240 litrech u pětimístné alternativy...
neregistrovaný "Ivan"
12. 12. 2005 17:54
Re: zavazadlový prostor 1240 litrů????
Je to jinak, ani jedno z těchto aut ani v pětimístné verzi nemá podle evropské metodiky zavazadlový prostor větší než 1000 litrů. Bližší vysvětlení zde:
[odkaz]

cituji:

Trochu jsem nad tím bádal a podíval se do specifikací Subaru Forester (ježto ho trochu znám) na američkých stránkách Subaru ( [odkaz] &category=DIMENSIONS ), objem zavazedelníku bez sklopených zadních sedadel je zde uváděn: 32.0 cu. ft.; cu. ft. (kubická stopa) = 28,32 litrů, což by tedy bylo cca 906 litrů objemu zavazadlového prostoru bez sklopení zadní sedadel - myslím, že tu není nikdo kdo by této fantastické hodnotě věřil, stačí se podívat na české stránky Subaru ( [odkaz]%202.0%20X%20… ) a uvidíme, že objem zav. prostoru je pouze 387 litrů. Rozdíl v těchto hodnotách tedy určitě spočívá v jiné metodice měření - v USA rozšířená metodika nejspíš měří prostor až po strop. Pak jsou tedy jinak absurdní hodnoty jako 1700 litrů apd. pochopitelné (ve skutečnosti možná žádný model amerických extra-super-giga-full-size SUV vozů má bez sklopení zadních sedadel větší zavazadelník než Octavia II Combi). Skoro určitě stejnou (protože se vyrábí v USA a tam taky asi bude hlavní trh) metodikou byl měřen zavazadelník M-B GL a vyšla jim proto hodnota 1240 litrů, podle evropských metodik bude zavazadelník podstatně menší, odhaduji, že bude menší než u Audi Q7... (jelikož je Audi Q7 větší)
neregistrovaný "P911T"
9. 12. 2005 20:41
hmmm
ja si nemuzu pomoct,ale at se koukam jak se koukam,porad vidim Japonce... :-(
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "ultraprovocationhadrcore.tuning"
10. 12. 2005 00:03
Re: hmmm
a já koukám jak koukám vidím jedno z nej aut poslední doby - pro mě
neregistrovaný "Mufty"
10. 12. 2005 11:35
Fuj Cayenne
neviem co tu porad niekto kyda na dizajn, takto ma vyzerat terenak, nie ako to prerastene mydlo cayenne. este strhnut tu trojcipu hviezdu a niet sa zaco hanbit :yes:
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Peter"
10. 12. 2005 12:17
Re: Fuj Cayenne
Suhlasim - az na tu hviezdu ;-) :yes:
neregistrovaný "Ozzy"
11. 12. 2005 00:49
Re: strhnu tebe
nech MB napokoji nebo se rozzuřím >:D :yes:
neregistrovaný "AMG"
12. 12. 2005 15:25
G-ecko
Tenhle Mercedes neni az tak spatny ale predse stari G-ecko je o necem jinem stare G-ecko mohlo klidne konkurovat Defendru nebo alespon slabie H1 Ale co uz doba jde dopredu ale kazdy si bude pamatovat pod pojmem Mercedes G hranaty a neznicitelny stroj se vsim luxusem
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "10mm"
13. 12. 2005 14:03
???
Další přerostlá m*dka do už tak dost přecpanejch měst. ;-\ :no:
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "9mm"
14. 12. 2005 23:19
Re: za to může Géčko
vem si na mušku Tracky-kamiony,nebo jezdi Metrem :yes: