Ekonomika
Volkswagen Polo BlueMotion s novým tříválcem 1,2 TDI a spotřebou 3,3 l/100 km na českém trhu
38 komentářů
Tak tuná zrovna to slovíčko "green"reprezentuje práve nový menší motor, veľa možností porovnávať ten istý motor v "zelenom" a v bežnom modeli nie je...
😄 😄 😄
PROSÍME SI DISKUSIE POD TESTY RESP. CELÝ MAGAZÍN.
😄 😄 😄
😄 😄 😄
PROSÍME SI DISKUSIE POD TESTY RESP. CELÝ MAGAZÍN.
😄 😄 😄
To nevim, mozne to je, ale kdyz srovnavam uspornou a obyc. verzi tak je dobrym zvykem srovnavat se stejnym motorem, jako v pripade greenlinu.
Já to vidím velmi reálně. S žádným TDI jsem neměl problém jezdit za méně než udává výrobce. Např. se současnou O1 4WD TDI jezdím po městě okolo 6.5 litru místo deklarovaných 8.3, mimo město se taky vcelku bez potíží dostanu pod udávaných 5.1 litru. Přitom nebrzdím provoz, jezdím tacho 55/95/140, což odpovídá reálným 50/90/130.
Rovnako dobre asi nie - tých úprav je zrejme podstatne menej a aj zaťažovať budeš Polo určite viac ako by si nakladal Lupo. Bolo by to fajn, ale nevidím to príliš reálne.
To je sice pravda, ale tehdy taky nikdo nevěřil, že to bude fungovat. U Pola BM se to teprv musí prokázat a já věřím, že bude fungovat stejně dobře.
Malý rozdiel, a nie je vôbec dané, v čí prospech. Ťažšie prevody a nižší výkon pri dynamickej jazde znamenajú výrazne väčšiu záťaž motora, a tým môže ísť spotreba aj vyššie ako u "klasiky".
Srovnavat dynamickou jizdu (greenline) s nedynamickou u obyc. verze je trochu mimo misu. Kdyz pojede ta obyc. verze taky dynamicky se u ni spotreba nezvedne?! Zvedne, takze rozdil tam bude zase.
Osobne nejaky extra priznivec tech uspornych variant nejsem, ekonomicky se to dle meho nevyplati.
Osobne nejaky extra priznivec tech uspornych variant nejsem, ekonomicky se to dle meho nevyplati.
Lenže Lupo bola iná rozprávka. Malo o.i. zníženú hmotnosť, tenšie plechy, ľahšie materiály, tiež optimalizovanú aerodynamiku, nižší podvozok. A všetky tieto úprvy si VW chcel nechať zaplatiť, čo malo za následok, že to za tie prachy nikto nechcel a z Lupa 3L sa stal úplný prepadák. Takže za 3 litre Lupo a iba o 11% vyššia spotreba 5-dverového sériového auta, tomu sa ťažko verí, to celkom nehrá...
Ujet 1200 km s 65litrovou nádrží (5.4 / 100 km) neni žádný problém, pokud zrovna nejde o Audi Q7 či obdobné autobusy pro americký trh 😉
takový motor přece už dávno jezdí.Dokonce menší.Tříválec 0,8cdi 40kw 130nm ve Smartu :yes:
To je hrůza, tímhle vlastně odepsali vynikající VW motor 1.4TDI. Jestli to bude pokračovat tímto tempem, tak za 4 roky se můžem těšit na litrovej turbodýzl tříválec. Kam ten svět spěje ...
>😁
>😁
No, čirou náhodou vím že se má vyrobit 1,5 mil. těchto motorů, v první řadě pro Polo a Fox (!), nebude to dlouho trvat a do Škody to taky půjde - možná už v dubnu po Ženevě do Roomsteru ale určitě v září do Fabie.
Shodou okolností jsem dne viděl test v TopGearu a tam Hammond ujel s Polem Econěco 1.4 TDi 1200km se 45l nafty, takže přůměr je 3.75 l/100km, ale ta jízda byla tragická a hrozilo tam zhroucení nudou 😒 S Legacy diesel(65l nádrž) to May taky ujel na jednu nádrž a to samé i Clarkson s Jaguarem biturbo diesel (objem nádrže nevím, ale tipuju 90)
Takze ta otazka: aka ma byt teplota v laboratoriu aby mohlo POLO Bluemotion dosiahnut spotrebu 3,3 l/100km?
A teraz logicka hadanka: ak ma VW seriozny zaujem o ekologiu, preco take vychytavky ako - upravy karoserie (maska, spojlery, zakrytování podlahy, ...) - niesu sucastou standardnej vyroby???
A teraz logicka hadanka: ak ma VW seriozny zaujem o ekologiu, preco take vychytavky ako - upravy karoserie (maska, spojlery, zakrytování podlahy, ...) - niesu sucastou standardnej vyroby???
Tento 1,2 je pouze předskokan. Bez stop-start systémů a dalších takových vynálezů bude 1,2 TDi výrazně levnější... Vždy budeš mít na výběr.
Absolútny súhlas. Vid akýkolvek test (a ze ich bolo dost) Fabie 1,4 TDI Greenline: trápenie cloveka i vozu, reálne znízenie spotreby len pri maximálnom sebazapretí, pri snahe o trosku dynamickejsiu jazdu návrat spotreby na (resp. i nad) úroven bezných 1,4 TDI. Za mna :no:
Otázne je, či vôbec niečo ušetríš, auto robili na spotrebu, čiže tento údaj bude prikreslený kvôli reklame. Udávanú spotrebu dosiahneš možno dolu kopcom s vetrom v chrbte (obrazne povedané). So systémom stop-štart bohviekoľko neušetríš, veď koľko potiahne diesel pri voľnobehu - liter za hodinu? A čo spraví s motorom to množstvo štartov navyše? Aká v tom je tým pádom baterka, jej dobíjanie tiež kvapku výkonu vezme. Ďalej by mali šetriť užšie pneumatiky s nižším valivým odporom, čo je vykúpené ich horším komfortom (sú z tvrdšej zmesi) a horšou odolnosťou voči šmyku. Že by šetrili nejakým zvláštnym spôsobom na váhe auta (ako napríklad v prípade Lupa), nepíšu, auto bude mať akurát o niečo ťažšie prevody, čiže motor dostane pri rozbehoch viac zabrať, pretože na preradenie ho bude treba viac vytáčať.
Suma-sumárum na spotrebe niečo ušetrí iba ten, kto s tým bude vedieť úsporne jazdiť, pri bežnom používaní bude spotreba vyššia pri kompromisných riešeniach a horších jazdných vlastnostiach (potvrdené viacerými testami podobných modelov od VW Group). Pri tom všetkom menší motor s nižším výkonom za vysokú cenu. Proste "ekologická" masírka, nič viac. Zbytočnosť, reálny prínos nulový.
Suma-sumárum na spotrebe niečo ušetrí iba ten, kto s tým bude vedieť úsporne jazdiť, pri bežnom používaní bude spotreba vyššia pri kompromisných riešeniach a horších jazdných vlastnostiach (potvrdené viacerými testami podobných modelov od VW Group). Pri tom všetkom menší motor s nižším výkonom za vysokú cenu. Proste "ekologická" masírka, nič viac. Zbytočnosť, reálny prínos nulový.
>😁 Lehce hledám v naších i cizích inzercích jisté auto. Zaujala mne jedna nabídka v Annonci. Za 6000,- přenechává leasing + 33 splátek. Když jsem to propočítal, tak by mne to prišlo zhruba jednou tolik, jako bych si sám dovezl z Německa v podobném stavu a s ověřenám rodokmenem. >😒]
Nejsem si jist, zda dát o 100k více za auto které je úspornější než třeba stejný benzíňák je účelné. Nevím, zda jsem odhadl správně, musel bych ujet zhruba 150 tisíc km, abych na úsporách paliva dorovnal rozdíl ceny. A to není brána v úvahu rozdilná amortizace levnějšího a dražšího auta, pravděpodobně i vyšší servisní náklady při větší mechanické i systémové složitosti. Číli v praxi zhruba po 200 000 km se mi začne vracet investice do úsporného provedení. V mém případě bych se ale po této kilometráži v prakticky lidovém vozítku se poohlížel po něčem novějším. A i kdyby to byla jen polovina kilometrů jak zde uvádím, stejně mi to nepřijde jako žádná velká výhra.
S tím zahřátím si nejsem zas tak jistý ale jistě je to vybavené za tu cenu elektrickým přihříváním.
Já myslim, že tenhle mikromotor se zahřeje prakticky hned, takže narozdíl od dvoulitrů a větších se hodí i do města.
S bežným autom Ti verím, že spotrebu uvedenú výrobcom dokážeš podliezť. U tohto skutočne váham.
😄 😄 😄
PROSÍME SI DISKUSIE POD TESTY RESP. CELÝ MAGAZÍN.
😄 😄 😄