Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen Polo BlueMotion s novým tříválcem 1,2 TDI a spotřebou 3,3 l/100 km na českém trhu

Paletu naftových čtyřválců 1,6 TDI rozšiřuje v novém Polu od ledna 2010 nový tříválec 1,2 TDI. Nástupce třílitrového Lupa sice nedosahuje tak nízké spotřeby, ale jeho cena je podstatně příznivější.
Zpět na článek
31. 1. 2010 11:10
31. 1. 2010 11:23
31. 1. 2010 11:34
31. 1. 2010 11:37
31. 1. 2010 11:36
31. 1. 2010 13:48
31. 1. 2010 12:39
31. 1. 2010 13:01
neregistrovaný "AldaAlda"
31. 1. 2010 13:11
31. 1. 2010 13:12
31. 1. 2010 14:57
31. 1. 2010 16:03
1. 2. 2010 11:06
1. 2. 2010 16:56
2. 2. 2010 08:41
31. 1. 2010 14:10
31. 1. 2010 17:09
31. 1. 2010 19:50
31. 1. 2010 17:11
1. 2. 2010 09:54
neregistrovaný "Hooonza"
1. 2. 2010 09:46
neregistrovaný "Hooonza"
1. 2. 2010 22:27
neregistrovaný "Hooonza"
2. 2. 2010 08:36
neregistrovaný "Hooonza"
Avatar - bubucci
31. 1. 2010 11:10
Polo
Zajímavý motor, dynamika tipuju na úrovní 66kW Octavie a při jízdě za 3.5l je ideální na cesty na kratší vzdálenosti a po městě.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - DRBNUTY
31. 1. 2010 11:23
Re: Polo
Nemyslim si, ze zrovna diesel je idealny na kratsie vzdialenosti v meste.
31. 1. 2010 11:34
Re: Polo
Já myslim, že tenhle mikromotor se zahřeje prakticky hned, takže narozdíl od dvoulitrů a větších se hodí i do města.
Avatar - WinDiesel
31. 1. 2010 11:37
Re: Polo
S tím zahřátím si nejsem zas tak jistý ale jistě je to vybavené za tu cenu elektrickým přihříváním.
Avatar - WinDiesel
31. 1. 2010 11:36
Re: Polo
Stop-start systém z tohoto auta dělá docela praktické auto i do města...
Avatar - Auto CZ
31. 1. 2010 13:48
Re: Polo
diesel je uplne nevhodny na kratke trasy po meste, a obzvlast v zimnych mesiacoch,.. :-|
31. 1. 2010 12:39
Ekonomika
Nejsem si jist, zda dát o 100k více za auto které je úspornější než třeba stejný benzíňák je účelné. Nevím, zda jsem odhadl správně, musel bych ujet zhruba 150 tisíc km, abych na úsporách paliva dorovnal rozdíl ceny. A to není brána v úvahu rozdilná amortizace levnějšího a dražšího auta, pravděpodobně i vyšší servisní náklady při větší mechanické i systémové složitosti. Číli v praxi zhruba po 200 000 km se mi začne vracet investice do úsporného provedení. V mém případě bych se ale po této kilometráži v prakticky lidovém vozítku se poohlížel po něčem novějším. A i kdyby to byla jen polovina kilometrů jak zde uvádím, stejně mi to nepřijde jako žádná velká výhra.
Rozbalit vlákno
12
neregistrovaný "AldaAlda"
31. 1. 2010 13:01
Re: Ekonomika
Přesně tak..A to ještě nepočítáte navýšení leasingovky a pojišťovny...
31. 1. 2010 13:11
Re: Ekonomika
>:D Lehce hledám v naších i cizích inzercích jisté auto. Zaujala mne jedna nabídka v Annonci. Za 6000,- přenechává leasing + 33 splátek. Když jsem to propočítal, tak by mne to prišlo zhruba jednou tolik, jako bych si sám dovezl z Německa v podobném stavu a s ověřenám rodokmenem. >:-[]
31. 1. 2010 14:57
Re: Ekonomika
Otázne je, či vôbec niečo ušetríš, auto robili na spotrebu, čiže tento údaj bude prikreslený kvôli reklame. Udávanú spotrebu dosiahneš možno dolu kopcom s vetrom v chrbte (obrazne povedané). So systémom stop-štart bohviekoľko neušetríš, veď koľko potiahne diesel pri voľnobehu - liter za hodinu? A čo spraví s motorom to množstvo štartov navyše? Aká v tom je tým pádom baterka, jej dobíjanie tiež kvapku výkonu vezme. Ďalej by mali šetriť užšie pneumatiky s nižším valivým odporom, čo je vykúpené ich horším komfortom (sú z tvrdšej zmesi) a horšou odolnosťou voči šmyku. Že by šetrili nejakým zvláštnym spôsobom na váhe auta (ako napríklad v prípade Lupa), nepíšu, auto bude mať akurát o niečo ťažšie prevody, čiže motor dostane pri rozbehoch viac zabrať, pretože na preradenie ho bude treba viac vytáčať.
Suma-sumárum na spotrebe niečo ušetrí iba ten, kto s tým bude vedieť úsporne jazdiť, pri bežnom používaní bude spotreba vyššia pri kompromisných riešeniach a horších jazdných vlastnostiach (potvrdené viacerými testami podobných modelov od VW Group). Pri tom všetkom menší motor s nižším výkonom za vysokú cenu. Proste "ekologická" masírka, nič viac. Zbytočnosť, reálny prínos nulový.
Avatar - iudex
31. 1. 2010 16:03
Re: Ekonomika
Absolútny súhlas. Vid akýkolvek test (a ze ich bolo dost) Fabie 1,4 TDI Greenline: trápenie cloveka i vozu, reálne znízenie spotreby len pri maximálnom sebazapretí, pri snahe o trosku dynamickejsiu jazdu návrat spotreby na (resp. i nad) úroven bezných 1,4 TDI. Za mna :no:
1. 2. 2010 11:06
Re: Ekonomika
Srovnavat dynamickou jizdu (greenline) s nedynamickou u obyc. verze je trochu mimo misu. Kdyz pojede ta obyc. verze taky dynamicky se u ni spotreba nezvedne?! Zvedne, takze rozdil tam bude zase.

Osobne nejaky extra priznivec tech uspornych variant nejsem, ekonomicky se to dle meho nevyplati.
1. 2. 2010 12:39
Re: Ekonomika
Malý rozdiel, a nie je vôbec dané, v čí prospech. Ťažšie prevody a nižší výkon pri dynamickej jazde znamenajú výrazne väčšiu záťaž motora, a tým môže ísť spotreba aj vyššie ako u "klasiky".
1. 2. 2010 16:56
Re: Ekonomika
O jakem nizsim vykonu mluvis?!
2. 2. 2010 08:16
Re: Ekonomika
Približne za cenu tohto vozu môžeš mať predsa Polo s lepším motorom, nie?
2. 2. 2010 08:41
Re: Ekonomika
To nevim, mozne to je, ale kdyz srovnavam uspornou a obyc. verzi tak je dobrym zvykem srovnavat se stejnym motorem, jako v pripade greenlinu.
2. 2. 2010 22:52
Re: Ekonomika
Tak tuná zrovna to slovíčko "green"reprezentuje práve nový menší motor, veľa možností porovnávať ten istý motor v "zelenom" a v bežnom modeli nie je...

:-) :-) :-)
PROSÍME SI DISKUSIE POD TESTY RESP. CELÝ MAGAZÍN.
:-) :-) :-)
Avatar - twistedTSD
31. 1. 2010 20:28
Re: Ekonomika
:yes: souhlas...nikdy jsem nechapal smysl techto radoby uspornych aut....
Avatar - petrumr
31. 1. 2010 14:10
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - WinDiesel
31. 1. 2010 17:09
Re: cena
U japonských stop-start systémů je elektrický klimakompresor, tady nevím...
Avatar - petrumr
31. 1. 2010 19:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
31. 1. 2010 17:11
Re: cena
Tento 1,2 je pouze předskokan. Bez stop-start systémů a dalších takových vynálezů bude 1,2 TDi výrazně levnější... Vždy budeš mít na výběr.
Avatar - peter_ko
31. 1. 2010 19:33
otazka na inzinierov VW, logicka hadanka
Takze ta otazka: aka ma byt teplota v laboratoriu aby mohlo POLO Bluemotion dosiahnut spotrebu 3,3 l/100km?

A teraz logicka hadanka: ak ma VW seriozny zaujem o ekologiu, preco take vychytavky ako - upravy karoserie (maska, spojlery, zakrytování podlahy, ...) - niesu sucastou standardnej vyroby???
Rozbalit vlákno
10
Avatar - petrumr
31. 1. 2010 19:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - bubucci
31. 1. 2010 21:00
Re: otazka na inzinierov VW, logicka hadanka
Shodou okolností jsem dne viděl test v TopGearu a tam Hammond ujel s Polem Econěco 1.4 TDi 1200km se 45l nafty, takže přůměr je 3.75 l/100km, ale ta jízda byla tragická a hrozilo tam zhroucení nudou :-( S Legacy diesel(65l nádrž) to May taky ujel na jednu nádrž a to samé i Clarkson s Jaguarem biturbo diesel (objem nádrže nevím, ale tipuju 90)
neregistrovaný "Hooonza"
1. 2. 2010 09:54
Re: otazka na inzinierov VW, logicka hadanka
Ujet 1200 km s 65litrovou nádrží (5.4 / 100 km) neni žádný problém, pokud zrovna nejde o Audi Q7 či obdobné autobusy pro americký trh ;-)
Avatar - WinDiesel
31. 1. 2010 21:23
Re: otazka na inzinierov VW, logicka hadanka
No, čirou náhodou vím že se má vyrobit 1,5 mil. těchto motorů, v první řadě pro Polo a Fox (!), nebude to dlouho trvat a do Škody to taky půjde - možná už v dubnu po Ženevě do Roomsteru ale určitě v září do Fabie.
neregistrovaný "Hooonza"
1. 2. 2010 09:46
Re: otazka na inzinierov VW, logicka hadanka
To neni o laboratoři. Vzpomeň si na Lupo 3L, které už před 11 lety opravdu fungovalo.
1. 2. 2010 10:39
Re: otazka na inzinierov VW, logicka hadanka
Lenže Lupo bola iná rozprávka. Malo o.i. zníženú hmotnosť, tenšie plechy, ľahšie materiály, tiež optimalizovanú aerodynamiku, nižší podvozok. A všetky tieto úprvy si VW chcel nechať zaplatiť, čo malo za následok, že to za tie prachy nikto nechcel a z Lupa 3L sa stal úplný prepadák. Takže za 3 litre Lupo a iba o 11% vyššia spotreba 5-dverového sériového auta, tomu sa ťažko verí, to celkom nehrá...
neregistrovaný "Hooonza"
1. 2. 2010 22:27
Re: otazka na inzinierov VW, logicka hadanka
To je sice pravda, ale tehdy taky nikdo nevěřil, že to bude fungovat. U Pola BM se to teprv musí prokázat a já věřím, že bude fungovat stejně dobře.
2. 2. 2010 07:21
Re: otazka na inzinierov VW, logicka hadanka
Rovnako dobre asi nie - tých úprav je zrejme podstatne menej a aj zaťažovať budeš Polo určite viac ako by si nakladal Lupo. Bolo by to fajn, ale nevidím to príliš reálne.
neregistrovaný "Hooonza"
2. 2. 2010 08:36
Re: otazka na inzinierov VW, logicka hadanka
Já to vidím velmi reálně. S žádným TDI jsem neměl problém jezdit za méně než udává výrobce. Např. se současnou O1 4WD TDI jezdím po městě okolo 6.5 litru místo deklarovaných 8.3, mimo město se taky vcelku bez potíží dostanu pod udávaných 5.1 litru. Přitom nebrzdím provoz, jezdím tacho 55/95/140, což odpovídá reálným 50/90/130.
2. 2. 2010 23:07
Re: otazka na inzinierov VW, logicka hadanka
5 litrov a 3,3 je hodne veľký rozdiel. Že to nevidím reálne píšem hlavne preto, že spotreba je u tohto auta hlavný údaj pre reklamu, takže sa dá čakať, že bude trochu prikrášlený. Navyše už bolo dosť testov s týmito "zelenými" nmodelmi, a výsledok tradične nebol nijak bombastický.
S bežným autom Ti verím, že spotrebu uvedenú výrobcom dokážeš podliezť. U tohto skutočne váham.

:-) :-) :-)
PROSÍME SI DISKUSIE POD TESTY RESP. CELÝ MAGAZÍN.
:-) :-) :-)
Avatar - eLzyx
1. 2. 2010 09:31
nezadržitelný downsizing
To je hrůza, tímhle vlastně odepsali vynikající VW motor 1.4TDI. Jestli to bude pokračovat tímto tempem, tak za 4 roky se můžem těšit na litrovej turbodýzl tříválec. Kam ten svět spěje ...

>:D
Rozbalit vlákno
3
Avatar - marek.g
1. 2. 2010 09:47
Re: nezadržitelný downsizing
takový motor přece už dávno jezdí.Dokonce menší.Tříválec 0,8cdi 40kw 130nm ve Smartu :yes:
Avatar - eLzyx
1. 2. 2010 10:09
Re: nezadržitelný downsizing
sodoma gomora :-O
1. 2. 2010 10:39
Re: nezadržitelný downsizing
Odpočítaj ešte jeden valec. ;-)