Ekonomika
Volkswagen Polo BlueMotion s novým tříválcem 1,2 TDI a spotřebou 3,3 l/100 km na českém trhu
38 komentářů
bubucci
0
Zajímavý motor, dynamika tipuju na úrovní 66kW Octavie a při jízdě za 3.5l je ideální na cesty na kratší vzdálenosti a po městě.
DRBNUTY
0
Nemyslim si, ze zrovna diesel je idealny na kratsie vzdialenosti v meste.
RS
0
Já myslim, že tenhle mikromotor se zahřeje prakticky hned, takže narozdíl od dvoulitrů a větších se hodí i do města.
WinDiesel
0
S tím zahřátím si nejsem zas tak jistý ale jistě je to vybavené za tu cenu elektrickým přihříváním.
WinDiesel
0
Stop-start systém z tohoto auta dělá docela praktické auto i do města...
Auto CZ
0
diesel je uplne nevhodny na kratke trasy po meste, a obzvlast v zimnych mesiacoch,.. 😐
Nejsem si jist, zda dát o 100k více za auto které je úspornější než třeba stejný benzíňák je účelné. Nevím, zda jsem odhadl správně, musel bych ujet zhruba 150 tisíc km, abych na úsporách paliva dorovnal rozdíl ceny. A to není brána v úvahu rozdilná amortizace levnějšího a dražšího auta, pravděpodobně i vyšší servisní náklady při větší mechanické i systémové složitosti. Číli v praxi zhruba po 200 000 km se mi začne vracet investice do úsporného provedení. V mém případě bych se ale po této kilometráži v prakticky lidovém vozítku se poohlížel po něčem novějším. A i kdyby to byla jen polovina kilometrů jak zde uvádím, stejně mi to nepřijde jako žádná velká výhra.
Přesně tak..A to ještě nepočítáte navýšení leasingovky a pojišťovny...
Otázne je, či vôbec niečo ušetríš, auto robili na spotrebu, čiže tento údaj bude prikreslený kvôli reklame. Udávanú spotrebu dosiahneš možno dolu kopcom s vetrom v chrbte (obrazne povedané). So systémom stop-štart bohviekoľko neušetríš, veď koľko potiahne diesel pri voľnobehu - liter za hodinu? A čo spraví s motorom to množstvo štartov navyše? Aká v tom je tým pádom baterka, jej dobíjanie tiež kvapku výkonu vezme. Ďalej by mali šetriť užšie pneumatiky s nižším valivým odporom, čo je vykúpené ich horším komfortom (sú z tvrdšej zmesi) a horšou odolnosťou voči šmyku. Že by šetrili nejakým zvláštnym spôsobom na váhe auta (ako napríklad v prípade Lupa), nepíšu, auto bude mať akurát o niečo ťažšie prevody, čiže motor dostane pri rozbehoch viac zabrať, pretože na preradenie ho bude treba viac vytáčať.
Suma-sumárum na spotrebe niečo ušetrí iba ten, kto s tým bude vedieť úsporne jazdiť, pri bežnom používaní bude spotreba vyššia pri kompromisných riešeniach a horších jazdných vlastnostiach (potvrdené viacerými testami podobných modelov od VW Group). Pri tom všetkom menší motor s nižším výkonom za vysokú cenu. Proste "ekologická" masírka, nič viac. Zbytočnosť, reálny prínos nulový.
Suma-sumárum na spotrebe niečo ušetrí iba ten, kto s tým bude vedieť úsporne jazdiť, pri bežnom používaní bude spotreba vyššia pri kompromisných riešeniach a horších jazdných vlastnostiach (potvrdené viacerými testami podobných modelov od VW Group). Pri tom všetkom menší motor s nižším výkonom za vysokú cenu. Proste "ekologická" masírka, nič viac. Zbytočnosť, reálny prínos nulový.
Absolútny súhlas. Vid akýkolvek test (a ze ich bolo dost) Fabie 1,4 TDI Greenline: trápenie cloveka i vozu, reálne znízenie spotreby len pri maximálnom sebazapretí, pri snahe o trosku dynamickejsiu jazdu návrat spotreby na (resp. i nad) úroven bezných 1,4 TDI. Za mna :no:
Srovnavat dynamickou jizdu (greenline) s nedynamickou u obyc. verze je trochu mimo misu. Kdyz pojede ta obyc. verze taky dynamicky se u ni spotreba nezvedne?! Zvedne, takze rozdil tam bude zase.
Osobne nejaky extra priznivec tech uspornych variant nejsem, ekonomicky se to dle meho nevyplati.
Osobne nejaky extra priznivec tech uspornych variant nejsem, ekonomicky se to dle meho nevyplati.
Malý rozdiel, a nie je vôbec dané, v čí prospech. Ťažšie prevody a nižší výkon pri dynamickej jazde znamenajú výrazne väčšiu záťaž motora, a tým môže ísť spotreba aj vyššie ako u "klasiky".
O jakem nizsim vykonu mluvis?!
Približne za cenu tohto vozu môžeš mať predsa Polo s lepším motorom, nie?
To nevim, mozne to je, ale kdyz srovnavam uspornou a obyc. verzi tak je dobrym zvykem srovnavat se stejnym motorem, jako v pripade greenlinu.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
U japonských stop-start systémů je elektrický klimakompresor, tady nevím...
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Takze ta otazka: aka ma byt teplota v laboratoriu aby mohlo POLO Bluemotion dosiahnut spotrebu 3,3 l/100km?
A teraz logicka hadanka: ak ma VW seriozny zaujem o ekologiu, preco take vychytavky ako - upravy karoserie (maska, spojlery, zakrytování podlahy, ...) - niesu sucastou standardnej vyroby???
A teraz logicka hadanka: ak ma VW seriozny zaujem o ekologiu, preco take vychytavky ako - upravy karoserie (maska, spojlery, zakrytování podlahy, ...) - niesu sucastou standardnej vyroby???
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Shodou okolností jsem dne viděl test v TopGearu a tam Hammond ujel s Polem Econěco 1.4 TDi 1200km se 45l nafty, takže přůměr je 3.75 l/100km, ale ta jízda byla tragická a hrozilo tam zhroucení nudou 😒 S Legacy diesel(65l nádrž) to May taky ujel na jednu nádrž a to samé i Clarkson s Jaguarem biturbo diesel (objem nádrže nevím, ale tipuju 90)
To neni o laboratoři. Vzpomeň si na Lupo 3L, které už před 11 lety opravdu fungovalo.
Lenže Lupo bola iná rozprávka. Malo o.i. zníženú hmotnosť, tenšie plechy, ľahšie materiály, tiež optimalizovanú aerodynamiku, nižší podvozok. A všetky tieto úprvy si VW chcel nechať zaplatiť, čo malo za následok, že to za tie prachy nikto nechcel a z Lupa 3L sa stal úplný prepadák. Takže za 3 litre Lupo a iba o 11% vyššia spotreba 5-dverového sériového auta, tomu sa ťažko verí, to celkom nehrá...
To je sice pravda, ale tehdy taky nikdo nevěřil, že to bude fungovat. U Pola BM se to teprv musí prokázat a já věřím, že bude fungovat stejně dobře.
Rovnako dobre asi nie - tých úprav je zrejme podstatne menej a aj zaťažovať budeš Polo určite viac ako by si nakladal Lupo. Bolo by to fajn, ale nevidím to príliš reálne.
Já to vidím velmi reálně. S žádným TDI jsem neměl problém jezdit za méně než udává výrobce. Např. se současnou O1 4WD TDI jezdím po městě okolo 6.5 litru místo deklarovaných 8.3, mimo město se taky vcelku bez potíží dostanu pod udávaných 5.1 litru. Přitom nebrzdím provoz, jezdím tacho 55/95/140, což odpovídá reálným 50/90/130.
5 litrov a 3,3 je hodne veľký rozdiel. Že to nevidím reálne píšem hlavne preto, že spotreba je u tohto auta hlavný údaj pre reklamu, takže sa dá čakať, že bude trochu prikrášlený. Navyše už bolo dosť testov s týmito "zelenými" nmodelmi, a výsledok tradične nebol nijak bombastický.
S bežným autom Ti verím, že spotrebu uvedenú výrobcom dokážeš podliezť. U tohto skutočne váham.
😄 😄 😄
PROSÍME SI DISKUSIE POD TESTY RESP. CELÝ MAGAZÍN.
😄 😄 😄
S bežným autom Ti verím, že spotrebu uvedenú výrobcom dokážeš podliezť. U tohto skutočne váham.
😄 😄 😄
PROSÍME SI DISKUSIE POD TESTY RESP. CELÝ MAGAZÍN.
😄 😄 😄
To je hrůza, tímhle vlastně odepsali vynikající VW motor 1.4TDI. Jestli to bude pokračovat tímto tempem, tak za 4 roky se můžem těšit na litrovej turbodýzl tříválec. Kam ten svět spěje ...
>😁
>😁