I když byly v meziválečném období velmi populární, po válce se jejich obliba postupně vytratila. Dveře s panty uchycenými vzadu, někdy označované jako sebevražedné, se ale vrací.
Tento system je zbytocny a hlupy pokial tam bude "B" stlpik. Honda vyraba "podobne" vozidlo pre japonsky trh bez "B" stlpika. To uz mohli experimentovat s posuvnymi dverami, mohli by pasazieri vystupit aj pri hypermarketoch. Nevyhoda posuvnych dveri je, ze aj pri najmensich nehodach sa nedaju polahky otvorit. Ako autor spravne uviedol, predstavte si, ze chcete styria nastupit na narvatom parkovisku pri nakupnych centrach, alebo napraskanych parkoviskach v meste.
taky si myslim, ze dvere budou spise problem. podivejte se na video na www.autotelevize.cz, kde je videt jak dvere funguji v praxi. posuvne dvere by byly urcite lepsi.
tiez sa mi to nevidi ako posun dopredu, co ma ale zarazilo, kedze prvy krat som videl foto z boku a otvorenymi dverami, ake su uzke. napadla ma dalsia neprijemna situacia. ak niekto vystupuje zo zadu prvy, ten vpredu si musi davat pozor aby mu dverami nerozbil drzku. myslim ze hodnota tohoto riesenia je skor v marketingu odliseni sa od ostatnych. ide o to ci to zakaznici budu reflektovat. aby neskoncila ako Fabia II, kde si zakaznici napriek predpokladom, snom a kampani automobilky, akosi "nezvykli". :)))))))))))
ale zvykli ale bylo to těžký a bolestivý a zepředu když koukám z autobusu tak si snad nezvyknu nikdy:( ale jinak měl GTI fakt pravdu, to auto bylo fakt nadčasový a jeho design je fakt dobrej, začal jsme ho oceňovat:-)
akorát kdyby to kua nebylo tak úzký:(
Vidite, neotevrou se za jizdy....Jejich mozne otevreni behem jizdy vsak mohl povazovat, v dnesni dobe, za realne, jen zavistivec z rad FR. fanousku, kteri by to radsi videli na FR aute plnem originality, nez na Nemecke kvalite...
No hned při čtení mne napadlo, že to určitě bude nějak ošetřené, aby za jizdy nebylo možné otevřit.
Pokud bych si ale vybíral vůz, tak tyto dveře jsou protiargument. Už jen pro to, že je v systému další složitost. Dnešní auta jsou tak překombinovaná, že se člověk bojí jet někam daleko, třeba do ciziny a tam najednou palubní jednotka řekne stop a monstrum na kolech přestane fungovat. No a shánějte někde třeba v Turecku značkový servis?
Jak systém reaguje na nedovřené dveře? Je zde pojistka, aby se auto nerozjelo s nedovřenými dveřmi? Pokud ne, je to nepoužitelné. Pokud ano, budou zde snímače na dovření dveří (beztak založené na kontaktech - tzn, při zoxidování spoje/poškození/zašpinění se vůz již nemusí rozjez. A zůstat někde "viset" kvůli takovéhle "vychytávce"?
Jsem opravdu zvědavý, jaké budou praktické zkušenosti.
No deď jsi na to kápl. Měli to udělat otevírací stejně jak v BUSu. Tomu bych alespoň říkal originalita >:D
Nebo jako shrnovací dveře u šaliny >:D >:D >:D
Nápad ako taký je zaujímavý, u MPV by šlo také rameno zapustiť do podlahy a druhé tiahlo, napríklad teleskopické, by sa dalo upratať niekde hore vedľa rámu okna. Sakra, že to ešte nikoho nenapadlo...
jj to jsem měl na mysli. Je to pro mě novinka :yes: vůbec jsem o tom nevěděl. Jak je vidět, všecko už někdo někdy použil. Tak snad ty shrnovačky ála šalina by mohly být na autě originál :-)
A ako system v beznom aute reaguje na nezavrete dvere? starsie auta ani nemaju signalizaciu otvorenych dveri a nikto nic nenamieta...
Dalsi argument - na/vy/stupovanie 4 ludi naraz - no ako zasahove vozidlo pre kuklacov to nebude idealne, takisto by som s merivou a tromi kumpanmi nesiel vykradnut banku, ale... ako casto vozite v autach 3 ludi, a ako casto spolu synchronizovane vystupujete?
A co takto si to najskor vyskusat? Mna zarazilo tolko negativnych reakcii na zaklade... nicoho a tie teoreticke argumenty proti - tiez nic moc.
Ale ked chces plusy - "nakladanie" malych deti do sedaciek.
Prečo by sa nedalo. Keď je niečo nelogické na pohľad, automaticky to očakávaš aj v reáli. A človek tiež disponuje niečím, čomu sa hovorí predstavivosť. Občas nie je zlé ju použiť.
Neříkám., že to nebude mít plusy, ale nejsem si jist, jestli to není spíše marketingový krok Opelu nad praktickým. Osobně, jak jsem psal výše, bych dal přednost posouvacím dveřím.
"...starsie auta ani nemaju signalizaciu otvorenych dveri a nikto nic nenamieta..."
Samozřejmě, že proti tomu nic nenamítám. Protože nedovřené dveře neznamenají v podstatě nic fatálního. Teda pokud nebudeš couvat rychlostí 70 km/h. Což ovšem moc aut ani nezvládne...
Jsme 4-členná rodina a jezdíme často spolu a samozřejmě parkujeme na různých parkovištích (supermarkety atd) a ten problém s vystupováním beru jako celkem podstatný. Dále bych měl obavy abych při zavírání předních dveří nezranil vystupujícího ze zadních dveří, což u klasického provedení nejde ani teoreticky.
Je tam senzor, ktery pri nedovreni dveri signalizuje na palubce tento stav. Stejne jako u normalnich dveri a normalniridic si tyhle veci preci zkontroluje, jeste ke vsemu, kdyz ti to porad pipa....Za jizdy nad 4km/h otevrit nejdou....Hele a co imobilizer v klicku, co elektronickej pedal a co..... nechces se v ramci bezpeci a ,,spolehlivosti" vratit ke karburatoru a lanovodum?
Elektronický pedál má nezávislé istenie, s pokašlaným imobilizérom proste iba nenaštaruješ, akú istotu ale máš, keď ti prdne ten blbý snímač vo dverách?
že ti to vybije baterku:D
jak nám ve fabii:-)
a teďka to namrzlo, navlhlo a furt asi 14 dní sme měli otevřený dveře... i když to stálo v garáži tak to otevíralo dveře, tím pádem rozscěcelo světla a vybilo baterku:D
mikrospínač za 5 kč, a 1500 dáš za výměnu zámku i s prací:D těsně po záruce:-) ale vypadá to, že to jen bylo navlhlý a že je to OK...
BTW do těch dvojkovejch fabií děsně v těch mrazech táhne:( pravou nohu máš jako řidič v teple, tam ti na to fouká topení, ale levá ti ode dveří mrzne, spolujezdec nohy samo naopak:( azse nějaký blb chtěl ušetřit 10 Kč na těsnění do dveří:(
asi jak nám ve fabii:-)
a teďka to namrzlo, navlhlo a furt asi 14 dní sme měli otevřený dveře... i když to stálo v garáži tak to otevíralo dveře, tím pádem rozscěcelo světla a vybilo baterku:D
mikrospínač za 5 kč, a 1500 dáš za výměnu zámku i s prací:D těsně po záruce:-) ale vypadá to, že to jen bylo navlhlý a že je to OK...
BTW do těch dvojkovejch fabií děsně v těch mrazech táhne:( pravou nohu máš jako řidič v teple, tam ti na to fouká topení, ale levá ti ode dveří mrzne, spolujezdec nohy samo naopak:( azse nějaký blb chtěl ušetřit 10 Kč na těsnění do dveří:(
no většinou to cinká a ukazuje na palubáku, třeba nám ve fabii:-)
a teďka to namrzlo, navlhlo a furt asi 14 dní sme měli otevřený dveře... i když to stálo v garáži tak to otevíralo dveře, tím pádem rozscěcelo světla a vybilo baterku:D
mikrospínač za 5 kč, a 1500 dáš za výměnu zámku i s prací:D těsně po záruce:-) ale vypadá to, že to jen bylo navlhlý a že je to OK...
BTW do těch dvojkovejch fabií děsně v těch mrazech táhne:( pravou nohu máš jako řidič v teple, tam ti na to fouká topení, ale levá ti ode dveří mrzne, spolujezdec nohy samo naopak:( azse nějaký blb chtěl ušetřit 10 Kč na těsnění do dveří:(
No jo, zrovna do Turecka se od nás jezdí autem naprosto běžně.
>:-[]
A teď si představ shánět značkový servis Opel, třeba v Nepálu,
nebo někde na Madagaskaru... >:D
Jejich otevření za jízdy se týkalo meziválečných aut z důvodu pevnosti karoserie. Chceš říci, že Opel má problém s tuhostí karoserie (nedivil bych se)?
Francouzští fanoušci ti na Německou kvalitu od Opelu kašlou, protože Opel a kvalita je asi tak příbuzné jako Opel a antikorozní ochrana. Nemluvě o tom, že Opel je stále ta z německa nejméně .... (doplňte si každý sám) značka. Bohužel.
K tomu řešení. Osobně bych si kvůli tomu auto nekoupil. Vystupování může fajn, ale nastupování mi příjde nepřirozené. Nemluvě o tom, že jak se píše ve článku - 4 lidi najednou v úzkém prostoru nenastoupí a nevystoupí.
Opravdu praktické by byly výsuvné dveře. Ne jen tak pro legraci se výsuvné dveře užívají v dodávkách a autech pro převoz ZTP, oni totiž ví, co je praktické a co není jen marketingoový krok.
to acALIEN: upřímná soustrast s Opelem. Nejen, že je to kravina, jde hlavně o to, že je to velmi nepraktické. A to jakože hodně. A co se týče poruchovosti Opelu, tak bych to radši ani nezkoušel, nebo se sebevražedné dveře opět stanou skutečností >:D Opel nemá co s Německou kvalitou dělat. Zařadil bych ho někam těsně nad čínské vozy. A hovořím z vlastní zkušenosti (!) nebouraný, ve skvělém stavu a během 2 roků, co na něm bylo závad?!?!
Posuvné dveře by asi byli vhodné pro tuto kategorii. Řešilo by to ty důvody, proč tam dali tyhle dveře a bylo by to ještě praktičtější. Posuvné dveře se ale vyplatí jen u vanů, nebo minivanů. Protisměrné dveře mají jediné využití. U 3-dvéřáků jako řešení příliš dlouhých dveří (Mazda RX-8)
Posuvné dveře ale jsou oproti protisměrným těžší a konstrukčně náročnější. Navíc vůbec nejsou originální (a to ani v kategorii Merivy, vždyť posuvné dveře měl například Peugeot 1007 nebo osobní varianty dodávkových aut typu Tourneo Connect, Citroen Nemo...). Opel potřebuje originalitu, potřebuje oslovovat lidi, protože momentálně bojuje o život. Nejsem si ale jistý, zda se to tímto povede. I když, možná nás marketing Opelu přesvědčí...
Posuvné dvere sú praktické, navyše v teto kategórii by boli tak trochu raritou, nezaviedol ich an Roomster, a tam sa priam pýtali. Myslím, že tie by sa uchytili skôr ako toto riešenie. Ale uvidíme, možno je to dobrý krok a my zbytočne breptáme...
Moje Astra ma uz 13,5 roku a krom pocatecni investice 15 000 kč, kdy se pokazila jedna soucastka, si nevyzadala zadny jiny servisni zasah. Dokonce ani po docela tvrde bouracce (krom nutnych oprav samozrejme). Jedina jeho mozna slabina je opravdu koroze. Ta se ale projevila teprive nekdy pred 2 lety. A ruku na srdce. Ktere auto po jedenacti letech denniho provozu a negarazovaneho stani nerezavi?
Tak prokazatelně nebouranou+neostrouhanou a zároveň rezavou (kastle) Octavii jsem opravdu neviděl. Nepočítám tedy opět poněkud problematické 5. dveře u kombi. Byť vím, že se i u Octavie objevily kusy, které reznou. Některé měly údajně problémy se zachytáváním nečistot v prostoru kolem víčka palivové nádrže. Ale v globálu opravdu nijak dramaticky nereznou. Jestli bude nová Astra/Meriva alespoň na úrovni Octavie I, tak to bude pro Opel úspěch >:D
Viděl jsem u dvou prvních Octavií (r.v. 97) mírně rezaté zadní dveře, kombíky to nebyly ale ty se stejně začaly vyrábět asi později. Každopádně Octavie má velmi dobrou protikorozní ochranu o které se Oplu muže akorát zdát.
:yes: mam takovej pocit, že si další hospodskej kecalco jezdí ve dvanáctce HTP v nějaký ostrouhaný škodovce ;-)
a jasně..Opely reznou před očima, dneska ráno sem to viděl na vlastní oči ;-)
Ty blaho. Tady se spojily do jednoho prispevku 2 nesmiritelne nazorove proudy. Hodit do jednoho pytle BMW, Volkswagen, Peugeot a Citroen, to jsem snad od zdejsich, vedomostmi skrz na skrz prolezlych uzivatelu nevidel. >:D
GTI slysis to? Nekdo ti VW srovnava s jizanskymi zrudnostmi... Nejspis nejaky nepremiovy clovek... >:-[]
rohYpnol: Nepremiovyho cloveka neber osobne. ;-)
ježiš co to je zase za řeči o Opelu a korozi? a o kvalitě? zas vzpomínáš na auta dvacet let stará?? Vzpomínáš na dobu kdy rezl Opel? ano správně, renault rezl od pohledu, škodovky a jakýkoliv jiný značky na tom byli stejně.
Vsadim boty, že si další kecal, který nového Opela v ruce nikdy neměl a mele tady řeči co se povídají akorát tak mezi lidmi ;-)
Ano, Omegy a Vectry rezry podstatně více než Safrany a Laguny, stejně tak 205 a Clia snad ani nerezrly oproti Corsám. Vykřikovat tady něco o německé kvalitě Opelu je proto dosti nepatřičné. Uvidíme jak současné Opely, ale ani Insignia už teď nevyvolává pochvalné písně na téma interiér.
Nevykřikuju tady nic. V dnešní době si nemůže žádná automobilka dovolit přijít s reznoucím vozem, či jinejma kravinama. Všechny automobilky sou si víceméně rovny. To, že jeden trouba testuje Insignii a bere za palubovku jako neandrtálec, za to já nemůžu.. Otec vlastní Golfa a tam vrže všechno, ale tohle nikoho nezajímá ;-)
Jesti si myslíš, že sou v dnešní době nějaké extrémní rozdíly ve kvalitě vozů.. tak to klobouk dolů.. a pokud se budeme bavit o historii, tak renaulta bych se nezastával, nic ve zlém ;-)
Vykřikuje tady acAlien a ty se jej zastáváš, tudíž s ním souhlasíš a zastáváš stejný názor.
Za to, že Insignii vrže palubovka, za to opravdu ty nemůžeš a pan Žežulka rozhodně neandrtálec není, má projeto více aut než ty.
Ve kvalitě aut se dnes rozdíly najdou, stejné, jako byly kdysi (nepočítám východní blok). Kdyby v nich rozdíly nebyly, tak se tady nemáme o čem bavit a mezi kvalitu zařazuji i vlastnosti aut.
To, že má Žežulka projeto víc aut než já, neznamená, že se tak nechová. Jeho chování vůči autům, které nepatří koncernu, je viditelné v každém testu..(jasně si vzpomínám, na testy Opelů a italských vozů) ;-)
Například já když sem v Insignii jel, nic nevrzalo, ale to sem měl zřejmě nějakou divnou serii, že..Já jen tvrdím že tady spousta lidí má keci na Opela, přičemž půlka z nich ho nikdy neměla a ty řeči co tu sou, sou o autech před dvaceti lety..
LudaBaxa, á, ano, další chytrej, který řiká o ostatních, jak si vymýšlí, aby se náhodou nehanila jeho milovaná značka >:D hochu, do 5 nebo více let starého Opela bych nešel, i kdyby byl ze zlata. Jistěže se najde japonské auto, které bude poruchové i přes jejich kvalitu a jistěže se najde Opel, který nebude mít závadu i po 20 letech... Ale já se tu stále bavím o většinovém názoru. To, že si měl štěstí, narozdíl ode mě, nemusí být napořád, naopak, je větší pravděpodobnost, že natrefíš na poruchového Opela. Jistě, že nové Opely jsou méně poruchové, výroba se automatizuje, atd. Ovšem záleží taky hodně na materiálech. Mě nedělá problém najít auto, které je 20 let staré a bez koroze. Ale dělá mi problém najít Opela, který je 10 let starý a bez koroze. Mě se ani ne 10 let starý Opel takřka rozpadl před očima.
K tomu nastupování ve 4 osobách na plném parkovišti mně na základě zkušenosti s jízdami s kolegy z práce na oběd napadá, že ani s klasicky uchycenými dveřmi všichni 4 současně jen tak nevystoupí, když kolem stojí jiná auta. Když totiž lezu z předních dveří a současně někdo leze na stejné straně ze zadních, nemám moc kam vylézt - svoje dveře mohu kvůli auto vedle otevřít jen málo. To mě nutí vystupovat mírně vzad, směrem k zadním dveřím, které už ale někdo otvírá, takže vystoupit stejně nelze. Proto tento argument proti Merivě moc neberu. Na plném parkovišti se prostě ze všech 4 dvěří najednou vystupuje blbě v obojím případě. :-)
Podle me to neni vubec spatny reseni a dokaze to i zaujmout a o to dnes jde. Podivejte se na uspechy insignie a jsem si jist, ze je to hlavne kvuli designu. Tahle meriva je taky pekna a ma neco, co jini ne. Jestli je to plus nebo minus, to je na delsi diskuzi a hlavne na realne pouziti. Podle me to nijak vadit nebude a normalne si na to lidi zvyknou. Na tech plnych parkovistich se bude vystupovat uplne stejne blbe s temahle dverma jako i s normalnima. akorat bude muset nejdriv ridic a teprve az pak cestujici vzadu. Ale ruku na srdce - kolik vas jezdi nakupovat ve 4ech ? Podle me si to zaslouzi palec nahoru :yes:
S prvou vetou súhlas - podobnú domnienku vyslovil aj autor článku - ide o publicitu. Ovšem prevažujú negatíva. Ak má auto niečo nové, nemá to žiadny zvlášť pozitívny efekt, iba si "stačí zvyknúť", logicky ide o zbytočný a skôr rušivý prvok ako prednosť. A prednosti to nejak nemá, v článku je vyzdvihnutá napríklad táto:
"Hlavní výhodou vzadu uchycených dveří je přirozenější nastupování a vystupování. Je-li tato konstrukce uchycení použita u druhého páru dveří, je tak obvykle vytvořen větší nástupní profil, protože kolem B-sloupku bývá střecha vyšší než u C-sloupku, kde se většinou svažuje."
Toto tvrdenie, sorry Ondřeji, nevystihuje realitu. Nástupný profil je zhodný, do auta pri nastupované skláňame hlavu a tým, bez ohľadu na to, či sú dvere zavesené vpredu alebo vzadu, využívame práve priestor pri B stĺpiku. Naopak, pri tak úzkom profile, akým práve Meriva disponuje, mi práve dvere za chrbtom budú pri nastupovaní viac prekážať.
Je pravda, niet nad praktickú skúsenosť, osobne v tomto riešení okrem reklamy nevidím nijaký prínos. Ako zákazníka by ma to tak ako mnohých iných takéto dvre asi skôr odradili od kúpy.
Podla mna je to originalita na ukor praktickosti. Jedine plus vidim v tom ze vystupovanie z vozidla zo zadnych sedadiel bude prirodzenejsie: vykrocim nohou a idem vpred. Ovsem nastupovanie zase naopak: cestujuci sa bude musiet otacat v malom priestore, respektive nastupovat "zadkom napred". Posuvne dvere by boli omnoho praktickejsie...
No ja bych konstatoval, že můžeme být rádi, že jmse u toho.. třeba za pár let budou takhle všecny auta a my jsme byli u počátku.. a nebo taky ne, ale bude se na to vzpomínat, jako na unikát.
Zvláštní. Postupnou evolucí se koncepce dveří otevíraných proti směru jízdy ukázala jako nevhodná. Ovšem Opel si nyní evidentně myslí něco jiného. Je to, jako kdybychom zase začali lézt po stromech a místo plastiky poprsí a víček zavedli transplantaci ocásku. Třeba toho prasečího, když jim je ve veklochovech stejně usekávají...
Myslím, že Opel se snaží zaujmout. Zaujmout za každou cenu. Jak se říká - tonoucí se stébla chytá. A to platí pro Opel beze zbytku. I rozporuplné reakce pro něj mají cenu zlata - mluví se totiž o Opelu. Což je po etapě, kdy po něm neštěkl ani pes, vcelku úspěch. Takže Oplíku, třeba z tebe jednou něco bude. Jen tímhle podle mě zcela jistě neprorazíš...
uvidi sa na predajnosti expertov je tu plna * ale az skutocne predaje ukazuako to ludi zaujalo. Ked su ochotni kupovat fabie a octavky zo starymi 1,9 motormi ktore pamataju stalina, preco by nekupovali nove auto s koncepcne dobrymi motormi, akurats inym otvaranim dveri.. Nevidim to zle, uvidi sa ako to bude spracovane, ci to bude kvalitne a ako bude auto posobit nazivo. Tvoje predpovede typu nostradamus to nijako neovplyvnia, realita moze byt uplne odlisna..
Porovnávať ochotu zákazníkov kupovať autá so starými motormi TDI a autá s nezvyklým riešením dverí je totálne od veci. Jedna vec je zvyk uznávať značku a brať "staré a spoľahlivé" a niečo iné je mať bunky na kúpu niečoho nového, čo sa nepoužíva bežne...
nj, uznavam ze v tomto to bude ine, stare TDicka sa predavaju u nas ako teple rozky koli zvyku a vseobecnemu klamu.. Ty si ale dost skepticky k tym dveram, ja to tak skepticky nevidim, uvidime co ukaze cas na predajnosti.. Kazdopadne onkurencia je veka a nova Kia venga je naozaj pekne auto..
tim sem nemyslel, že bych věděl, jak to udělat lépe, tim sem myslel, že je to poruchový. Špatně to složí dohromady, tedy, někdy i nepoužijí dostatečně kvalitní materiály.
Až budu chtít originalitu od svého auta, tak budu hlavně vybírat mezi kupéčky, roadstery, případně SUV (FX37, X6), ale rozhodně nebude originalita to hlavní kriteriium pro koupi miniMPV.
Konstrukce je to komplikovaná, ale odzkoušená a opravdu funkční.
Myslíš, že taťka bude doma tajně snít o RX-8 ... a nakonec koupí pro svoji rodinku tohle, aby mu aspoň něco (protisměrně otevírané dveře) připomínalo jeho tajný sen >:D ?
Myslím, že to může být pro Opel i kontraproduktivní. Třeba když to někdo začne (třeba já >:D ) nazývat R-R Phantom pro chudé >:-[] I když v důsledku i to je pro Opel dnes přínos...
Spíš mě tak napadlo, že by to mohlo přitáhnout lidi, kteří přepravu ve čtyřech neřeší, ale vyžadují originalitu. Mladé páry s malými dětmi i bez dětí... Prostě lidé, kteří takový kousek využijí a ocení.
To je docela možné, len uvažujem, či bude skupina sympatizantov dosť siná. Totiž MPV asi predsa len najviac kupujú mladé rodiny s deťmi. Alebo sa mýlim?
Mladé rodiny s malými dětmi, nebo spíš s jedním dítětem, které zatím vyžaduje upoutávání do sedačky. Teoreticky... Ovšem ty sám jsi příkladem toho, že pro mladou rodinu je Meriva malá.
Ja zas nemám typickú rodinu s malými deťmi. Tou typickou je rodinka s jedným alebo dvomi deťmi - s nimi výrobcovia áut počítajú aj pri konštrukcii sedadiel s úchytmi Isofix v druhej rade sedadiel - zásadne pre dve autosedačky.
Moja rodina, to sú okrem mňa a manželky ešte 3 malé deti, čiže riešil som netypický prípad troch sedačiek vedľa seba v druhej rade sedadiel.
Dnes, keď sú chalani trochu väčší, a s prižmúrením oka vystačia s podsedákmi, by sme s vošli aj do toho C3 Picassa alebo Merivy. ;-)
Tak rok dozadu by to bol problém.
Zadné dvere sa v moderných autách otvárajú už pomaly na 90 stupňov a teda nie je problém s natupovaním ...
Predpokladám, že otvorenie za jazdy majú ošetrené, ale zdá sa mi, že pri vystupovaní a nastupovaním ľahko niekto môže klepnúť kolegovi po prstoch či hlave ...
je to vec osobneho nazoru. Niekomu vyhovuje nokia, niekomu iphone. Niekomu diesel, niekomu benzin, niekomu opel, inemu skoda. Niekomu take dvere a niekomu inake. Uvidi sa kolkym sa toto riesenie zapaci a kolko ludi to kupi... Reaita je taka ze meriva uz nie je sama vo svojej triede a tak ludia budu moct vyberat. Uvidi sa este aj na cene auta...
Ople k najlacnejším nikdy nepatrili, aspoň nie u nás. A konkurencia je silná dosť, hlavne novší zástupcovia C3 Picasso, Venga. Toto riešenie dverí sa mi páči na športových kupátkach, kde hoci úzke protichodné dvere pomáhajú pri nástupe dozadu - ovšem tu je hlavným prínosom kombinácia s absenciou B-stĺpika a sklopným operadlom predného sedadla. Navyše je otvorenie za jazdy vylúčené zo svojej podstaty, keďže prídavné "polodvere" je možné otvoriť až po otvorení predných dverí.
Pohodlnejsie? No ako sa to vezme. Pozri, tie zadne dvere sa neotvaraju o 90 stupnov, ale o nieco menej. Takze ked budes nastupovat, pristupujes k otvoru mierne spredu. A co teraz? Bud nastupis celne, a otocis sa na sedadle, alebo sa zvrtnes este pred nastupenim, a vopchas sa dnu "zadkom napred", bud popamati, alebo hlavu musis zvrtnut az cez plece. Mne to teda vobec nepripada pohodlnejsie...
Já si nedovedu představit, jak bych dozadu dostal mou babičku, která má problémy nasednout i normálními dveřmi. Tímhle by se do auta nedostala, protože by jí dveře při nastupování překážely.
Určitě to může být problém. On je rozdíl mezi nasednout a nastoupit: do londýnského taxíku se nastupuje, tedy normálně vkročí. Před zadními sedačkami je záměrně extra prostor, kufry se staví před kolena sedících, k přepážce řidiče. Podlaha je samozřejmě rovná, střecha vysoko a člověk za sebou dveře zabouchne zároveň s nastupováním - po usazení na sedadlo už by na otevřené dveře nedosáhl. -- U Merivy se nejspíš poleze klasicky zadkem napřed, nevím, kde by se tam člověk točil. Jak to (ne)bude jednoduché, to se uvidí. Já pokládám za další kritický okamžik zavírání dveří, protože se ze sedadla nelze přirozeně naklonit vpřed a přitáhnout si křídlo, ale musí se to udělat obloukem zezadu proti směru náklonu trupu, respektive se přetočit - a ať to bude dělat vnější nebo vnitřní ruka, je to složitější pohyb a k dispozici je míň síly než při přímém tahu. Pro starého/nemocného/drobného vzrůstem může být velký problém v takové poloze vůbec dosáhnout na madlo plně otevřených dveří, a pak ještě zvládnout jejich váhu. Tohle bych si pečlivě otestoval, stejně jako otevírání dveří pří výstupu.
Ať je to jak je to, připadá mi celý tenhle cirkus s protiběžnými dveřmi naprosto podružný, pro mě jako uživatele spíš odrazující než lákavý. Frajeřina by byla, kdyby Opel dokázal zvládnout tuhost ve zkrutu a udělal aspoň na jedné straně skutečné dvoukřídlé dveře bez B sloupku. Zatím od toho vývojáři všech značek vždycky nakonec cukli (namátkou při vývoji Kie Soul).
Myslím Klaudius tu vzpomněl původní koncepci Roomsteru. Tam se počítalo s obrovskými šoupačkami na straně u chodníku, rovnou podlahou, sedadly s velkým rozsahem posunu směrem do kufru a např. možností "vjet" s kočárkem z boku rovnou dovnitř. Tedy úplně jiná káva s jasným smyslem. Že tahle Ingenlathova idea byla jeho nástupcem napřed zesměšněna a pak nahrazena naprosto konvenčním řešením je smutné, i když odůvodnitelné vnitrokoncernovou typizací a úsporami nákladů.
Na www.autotelevize.cz rika nejaky borec, ze podle vyzkumu bude trvat par dni nez si na tyhle dvere zakaznik zvykne. to by me zajimalo, proc se tenhle system tedy neuchytil u jinych automobilek. pri dnesnich zacpach na parkovistich atd jsou vyhodou spis posuvne dvere nez tenhle motyl
Dvere, na ktoré si treba najprv zvykať, sú blbé dvere.
Ak by ohúrili a svojou praktičnosťou a bezpečnosťou prevýšili dnešný štandard, to by bol gól ako sa patrí. Takto mi to pripadá ako gól hlásaný do sveta ako niečo super, ale pri pozornejšom pohľade zistíš, že padol do vlastnej brány, alebo (v lepšom prípade) rukou...
Kdo tvrdi ze je tohle reseni hloupost, tak asi nikdy do auta nedaval sedacku. Protoze mame dve auta (jedno s isofixem a druhy bez), musim sedacku obcas prendavat. Jelikoz nejsem zadnej drobecek, vzdycky zadkem vylamuju dvere a stejne se u toho kroutim jak had. A potom, kdyz tam mam dite (2 roky) dat nebo ho pripoutat, stokrat radeji bych to delal smerem od ridice nez z boku. Pro zenskou to plati jeste vic, ta se u nakladani decka do sedacky hrozne nadre. Sice bych si tohle auto asi nekoupil, ale reseni otevirani dveri se mi pro tento ucel libi.
Možno máš pravdu, ale zatiaľ je to jediné plus, ku ktorému sme sa tu dostali. Ja tiež vozím decká vo dvoch autách, ale zabezpečil som si sedačky do obidvoch, prekladanie z auta do auta mi príde dosť od veci. preto mám dve autá, aby deti mohla žena odviezť do jaslí, škôlky a školy ráno, a ja zase ísť pre ne popoludní. Ísť najprv za ženou do práce pre sedačky by bolo asi na hlavu...
No to uz taky resime a asi nebude zbyti nez mit sedacky v obou autech. Ale ono i to pripoutani ditete, kdyz se ti vzpina jak zavodni kun je obcas libovka >:D
To hej, ale v tomto je lepšie nepoznať kompromis. Ak sa vzpiera, bez kompromisu uzemním a potom vpohode zapnem popruhy... ;-) Vozím 3 deti a na strednú sedačku je dosť ďaleko. MPV to svojou výškou čiastočne rieši, ale nikdy ma ani nenapadlo, že by boli lepšie opačne sa otvárajúce dvere. To už radšej tie odsuvné, majú tých predností predsa len viac.
No, ak už môžu byť v užitkáčoch a ich rodinných klonoch typu Kangoo/Berlingo, myslím, že z pohľadu zložitosti, váhy a ceny by nemali ani na malých MPV problém. Označenie "malé MPV" už začína byť trochu zavádzajúce, tieto autá sú kompaktné, ale malé už ani náhodou. A cenovo so spomenutou kategóriou Kangoo/Berlingo na podobnej úrovni.
Ja si viem predstaviť, že to bude fajn tie dvere. Predstav si situáciu - ideš k autu spredu s dvoma taškami v rukách a nemusíš obchádzať/zachádzať až za druhý pár dverí... prídeš k vodičovým a otvoríš si zadné, hodíš tašky na zadné sedadlá a ideš. máš ušetrené tri kroky. a zadarmo! >:D
Dobrý tip, ale s taškami v rukách nechodím. Ak náhodou (skutočne výnimočný prípad), tak idem aj tak dozadu a otvorím kufor, na zadných sedadlách tašky nevozím, tam mám permanentne namontované tri autosedačky.
Inak zaujímavý je ten dodatočne montovaný pantograf, pozri odkaz, čo dával T613 vyššie.
vidíš a ja zásadne nosím nákupy na zadných sedadlách. Do kufra dávam veci iba výnimočne. Dať do kufra dve igelitky, tak to po zastavení ukladám ešte pol hodinu nas5 do tých tašiek. A to sa mi neeeechceeee.... ;-)
Práve naopak - v kufri to ide do jedného kúta, opreté jedno o druhéa keď sa to náhodou vysype, no a čo. Lepšie zbierať veci v kufri ako na zadných sedadlách a po podlahe. Ty si asi rozliaty jogurt alebi niečo podobné nikdy zo sedadiel netepoval, že nie? >:D