Novinky
:yes: :yes: :yes:
Opravdova ctyrkolka s redukci a nadhledem za cenu haldexu v Octavii. :yes: :yes: :yes:
Opravdova ctyrkolka s redukci a nadhledem za cenu haldexu v Octavii. :yes: :yes: :yes:
Z vlastní zkušenosti tato slova mohu potvrdit a při zkušenostech zejména v zimě je toto auto neocenitelný kamarád. Ale taky mne již vystrašil na mokru a na spadaném listí, kdy jsem neočekával připojení Haldexu a měl jsem z toho plné ruce ;-\ . Ale chybami se člověk učí.
:yes: .. jasně souhlas... já se nechtěl do nikoho trefit... jen myslím, že je to na samotné srovnání a né jen o systemu pohonu náprav ve vztahu s prodejem... :yes: 😉 nestrannost... hmm... nemyslím, že auto.cz je malá ryba aby musela spoléhat na přívětivost určitých automobilek - značek... možná se pletu (doufám že ne)... spíš je to o tom, že přijde, zaplatí a hotovo... těžko si dovedu představit smlouvu která zajišťuje přívětivější pohled na jednu značku jako srovnávací špičku tak za ... mega až mega a půl na rok... jinak to nemá význam... 😉 Teda doufám, že auto.cz je na vlastních nohách...!!! 😉 :yes:
No jo, jenze suzuki je prava 4x4 vcetne redukce a uzaverky dif. Projel jsem oboje (OII4x4 v nafte a SGV 2.0 benzin) a dal prednost Suzuki. A navic ta vybava a asi se tu moc neokouka.
Řídil jsem ten dvoulitr v benzinu. Zdá se mi - línější spojka i motor. Zvenku moc povedené, vnitřek nemůže Octavii II konkurovat (srovnáváme teď nesrovnatelné) Vitara bude dobrá v té naftě... pak asi ano, takovej povedenej dříč za nikoliv velké peníze...
Jestli to nebude tím, že čtyřkolka má neutrální jízdní vlastnosti ???
Bavime se o kvalitnejsi jizde.
Odkud beres to, ze 4kolka je kvalitnejsi nez zadokolka ???
Bavime se o kvalitnejsi jizde.
Odkud beres to, ze 4kolka je kvalitnejsi nez zadokolka ???
Taky jsem vlastnil Oktávku combi I 4x4 s haldexem 1.9 Tdi 66 kW , je to auto fakt pro běžný ježdění a nesmíš jet na hraně jinak se to může stát osudný jako mně . Pravotočivá zatáčka , trochu šotoliny na silnici na tachometru malinko víc , auto se začalo přetáčet sepnul haldex samozřejmě s prodlevou auto sebou škublo srovnalo se a já si to frčel tečně na svodidla naštěstí jsem to ustál. Zastavil jsem , krupičky studeného potu na čele a ptal jsem se co to Škodovka prodává za zrádnou pseudo 4kolku . Ta je akorát dobrá když se sunu 30km/h - 30 cm sněhem k horský chatě. Do týdne šla z baráku nejdřív jsem chtěl Volvo a když mi řekli že používá Haldex tak jsem byl na to tata venku a navštivil jsem autosalón SUBARU do 14 dní už jsem zajížděl nového OUTBACKA 3.0 R , 180 kW , tmavě modrá metla , zlaté hliníky ,zimní gumy NOKIAN a v zimě jsem >😁 .
Už se nemusím bát jízdy na hraně a ve výše uvedený zatáčce tomu můžu naložit o 20 km/h víc a ani náznak nervozity , jenom suverénní jistota holt SUBARU to má vychytaný . Přerozděluje výkon mezi 4kola ane jako Haldex přerozděluje výkon ze předu do zadu a ze zadu do předu a to pak na hraně tě pěkně rozhodí . Divím se Volvu že se zahazuje s haldexem .
Outback už má 184000 km tak pro nové vozidlo pojedu opět do autosalonu SUBARU tam prodávají pořádný 4kolky . 😉 :yes: :yes: :yes: :yes: .
Už se nemusím bát jízdy na hraně a ve výše uvedený zatáčce tomu můžu naložit o 20 km/h víc a ani náznak nervozity , jenom suverénní jistota holt SUBARU to má vychytaný . Přerozděluje výkon mezi 4kola ane jako Haldex přerozděluje výkon ze předu do zadu a ze zadu do předu a to pak na hraně tě pěkně rozhodí . Divím se Volvu že se zahazuje s haldexem .
Outback už má 184000 km tak pro nové vozidlo pojedu opět do autosalonu SUBARU tam prodávají pořádný 4kolky . 😉 :yes: :yes: :yes: :yes: .
Zřejmě jsme vzájemně nepochopoili. Nejde o tabulku. Jde o zřetelné rozlišení pohonu 4x4 trvalého nebo trvale zařaditelného manuálně řidičem a pomocného pohonu přiřaditelného algorytmem nezávisle na řidiči. Bežně se obdobně odlišují manuální a automatické převodovky a nikdo si to nevysvětluje jako upřednostňování toho či onoho systému. Obecně je každá snaha výrobců o zlepšení trakce pozitivní. Na druhou stranu, například rozdílem v nástupu aguaplaningu nebo chováním vozu na střídavém povrchu mokro-sníh-led, vzniká mezi manuálně ovládanými 4x4 a algorytmem přiřaditelnými pomocnými pohony takový rozdíl, že by bylo přinejmenším korekní na to upozornit. Alespoň tak, že pokud se bude posuzovat přenos trakce ve smyslu uváznutí, jsou si systémy blízké, zatímco se týká dynamických vlivů na stabilitu, jsou nesouměřitelné. Bez tohoto vymezení, pak označení 4x4 pro algorytmem přiřaditelný pohon, poněkud degraduje význam označení 4x4. Tolik asi k uživatelskému hledisku. Z konstrukčního, což už opravdu nemusí zajímat každého, je u příčného motoru s přiřaditelným zadním pohonem oproti klasické čtyřkolce s podélným motorem, nutnost jednoho ozubeného soukolí navíc, regulačního a výkonového prvku pro připojení pohonu, chybí konstrukční možnost mechanické symetrizace účinku brzd momentem od pohonu atd. Mě by bývalo stačilo, a ani bych na článek nereagoval, kdyby tam bylo uvedeno alespoň výše uvedené uživatelské rozhraní systémů.
Diskusia o 4 kolkach je na auto.cz v diskusiach ( motorcafe ) pod menom "Ako je to so 4x4". A je to velmi dobra diskusia - par veci o 4kolkach som sa tam naucil. :yes:
Bohužel, příznivci stáleho pohonu všech kol si musejí postupně zvykat, na situaci, že pohony typu Haldex se budou stále víc a víc rozšiřovat na úkor Torsenu či diferenciálů s vizkózní spojkou, neboť Haldex a spol. jsou pro naprostou většinu řidičů v drtivě většině parametrů přijatelnější než permanentní systémy. Na základě čehož, já osobně, vidím budoucnost v masovém nasazení 4x4 jednosnačně v Haldexu.
Já mám podobný zkušenosti. Mám Octavku generation one 4x4 a jsem naprosto spokojen. Člověk musí vědět, co od toho může chtít! Mě je naprosto jasné, že to není Subaru a podle toho se s tím musí jet. Zdůrazňuji, že jezdím klidně, ale přesto svižně, ale snažím se držet +- 100 km/h, pochopitelně, když to jde. Auto je takový můj kámoš. Bydlím pod Krušnými horami a na hory to mám kousek. Rád tam jedu, když je pěkně sníh, ostatní se trápí a já pěkně jedu díky 4x4. K tomu ten pohon je. Taky je pěkný, když se v létě někteří jedinci trápí na pořádně zarosený trávě. Člověk příjde ke své Škodovce a pohoda. Jenom lidí, co jsem vytáhnul z příkopu 😄 Určitý mouchy Hladexu dost reší ESP, takže pohoda.
Nepoužívá to jen Škoda, takže pokud to tady budete kritizovat, tak prosím všechny, ne jen Škodu.
Zakázat někomu používat 4x4 je blbost. To můžete zakázat Tatře používat 6x6. Tam se to musí přiřadit, jinak 6x4. To je zcestný.
Prostě je to přiřaditelný pohon, ne stálý, a tak se to musí brát.
Nepoužívá to jen Škoda, takže pokud to tady budete kritizovat, tak prosím všechny, ne jen Škodu.
Zakázat někomu používat 4x4 je blbost. To můžete zakázat Tatře používat 6x6. Tam se to musí přiřadit, jinak 6x4. To je zcestný.
Prostě je to přiřaditelný pohon, ne stálý, a tak se to musí brát.
Nejsem zadny zavodnik ani profesional autickar. S Haldexem mam ale urcitou zkusenost (Volvo). V zatacce ti z nedotaciveho predohrabu v momentu zmeni chovani, takze mas najednou pocit ze to auto je pretacive na zadek. A to se bohuzel stane vetsinou na kluzkem povrchu.
Dalsi nesvar je kdyz jedes po povrchu kde se casto strida asfalt-snih nebo ujety snih - naveje. Tam se zadek pripina a odpina jako barevny svetylka na cikanskym kolotoci a auto ma tendenci se chovat nepredvidatelne. neznamena to, ze se roztancuje jako Madar, ale prijemne to neni.
Dalsi nesvar je kdyz jedes po povrchu kde se casto strida asfalt-snih nebo ujety snih - naveje. Tam se zadek pripina a odpina jako barevny svetylka na cikanskym kolotoci a auto ma tendenci se chovat nepredvidatelne. neznamena to, ze se roztancuje jako Madar, ale prijemne to neni.
Ciello, to vubec nema byt vnimano jako navazeni do auto.cz, ale jen poznamka, ze v dnesnim svete ( a zvlaste v pripade serveru jako tento) je spise vyjimkou nezavislost a pravidlem pochlebovani, at jiz okateho nebo jen tim ze je dano vice prostoru, tem od kterych to "sype". Stejne jako v super-mega-hypermarketech firmy plati za to, ze je jejich zbozi umisteno v tech spravnych regalech a vysce, tak tady muze fungovat zase jina forma zaintersovanosti. V dnesim svete novinaru a recenzentu zvlaste je obezretnost sakra na miste.
Souhlasim s prispevkem Onderej z auta.cz, ze vyjmenovat v prehledu jen auta s trvalym pohonem 4x4 by asi moc nereklo a takhle je vlastne prehled mnohem lepsi a ma vetsi vypovidajici hodnotu. Jen mi prijde davat do jedne skupiny Toyotu Landcruiser, Land Rover a Octavii 4x4 je to same jako dat do jedne skupiny pri hodnoceni prodejnosti aut Logana a Audi A6 nebo Fabii a BMW 330i
Souhlasim s prispevkem Onderej z auta.cz, ze vyjmenovat v prehledu jen auta s trvalym pohonem 4x4 by asi moc nereklo a takhle je vlastne prehled mnohem lepsi a ma vetsi vypovidajici hodnotu. Jen mi prijde davat do jedne skupiny Toyotu Landcruiser, Land Rover a Octavii 4x4 je to same jako dat do jedne skupiny pri hodnoceni prodejnosti aut Logana a Audi A6 nebo Fabii a BMW 330i
Vidím, že by nebylo od věci tu někdy rozproudit diskuzi o všech variantách čtyřkolek, určitě by byl zajímavý i článek. Nechce se mi věřit, že by ten Haldex byl šunt... přeci jen VW... velké počty... říká se, že je někdy nepříjemné, když ti sepne v zatáčce... zkušenost nemám, ale docela by mě zajímala diskuze na toto téma.
Bezpecna a pohodova? Tak takova se ti bude zdat do te doby, nez te to bude chtit poslat na snehu do lesa. Vim co rikam, mel jsem ji... P.S.: Mluvim o O1, haldex u O2 by mel byt mozna o neco lepsi, teda jestli soudruzi neudelali zase nekde chybu! Nebo se zdrahali zaplati Haldexu par EUR za novejsi evoluci. Osobne bych SkodoFce slovo "ctyrkolka" zakazal mimo projekt WRC pouzivat, pac je to klamava reklama! :no:
Mám Octavii Combi 4x4. Každý týden v zimě jsem na Šumavě, ale takový zkušenosti co to jsou diskutovány nemám. Je třeba něco odjezdit a potom hodnotit. O 4x4 má svoje mouchy, není to quattro, ale za ty peníze mi najděte lepší auto. Systém s Haldexem má svoje mouchy, ale
přináší bohatě bezpečnou a pohodovou jízdu, zejména v zimě. >😁 :yes: 😉
přináší bohatě bezpečnou a pohodovou jízdu, zejména v zimě. >😁 :yes: 😉
Zkuste prosím vyjmenovat "klasické čtyřkolky s trvalým pohonem 4x4" z prezentované první padesátky, a pak si odpovězte na otázku, zda by takový žebříček něco řekl. Já myslím že ne, a proto srovnáváme v této tabulce Škodu Octavii s Volkswagenem Transporter, Fiatem Pandou a Range Roverem.
..ale to bychom potom mohli ty auta hodnotit podle počtu okýnek nebo barvy atd... Myslím, že nemá smysl se navážet do auto.cz tímto způsobem, protože všichni používají tohle označení pro všechny auta s pohonem 4 kol.. ať s viskozní spojkou nebo haldex nebo jakkoliv i jinak připojitelné náhražky ve smyslu tvého příspěvku. Pokud máš námět na článek.. OK.. stačí říct, že by stálo za to zhodnotit nabídku automobilek co se týká pohonu náprav -stálé/připojitelné... ano srovnání systému v Freelanderu oproti Rav4 nebo Octavia oproti Subaru... atd... 😉 Ono by se to mohlo pak vyhroti na to.. srovnávat plnohodnotné 4wd podle toho jestli mají rám nebo ne... ;-\ a tím pak skončíme jen u Defendera.. 😄 Takže námět dobrej... i postřeh... 😉
takže to vlastně mluvíš zase asi jen o 1/3 aut uvedených v tabulce a ty se rozhodně nemůžou srovnávat navzájem v jízdních vlastnostech k první napadnivší zadokolce... 😉
U vozu s nefunkcnim motorem tlacenym dvema spolujezdci ziskas take 4x4, navic s bonusem nulove spotreby >😁 . Pravda je ta, ze nekteri vyrobci by meli sve neplnohodnotne ctyrkolky znacit kulturnejsim zpusobem nez 4x4, v tomto pripade i marketingovi specialiste z VW znami svym prehanenim pouzivaji 4motion. Ale jinak priznam, ze plnohodnotne 4x4 bych preferoval (mam duvodu dost a nefiguruje mezi nimi Vaclavak). 😉
co nevime je to, jak moc je redakce zavisla na ochote automobilek (zapujcky na testy atd.) a nebo jestli je jiz auto.cz tak zabehla znacka, ze si muze dovolit nezavislot (alespon castecnou). Napisou, ze Octavia 4x4 neni zadna ctyrkolka ale jen parodie na 4x4 v podobe predohrabu s obcas pripojitelnou zadni napravou.....a maj po testech 8-s
Souhlas. Ale snad může redakce auto.cz uvést problém v souvislostech a na pravou míru. Tak moc toho snad nechci.
ale od toho prece marketing je. Nabidnout neco levneho a presvedcit zakaznika, ze je to neco mnohem lepsiho nez je a nechat si to zaplatit
To, že marketing některých firem vydává občas připojitelný pohon za 4x4, ještě neznamená, že lze takové auto považovat za rovnocené klasické čtyřkolce s trvalým pohonem 4x4. Podle tohoto způsobu vymývání mozků, si klidně mohou po zástavbě navijáku také napsat, že mají 5x5. Domnívám se, že tak jak je to v článku uvedeno, lze považovat za zdařilé šíření marketingového bludu.
Já neříkám, že pohon jen jedné nápravy je nutně horší, než hnaný obě. Jen je docela jasné, že v určitých situacích je čtyřkolka výhoda... Samozřejmě že jízda s M3 je asi "kvalitnější" než v Octavii 4x4... Ale to je přesně to co jsem psal nahoře...
Jestli to nebude tím, že čtyřkolka má neutrální jízdní vlastnosti - rozložení kr.momentu na čtyři kola zajišťuje lepší trakci (mluvím o stálé čtyřkolce, samozřejmě). Navíc v době asymetrického dělení momentu je tahle výhoda ještě větší, protože síla se dělí na nápravy v poměru odpovídajícím rozložení hmotnosti. Jedinou nevýhodou je vyšší spotřeba cca. o 0,5-1 litr.
Když si koupíš dálniční známku, tak nebudeš muset jezdit po okreskách. A možná i časově to vyjde líp 😉
az budes 3x za cestu do Brna projizdet rozsypanym koksem, pracim praskem a 20 tunama rajcat....siknou se ti i 4 hnany.
No, tyhle čtveráci... to je kapitola sama pro sebe... To je jako bys po městě nosil kvádro od Armaniho, a na hrbu měl ruksak s plnou polní. K čemu to je? Ideální je mít motor před zadní nápravou a tu zadní hnát. Kompromis v podobě všechno vepředu je daň praktičnosti, sice si jízdu v zatáčce nijak neužiješ, ale copak neustále závodíš? Cením ty kovboje, co to valej polem a lesem... tam to užijou... ale na D1... no tam to chce spíš čtyři oči, než čtyři hnaná. Nebo je to snad jinak?
no napsal si to hezky, ale k tomu lasu spíš sedí Mustang 67, který, pokud Lones nenapíše jinak, má pohon na zadní... Možná si měl zvolit spíš nějakej epos o vikinzích, nebo nějakej jinej metal ze severu 😄 😉 :yes:
Brácho, kovboj, pořádnej kovboj valí čtyry v záběru... Dvojku bílýho... to je pro hodně slabý povahy. Eště tak zezadu... jo, to bych si dal říct... zezadu... úplně to vidim, ale s předkusem... nikagda... kapišto? Nikagda. Fazole, kopyta, sjetý jeansy pořádný laso... a čtyry drapáky v bahně... pak to má grády. :yes:
Co se týká kvality a bezpečnosti jízdy i při běžném provozu, tak to má své výhody, takže pokud je to ve finančních možnostech kupce vozu, nebo pokud nemá nějaký jiný důvod, jako třeba chce tradici určité značky se zadním pohonem a nebo dotyčný automobil nemá zcela dobře vyřešený pohon 4x4, tak není důvod, proč ho nekoupit. Samozřejmě třeba Subaru snad ani jinak koupit nejde, to je prodejní "deviza" téhle automobilky.. Takže 4x4, dobrá volba.
To auto ma svou uzitnou hodnotu pro spoustu lidi a ucelu, ale ctyrkolkou bych to opravdu nenazyval! ;-\