Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Geely zřejmě v únoru získá Volvo

Prodej švédské automobilky Volvo Cars se pravděpodobně chýlí ke konci. Už příští měsíc by měla Volvo převzít čínská automobilka Geely.
Zpět na článek
27. 1. 2010 17:39
neregistrovaný "Vikivi"
27. 1. 2010 22:36
neregistrovaný "nextrom"
28. 1. 2010 12:25
28. 1. 2010 18:52
neregistrovaný "Vikivi"
29. 1. 2010 14:23
29. 1. 2010 22:55
neregistrovaný "Vikivi"
Avatar - eLzyx
27. 1. 2010 10:03
vypatlaní Američani
Zásadní otázkou je, jak evropští zákazníci přijmou vlastnictví Volvo číňany. Za sebe můžu říct, že Volvo pod čínským palcem je pro mě mrtvé. Stejně tak Ford.
Vivat Saab :yes:
Rozbalit vlákno
16
Avatar - twistedTSD
27. 1. 2010 10:20
Re: vypatlaní Američani
jsem zvedavej co bude dal - jak u volva tak u saabu...
27. 1. 2010 23:42
Re: vypatlaní Američani
Nápodobně. Už teď jsem četl o tom jak nový majitel plánuje vyrábět některé díly, které se dnes vyrábí v Evropě, v Číně, aby tak snížil náklady a z Volva se stala konkurenceschopná automobilka - dle jejich slov.

Zkrátka mám strach, co bude z Volva, až dojdou "šuplíkové" nápady (aby tu nebylo druhé IBM-Lenovo). A už budu mít problém věřit jejich slovům o bezpečnosti. Budu pořád muset myslet na to, které díly byly tak drahé, že se musely vyrábět v Číně, kde se jim zajisté dostalo řádné kontroly kvality.

Jde o to, že Čínani nikdy nevyráběli auta takové kvality, která je tu prakticky standardem. Naskakují do rozjetého vlaku, a pokud do toho budou chtít kecat (a jako že budou, pokud chtějí snížit náklady), tak je skoro zaručené, že se musí něco pokazit. Vemte si, jak dlouho trvalo Korejcům, než vyrobili alespoň použitelné (úspěšně prodávatelné v Evropě) auto. Pravda, Číňanům to bude trvat polovinu té doby, ale pořád to znamená pár naprosto zprzněných modelových řad.
27. 1. 2010 11:26
Re: vypatlaní Američani
Pokud to budou prachy z Ciny a tovarna v Goteborgu a vyvojove centrum mimo cajnu jako doposud, tak asi no problem

Viz indicky Jaguar a Land Rover - nezda se ze by to nekomu vadilo
27. 1. 2010 12:07
Re: vypatlaní Američani
Já myslim, že zdá... Ale taky Čína nebyla ničí kolonie a z Číny je dneska snad všechno, i kdyby se to do finální podoby splácalo v Berlíně na náměstí.
Avatar - Falco
27. 1. 2010 16:14
Re: vypatlaní Američani
Západní svět je v technologických ohledech přesycen invencemi, ale potřebuje na určité zboží co nejnižší výrobní náklady. A ty mohou poskytnout právě rozvojové země. Jestli to bude v budoucnu jinak, to zaleží jen na nás.
Avatar - eLzyx
27. 1. 2010 19:28
Re: vypatlaní Američani
a nebylo by z dlouhodobějšího hlediska výhodnější mít v Číně vlastní výrobní závody? Když už je potřeba snížit náklady, nebo expandovat na další trh? Prodat celou společnost do Číny, říct jim, tak si to vyrábějte sami, my to od vás budeme zalevno kupovat, mi přijde jako nejpitomější řešení. Na Evropské straně tak bude chybět to nejpodstatnější - zisk. A když není zisk, nemůžou být ani výdaje - pokud nehodláme žít na dluh.
27. 1. 2010 20:32
Re: vypatlaní Američani
>:D :yes:
27. 1. 2010 11:45
Re: vypatlaní Američani
Ja doufam a predpokladam, ze nove "vlastnictvi" Volva prijmou vsichni s ledovym klidem (snad az na xenofoby)... zaplatpanbuh ze Volvo mohl koupit nekdo s dostatecnym kapitalem (ten napr. v porovnani Spykeru chybi) a velkym potencialem.Geely koupil Volvo kvuli kno-how a diky tomu je 99% pravdepodobnost, ze vyuzije moznosti, ktere mu touto investici poskytl tupy, spotrebni American.Dnes se tu kazdy bije v prsa a hrdine Cinu vysmiva, ale rekneme si za 10-15 let ;-)
Takze si dovolim tvrdit, ze Vas nazor je trochu kratkozraky-xenofobni.
Avatar - eLzyx
27. 1. 2010 12:06
Re: vypatlaní Američani
tos to špatně pochopil. Já se Číňanům nevysmívám. Já se jich BOJÍM. A bojím se proto, že mají slušně nakročeno k tomu, aby převzali 1. příčku v technologické vyspělosti. A co se pak stane? Oni budou udávat směr, oni budou vymýšlet nové technologie a my? Z nás budou jen montovny, budem tam dělat za pár šupů a za to si koupíme šmejdský zboží, které bohatí Číňani nebudou chtít. Nechci se dožít dne, kdy svým dětem budu říkat, jooo my sme se měli. Všechno to co naši předkové vymysleli a budovali sme výhodně prodali Číně. Že vy se budete mít špatně - váš problém, snažte se.

Můj názor na tohle je ten, že Evropani jsou idioti, kteří v podstatě zadarmo dávají konkurenci/soupeři svoje know how a nevidí důsledky. Je mi z téhle společnosti špatně.
A jestli jsou moje názory xenofobní? ANO, protože si myslím, že určitá dávka xenofobie je na místě. Rád Číňana pozvu na návštěvu, rád ho provedu po Karlštějně. Ale abych mu cpal svoje vědomosti - ani náhodou.
27. 1. 2010 12:09
Re: vypatlaní Američani
Co by si řekl dneska dětem na Škodovku, na pivo a další?
Avatar - eLzyx
27. 1. 2010 12:21
Re: vypatlaní Američani
společnost Škoda Power prodána korejcům - na zblití. Automobilka Škoda - zapadla do jedné velké eurospolečnosti. Proč ne, je to výhodný tah pro všechny strany, know-how a poptávka po pracovní síle zůstává v Evropě. A české pivovary? Přemýšlím, který je ještě český, nebo aspoň evropský. Většinu z nich vlastní američani. Česká společnost, ve které dělám prodána američanům, za peníze které jim půjčili české banky a splácíme z našich zisků. Proč to sakra nešlo obráceně?
Nechápu to.
btw ... zná někdo čínskou společnost, kterou by koupil někdo z Evropy?
27. 1. 2010 13:45
Re: vypatlaní Američani
No vypadá že tvůj strach apod, máš promyšlený :-) a vypadá to že máš i pravdu, a co týče firmy ve které děláš? Je to smutný obraz české společnosti
Avatar - da_b0mb
27. 1. 2010 18:26
Re: vypatlaní Američani
Proc by nekdo kupoval cinskou spolecnost? Zadny know-how ani goodwill ti to neda...a vyrobni halu si tam postavis sam.
Avatar - Falco
27. 1. 2010 16:16
Re: vypatlaní Američani
Geely také nedisponovala dostatečným kapitálem. [odkaz]
Avatar - eLzyx
27. 1. 2010 19:29
Re: vypatlaní Američani
ještě větší prasárna od Amíků než jsem čekal :no:
neregistrovaný "Vikivi"
27. 1. 2010 17:39
Skvělý tah pro Geely
dostane za hubičku a na stříbrném podnosu know-how, které Evropany stálo sto let práce a statisíce životů. Stejně jako koupě Volva před deseti lety pomohla Fordu stát se jedničkou v bezpečnosti na americkém kontinentu, pomůže to i Geely v Číně (či spíše ve světě, protože za pár let bude svět kupovat to, co bude chtít Čína, aby kupoval). Pro Volvo to může být šance, jen se obávám, že současná Čína příliš velkým sentimentem netrpí, takže, milí Evropánci, nebudete-li schopni už nic vymyslet...
A uvažování Fordu? To skutečně nechápu. Řekl bych, že ve vidině bezprostředního zisku královsky přispěl konkurenci, která mu za pár let dost možná zláme vaz...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "nextrom"
27. 1. 2010 22:36
ach Cina
Evropa je presycena automobily, Amerika je presycena automobily a ted se musi jeste presytit Cina a Indie. No a ? Ze bude o jednu nebo dve autobilky mene v Evrope ?? Krok vpred dnes znamena, ze Cina ve svem honu po industrializaci muze byt prave o krok pozadu tam, kde my zaciname prave rozeznavat, ze tento smer neni pro lidstvo ten nejlepsi...
Rozbalit vlákno
4
28. 1. 2010 12:25
Re: ach Cina
Tak tohle je asi nejrozumnější úvaha tady a k Číně obecně jedna z nejrozumnějších, které jsem kdy v poslední době slyšel nebo četl. A kdo o té Číně víc trochu víc než prvoplánové primitivní úvahy v masmédiích, ví že třeba s volvem do Číny Američané potažmo Evropané prodávají stávající, či spíše odcházející technologie a především svoje - dluhy.....

Nepatří to sice zase tolik sem (nicméně souvislost tady je značná), ale vzpomínám si, jak jsem před pár lety četl rozhovor s jedním s předních českých výrobců sportovního oblečení (AlpinePro nebo Envy, Loop - už nevím). Všechno šijou v Číně, ale vývoj, prodej, reklama - to všechno zůstává tady. A nejvíc mně dostalo, když se ho redaktor ptal, jak čelí známému čínskému nešvaru - kopírování výrobků. Konstatoval - My jsme založili vlastní "pirátské" značky a na trh ty "kopie" vlastních výrobků dávíme dřív a levněji, než by to udělala nekalá konkurence, takže na tom taky vyděláváme....to komentáře nepotřebuje. Mimochodem, v této branží ovládají české značky až 70% trhu ve středovýchodní Evropě a jejich ziskovost je mnohem vyšší, než u řady značek velice renomovaných.
neregistrovaný "Vikivi"
28. 1. 2010 18:52
Re: ach Cina
Obávám se, že Ford prodává do Číny Volvo jako celek, tj. včetně jeho vývoje od systémů bezpečnosti až po nové motory včetně právě dokončeného benzínového turba či hybridu...

V Číně jsem byl dvakrát, poprvé před dvanácti lety a podruhé vloni, v obou případech na profesních exkurzích. Jsem stavební inženýr s doktorátem ze stavebních konstrukcí na jedné dost dobré evropské technické univerzitě, viděl jsem, jak se staví v Evropě i v Americe a musím říct, že mi brada poprvé spadla až vloni v Číně. Vyděsilo mě nejenom to, jak daleko už jsou (leckdy je to už zcela mimo naše možnosti), ale taky kam dost možná brzo dojdou, včetně naprosto nepředstavitelných nároků na surovinové a energetické zdroje. Dostanou-li se na naši současnou spotřebu (a to je ta lepší varianta, projít by také mohli etapou energetické nenažranosti á la USA padesátých až sedmdesátých let), tak se můžeme připravit na to, že jakékoliv zboží postavené na prvotní surovině bude ve stálých cenách zhruba dvacetkrát dražší než dnes a celá Evropa se bude muset hodně snažit, aby si ji někdo jako pracovní síly vůbec všiml. Pupek světa se totiž přesouvá jinam - zpátky do Říše středu. Pro nás z toho vidím jedinou cestu - znova se naučit neplýtvat a znova se naučit pořádně a s důvtipem pracovat (snad by to nemuselo být tak těžké, to všechno totiž velice dobře znali ještě naši dědové)
29. 1. 2010 14:23
Re: ach Cina
A byl jsi v Abú Dabí? Nebo - navštívil jsi v posledních letech Moskvu? Měl bys podobné pocity, zejména tehdy, když jedeš na exkurzi do předem vybraných míst na pár hodin. Jenže když se budeš pohybovat po Moskvě, narazíš tam jak na "Šanghaj", tak na "periférii Káhiry".

Myslíš že monstrózní výstavba je znakem vyspělosti CELÉ země? Víš, jak žije devět desetin čínské populace?
neregistrovaný "Vikivi"
29. 1. 2010 22:55
Re: ach Cina
No, viděl jsem, co jsem viděl. Chtěl bych být špatným prorokem, ale dvakrát jednoduché to evidentně nebude.
(Ti Arabové jsou trochu jiný případ - pro ně se stavby projektují na Západě, popř. v Japonsku a ... Číně. Stejně tak realizační vedení staveb pochází z těchto zemí. Arabové jsou výborní obchodníci, ale - nic ve zlém - opravdu makat jsem je nikdy neviděl. A Rusové jsou na tom v bleděmodrém stejně.)
28. 1. 2010 00:07
JO JO VČERA LOUPALI BRAMBORY
a dnes koupili volvo.
Rozbalit vlákno
0
28. 1. 2010 00:55
No... já bych ještě počkal...
... zpráv z důvěryhodných zdrojů jsme tu měli už hodně... tak třebas je tato jen další nicneříkající článek do počtu...
Rozbalit vlákno
0