Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Fiva World Rallye Tour de Moravie

12 komentářů

velmi pěkný obrázky.člověku až oči přechází, jedno hezčí než druhý , ale asi nejhezčí je ta alfa romeo montreal.
co jméno, to téměř legenda... kolik z těch malých továren vyrábějících dvoustopé klenoty dosud žije v povědomí. isotta fraschini, hotchkiss, bugatti, lagonda, emdží, rolls... jména urozené krve, automobilová šlechta, na niž v moderní velkosériové době téměř nezbylo místo. ale i americká klasika v čele s průkopníky hupmobilem, cadillacem, packardem, auburnem a samozřejmě strýčkem henrym. tenkrát si svá jména ještě hrdě psávali na vývěsní štít nad vchodem, aby nikdo nezapoměl, čí rukopis se takto zvěčnil. a tryskový design happy days přezdívaný deville, thunderbird či eldorado...
jak nepatřičně, neautomobilově zní v takovém sousedství renault, a přitom je nejstarší z vyrábějících značek zastoupených na spanilé jízdě.
mým favoritem je tmavomodrá osmička pana packarda - nebo snad kompresorový auburn či růžový thunderbird?
Ta bleděmodrá nádhera je Cadillac Coupe de Ville vyráběný v této podobě od 1959. Obrovské zadní ploutve symbolizují americký motorismus víc než cokoliv jiného. De Ville je dodnes nejcadillacovštější ze všech Cadillaců. Když v roce 2000 byla krize prodejů Cadillacu u svého závěrečného vrcholu, jeden jediný model zastupoval více jak 70% prodaných Cadillaců po celém světě. Byl to De Ville. Jen jeho loajální kupci drželi značku nad vodou. Pak naštěstí nastoupily dva další klíčové modely: faceliftovaný Escalade a od základu nový CTS. Oba dokázaly, že legendy můžou vzniknout přes noc. DeVille představuje ale stále nejprodávanější model v nabídce. Dnes je to již 20 let po sobě nejprodávanější luxusní automobil v USA. Vždy uváděl do praxe vynálezy jako první na světě. I nová verze, která se objevila v prodeji roku 2000, byla nositelem mnoha technických prvenství. První sériový automobil se zadními svítilnami ze světlo emitujících diod (LED). První sériový automobil s infračerveným systémem nočního vidění (night-vision). Ten se montoval za příplatek $ 2 250. První rok si ho objednalo 7000 zákazníků. Tento počet se ale rok co rok snižoval. Nakonec byl revoluční systém vyřazen z nabídky, protože se stal prodělečným. Podobný osud ale kdysi potkal i jiný vynález Cadillacu: airbagy. Další lahůdkou je systém OnStar pracující se satelitní sítí GPS (global positioning system). Na území, kde má systém pokrytí (48 států USA, chybí Havaj a Aljaška) zajišťuje například automatické volání pomoci v případě e😜loze airbagů. Dále stopování vozu v případě odcizení. Také lze zavolat operátorovi, pokud si zabouchnete klíče v autě, a on vám vůz přes satelit zase odemkne. Systém též předává z auta nemocnicím vaše zdravotní údaje jako krevní skupinu, alergie a další pokud dojde k nehodě. 300koňový osmiválec Northstar známý svým sametovým chodem dokáže těžkou limuzínu vystřelit z nuly na stovku za 7 vteřin. Přitom na dálnici jede za pouhých 8,7 litru/100km.
Stejný předek si pamatuju i ze sanitky, kterou jezdili Ghostbusters, to bylo co za model?
Jo, znám, předek úplně stejný. Ale všude o ní mluví jen jako o Cadilllac Ambulance. Tipuju, že je to tedy upravená karoserie. Jako se například dělají z Cadillaců pohřební vozy tak dřív se dělaly i sanitky. Za základ asi posloužil De Ville. Tedy úprava až po opuštění továrny.
Děkuji.
...se jen tak nevidí, ale mým favoritem je stejně to "nenápadné" zelenobílé MGA, následuje Sunbeam a samozřejmě bonbónek - růžový Thunderbird Z pohledu na šestnáctiválcovou Bugatti 41 Royale se mi roztřásly kolena, ale hluboký respekt k tomuto šperku by mi patrně nedovolil se s ním ani projet.
Totéž platí o všech pohádkových Rollsech, Isottách, Lagondách, Packardech a Caddilacích.

Btw, ta červenobílá škodovka taky není vůbec od věci a obě Alfy Romeo taky ne. Ovšem MG je jen jedno.

Ještě malý dotaz - hluboce se stydím, ale nepoznal jsem tu vínovou limuzínu s francouzskou značkou a křížkem na masce, poradí mi někdo?
To je Hotchkiss tuším 486.Francouzská automobilka.Snad je to cos mysles.
Ano, to je on. Děkuji.
GTI
Jo, tehdy mělo cenu uvázat si kolem krku červený šátek. Tehdy za to stálo mít dvě kožené kabely od Hermes. A toulat se Evropou. Jezdit zásadně v jelenicových rukavicích. Proklouzávat Alpské průsmyky a k ránu snídávat horkou kávu v bistru na trase. A přes kapotu tomu zelenému MG přehazovat kostkovanou deku, aby nevychladl... A v Paříži se ubytovat v hotelu Ritz... kde také jinde než tam a v pokoji č.31. V pokoji kde po osvobození bydlel Ernest Hemingway... P.S. Krása krás...
Škoda, že jste o tom nenapsali dříve, rád bych to viděl na vlastní oči. Nestálo by redakci za úvahu, založit rubriku chystaných událostí nebo o nich častěji psát v sekci NEWS ?
O této akci byla zmínka v článku [odkaz] i s odkazem na program rallye. Tak snad příště