Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Nízký tlak v pneumatikách: stále problém i u nás

22 komentářů

Avatar - pepavasa
pepavasa
Ten plyn se jmenuje dusík, je inertní a ve vzduchu je ho asi 78 procent, jeho hlavní devizou pro použití v pneumatice je maximálně zmiňovaná minimální tepelná roztažnost, zbytek je marketingový joke. 😉
Můj "pneuservisák" si za to účtuje asi 10 Kč/kolo, při příští výměně pneu do toho jdu taky..
Přečti si znovu můj příspěvek: Obecně platí, že čím nižší profil, tím vyšší tlak, měl bys to mít v techničáku. A použít na stejné kolo nižší profil nedoporučuji, zblbnete tím tacho a sníží se tím maximálka... Stále jsi mimo?
Treba citat pozornejsie. Manga pisal "ak na rovnake kolo" a Ty hovoris "vacsinou sa davaju aj nove disky" cize jeden o koze a druhy o voze.
Pasl na stejne kolo!! Poradne precist a pak reagovat, aby se ti ten vul zbytecne nevracel
Jentak pro info: Kolik zhruba stojí nahuštění všech čtyř pneu plynem?
To je zase trochu neco jineho, sice zmenis profilovy cislo, ale ne profil (tím myslim vejšku gumy od rafku), ACH JO to myslel naprosto správně. Jinak pokud někoho zajímá jak spočítat výšku profilu a to kdyby náhodou někdo chtěl dávat větší ráfky a zároveň zachovat velikost kola, tak je to jednoduché :
Profilové číslo je procentuelní vyjádření poměru výšky k šířce kola tzn. že pokud mate pneu 225/50 tak výška profilu je ze šířky 50% = 112,5 mm
(sam se na to ptal profíků )
jo tohle je fakt dobrý...,je ale potřeba vždy dohustit zase tím plynem,vzduch znehodnotí celou náplň
GTI
GTI
Jo, je to opravdu dobré.
Tak GTI za jízdy inhaluje velké molekuly rajského plynu. Tím se vysvětlují i vize proroků, apoštolů, guru a tak. Změnilo mu to prý i potřebu. Holt když musíš tak musíš.
ach jo: to snad nemyslíš vážně ty?!?!? Pokud dáš širší pneu na stejnej ráfek a ta pneu má správně zvolenej nižší profil (to by měla mít), tak je její výška stejná a tudíž obvod kola se nemění!!!!
Příkla😜 185/55R15 lze prohodit za 195/50R15. Obvod kola je v rámci povolený odchylky.


Jinak jsem se chtěl zeptat všech diskutujících: Vy jste o té akci věděli/četli/slyšeli dopředu?? Přijde mi, že většinou se o tom dovídáme až po skončení, když se presentují výsledky...
tiez som si zvykol fukat tym plynom, ono to potom aj ide tichsie (zeby psycho-efekt ?) , vydrzi dlhsie nafukana guma a plyn sa nezahrieva tak velmi ako vzduch. to zahrievanie mam vyskusane, na dialnici s normalnym vzduchom bola uplne horuca guma a ked som dal plyn, tak bola iba mierne tepla. takze odporucam kazdemu.
ale to hádam nemyslíš vážne. Predsa keď niekto dáva nižší profil, dáva väčšinou aj nové disky, ktoré sú väčšie, to znamená, že vonkajší obvod ostane nezmenený. Ako tým zblne tacho a ako sa zníži maximálka vole?
GTI
Hustím stále stejně - vždy na max zatížení. Pokud je auto plně zatížené, je to v pohodě, nehoním ho po silnici, pokud je odlehčené, výborně sedí, i když nutno říci, že také ovšem víc vnímám povrch silnice. Kdo rád houpání, ať hustí na minimum, ovšem s rostoucí zátěží musí dohušťovat. Jistě, že se pneu za jízdy zahřívá, proto se hustí guna studená. Nárůst teploty a tedy nárůst tlaku lze eliminovat (tohle mám od profíka, nejsem fyzik) huštěním plynem, kdy je vozidlo pak vybaveno červenou čepičkou ventilku. Tohle používám asi rok a zásadně se změnila i potřeba dohušťování, neboť ten plyn má prý větší molekuly a tedy nižší prostupnost pláštěm. Kdo jezdí na podhuštěné gumě je jednak sebevrah, jednak často mění gumy.
Obecně platí, že čím nižší profil, tím vyšší tlak, měl bys to mít v techničáku. A použít na stejné kolo nižší profil nedoporučuji, zblbnete tím tacho a sníží se tím maximálka...
Nikdo se nezmiňuje o teplotě vzduchu v pneumatice. Ta přece změní tlak vzduchu poměrně výrazně.
Nomyslím, že se změní, vyšší tlask je potřeba
Huštění je v každým návodu k autu...
nevidim dovod preco by sa tlak mal menit ked pouzijes iny rozmer pneu?
podla mna by tlak mal ostat taky isty (len pri nizsom profile bude dnu menej vzduchu)
NO me by spis zajimalo, jak se meni spravnej tlak, pokud pouziju jinej (nizsi) profil pneu.
Tak je snad jasné, že pokud jezdí auto prázdné tak mu stačí o něco menší tlak než autu naloženému. A pokud chceš, aby se tvé auto chovalo optimálně, měl bys dofukovat a upouštět!
to jako neustále fouka a upouštět? To se někdo zbláznil ne?