Facelift Fordů S-Max a Galaxy zažil dvojitou premiéru, souběžně na autosalonech v Bruselu a ve Vídni. Nyní již máme k dispozici podrobné technické specifikace.
Schválně jsem si fotky všech Ssanyongů zezadu prohlídl a podobnost tam tedy nevidím. Sice ty auta nejsou následováníhodným vzorem designu ale většinou ty Mercedesy okopírovali dost dobře - když pominu Rodius, který je ošklivý ze všech stran. Jeho (Ssanyoungu) největší designový problém podle mne přední maska jakoby z padesátých let (masivní chromová a jako na bakeliťáku).
No rozjezd by mělo ohlídat ESP, rychle řadit jedničku a zpátečku většinou nejde ani u manuálů ale ta spojka automatem asi nahradit moc nepůjde. Snad by šlo řadit D a neutrál (kromě Volva, kde nejen na zařazení zpátečky ale i D musíte mít sešlápnutou brzdu). U většiny aut je to jen krátký pohyb voliče, ale je tam většinou zlomek sekundy prodleva, než opět zařazená jednička zapadne.
Ale nevím, jak funguje dvouspojka.
Ale upřímně, s S-Maxem do terénu moc jezdit nebudete a na průměrných zimních Nokianech jsem vyjel do slušného kopce po čerstvém sněhu napadlém na starý zmrzlý bez problémů. Dokonce jsem se v kopci zastavil a bez problému zase rozjel.
Mě jde hlavne o situace pri rozjezdu....a nebo kdyz je potreba auto "rozhoupat" tak to pri automotu moc nejde..rychle radit jednicku a zpatecku...a navic preci jen citliva prace se spojkou a plynem dela sve :-(
Jojo, přesně tak, moje chyba, že jsem do té s... vůbec sedal :-)
Ale vážně: nejezdím sice pořád 90/130 (padesátku se snažím nepřekračovat), ale určitě výkon nepoužívám k předvádění se, spíš jako rezervu pro případné krize, ať se do nich dostanu vlastní blbostí nebo blbostí jiných. Nebo abych rychle přejel Německo na cestě do příjemnějších zemí. Takže při pořizování auta s daným finančním limitem postupuji s následujícími prioritami:
1) Bezpečnost (airbagy, ESP, ...), základní rádio a klima
2) Co nejlepší motor
3) Pohodlí pro řidiče (vyhřívaná sedadla, předehřev, tempomat)
4) Jízdní vlastnosti (sportovní odpružení, ...)
5) Další výbava - lepší rádio, navigace, okrasné doplňky, ... :-!
Ale jezdíte-li na dlouhé cesty s dětmi, může "entertainment system" pro zadní sedadla mít větší smysl, než silný motor.
Záleží, zda hodně jezdíte po městě. Pak bych do automatu šel.
Jinak, jak jsem psal, ta 2,2 TDCi opravdu jede dobře a oproti 2,0 je ten rozdíl hodně znatelný. Zkuste si to na D1 od mostu přes Sázavu nahoru směrem na Brno - u 2,0 jsem se přes 160 stěží dostal, 2,2 tam v pohodě jela 180 a dál jsem si to netroufl tlačit, protože pak už by to bylo za 7 bodů a ne jen za 5.
V Německu pak na rovinkách živě akceleruje do 190, bez problému jede 200 a teprv nad 200 vadne (S-Max). I když na zimních pneumatikách profilu 60 mi v těch rychlostech už moc stabilní to auto nepřipadalo. Už se těším na léto :-).
Čili, moje subjektivní rada: pokud jezdíte dálky a stihnete to ještě objednat, jděte do 2,2.
Ano, druhé počitadlo ujeté vzdálenosti mi tam chybí. Jedno obvykle používám na kontrolu spotřeby (palubní počítač není úplně přesný) a druhé na ujetou vzdálenost na cestě. :-(
No tuhle jsem ve vypůjčeném Golfu TDI 66 kW přejížděl náklaďák a ten výkon mi zatraceně scházel. Zvlášť, když u koncernových dieselů vás krouťák kolem 2000 otáček vyprovokuje k předjíždění a kolem 3000 vám motor zvadne. To jsem asi byl za volantem nejblíž smrti za 36 let, co řídím.
Nemám zkušenosti s dvouspojkou, ale jezdil jsem na sněhu s klasickým automatem a zadním pohonem a pokud jsem měl zapnuté ESP, tak to bylo v pohodě, Jen při prudkém přidání plynu zadek utekl, ale ESP to vzápětí srovnalo a kola se skoro neprotáčela.
Když jsem ale ESP vypnul, tak to bylo veselé. Hlavně mi chyběla spojka, kterou se při smyku dá auto ulidnit. Automat v každé situaci nějakou sílu na vozovku přenáší a tak se hnací kola točí jinak, než jak jede auto. A vyřadit při smyku do neutrálu jsem nestíhal.
dik za info, tak to bude asi novy benzin, ten chcou tlacit hlavne v automatu .-( ...a propo lidcky...myslite, ze i v novem mondeu bude 2,0 jen s automatem? nic proti dvojspojce..ale jak se to chova na snehu? myslim tim rozjezdy v kolejich atd,...
Videl som ho na vychodnom slovensku v nemenovanej firme na vyrobu prevodoviek. Bol na nemeckych znackach, farba sa mi zda ze bola presne ta ista ako tu na fotkach, nie je to klasicka biela ako su teraz v predaji, bola to skor biela perlet. Ci bol diesel alebo benzin poviem pravdu nevsimol som si, bol som uzasnuty pretoze som to necakal. Bol to automat to som si pozrel.
Je to neuveritelne ale dnes som videl novy S-MAX, chrom okolo okien vyzera uzasne a denne svietenie vobec nazivo nepripada ako dorabane. Som strasne rad ze uz som ho videl lebo mame smax a dalsie auto bude opat smax. ;-)
já na otáčkoměr vidím v pohodě, mně spíš chybí některé funkce. Měl jsem Octavii 2 a ta měla třeba čas jízdy, TRIP A a TRIP B. Taky třeba listování v Seznamu skladem nebo v telefonním seznamu není úplně uživatelsky příjemné, zvlášť, když mám v seznamu hodně položek.
I to auto, které je v levém horním rohu by se dalo lépe zpracovat
Dik za odkaz, vytahuji z nej:
Ano, "puvodni" Puma 1198 se vyrabi v UK a najdes je ted uz jen v uzitkacich PSA a Ford. A "puvodni" 1179 HDI se mj. vyrabi ve fr. Tremery a od roku 2008 ho Ford pouziva v OSOBNICH AUTOMOBILECH O KTERYCH JE TENTO CLANEK.Ok? Dokazes to rozlisit? Ahoj.
jezdil jsem tři roky v 2,0 TDCi 103 kW, v Galaxy. A ten motor je dostačující pro normální jízdu, 2,2 TDCi je určitě lepší pro takto velké auto, s tím musím souhlasit.
Nyní jezdím chvilku s 2,0 TDCi 103 kW, s automatem, zase Galaxy, a už jsem si zase trochu zvyknul na automat.
A teď si mám objednat nové Galaxy a nevím zda vzít v automatu 2,0 TDCi 120 kW, nebo když bude v nabídce ještě 2,2 TDCi tak jestli mám vzít 2,2TDCi, největší rozdíl vidím v nm 340 oproti 400, jinak zrychlení 0-100 tam je rozdíl cca vteřina (9,6 oproti 10,5). Takže rozhodování je to těžký :-(
Mně na něm vadí, že otáčkoměr je jen půlkruh a ještě zastrčený úplně vlevo, takže na něj přes volant skoro nevidím, hlavně na nejběžněji používané otáčky kolem 2000, které jsou dole.
Jezdil jsem v S-Max 2,0 TDCi a teď mám doma 2,2 TDCi a rozdíl je to obrovský. Hlavně do kopce na dálnici (v Německu).
Zaplať pánbu, že jsem nečekal na facelift. Místo, aby tam dali třeba šestiválec 2,7 D z Jaguaru (150 kW) nebo starý dobrý benzinový třílitr V6, nebo dieselový pětiválec z Tranzitu 3,2 litru (myslím kolem 160 kW) tak tam dávají motory dobré tak pro letecké modeláře.
Pravda, v Mondeu by asi ty motory byly ještě lepší, v S-Maxu se trochu bojím jet ostře do zatáček ...
toho pětiválce z Volva je taky škoda - ve Focusu ST a RS je super.
Čert vem jejich snahu o ekologickou image!
Presne tak, minula Puma ma se soucasnym spolecne tak maximalne oznaceni 2,2 Tdci, mj. presny objem byl 2198 ccm, ted je 2179 ccm (uplne nahodou jako prapuvodni motor 2,2 Hdi FAP, ktery se objevil v P406 nekdy v roce 2002) a modernizovany ho najdes jak u PSA tak posledni dva roky u Forda, ale u Forda jen s jednim velkym turbem...... Ale nech ho, nesedi nam pocet dmychadel a logo na deklu, takze ma pravdu a nevyhrajem nic ;-)
Ja se ale take obavam, ze jde o rozdilne konstrukcni rady motoru, ktere nemaji mnoho spolecneho. Zatimco v minulem Mondeu a Transitu jde o radu "Puma" (a tudiz o Forduv vlastni motor), v S-Maxu, Galaxy a poslednim Mondeu je agregat ze spolecneho vyvoje s PSA.
A za druhe u Fordu se chteji vice zamerit jen na svuj vyvoj, mene spolehat na spolupraci s Mazdou a Volvem. Mazde a Volvu se to moc nelibi, ale to Ford nemusi vubec zajimat.
Ano aktulni 2.2 je s jednim tubem ne se dvemi jako u PSA, tak uz jen na tom vidis, ze o stejny motor nejde, ano rada 2.2 byla vyvijena ve spolupraci, ale rozhodne to neni motor od PSA, pokud to tak beres, tak potom "2,2 HDI biturbo" je zase od Fordu. A 2.2 je ve Fordech rozhodne dele, mela ji dokonce uz minula generace Mondea a uzitkove verze 2.2 jsou take dluho v Transitech. Sazet se nemusim, protoze mam pravdu. ;-)
mno treba ve volvu S80 coz je vetsi tezsi auto, ma nizsi spotrebu nez v mondeu - tedy udavanou - 8,6 versus 9,3 l/100km hmmmm s tim i nizsi emise...a pri vyssim vykonu - 220 versus 231 konicku, je to trochu krok zpet omlazene auto s nizsim vykonem a to jak benzin tak diesel - mozna ze za pul roku rok predstavi ST verzi kde bude silnejsi motor ale co do te doby chjo
to znamena, ze i mondeo prijde o 2,5T? ..proc to neni jako u volva, kde 2,5T ma zvyseny vykon na 230koni a zaroven ma i novou 2,OT, navic prijit o nejsilonejsi diesl, taky neni nic moc. Leda ze by zavedli 2,7D nebo 3,0D.
Galaxy bez výhrad, podle mě fajn osvěžení, lift se povedl, S-Max taky až na ty diody, proboha proč, sice je to momentálně in, mě to ale až na pár vyjímek (A4..) spíš připomíná doplněk z tuzing shopu na rohu :no:
s tím koncem 2,2 mě taky dostaly :'-(:no:
byl to můj favorit - 400nm :-)
teď nevím zda si mám vzít benzín 2,0 scti nebo naftu 2,0 120kw, u benzínu je supr výkon, ale samozřjemně na rodinné auto špatná spotřeba. Ještě by mě zajímal rozdíl v ceně zda benzín turbo bude dražší nebo levnější jak 2,0 120kw v naftě ???