Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dacia Logan míří na západ

Původně se Dacia Logan neměla v západní Evropě vůbec prodávat. Na základě pozitivních ohlasů ale Renault změnil stanovisko.
Zpět na článek
7. 3. 2005 11:49
neregistrovaný "Gedeon"
7. 3. 2005 11:51
neregistrovaný "Coolin"
7. 3. 2005 12:02
neregistrovaný "Jozki."
7. 3. 2005 20:42
neregistrovaný "Homx"
12. 3. 2005 13:43
neregistrovaný "anonym"
14. 3. 2005 23:14
neregistrovaný "PedroKV"
20. 3. 2005 21:50
neregistrovaný "kámoš"
31. 3. 2005 09:48
neregistrovaný "Jirka"
24. 3. 2005 21:10
neregistrovaný "radekast"
7. 3. 2005 12:39
neregistrovaný "Jarek"
7. 3. 2005 16:17
neregistrovaný "Johny"
7. 3. 2005 17:46
neregistrovaný "Bobb"
7. 3. 2005 18:12
neregistrovaný "mark"
8. 3. 2005 07:52
neregistrovaný "IT"
7. 3. 2005 16:31
neregistrovaný "Bart"
7. 3. 2005 17:55
neregistrovaný "((- -))"
7. 3. 2005 19:13
neregistrovaný "petrumr"
8. 3. 2005 19:28
neregistrovaný "misoo"
9. 3. 2005 16:46
neregistrovaný "egoist"
12. 3. 2005 13:54
neregistrovaný "anonym"
12. 3. 2005 13:56
neregistrovaný "anonym"
18. 3. 2005 21:39
neregistrovaný "Pepa"
23. 3. 2005 14:33
neregistrovaný "RR"
27. 3. 2005 16:20
neregistrovaný "westik"
28. 3. 2005 21:01
neregistrovaný "Pepa"
29. 3. 2005 11:46
neregistrovaný "RR"
29. 3. 2005 22:26
neregistrovaný "Pepa"
9. 4. 2005 19:28
neregistrovaný "Miillaan"
neregistrovaný "Gedeon"
7. 3. 2005 11:49
stejně je to fekální hmota
Logan to je hnus! Vždyť je to celý hranatý, na ... zpracovaný, to snad kupují jen zoufalci
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "Coolin"
7. 3. 2005 11:51
Re: stejně je to fekální hmota
máš pravdu mě se to taky nelíbí. je to hranatý. ale někdy porád lepší než chodit pěšky.
neregistrovaný "Jozki."
7. 3. 2005 12:02
Re: stejně je to fekální hmota
Ked chces mat lacne auto tak srandicky ako prelisy obluky musia ist bokom. Nepaci sa mi ale toto auto nema v umysle sa pacit ide iba za jednym ucelom cena.
neregistrovaný "Homx"
7. 3. 2005 20:42
Re: stejně je to fekální hmota
No kvuli cene jsou schopny udelat vsechno...
neregistrovaný "anonym"
12. 3. 2005 13:43
Re: stejně je to fekální hmota
* seděl si v něm? jel si s ním? máš inteligenci houpacího koně, ja ho mám ... a v čem jezdíš ty? asi nějakou ojetinu z bazaru....
neregistrovaný "PedroKV"
14. 3. 2005 23:14
Re: stejně je to fekální hmota
tiše ti ho závidím. Jak dlouho ho máš? Spokojenost? Postřehy? Napiš!
neregistrovaný "kámoš"
20. 3. 2005 21:50
Re: stejně je to fekální hmota
A jak jsi spokojenej, máš nějaké problémy za tu dobu co ho máš. Mě se taky líbí. dík
neregistrovaný "Jirka"
31. 3. 2005 09:48
Re: stejně je to fekální hmota
Taky uvažuji o koupi. Jakou máš verzi (já uvažuji o 1.6 Laureate), jak dlouho, problémy, ... ? Díky.
neregistrovaný "radekast"
24. 3. 2005 21:10
Re: stejně je to fekální hmota
Inu chlapče, já ho taky koupil. Řekni, až někam pojedeš po dálnici, a natrhnu ti *. Pravda, žádná krása, ale za ty prachy jezdí parádně, prostoru až moc...
neregistrovaný "Jarek"
7. 3. 2005 12:39
bez titulku
jistě není to žádná modelka ale za tu cenu co umí si myslím že ji není třeba hanit, uvědomte si jednu věc že u spousty aut platíte pouze za image. já osobně si myslím že poměr cena/užitečnost nemá konkurenci ještě jedna poznámka malé auta z kolína jsou možná hezčí ale umí to co dacia PS nejsem zastánce Dacie
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Johny"
7. 3. 2005 16:17
Dacia Logan míří na západ
Ja viem o com hovorite, fakt je to hnus. Ale ako citam v nemeckych casopisoch tak citatelia uz nejaky cas pluju po tych nechutnych predrazeniach ktore sa v nemecku a na zapade odohravaju. ZZatial Cesi a Slovaqci bavia machrov hoci Octavia II uz ma cenu ktora v ziadnom pripade neni nizka, no myslim si ze coskoro ich ta ideologia domacich lacnych a kvalitnych aut prejde. Skoda ma len priemernu kvalitu a zacina dosahovat ledva unosne ceny. To plati aj o VW-POlo od cca 9000EUR!, GOlf 16000!, Toto je logicky krok, ved aj ludia s nizsim prijmom chcu mat nieco na jazdenie, a je naozaj neunosne kupovat uz aj Fabie ktorych cena tiez nie je to co byvalo za doby Favoritu alebo Feldy. Takze tento krok partne chapem, ved nemoze kazdy jazdit na Mercedes, BMW alebo Lexus-e. JE to neunosne.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Bobb"
7. 3. 2005 17:46
Re: Dacia Logan míří na západ
Skoda vyuziva technologie, motory, superdrahy vyvoj i materialy na urovni VW, nechces toho trosku moc za cenu "Feldy"? I tak pomer kvalita/cena je vynikajici, jen si prolistuj par srovnavacich testu nemeckych nebo britskych magazinu. Pokud chces levnotu, kup si zastaralou Thalii z Turecka nebo korejce. BTW. ty vase steky na Logan jsou smesny, za deset let si na to vzpomente! S jakou povesti zacinala na zapade Skodovka po tom co ji prevzal VW a co je z ni ted... Logan je trefa do cernyho.
neregistrovaný "mark"
7. 3. 2005 18:12
Re: Dacia Logan míří na západ
mas pravdu, jen mozno by mohla Skoda nabidnout auto bez abs, serva, vstrikovani atd,, za 200tisic pro chudobnejsi. Ve VW a Bosch technice jakou ma dnes to urcite neni mozne. Logan je na urovni Lady a kdyz ma 8litru spotrebu tak za 4roky zjistis ze si mohl radeji vic investovat do 5l. auta
neregistrovaný "IT"
8. 3. 2005 07:52
Re: Dacia Logan míří na západ
mark: mám technický dotaz: jak jinak dostat benzín do válce než vsřikováním? Bavíme se o vícebodovém-nepřímem k sacímu ventilu.Karburátorem? Že by až tak?
neregistrovaný "Bart"
7. 3. 2005 16:31
Parodie na auto, nic víc, nic méně....
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "((- -))"
7. 3. 2005 17:55
Logan míří na západ
Souhlasim s tim že Logan neni vůbec krasavec, ale za cenu feldy jak už tu bylo jednou zmíněno si myslim že je to super. Ještě si počkáme jak to bude s kvalitou.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "petrumr"
7. 3. 2005 19:13
dveře
Dívejte se chvilku na přední dveře-mě to připomíná punto-ty dveře,to zrcátko.Jinak logan je pěkný ve skutečnosti,každý den ho potkávám,jak jedu z práce,na fotkách není vidět ta jeho velikost.Logan,by se měl srovnávat s octávkou,fabka proti němu vypadá jak liliputánec.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "misoo"
8. 3. 2005 19:28
nemecki bezdomovci
konecne budu mat nemecki bezdomovci kde travit studene zimne vecery.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "egoist"
9. 3. 2005 16:46
Chtěl bych vám všem tady ...
poděkovat za vaše názory, velmi mi pomahají se orientovat v tomto složitém světě sám bych už asi dávno naletěl ... díky chlapci...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "anonym"
12. 3. 2005 13:54
ale kde berete ty negativní informace
Dacia Logan - na vlastní oči!
(29. 10. 2004 00:00)
Prostorný čtyřdveřový sedan pod 200 tisíc korun už není utopií. Na český trh v pondělí vstupuje Dacia Logan, kterou vám dnes podrobněji představíme.

Čtyři roky trval vývoj nového sedanu, který má nastartovat radikální proměnu produkce rumunské Dacie pod patronátem automobilky Renault. Ambice Loganu jsou nemalé. V roce 2010 se má podle plánu prodávat 700 000 kusů tohoto modelu ročně (samozřejmě už v další generaci). Původně se vůbec nepočítalo s tím, že by se prodával i v západní Evropě, ale Renault na poslední chvíli změnil plány a Logan tak bude dobývat i tak náročné trhy jako je Německo.

Logan používá zbraně, kterými na českém trhu bodují především asijské automobilky, tedy velmi sympatický poměr cena/výbava/vnitřní prostor. Postaven je na základně platformy B využívané aliancí Renault-Nissan pro modely Nissan Micra a Renault Modus.

Pro představu o vnitřním prostoru používají tiskové materiály srovnání s konkurencí, takže si je dovolíme odcitovat. Jeho délka je 4250 mm (4215 mm Kia Rio), šířka 1735 mm (1670 mm Hyundai Accent) a výška 1525 mm (1495 mm Chevrolet Kalos). Dostatek prostoru tak uvnitř najde pět cestujících, překvapí zejména místo na zadních sedadlech. Pokud se zde usadí člověk vysoký 190 centimetrů, zůstane mu nad hlavou ještě 25 mm místa - což můžeme potvrdit. Prostor pro kolena je 185 mm (173 mm Chevrolet Kalos), vnitřní šířka vzadu na úrovni ramen je 1420 mm (1342 mm Kalos).

Palubní deska je zhotovena z jednoho kusu, aby se předešlo vrzání. Působí sice poněkud levně a stroze, ale zcela srovnatelně s vozy této třídy. V tříramenném volantu je standardně už v nejnižší verzi výbavy integrován airbag. Na středové konzole v černém či stříbrném provedení jsou ovládací prvky rádia a větrání nebo klimatizace.

Obrovský je zavazadlový prostor. Nadprůměrných 510 litrů je srovnatelných jen s Renaultem Thalia (rovněž 510 l), všichni ostatní nabízejí méně: například Chevrolet Kalos 375 l, Škoda Fabia 438 l. Na provedení je ale poznat levný vůz: chybí čalounění vnitřní části víka, není zde ani žádný vnitřní úchop. Výrazné panty zasahují při zavřeném víku hluboko do zavazadlového prostoru, což snižuje jeho využitelnost.

Logan používá přední nápravu typu MacPherson s trojúhelníkovým ramenem odvozenou z nápravy vozu Clio II. Zadní náprava se skládá z osy ve tvaru písmene H s programovanou tuhostí odpružení, s vinutými pružinami a vertikálními tlumiči. U vyšších verzí je přední náprava vybavena stabilizátorem a hydraulickým posilovačem řízení a na přání systémem ABS. Jak se vůz chová na silnici ale zatím bohužel nevíme, tisková konference byla spojena pouze se statickou prezentací.

V době uvedení na trh budou na výběr pouze dva zážehové agregáty používané v modelech Clio a Kangoo. Motor 1.4 l dosahuje výkonu 55 kW (75 k) při 5500 otáčkách a kroutícího momentu 112 N.m při 3000 otáčkách. Maximální rychlost je 162 km/h, zrychlení z klidu na 100 km/h je 13 sekund a průměrná spotřeba 6,8 l. Maximální výkon motoru 1.6 je 64 kW (90 k) při 5500 otáčkách a kroutící moment 128 N.m při 3000 otáčkách. Logan s ním dokáže jet až 175 km/h při zrychlení 11,5 s a spotřeba 7,2 l na 100 km.

Vzhledem k tomu, že se vůz bude prodávat od Jižní Ameriky přes Evropu a Afriku až po Asii, jsou motory koncipovány pro paliva s oktanovým číslem 95 a ověřovány s palivy s oktanovými čísly 91 a 97. Zároveň ale splňují emisní normu Euro 4. Do budoucna se počítá ještě se vznětovým motorem 1.5 dCi 65 k a zážehovým 1.6 16V 107 k.

Stupně výbavy jsou tři. Základní pojmenovaná jednoduše Logan je spojená pouze se slabším motorem a za 199 900 Kč dostanete zmíněný airbag řidiče, tříbodové bezpečnostní pásy na předních i zadních sedadlech, výškově nastavitelné bezpečnostní opěrky hlavy vzadu a elektronický imobilizér.

Prostřední stupeň Ambiance (216 900 Kč, resp. 236 900 Kč) obsahuje navíc nárazníky v barvě karoserie, vnější zpětná zrcátka nastavitelná zevnitř, recirkulaci vzduchu, centrální zamykání, tónovaná skla, vyjímatelný popelník, osvětlení zavazadlového prostoru. Nejvyšší Lauréate (240 900 Kč, resp. 260 900 Kč) zahrnuje ještě 15tipalcová kola, hydraulický posilovač řízení, palubní počítač, mlhovky, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, dálkové ovládání centrálního zamykání, elektrické stahování předních oken a výškově nastavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou.

K prvnímu stupni výbavy lze dokoupit pouze metalický lak (8000 Kč), airbag spolujezdce (8000 Kč). U Ambiance je to už lepší: například ABS (16 000 Kč), klimatizaci (32 000 Kč) nebo autorádio s přehrávačem kazet (6000 Kč). CD přehrávač získáte jen s Lauréate (10 000 Kč), stejně jako elektrické stahování zadních oken (4000 Kč).

Jakkoli se Logan určitě stane cílem pohrdání části motoristů, není to určitě na místě. Přestože jsme zatím neměli možnost otestovat jeho jízdní vlastnosti a není jisté, jak dopadne třeba v crash testech EURO-NCAP, bylo by naivní Logan podceňovat. Mírně pohrdavé reakce sklidil Renault při uvedení modelu Thalia, který dnes dělá podstatnou část prodejů v České republice. Plány pro Logan jsou pro příští rok stanoveny na 2000 vozů a domnívám se, že nejsou nereálné. Vůz za 200 tisíc Kč totiž určité části českých motoristů, kteří z různých důvodů dávají přednost novému autu před ojetým, udělá víc než dobrou službu.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "anonym"
12. 3. 2005 13:56
bez titulku
Dacia Logan získala ocenění Autobest 2005
19.1. 2005 - Petr Broža

Dacia Logan byl zvolena vítězem ankety Autobest 2005, získala v ní celkem 775 bodů. Na druhém místě se umístila Škoda Octavia s 716 body, na třetím Opel Astra s 648 body a na čtvrtém Chevrolet Lacetti s 501 body. Nominovány byly pouze vozy, které svou základní cenou nepřekračují patnáct tisíc eur. Logana zvolila jury se zástupci jedenácti zemí střední a východní Evropy (Bulharsko, Česko, Kypr, Chorvatsko, Makedonie, Polsko, Rumunsko, Srbsko, Slovinsko, Turecko a Ukrajina); právě na těchto trzích hraje cena při rozhodování o koupi prim.

Logan si svoje vítězství dle šéfa jury zasloužil za velký vnitřní prostor a nízkou základní cenu. Při hodnocení brala jury v potaz celkem 13 různých kritérií, přičemž největší důraz byl brán právě na cenu; a to je - dle mého názoru - důvod, proč Logan skončil na první místě. Z celkem 240 bodů, které měli členové jury udělovat jednotlivým vozům, bylo 60 určeno ceně. Oficiální předání ceny proběhne 25. ledna v Bukurešti.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Pepa"
18. 3. 2005 21:39
Proč ne?
Ujeto 7000km,zatím bez problémů.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "RR"
23. 3. 2005 14:33
Re: Proč ne?
Jaký máš motor?
neregistrovaný "westik"
27. 3. 2005 16:20
Re: Proč ne?
nazdar, jsem taky spokojený s 1.4 motorem....
neregistrovaný "Pepa"
28. 3. 2005 21:01
Re: Proč ne?
Mám 1.6,najeto 8000km,nechal jsm na auto namontovat závěs,cena 5900Kč.
neregistrovaný "RR"
29. 3. 2005 11:46
bez titulku
Také mám objednanou 1.6, zajímalo by mne, jak je to se spotřebou a tolik diskutovanou hlučností motoru(i když většina recenzí byla na 1.4)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Pepa"
29. 3. 2005 22:26
Re: bez titulku
Průměrná spotřeba od začátku co auto mám/od vánoc 2004/je 7.5 litru.Auto není garážováno,je v provozu každý den.Průměrná rychlost je 58km asi,70%ujetých kilometrů je po dálnici.Celou zimu jsem jezdil na zimních gumách,až minulý týden jsem auto přezul na letní pneu a ty jsou podstatně tiší jak zimní tak zatím nemohu suodit jak je to ohledně hlučnosti.Auto bylo přezováno na zvedáku,po zimně jsem na podvozku auta nenašel stopy po poškození.Jediný problém se objevil asi po dvou měsících provozu,problikávající kontrolka aerbegu spolujezdce.Servisní organizace tvrdí že to je normální,mám pocit že sevis prošel asi velmi mizerným školením co májí v době záruky na starosti.Předal jsem stížnost na postuo sevisu/neodstraněná zavada/reklamačnímu odělení RANAULR do Prahy,zatím se nic neděje údajně to řeší až ve výrobním závodě.Doporučuji si poznačit telefoni číslo na reklamační odělení 266090436.Tak mnoho štastných kilometrů s LOGANEM.
neregistrovaný "Miillaan"
9. 4. 2005 19:28
bez titulku
Mám od minulého pondělí Logan 1,4 -Lauerate.Opravdu hodně prostoru,kam se hrabe Fabie Kdo se rozmýšlí a nemá půl milionu,neváhejte,jsem opravdu příjemně překvapen jízdními vlastnostmi a užitným prostorem.
Rozbalit vlákno
0