Dieter Zetsche německý šéf Chrysleru minulý týden oznámil, že americká značka Dodge se dostane v roce 2006 prostřednictvím stávajících dealerů Chrysleru také na evropský trh. Dodge se v Evropě zaměří na automobily segmentů C a D.
ako koncept crossoveru je to pekne (aj ked ja som cakal skor klasicky hatchback- ale asi zvolili tavr, ktory bude dobre predajny aj v USA), uvidime ale ako bude vyzera seriovka. Okrem toho sa bojim, ze auto v EU nenamuti vodu tak ako cakaju v DCX - jednak kvoli tomu ze vascina ludi da prednost klasickemu hatchbacku, jednak kvoli "cudzej" znacke, a asi aj vzhladom k cene (na nizsiu strednu triedu tam chybaju mensie motory). Facit: auto bude lv EU podla mna len o nieco mensou "raritou" ako PT Cruiser. A cenovo sa mu bude zrejme odspodu tiez blizit. / Ale aj tak je pekne.
Nie, vyrastal som v podnetnom prostredi (z casti aj v Cechach a na Morave, potom na "zapade") kde ma kazdy den ucili vnimat suvislosti. Za co som vdacny, pretoze so mna nevyrastol taky primitiv, ako z Teba...
No vsak aj ja. Mam rad tento typ crossoverov (dost ma to zaujalo uz v pripade americkeho Pontiacu Vibe, a je zvlastne ze na auto, ktore je charakterovo podobne bolo treba cakat prakticky az doteraz), myslim, ze je pred nimi velka buducnost. Dokonca si viem predstavit, ze by som si toto auto pokojne kupil (pokial ho moc do seriovej verzie nepokazia). Lenze motor 1.8 mi u kompaktu na bezne jazdenie pripada uz na hornej hranici vyuzitelnosti (na moj vkus uz mozno dokonca z nou), nehovoriac uz o tych vacsich. Take optimum by bola 1.6ka... A myslim ze absencia 1,6 a 1,4+ maleho diesla to auto bude zbytocne "zrazat".
No já si rozhodně nemyslím, že by v nižší střední třídě byla 1,8 za hranicí využitelnosti, když chceš pořádně živé auto tak trochu i pro radost....myslím dobrá volba. A stačí se poohlédnout i po evropské produkci- 2,0 není žádnou výjimkou, dokonce se najdou i "extrémisti" s šestiválci. A ještě navíc, pokud toto autíčko bude i v sériovce tak trochu crossover s vyšší stavbou,.... Nicméně je fakt, že při současném trendu neustálého zyvšování litrového výkonu je 1,6 "celkem" slušná motorizace. Ale souhlasím, že v Evropě budou menší jednotky rozhodně chybět.
...ja som povedal ze NA hranici vyuzitelnosti (myslim, ze to sa este da v pripade ak je v rodine jedno auto, alebo si to kupujes, ako hovoris, aj pre radost. Ale z dovodu, ktory si spomenul potom je na beznu jazdu postacujuci aj 1,6)
To auto se mi moc líbí, má šmrnc , jen doufám, že nebude mít "americkou kvalitu zpracování" . Zatím co jsem i ve Státech jezdil s jejich kárama, tak povozeníčno slušný, ale ty dílenský nedostatky , to je tedy někdy rozum beroucí.
V devadesátých letech měli Němci v kvalitě zpracování vskutku značný náskok před zbytkem světa. Ale myslím, že modely představované cca od roku 2000 tento náskok víc než vyrovnaly. Mnohdy, když vidím novou ameriku nebo japonce, je očividné, že má menší spáry než kdejaký němec. O kvalitě materiálů raději pomlčím. Adorované plasty koncernu VW podle mne totiž na špičce nebyly nikdy.
Hmm, je to možné s tou kvalitou. Nicméně neustále mi Američani připadají tak trochu pozadu. Donedávna to ještě bylo klasicky s motory a jejich výkony, dále převodovky (3 stupňové automaty i v relativně velkých autech), velmi pozvolné rozšiřování a zvyšování počtu airbagů a pasivní bezpečnosti vůbec. Na druhou stranu mě ale překvapilo, když jsem si před nějakým časem v jistém motoristickém časopise přečetl, kolik velice užitečných prvků, jejichž původ jsme mnohdy nespravedlivě připisovali Evropanům, je dílem amerických inženýrů. Nevím, je to zkrátka o něčem jiném a tohle Dodge mě konkrétně například dost vzalo! Myslím, že se skutečně povedlo, ovšem jak to nakonec všechno dopadne, na to si musíme ještě chvíli počkat.
Jóó Američani vymysleli skoro všechno. Už jen proto, že špičkoví odborníci z Evropy tam vždycky utečou. Protože ví, kdo je poctivě ocení a nesedře z nich kůži daněma. Nejbohatší země prostě nemůže být technicky zaostalá. Co se týče bezpečnostní výbavy, tak jedině snad ESP není v USA skoro rozšířené. Protože ho tam ale nikdo při poklidném stylu jízdy nepotřebuje. Někdo řeší počet air-bagů a počet stupňů u automatiky. Ale kvantita není všechno. Americké automatiky řadí absolutně hladce, což se o většině evropských říct nedá. Se správnou funkcí air-bagů mají Evropané taky o dost častější problémy.
Model, který má z palety Dodge největší šanci na úspěch v EU, je jednoznačně (Grand) Caravan. Vždyť se podívejte, kolik lidí si je nechalo v Praze dovézt z USA "našedo". Důvod je jasný. Cena/Prostor. Rozvor u Grand je 3030mm. Hlavní je, aby Dodge nasadil nízkou cenu. U neoficiálních importérů teď myslím krátká verze stojí cca 840 000 a dlouhá 950 000. A to mluvíme o typicky americky bohaté základní výbavě (klimatizace, automat, tempomat....).
No Caravan je,co se tyce velikosti, idealni rodinny minivan,ale nevim,jak je to s cenou nahradnich dilu a dostupnosti servisu na nej v cechach. Ve statech je jeho masova rozsirenist podminena relativne rozumnou cenou a hlavne dily jsou ke koupi skoro na kazdem rohu.I kdyz osobne bych sel v teto kategorii do Hondy(Oddysey),nebo Toyoty(Sienna).
Ale tenhle Caliber se mi opravdu libi a kdyby se mu podarilo oprostit se "Dodge quality",stal by pri rozumne cene za uvahu.
Dodge je kvalitou absolutní průměr. Žádná katastrofa ani zázrak. Můžete nahlédnout do VDS a IQS JD Power. V roce 2003 byl Dodge Caravan v IQS dokonce třetím nejkvalitnějším minivanem hned po Oldsmobilu Silhouette a Toyotě Sienna. Je to v USA i celosvětově nejprodávanější minivan. Jedná se asi o jediný segment, kde bych dodnes upřednostnil při nákupu koncern Chrysler před GM a Fordem.