Punto je pro Fiat klíčovým modelem. První generace, která vystřídala uno v roce 1993, vybojovala titul Automobil roku, druhá generace takové štěstí neměla. Třetí generaci spatří veřejnost ve Frankfurtu.
Proč korejec??????????????
Už dlouho tady chybělo auto které by konečně vytáhlo nějaký opravdu Nový originální tvar celé karoserie což myslím že tohle auto splňuje na 100%. To zas bude...... někdo vystoupil z řady běda mu, zabít, poplivat, zničit, a ještě k tomu je to fiat no hrůůza.
Protože auta se dělají aby se prodala.Italský trh je pro FIAT samozřejmě málo. Korejci už umějí v autech všechno, včetně spolehlivosti - kromě designu (evropského) proto za něj platí italům.
jojo, zadek je od Focusu, světla od noveho Golfu, maska od Audi, proste fiat navrhl horkou designovou novinku. Ale je to nejhezci fiat co jsem za posledni leta videl...
Tak aby bylo jasno: Zadek z focusu??? Ty asi netusis ze prvni masove rozsirene auto v Evrope se svislyma zadnima lampama byl Fiat punto prvni generace - takze v prvni rade u Fordu kopirivali od Fiatu, svetla sou tam podobne nove crome a hlavne sef designer Audi je da Silva ktery je zodpovedny rozvoj Alfa Romeo Centro Stile e Fiat Centro Stile...
PS: Nova maska audi vychazi co se tyce designerskeho pojeti z masky Maserati, akorat je to technicistne zmrsene a bezpohlavni...
To je naprostá pravda. Ale ty, který mělo první Punto byly trochu jiné. Tyhle mi opravdu připomínají Fordy. Včetně té hrany podél zavazadelníku. Je to ale velmi povedené auto.
tak nevim vetsinou se kritizuje koncern VW za vykradani napadu.ale priznejme si ze ten plot ve predu patri audi.nebo ne?pouzil to nekdo uz driv?nechci podnecovat diskuzi typu " a zcatka ma z hondy" jen me prislo fer upozornit,ze ne jen VW se rad inspiruje jinde.
A co takhle Maserati Coupe, rekl bych, ze inspirace je z vlastniho domu, predni svetla jsou trosku vetsi, tvar mi snad pripomina koncepci a la Colt, ale tohle auto se bude prodavat dobre, je libive na rozdil od predchozi generace. Kazde libive auto ma podstatne vetsi sanci, i kdyz treba nedosahuje spickovych parametru, viz P206.
Zo vsetkych co tu diskutuju si sa trafil prave Ty, hned stvrtyma piatym slovom . Ano, fiat priznava sam, ze pri dizajne noveho Punta sa snazil zapracovat odkazy na znacku Maserati. Btw. vcera bolo oznamene ze skupina Ferrari Maserati Gruppo sa rozpada - teda Maserati prechadza opat pod riadenie Fiatu a Ferrari bude dalej operovat vramci skupiny Fiat smaostatne.
SAKRA, teprve ted si vsimam, ze i svetla by se dala pripodobnit prave k Maserati, nicmene to prohlaseni me ani tak neprekvapuje, pred nedavnem se mluvilo o spolupraci s VW ohledne vyvoje platformy s pohonem vsech kol pro nove SUV od Maserati a naopak poskytnuti Quattroporte pro VW, s cimz zrejme nechce byt Ferrari svazano. Nicmene predpokladam, ze motory budou mit i nadale zaklad v Maranellu.
Kedy ju naposledy modifikovali v tomto duchu, minuly rok? Tam je predsa tento motiv masky. A6 a facelift Barchettu (dve t alebo len jedno?)predstavili velmi tesne, tak by som to s tym inspirovanim sa Audi moc neprehanal. Skor cele toto auto mi pripomina zmenseninu Maserati SUV (Kubank? radsej to napisem do zatvorky, nechce sa mi ten spravny nazov hladat...). Inak som spokojny, auto je pekne, az moc mile a ked si predstavim za volantom dramaticky peknu (hovorim peknu))talianku tak..)) V rychlosti k Brere, v 1995 ma GTV a Coupe nadchli podstatne viac, ja moc ten Italdesing nemusim, skor Bertonne, Pininfarina. Vsak si pamatas aka bola diskusia k faceliftovanej 156-ke, dost to kritizovali, ale v skutocnosti 156-ka nevyzera zle ale trosicku mi pride ten dizajn malicko laciny..a taky isty dojem mam tak trochu aj z Brery. Hm, co ty na to? Inak zdravim. A propos, cez Google som si nasiel chorvatsku auto-moto stranku a je tam test a krasna fotogaleria novej 166-ky. Cumel som na nu skoro hodinu az ma zacali boliet oci)
Barchetta bola faceliftovana naposledy tusim v 2003 (btw. v tomto roku by mala cca. na rok-dva skoncit vyroba bez nahrady). Co sa tyka toho auta, mna to ani nenapadlo, ze sa to podoba Audine (co je asi sposobene tym, ze uz som dopredu vedel zo to ma byt odkaz na Maserati). Naviac, tie dizajnove prvky sa nutne musia opakovat pri roznych znackach - obzvlast vpredu (je to pre vyzor auta pomerne kriticke miesto). Moc tam toho nejde navymyslat, a ked to skusis - vyrobis takeho rybojastera ako Zapatinas na Subaru (maska komplet pod svetlami s odkazom vraj na letecku minulost Sub - co zjavne nepochopil nik). Co sa noveho Punta tyka, ja stale neviem co si o tom mam mysliet - celkovo je OK, ale niektore prvky su take ... detailisticke, dramaticke (?). Cakal by som trochu "jednoduchsie" tvary u auta tejto triedy. Takze budem musiet pockat az to uvidim nazivo (koniec-koncov tie fotky su este stale neni oficialne, ale len montaz od Quattroroute - aj ked velke zmeny uz necakam). K Brere -mne sa velmi pacila uz ako studia (tiez mam radsej Pinifarinu, - ItalDesign a Bertone obvykle nemusim)! Paradoxne som v tom videl skor tahy anglosaskych automobiliek (ktore mam radsej). Faceliftovana 156 je podla mna jedno z mala aut, ktore faceliftom neboli pokazene (inak facelifty nemam rad, lebo je to 1.-znak toho ze auto uz starne a za dva roky pride uplne novy model, 2.-narusaju povodnu originalnu myslienku dizajnu). Brera teraz len nevyzerala tak dramaticky, ale to preto, ze bola tak jednoducho nafotena. Farba, uhol zaberu a pozadie nedali vyniknut vsetkemu co ma. Tot moje nazory. Aha, a bacha na oci - nechaj si ich radsej na KRASNU(!) talianku, nez na krasnu talianku
...s tymto nazorom sa stotoznujem najviac...myslim, ze Taliani sa az tak nepotrebuju inspirovat u inych znaciek, co sa dizajnu tyka, inspirovat by sa mali hlavne v oblasti spracovania (kvality) celeho tohto "vozitka" a ak sa im to podari, tak moze na trhu nieco povedat....ale to vsetko ukazu predajne cisla
Tak se poradne podivej na novu Fiat Bachetta (pravda u nas se moc neprodava) a dobu jeho vzniku. Pak uvidis ze Fiat pouziva svoje napady a kopiruji zase u VW a Audi
S tímto modelem musí Fiat udělat díru do světa, ještě jsem moc zvědavý na interiér, ale zklamání to podle mého určitě nebude. Ještě k tomu Multijet 66 kw a hurá do světa.
Osobně se mi moc nelíbí ten předek, ale počkám si až to uvidím na živo a také v jiných barvách. Přijde mi, že ten čumák je hrozně "boubelatý" a čelní sklo je docela malé - ale proti gustu...
Vyzera velmi velmi pekne. Hlavne predna maska je utesena. Mne ten predok pri pohlade z predu zase pripomina Peugeot 407 Velke podobne svetla, vsimnite si podobne hmlovky, robustny a tak..
Tak tohle má Fiat určitě na leasing od Audi. Problém je, že to vypadá dost dobře. Vypadá to výborně. Tak nějak se to cuká, chce jet dravě a rychle. Přesně, jaký má bejt italský malý auto. Tohle je PUNTO. Tohle je odpověď na korejskej tlak. Za tohle je radost zaplatit. A ve sportovní úpravě (kde je hergot Abarth) tě to dostane na kolena. Hej, Thálio, hej dvěstěšestko, hej cedvojkočitrojko, hej corso, točí se svět, a blíží se velká bouřka...
Ve vztahu k Fiatu doufam, ze si to co ty rekne dvakrat vice kupcu Punta nez do teto chvile, tak, aby se opet stal nejprodavanejsim vozem v EU. Navic Fiat uvidi, ze nemusi delat nudny design a la Golf(viz Stilo), ale, ze se prosadi i s necim svezejsim
Stím Stilem máš pravdu!! Tak dlouho jsem kroutil hlavou,až mě to přestalo bavid a raději STILO 3D koupil.SUUUUUPEEEEERR!!!
Nové PUNTO - držím palce.Hezké
Staršia generácia trochu doplácala na menej vydarený podvozok.Spoločný podvozok s Corsou bude prínosom pre obe novinky.Nové Punto vyzerá vinikajúco.Fiat to vždy s malými autami vedel.Vinikajúci vzhľad,kvalitný podvozok,moderné dieselové motory budú určité zárukov úspechu.Nový Fiat a nová Corsa sa stanú silnými hráčmi na trhu.Konkureciu z PSA by mohli zadupať do zeme.Nerozumiem ako sa zastaraná a nevýrazná 206 a priestorovo nedostačujúci C3 môžu tak dobre predávať,ani ich motorirzácia nie je práve najlepšia.Nuž zvedavý som na francúzsku odozvu,na nový Peugeot i nové Clio.
Podívej se na www.autobild.de a najdeš tam v jedné galerii zamaskované fotky tesovacích jízd nového Clia. Vypadá moc dobře, ale Punto je prostě této třídy král...
Super vzhlad , super motory.Velmi sa mi páči. Mal som Punto I.generácie a bolo to super auto, až na tú zadnú nápravu.Ináč super - žiadna porucha . Dúfam , že toto nové už čoskoro uvidím v skutočnosti a v predaji.
kristepane co se vam na tom vsem libi? musel jsem se po precteni diskuze podivat zpatky, zda myslite ty same fotky co ja. vypada jako vysavac z devadesatych let. nemastny neslany. a to trojuhelnikovy okynko - celkove se mi nelibi a navic je to fiat... a italove jsou maximalne dobry na vyladeni motoru (vo pak vydrzi 10000km)
Stačí sa na to auto raz pozrieť a každý zdraví človek musí usúdiť, že FIAT trafil do čierneho. Punto vyzerá veľmi športovo a jeho predná maska mi pripomína staré americké športiaky ako napr. shelby cobra.proste nadupané autíčko...