Typické "Ameriky" jsou na českých cestách zatím spíše vyjímkou. Chystá se však změna. Už tento rok bychom měli v České republice oficiálně přivítat Cadillac a také sportovní Corvetu.
Tak Matiz bude Chevrolet a Corvette Chevrolet nebude. Se divim Renaultu, ze z Logana neudela Renaulta a z Laguny neudela pouze Lagunu. Nebo VW Felicia Jak muze toto nekdo udelat .. snad si nemysli, ze nejaky borec co si koupi corvetu nebude vedet ze je to Chevrolet Corvette. Bude si pak myslet akorat ze ten jeho je nejaky divny, nejaka ochuzena neplnokrevna verze, special pro cesky trh kde davaji prednost matizum. Radeji si koupi plnokrevnika nekde v nemecku.
no pozor na to ale vw felicie se dají v západní evropě potkat .....
Jinak to je sice fajn že Cadillac vstupuje český na trh, ale pokud nebude mít vyspělý diesel moc velkou díru do světa neuděla . Osobně si myslím že jich prodají méně aut než individuelní dovozci, který tahaj auta přímo z ameriky a přihlašují je indivindi bez úprav na EU požadavky, což of. dovozce musí resp. by měl .....
V prvej vete si si aj odpovedal preco Corvette (na nejaku dobu) chevy nebude. Nie je predsa myslitelne aby sa predavala Corvetta s Matizom & spol. v jednom showroome. Po case az bude mat Chevy v EU lepsie auta (z US, AUS, EU, aj KOR produkcie) Corvette sa tam moze vratit. Ale teraz to fakt nejde. A tu nejde o to, ze nevies ze to je Corvetta, ale o marketing. Samozrejme ze to bude vedet! Lenze tazko predavat Corvettu ako imidzovku za milion a viac mediz autami ktore su programovo lacne. Ale to uz snad vysvetlujem samozrejmu vec.
Inak ten Logan sa na zapade bude od polky tohto roka predavat pod znackou Renault...
To je fajn, ze sa nema predavat Matis spolu s Corvettou. Nuz ale zda sa mi, ze s tym Daewoo na Chevrolet sa nejako zamotali a dali si gol do vlastnej siete.
Soude dle te fotky vpravo nahore kde je to auto ve slusnem naklonu pri minimalnium vytoceni prednich kol to jiste bude mit skvele jizdni vlastnosti. Ale mozna v tu chvili brutalne rychle.
Cadillac CTS má špičkové jízdní vlastnosti. To uznali dokonce i v Autocaru, kde doslova řekli: BMW 3 máme stále raději, ale jen o trošku!!! A to je co říct. V Autocaru mají totiž BMW jako modlu. A to nemluvím o skvělém magneto-reologickém odpružení v Corvette a Cadillacu STS/XLR. Reaguje na všechny nerovnosti prokazatelně a měřitelně desetkrát rychleji než ty německé plečky.....ovšem to většina lidí nikdy neuzná, že?
Sice nevím o jaké německé firmě je řeč. Já myslel, že půjde o holandský Kroymans, ale to je jedno. Moc Cadillaců se tu stejně neprodá a nebude to kvůli absenci dieselů!!! Lexus taky prodá ročně jen pár kusů....kdyby šlo o diesely, prodá stejný počet aut, jako se prodá benzínových BMW,M-B,Audi... Jde jen a pouze o proněmecký snobismus.
Ale potrebuje - minimalne pravidelne prohlidky kvuli zaruce. A je rozdil mit moznost dat to auto na prohlidku kamkoliv pobliz nebo mit jeden servis v Praze pak v nekterem z krajskych meste a konec. Se spotrebou mas pravdu - neveril bych ti. Moje zkusenosti se spotrebou americkych aut ze sluzebnich cest do USA jsou dost jednoznacne (coz plati i o kvalite a jizdnich vlastnostech, ale pravda Cadilllac jsem zatim neridil).
Presne tak, bude to Kroymans. Urcite aj preto, ze u nas v Ba otvara tiez zastupenie. Dokonca to bude fungovat tak, ze ani nebudu narodne zastupenia. Kroymans bude mat zastupenie pre celu EU a dealery budu spadat priamo pod nich. Co sa tyka toho CTS, je to pravda (a ostatne caddy budu asi nieco podobne). Mozem potvrdit to co bolo v Autocare. Jazdil som v 3era v nemécku aj s CTS - a je to parada.
No já doufám, že se v CTS taky co nejdřív svezu...asi jim přijdu okupovat prodejnu. Ale rychle, podle mě se totiž budou zase muset stáhnout....jelikož prodají tak možná deset kusů ročně...
Ja nemyslim ze sa stiahnu, oni si urcite urobili prieskum trhu,takze vedia ze v oboch nasich statoch nepredaju stovky vozov. A ratatju s tym. Mozno podla toho aj nastavia parametre predajnej siete. Btw. videl si uz Impalu po facelifte (od vcera). Ja som tu doterajsiu moc nemusel, ale predok na tej novsej vyzera fajn. Aj Monte carlo liftovali. Dnes sa objavil aj Saturn Aura. Ma to byt dokonca predobraz faceliftovanej Vectry pre EU. Tiez pekne (malokedy sa facelifty tak podaria, aby auto vylepsili,aj ked u Vectri to uz moze byt len tazko horsie ako teraz.) Aj ten Saturn Sky roadster je uz na svete. Strasne sa to podoba na to co AutoBild minuli tyzden uverejnil ako nastupcu Opel Speedster/ Vauxhall VX220. Takze asi to aj bude tak. Potom by to znamenalo ze v USA sa bude predavat ako Saturn to iste co u nas ako Opel.
už jsem viděl nové Impala/MonteCarlo. design docela povedený. obzvláště mě bere Monte Carlo...kupé s tak nádhernýma dlouhýma proporcema se už dneska nevidí.
Ten Caddy v Autocaru. Bylo to srovnání CTS V a M3. Tuším , že vyhrála M3 a že o tom Caddym řekli, že by mohli akceptovat, kdyby si ho někdo koupil místo M3. Jinak Caddy chválili právě pro motor z té verze V. Jinak by proti ordinérním BMW něměl šanci.
Kdepak. Autocar 7/04 stránka 48 dole!!!! cituji"vítězství uniklo Američanům jen o vlásek" porovnání BMW 325i a CTS 3,2V6 (sami upozorňují, že na základě ceny. velikostí je CTS na úrovni pětkového bavoráku)
Neviem, cca. pred mesiacom (to bolo naposledy co som o tom nieco pocul, Kroymans vyberal. Ja sa toho konania nezucastnujem ( ) takze podrobnosti nepoznam. Ale tipujem, ze to bude niekto kto uz zastupuje dajme tomu Opel / Chevy (mozno M&H?). Samozrejme vytvori samostatny firmu.
ta německá firma byl Opel v roce 1996, české zastoupení Opela mělo už auta (cadillacy) zhomologované a připravené na trh. Bohužel v té době by se reálně v EU mohl prodávat jen model Seville, ostatní by bylo na EU zákazníky moc americké. Ted je to už o něčem jiném a spíš to ted vypadá, že Cadillac dělá evropská auta a prodává je v US. Všechny auta pro EU trh (CTS, SLR, STS a SRX) jsou laděné a testované v Německu, pokud mají manuál tak je tam německá skříň Getrag, brzdy mají tuším od Bremba. Takže tyhle auta si Cadillac ohlídal, aby jim nikdo nemohl vytknout jízdní chování. Kupříkladu CTS-V je na Nurbergringu o vteřinu rychlejší než M3, takže tahle modelová řada pro EU není žádné pozlátko, ale velmi kvalitně broušené modely. No a SUV Cadillac SRX (konkurence je X5, ML, Infiniti FX atd...) byl dokonce vyhlášen jako nejlepší SUV na světě a to dokonce již 2x vždy jiným subjektem.
Tou homologací Sevilly v roce 96 bych si nebyl tak jist. 98ková Sevilla byla u nás homologovaná až pro modely vyrobené tuším v druhé polovině roku 98 (alespoň dle informací, co jsem získal z Opelu ČR).
CTS byl také k vidění ve filmu Bad Boys II A s tou spotřebou to, myslím, nebude tak hrozný. CTS má v základu šestiválec s proměnným časováním ventilů a stjně už je benzín "levnější" než nafta
caddy sa pustilo odvaznym dizajnom, a dnes s odstupom casu je vidiet, ze sa im to podarilo. je pravdou, ze tu v amerike sa velmi na spotrebu nehladi, ale myslim si, ze nie je to o moc vela, ako maju ine luxusne znacky (mb, lexus, bmw). kvalita je vzdy tazko posuditelna, nakolko mozete kupit auto s ktorym budete chodit len na garancky, alebo auto, s ktorym budete v servise ako na hodinach klaviru. tazko odhadnut kolko sa ich preda ci uz v cechach alebo na slovensku. ludia si stale myslia, ze americke auta su sroty s velkou spotrebou. asi by si mali vyskusat niektore auta a potom porovnavat. podla mna taky lexus je rozhodne kvalitnejsi ako mercedes. sedel som v novom sts a poviem vam, to auto ma oslovilo. priestor a pohodlie, aj ked ako sa sprava na ceste neviem posudit. mozno by dealeri mali urobit vacsi krok smerom k zakaznikovi, aby mohol posudit sam, co je lepsie. letaky a ani cena v cloveku, ktory si chce kupit take auto, dojem nespravia. viem, ze s klasse je cisty snobizmus, a ludia si ho kupia radsej, len aby sa predvadzali, ze maju mercedes. typicky komplex. treba skusat a porovnavat a mozno casom ludia pochopia, ze nie je vsetko take dobre, ako sa o tom pise.
nechcem sa natahovat, urcite ls prebralo niektore stylisticke prvky z s-klasse, ale vedenie lexusu to komentovalo ako ziadost zakaznikov, ktori chceli nieco podobne ako s-ko, ale od inej znacky. lexus vlastne vznikol pre ameriku, nakolko takato limuzina by sa pod znackou toyta moc dobre nepredavala. som zvedavy na dalsi model ls, ktory by mal prist mozno o dva roky. posledne studie lexusu naznacuju trosku odvaznejsie tvary. nechajme sa prekvapit.
Pozor, nesouhlas! LS je Toyota Celsior, jestli se nepletu, stejne jako treba minule GS300 byla Toyota Aristo a IS je Toyota Altezza (odtud i mezi tuningari oblibene "altezza taillights", protoze IS bylo prvni auto s cirym prekrytim zadnich svetel). Takze zadny vyvoj pro US trh, jen vyber takoveho auta z nabidky Toyoty, ktere by nejlepe vyhovovalo US zakaznikum a zaroven splnovalo kriteria luxusni tridy (byt je asi fakt, ze design se delal vice s ohledem na US). To nejlepsi ale stejne jezdi jen v Japonsku, i v ramci "lexusackych" dovozu (napr. nove GS neni Aristo, ale Toyota Mark X a krome radove sestivalce 3.0 je v nabidce i v objemu 2.5 twinturbo 4x4). Takovych aut ale Japonci delaji spoustu, zbytek sveta ma ovsem smulu...
Neviem, co povedat, aj ja som rad. Inac mam moc info ale zostrucnim to. Caddy ma obrovsky potencial, lebo vdaka priaznivemu kurzu dolara ma dobre ceny(no lepsie ako konkurentne modely u M-B a BMW), kuprikladu CTS 2.6 V6 stoji v Nemecku cca34000EUR, BMW 325i 32000EUR a MB C240 dokonca 35000EUR. O 5-ke a E-klase ani nehovorim. Amici nemaju dobru ponuku motorov ako Nemci, ale lepsiu ako Lexus. Dovod je jednoduchy- v USA sa jazdy stredna trieda s V a luxus s V8. Avsak vyer je na zaciatok OK. A myslim ze ak bude potrebne spravia aj diesel. Co sa vsak neda odopriet je neskutocna charizma, exotickost a styl tychto aut. Bude to pre ludi trocha inych, trocha decentnejsich a stylovejsich.(takym by som chcel byt) A myslim ze moze oslovit ludi ktory maju dost Mojsejovcov a podobnych gadzov ktory kazia meno nemeckej spicke. Kupit si M-B(kupil by som) je pekne a podarene, ale zazijete kopu porovnavani s takymto typom ludi. Pre tych lepsie vyznajucich je tu Cadillac a Corvette. Predajne cisla? No v EU COrvette C5 cca 400 vozidiel rocne, Porsche 911 cca 40000vozidiel rocne, BMW 3 je druhym najpredavanejsim autom v Nemecku a M-B C tretim. Podla mna CTS na nich nezautoci(aj ked fandim) ale urcite odobere riadnu cast klientely. A myslim ze ked sa umudrime budeme ako amici porovanavat domacy odpad s kvalitnimy importami. Ale o tom potom.. uz vala kecam. V kazdom pripade im prajem vela stastia a ked budem mat peniaze tak si urcite kupim
já bych byl radši kdyby se vstoupil Lincoln ... jeho auta se mi líbí mnohem víc (hlavně NAvigator/LT) ... a podle mě se na to taky připravuje protože novej Zephyr vychází z Mazdy 6 a novej aviator taky bude spíš crossover jako je SRX než SUV podle současného modelu ....
No nepomozem si ale u mna je tu nesuhlas. Design u Lincolna je super, Aj NAvigator aj Aviator, aj LS, Zephyr tiez je OK. Ale uprimne okrme TOwn Car vo verzii XXL by som nic nekupil. Technicky je to slabe a pozadu v porovnanis Caddillacom. SU to povacsine Fordy s luxusnym lakom- a za to uz padla kritika aj na JAguar!V Europe! A ked ma byt luxusak ako Lincoln prevzaty z Mazdy 6... no mne sa to nepaci, a Mazda bude lacnejsia. To je moc na styl VW. Mne sa paci unikatnost ktoru ponuka Cadillac, mozno ich to stoji viac a ziskaju menej na tom ale aj taknakoniec jeto nieco vynimocne a nie len prefarbeny Ford alebo Mazda
Sice nevím, o jakém modelu přesně mluvíš, ale základní CTS má manuální řazení a tudíž i spojku. Plasty v interiéru jsou zaručeně stejné jako u evropských aut, už jen proto, že výdechy ventilace má CTS převzaté ze Saabu. ps: nikdy jsem nepochopil, proč příznivci koncernu VW všude trousí něco o kvalitě plastů, když plasty ve VW,Škoda a Seat jsou pěkně ohavné. Z evropských aut mají IMHO nejhezčí interiéry Jaguary.
taky by mě zajímalo objektivní měřítko na hodnocení kvality plastů to totiž neexistuje. a každý soudný člověk, když si sedne do interiéru Jaguaru a interiéru VW, pozná, co je mnohem lepší....Jaguar o několik tříd.
cely to nejak krupe a cvaka, jako ty tvrdy tenky plasty na monitorech a kdyz se auto v zatackach krouti, tak to musi taky vydavat nejakej zvuk, ale na ferrari 612 a jeho bzucici sterace to asi nema )
Taky jsem byl proti tomu, aby Daewoo přejmnovali na Chevrolet. Ne kvůli cenovým rozdílům (nejsou větší než mezi VW Lupo a VW Phaeton), ale spíš kvůli velikostním rozdílům. Například Suburban vedle Matize.....ale co, Ford Ka taky dneska nikomu nepřijde divnej a navíc většina Evropanů ani netuší, že Ford je americká značka (můj osobní průzkum v mém okolí): vítězí teze: "ten je anglický ne?" těsně před "německou značkou".
Znám jediné Fordy. Ty od firmy Henryho Forda. Vždyť v Evropě prodávané Chevrolety taky nejsou z americké nabídky (pomineme-li, že se v USA velmi okrajově prodává Aveo). Jsou konstruované se silným zřetelem na Evropu.
Myslím si, že můžete zůstat v klidu, protože vetšina z Vás (i já) se bude na Cadillacy dále dívat jenom na papíře či obrazovce nebo se za ním jenom ohlédne, když projede...
Možná ty. Rád bych tě upozornil, že třeba deset let starý Seville jde sehnat běžně okolo 150 tisíc. A velmi pěkné moderní Seville ročník 98 a výše jdou sehnat v Německu spousty za ceny okolo 14 000 euro! Takže já mám jasno....hned jak dodělám vejšku a začnu vydělávat.
Dojima nedojima. Autak je vseobecne (krome zenskych ) jedna z nejhorsich investic. Usetrit na vysnene auto je jedna vec a pak platit vsechno ostatni co s tim souvisi je dalsi a nemene draha. I kdyz sny jsou od toho aby se plnily.
Dat stopadesat tisic za deset let stary americky auto? No proti gustu zadnej disputat, ale me to prijde na hlavu. Radsi vydelavej poradne a kup si novyho, kdyz uz. To CTSko se do milionu snad vejde.