Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Navigace v autě (2. díl): přenosné navigační systémy

13 komentářů

Oproti vestavenym systemum s propracovanymi mapami, zde chybi vahove vlastnosti komunikaci jako napr. jednosmernost, zakazy vjezdu, pocty jizdnich pruhu nebo odbocovaci pruhy. To jsou celkem dulezite parametry pri prujezdu neznamym velkym mestem.
Cena je ale mozna prave proto jinde. Navigace pomoci PDA bude dalsi dil?
Jednosmernost, zakazy vjezdu i dalsi navigacni data jsou shodna u prenosnych i vestavenych navigaci. Zdroje pro navigaci jsou totiz od stejneho dodavatele (NAVTEQ, TeleAtlas). Jednodussi prenosne pristroje oproti vestavenym neumi navigovat pri jizde v tunelu (ale jsou i takove, co to umi) a nedokazou vest misty s hustou dopravni situaci v zemich, kde je signal s takovymi informacemi k dispozici, ale i takove modely se v blizke budoucnosti (2005) chystaji na trh.
Nevíte někdo jestli už je nová mapa CR od VDO. Mám Peugeot s nav VDO Navtech. Mapa CR (tedy spíš střední evropa) je jen základní. Díky.
Já mám Renault s Carminatem (což je v podstatě VDO) a CD s kompletním pokrytím ČR jsem si koupil už v létě u Cedy (www.ceda.cz). Eště to ale má docela dost mušek
www.navteq.nl
Tyto podklady pouziva Peugeot. Lze si tam najit primo model auta.
Obecne je jiz i Slovensko.
To je pravda, ale Navteq má na rozdíl od Teleatlasu pokrytí ČR výrazně horší. Na druhou stranu mají výrazně levnější sadu CD pro celou Evropu - za 310 Euro všech myslím 7 nebo 8 CD, zatímco u Teleatlasu se dá udělat jenom akce 2 CD za zvýhodněnou cenu cca 280 (těmi čísly si nejsem úplně jistý, nechtělo se mi je znovu hledat, ale přibližně jsou OK).
Musím oponovat autorům článku. Jak Navteq, tak Teleatlas mají na svých CD kromě podrobných map konkrétní oblasti prakticky kompletní dálniční síť a některé silnice 1. třídy celé Evropy (Main Roads of Europe / Major European Roads). Výměna CD na hranicích a postupné zadávání cílů u vestavěné tak opravdu není nutné. S jedním CD se dá dojet z Prahy až do konkrétní ulice před dům na druhém konci Evropy.
Teleatlas ma pokryti az do urovne 3.tridy v CR. Navteq pouze do 1.tridy.
Projet se da cela evropa v obou pripadech, ale ne "od domu k domu" bez prepnuti do "misti" podrobne mapy.
To je pravda. Ale jen v případě že dotyčný bydlí v karavanu přímo na dálnici. Ještě se mi nestalo, abych nemusel přehazovat CD!!!
Tomu nerozumím - proč? Já to dělám tak, že pokud jedu například do Francie, vložím doma do navigace CD Francie, zadám přesně město, ulici a číslo domu, kam chci jet. Systém mi s pomocí Major European Roads napočítá trasu přes ČR a Německo po dálnicích a ve Francii, pro kterou má CD podrobné pokrytí, už jedu po podrobně zmapovaném území až do cíle. Ono to podrobné pokrytí je dobré "pouze" na tzv. last mile, pro přejezdy Evropy celková mapa hlavních tahů bohatě stačí. Zrovna včera jsem se v autě chvíli nudil, tak jsem koukal na CD Teleatlas ČR+A+CH, a například v Německu jsou v rámci celoevropské mapy poměrně hustě pokryté i silnice 1. třídy, na dálnicích je většina sjezdů pro případ otáčení atd. Z vlastní zkušenosti se podle toho dá jezdit velmi dobře
Co když cestou špatně odbočím a sjedu ze silnice I. třídy?
Nejsem autor, ale jak mne silnice 1. třídy navedou před dům, pokud zrovna nebydlím u dálnice?
Sila pri tobe bude stat a prijedes tam jenom silou vule