Po českých silnicích jezdí nejméně 1 milion osobních aut s podvodně sníženým počtem ujetých kilometrů na tachometru. S přetočeným tachometrem se prodávají zhruba dvě pětiny ojetin. Vyplývá to z údajů společnosti Cebia.
Je to bezna praxe, kterou vsichni odsuzuji a kdyz jdou prodat sve auto, zjistuji, kdo dela digitalni tachometry...U spousty aut km nejsou problem, dulezita je udrzba, kdyz nekdo nema na nove, tak si holt musi udelat cas na to, aby dober vybiral a vse poradne prekontroloval, nejlepsi je vzit konkretni kus do servisu a rict jim, at udelaj seznam, co by vymenili...servisy jsou podnikatele, stejne jako prodejci ojetych aut, takze vam sepisou kazdou malickost, na zaklade tohoto soupisu se pak muzete rozhodnout.
Serus, pravda...no u nas je zvykom taketo navstevy robit po kupe >:D:no: co je potom ako v loterii :-!
Inac, nesom do toho odbornik, no viem, ze sa pretocenie da zistit, kedze je nejak kodovane ci ukladane na viacerych miestach auta (tusim okolo 6) Cize autorizovany servis si so stavom km da rady ;-) no ak ho zmenil on, tak uz si rady nedas ty >:D:no:
Mas pravdu, ze zacatku se delalo jednoduche zabezpeceni a to takove, ze jakmile byla EPROM pamet s kilometrazi prepsana skokove, tak se dalo kombinaci tlacitek ovladani palubniho pocitace ,,vyblikat" jestli se do toho sahalo, nebo ne, dneska uz ti to pres diagnostiku v autorizovanem servisu zjisti presne na metr, pokud, jakrikas, kilometry nestocil nekdo z onoho servisu, protoze tato data jsou chranena heslem, ktere ziskas snad jen zaslanim VINu do nejakeho centra primo u vyrobce, obratem dostanes heslo.
Jinak HiLux uz od ArcticTrucku doputoval, myslel jsem, ze jsem ti to psal, uz si i lehnul na bok, ale jen pekne do snehu :D. Takze jsem jen musel, po prevraceni zpet na kola, vyhazet snih z interieru, pritelka se totiz kochala krajinou a sklo okna ji prislo jako strasna prekazka, taksi ho stahla. Jinak je to sranda, je to houpacka :-).
tak synku veru ze si mi nepisal nic... cize si ho uz aj otestoval?! Parada, a to akoze narokom si s nim znasilnil nejaky zavej alebo to bolo hups hoplaaa???
a pak se stávají situace jak jsem četl u někoho v recenci na mojeauto.cz že chtěli obnovit svůj vozový park, akorát jim nikdo nechtěl věřit počet KM na jejich "starém" voze - prý nereálně nízky!!! Akorát že ne každý najezdí 30tis + KM za rok že? Já na svém druhém voze od cca června co ho mám jsem najezdil odhadem 3tis. KM. Možná to dotáhnu na roční nájezd 5tis. KM. Až to budu jednou prodávat, asi mu taky budu muset něco přitočit >:-[]
>:D:yes: zalezi na typu auta, vzdy sa to odvija od toho. Ak mas limuzinu a to druhe je napr. Jimny, tak to nikoho nebude trapit, resp. manzelkyna nakupna taska s litrovym motorom detto. No ked s takym stavom chces predat auta co zvycajne lietaju 30 tis./rok... tak to racej pouvazuj len o jednom ;-)
PS: pri novych autach, kde je zaruka uz 5 rokov neni dovod na obavy, ved autorizovany servis musi mat pravidelne ser. prehliadky kym je auto v zaruke, ine to je v predaji 10 r. aut - to je masaker.
PS: a potom poznam deda, co ma na 14 rocnej feline menej ako 50 tis. km, chodi s tym len do doktora a do kostola >:D
ja som to kupoval v rámci rodiny pre občasnú potrebu prenechať manželke "hlavné" auto (možeme kludne pracovne nazvať limuzína >:D ). Až doteraz (9ročné) bolo servisované v autorizáku a ja budem pokračovať u "poloautorizáku", takže serviska bude v slušnom stave. Našťastie je to motorizácia ktorá se nekupuje na 30tis. ročné nájazdy, tak snáď mi to uveria :-)
Ináč sestra tiež napr. zdedila staré rodinné Punto 1, tento rok dovŕši 14 rokov a má nejakých 130tis.KM.
S tými serviskami je to sranda. Keď občas snívam a pokukávam po bazarových ponukách a vidím 2-3 ročné auto za suprovú cenu a potom že chýba serviska, hneď je mi jasné kde je pes zakopaný >:-[]
apropos, neni si ty z Východu? "do doktora" je celkom špecifické slovné spojenie ;-)
Já když vybíral Scénica tak jsem našel jednoho co měl lehce nad 100 000km a samozřejmě pedály ohoblovaný do hladka to stejný volan a řadící páka >:D >:D Nakonec sem našel jinýho kterej měl 165 000 km a interiér byl krásnej, serviska, první majitel... a nelituju že jsem ho vzal. Někdy je to viditelný na první pohled, ale když si dá někdo práci tak to jen tak někdo nepozná.
tak tak. Já bych se KM taky nebál, jestli 120 nebo 160tis je podle mně docela jedno, zavisí spíš v jaké stavu je vůz a hlavně jak o něj bylo pečováno. S nějakými investicemi do ojetiny se počítat musí (minimálně různé spotřební věci, které při těchto nájezde je jednoduše nutné tak či tak měnit), a když mám větší jistotu o reálném stavu i u vyššího počtu KM, raději mu dám přednost před pofiderní voňavkou :yes:
Já ho bral po prvním majitelovi s vyplněnou serviskou, prodejce upozornil na nutný opravy (nelhal)navíc hodil ještě slevu takže celková spokojenst akorat ta leasingovka... to už jsem tak nadšenej nebyl >:D jinak teď mám 190 000km a po motorové stránce bez problému (zatím) >:D
Nééé přece nezneuctím tento kultovní a legendární motor který předběhnul dobu tím že ho namontuji do francouzského šrotu! >:D já vím je to černobílá televize ale co dělat když nemám na Teslu rubin >:D
Tak tak... no treba aj vediet slabe miesta konkretneho auta na co si dat pozor.
Napr ja bol minule pozret jedno Pajero a nikdy by som nepovedal ze ma tolko rokov. Proste aj koza a cely interier vyzeral zachovalo, aj stav pod kapotou! Napr. hladkost chodenia "radicky" (choroba č1) ani olej v chladiacej kvapaline (hlava v *** co znaci tazku nohu predchadzajuceho majitela - choroba č2) a nechcel som sa zašpinit, no predna naprava a riadenie co som trochu pozeral vyzerala tiez slusne a nevylietane (choroba č4)...a auto malo 160 tis. no znamy ma na tahaku 100 a auto je take rozdzubane ze by som mu real typoval 300 >:D (poloosou dokazem hybac cca 1 cm!!!)
Ono dneska se už i volant nebo páka atp. vyměňují aby auto vypadalo zachovaleji....a i tak se toto nedá vyloženě považovat za směrodatnou věc, na našem Punto rv 2002, které jezdí hlavně ve městě a má najeto 74tis. km, tak už je volant na jistých místech vyhlazený taky a pedály jsou taky trochu ošoupaný. Ono je právě i rozdíl když auto jezdí po městě kde se pořád točí volantem a šlape často na pedály a auto který toho najede mnohem víc ale po dálnici.
My ked sme predavali Alhambru mala 3 roky a najazdenych 240000 do 200000 bola servisovana u autorizovaneho..potom v garazi.
Otec ju dal stocit na 200000 lebo auto bolo superzachovane...predali sme ju na protihodnotu nasmu predajcovi a ked sme tam sli asi za tyzden tak stala na dvore so stavom kilometrov 175000...
neni prvy ani posledny... co tak rozbit (jemne tuknut) predvadzacku... ktora mala lahko cez tisic km? poskladat a predat so stavom km 23... ako brand new car... dnes je tych hororov uz vsade vela...
V práci máme fabii 1 a máme nalítáno cca 280 tis většinou po praze a okolí. Máme jich pět s různým nájezdem, popravdě ani se zkušenostma se nedá poznat rozdíl mezi 180 a 280 tisícema.Oboje humus. Obyčejný kupec ojetiny je vydán na pospas prodejcům. A z druhé strany viděl jsem v bazaru octavii2 se 150 tis taky po firmě a to auto mělo tak rásnej interiér že od novýho se v podstatě nelišilo.
Mal som tu cest vyradovat z nasej firmy niekolko Octavii (najnizsi najazd bol 240 000 km). Odkupila ich ista spolocnost a o dva tyzdne ich predavala z krasnymi 90 000 kilometrami!
Funguje to aj v Nemecku, bezne tam jazdia sluzobne Passaty okolo 200 000 - 300 000 km .....a na export idu s 80 - 90 000 km.
Staci si pozriet inzeraty a 4-5 rocne auta (hlavne dovezene) maju najzdene do 100 000 km.
Modely, ktore idu skoro vzdy za neuveritelne vyhodnu cenu (oproti novej) a maju maximalne do 100 000 km su nasledovne:
Ford Focus/Mondeo
VW Golf/Passat
Skoda Octavia/Fabia
Opel Astra/Vectra
...samozrejme, ze vsetko v combi a vo farbach: Strieborna, biela, modra, cervena!
No ale keď tolko ludí tomu strašne strašne chce veriť, že naftového Passata s TDI v business modrej si kúpil Jochen Muller z malého mestečka pri Frankfurte, aby v ňom jazdil v sobotu do Lídla a v nedelu do kostola s ročným nájazdom 10tis. KM >:-[]
mozno bol predavajuci ako nas Ada.... iba poriadne tdi (idealne s cervenym deckom a ickom) a samozrejme 4x4... >:-[]
A teraz vazne, mnohych co poznam kupovali jazdenku vo fasa stave s malo km od nemeckeho dochodcu. Len tiez som nikdy nepochopil naco si kupit turbokachle ked nabeham brutalnych 45.000 km za 4 roky (ak by som bol ten dochodca v D)
ak sa niekomu lepsie jazdi s naftakom OK, ale tych co na nom urobia 10k za rok je ozaj len minimum/aj na zapade/. Tiez poznam jeden pripad ked majitel turbo kachiel spravi aj pod 10k rocne, ale kupoval to hlavne kvoli tahaniu obytneho privesu - s tym spravi takmer polovicu rocnych km a fakt je, ze na prives a velku zataz je to lepsie /pokial nemas aspon v6 benzin/
>:D >:D >:D >:D >:D:yes: znáš to ne: co oči nevidí to srdce nebolí. Kámoš koupil Passata v bílo oranžové od týpka co mu tvrdil že to má být jako tuning... po měsíci zjistil že je to vylítaná služebka firmy Kofola >:D
Pozor na biele Focusy II s modrimi pasmi. Pred mesiacom som videl inzerat na predaj buraneho Focusa II s reklamou na Primeros. V tomto case uz by mohol byt opraveny.
Většina, silně "stočených" bazarových aut přece "logicky" pochází od důchodců, kteří je měli obvykle jako třetí až čtvrté auto v rodině, takže s nimi přece ani víc najet nemohli, navíc v zimě zásadně nejezdili, jsou staří a v tomto ročním období už mají prostě strach vůbec vyjíždět z teplé a suché garáže... >:-[] >:D
Já když kupoval mámě auto, tak jsem přes x lidí dostal tipa na jednoho staršího pána, co kuká po novém ren. meg. a že ten má fabku. Moc nejezdí. Hele jak ten vyjel z garáže, tak já se začal skoro modlit. Na tom autě nebyl ani prach. Gumy jen zaprášené, v pantech dveří, v alu diskách - prostě nikde ani kousek prachu. Otevřel dveře a vůně jak z mototechny...no to bylo. Klima dodělávaná ve škodě. Tak jsme se domluvili a jel jsem. Jenže jsem tam nechal na zídce položený diář a vracel se. Přijedu a dědula umývá, že prý to přece nedá špinavé do garáže. Tak já štěstím bez sebe jel pro peníze a vytisknout smlouvu. Půl dne uběhlo jako voda a druhý den dopo jedu za tím pánem. Už u branky se očima toulal všude, jen ne na mě. Pak mi otevře garáž a: Promiňte. Včera mi volal prodejce, že tu má skvělé auto jen pro mě atd. A fabka že je u něj, že si ji tam mám jet vyzvednout. byli jsme domluveni na 90tis, byla to 2003myslím a najeto 14111. Přijedu k prodejci a že prý už má zájemce atd., ale že když si pospíším a přinesu "159.000" tak že snaaad. Jo a ještě říká, že mi to dává za nákup..... no tak jsem přišel o iluze. 8-s
To ne, takový fajný dědula ale ku.va byl ten renolťák. Dědovi slíbil, že to tam nechá jako protiúčet a že mi to jen předá dráž o 8tis. jako s náklady na administrativu a tak. Pak jsem to volal dědovi a ten borok se omlouval a omlouval.... prostě skočil na špek tomu zku.ndyksi.chtovi.... ;-\
pokud dědula dostal od toho prodejce víc a ta cena mu byla odpočtena od toho co si objednával tak se nedivím že ti to za těch 90 tis. nestřelil. I když výkupka mohla být dejme tomu 120 tis.
typicky pripad bol velky boom Mondei. Kombiky, 3 rocne, do 90 000 km, povodna cena v Nemecku 34 000 EUR, po 3 rokoch 12 000 EUR ;-)
Prisiel za mnou znamy, ktory kupil podobne Mondeo. Strieborny kombik, z papierov som vycital, ze patril spolocnosti Zielpunkt. Bolo tam aj meno garazmajstra. Tak som tam zavolal, nechal sa prepnut a slusne sa ho opytal, ci mi vie o tom aute nieco povedat. Povedal, ze mam zavolat o 15 minut, ze to dohlada v PC. Pri druhom telefonate mi povedal nasledovne:
Burane spredu i zo zadu (retazovka na dialnici), najazd pri nehode 214 000 km, podla StVZO vyradene z prevadzky a "nur fuer Export" ! Dal mi aj kontakt na poistovnu, ti mi ochotne odmailovali zaznam z nehody a z vyradenia + fotky.
Moj znamy to siel hned reklamovat k dovozcovi, ten sa mu vsak vysmial. Kupil to auto hned na meno mojho kamarata a ten dovozca v celom procese kupy a dovozu menovite nefiguroval. Nuz aj taky je svet :'-(
Preco nespravia tachometer, ktory sa zablokuje na 999.999km a pre istotu tam dame este jednu poziciu, pre sluzobnych vodicov, co by sa im podarilo najazdit cez milion km. Teda pri pretoceni to zamrzne na 9.999.999km.
Před pár lety jsem prodával auto do bazaru v Ostravě - Auto.iva - místo tečky dosaď písmenko.... Auto jsem předával se stavem km 99.800, s komplet obutýma alu na zimu, na autě alu se zánovníma pneu, vyměněná baterka, hasičák atd. Výkup 130, prodej po týdnu 199.900...ok-je to jejich džob. Pak mi ale za pár dnů volal nějaký týpek, že si mě našel a jestli bych mu neporadil, že mu nejde to a tohle...??? Já mu říkám - auto bylo ve 100%-ním stavu po velké servisce v 90ti a šlo do světa v 99cca. On na to: Ale já mám na tacho 59tis. Po chvilce jsem zjistil, že alu pryč - auto na plechu, baterii si týpek kupoval, páč mu klekla do druhého dne...dokonce byly vyměněny nové stírače za staré >:D tak jsme pokecali a čau. Za hodinu na to mi volá nějaký pan Vaněk a řve do telefonu, že "Jedni ***i chtějí draze prodat, druzí zm.di levně koupit" a takové jedlosti. Já mu řekl své argumenty a on ještě sprostěji. Pak mu říkám, že ho nahrávám a on začal svoje slova v tom samém telefonu popírat...pak udělal jako že někdo vzal telefon a ozval se: dobrý den, kdo volá? Teď jsem si přebral telefon od zaměstnance - co pro vás můžu udělat. No komediant jak ze seriálu. Od té doby co jedu kolem tohoto Šapitoo - tedy bazaru, tak se směju.....človík dodnes jezdí v mém bývalém autě a je spokojený, protože koupil vozítko 3r staré, kilo na tachošu, ale stav nového auta. Toť má zkušenost :-) Jinak jsem prodával i u Adlera a super - mluvil jsem, jak jsem později zjistil, s majitelem a to byl frajer....vše co řekl, dodržel.... dneska už si auta prodávám sám, protože každé je jak nové. Další půjde do světa A6 03, 210tis na tacho a stav jako kdyby mělo najete 50-60. Olej co 10tis, vše autor.ser. Anebo možná půjdu do šapitoo? >:D
To je důležitý tohle zveřejňovat! Ať je od těchto lůmpů klid. Ja kupoval auto v brňěnském eurocaru a naprostá spokojenost a kámoš co dělá v Renaultu mě napíchnul auto na diagnostiku a vše sedělo. Dokonce prodejce upozornil na nutný opravy a kolik to bude asi stát, ještě jsem uhádal slevu 5000,- takže naprostá spokojenost. Ale další auto už bude funglovka ;-) snad ta krize ještě chvilku vydrží >:D
Ten náš VELKÝ VŠEHOZNALÝ DOKONALÝ PRAVDOMLUVNÝ HŘEBEC A ZÁZRAČNÝ EKONOM - JYRKA PAROUBŠÍK....Vy máte Juraje Jánošíka co bohatým bral a chudým dával a my máme Jyrku: všem bere, většině slibuje a sockám dává....prostě JYRKA VELIKAAAN.... tfuj.... :no::no::no::no::no::no:
no to je jak u nas ;-) Kazda nova vlada len slubuje, slubuje...a je to stale horsie a horsie. Ja sa len divim, kde sa na tom malom Slovesnku berie tolko miliard a stale je co kradnut ;-)
Nechcete tam Jyrku? Je to Něco mezi SUV, autobusem, buldozerem, nežere olej jen ho vypocuje, málo jetý, trošku blbne řídící jednotka ale má tam náhradní řídící jednotku ze Slovenska. Teď dostanete k tomu i mini. Ale zajeďte si s ním na emise >:D >:D >:D
>:D >:D >:D ne neeeeeee. Bohužel...možná proto.....a tencráte taki neeee. Ale dám si. Když už jsem byl nařknut a to křivě tak to holt budu muset narovnat. >:D >:D >:D:yes:
:yes: Jednou jsem tam viděl, jak nějaký místní pejsan och.cává kolo od scénika ..... co že to máš za auto? >:D;-) proto po Tobě jedou ty feny..... a háááááá
Já kupoval u Smažíka v Kladně. Auto mělo na tacho 57 000, dostal jsem 6000 Kč slevu, že ještě nerozleštili ty parkovací škrábance, ale jelo slušně. Po zkušební jízdě jsem ho vzal.
Velký techničák mi sice poslal poštou až za 3 dny, najeto to mělo o něco víc (při technické půl roku předtím cca 80 000 - čili reálně cca 90) a tu pohádku o předchozím majiteli-důchodci jsem přešel - měl to kluk o 5 let mladší než já a asi mu doběhl leasing...
Ale vozítko jezdí 3 roky co ho mám celkem v pohodě, akorát budu asi muset před příští zimou asi koupit novou baterku (bazar dával taky novou)...
Jo a ještě: s jedním autem jsem jel i do áček. Borčík udělal to jejich kolečko s papírama atd. a že se půjdeme projet. Rozjezd jak chu. a brzda jak chu. . A pak ještě dvakrát. Pak jak se znova rozjel jak deb.il tak mu říkám: Ještě jednou tohle uděláte, tak zpátky jdete pěšky s odřenou bradou. - pak pianko. Zastavil a chtěl otevřít motor....otevřu, říkám mu: motor je celý kapotovaný...co tam chcete vidět...a on: cejtím ňáký vibrace >:D a pak začal mačkat ty plasty....no já řval...a ještě mu říkám, co že to zkouší: a on, že se dívá, jestli z toho nejde olej... to už jsem slzel....ale ještě jsem se slušně zeptal, jestli ten olej chce z toho plastu vylisovat nebo co. No řeknu vám, to byla pr.del. Ale jednou jsem neměl co dělat a tak jsem si čekání na kámoše zkrátil putováním po áčkach v Ostravě. Přišel borčík, prý že co chci a tak. Já byl zrovna u OCT1 4x4 a říkám: NO něco takového. On mi říká: Pane tohle je fajnovka navenek, ale jinak to celé neladí. Víc vám neřeknu. Ale za chvilku má přijet nějaký klient a to je pěkné auto na protiúčet. Jak řekl tak se stalo. Tu octávu nakonec vzal ten kámoš, na kterého jsem čekal. Ale to je asi výjimka....
Anebo známý koupil A6 v áčkách....je to tak 6 roků. Borec auto vychválil, prostě jedinečný kup...mi to celé smdělo a známému říkám: Pojďme to projet a zavolám kámošovi do Audi, ať na to mrkne tak na rychlo....no jenom jsme přijížděli tak se mu oči rozjely jak gramofonové desky - my zastavili a on: No nedělej, to není možné, to si dělá někdo pr.del,ne? A pak nám o té křapce řekl úplně vše....jediné, co celkem pochválil byl ten servisák, který to dal dohromady. Pak to hodil na diag., na rampu a td. a známý odjížděl s papírem, že vozidlo nedoporučují z bezpečnostních důvodů k provozu. Pak jsem za nějaký čas v tom viděl takového krátce střiženého, v bílém vypasovaném tričku nabouchaného fráju, který zrovna něco, asi 5ti slovy, vysvětloval něco na benzince o místě pro něj. Pak ještě koukám jestli to je ono a on na mě: Pi.o co je? stam něco nechal? atd. A já: nic nic...krásná kára, fakt dělo . A on: Víš kdo já jsem? A já: No podle auta asi mafián....to jsem u borce stoupl v hodnotě a já přežil....
Dobre si povedal tomu v tom audi.To musel byt velky mafian ked ma srot z bazaru.Hahaha,ja takto nereagujem,ja hned reagujem "ako ty ku mne tak ja ku tebe",ale "klobuk dole"ked si mu to takto takto povedal.Ty si ho korunoval ako idiota a on ostal pred vsetkymi ako kral.
To raděj rozhovor s kachlovými kamny.....ten byl tak dutý, že jsem ho chtěl oslovit Kanystře. A jak pil to kafe a telefonoval...škoda, že jsem tekráte neměl tel. s kamerou, jinak bych se podělil... >:D
:yes: tak tak... dobre to zvladol, dost zalezi kedy ho zacnes vyrovnavat...ja jeden pri cca 110 stiahol krasne na vode a proti tomu dalsi napr. pri 60tke na suchu bol vacsi masaker a dost siroky som bol...no vela robi aj ESP (co ta audina urcite mala) ja nie ;-)
Podle mě to bylo quattro a vypadá to tak na A4 před 2000(torsen diff). Ale zmákl to parádně, asi rallyové geny >:D Při driftech na sněhu se to dá čekat, ale při takovéto situaci by si nejeden z nás stříknul do textilu. :-O
Co se týká těch tachometrů, nedá se věřit absolutně nikomu. Na impreze mám teď 118 tkm a nevěřím tomu ani omylem :-) Předtím jsem měl na Audi A4 160 tkm a mělo i servisku a byl na něm vidět pravidelný autorizovaný servis (absolutně žádný problém).
P.S. tot četl snad každý [odkaz]
vím o jednom mondeu který je kombík stříbrná metalíza nafták 2001 najeto 170k a opravdu to není stočený má ho kámoš automechanik kterej by si žádnou m*dku nekoupil
Taky jsem kupoval ojetou Fabku a po měsíci zjistil, že mých 75 tis. km na tachomeru je 140 tis ve skutečnosti, tak jsem šel zpět do bazaru, řekl jim, na cc jsem přišel a že teď musím měnit rozvody aj a chci to zaplatit (o nic jiného mi nešlo, jelikož auto bylo jinak v poho a líbilo se mi), jelikož se jednalo z jejich strany o podvod. Po dlouhém jednání na to přistoupili, a veškerou údržbu nutnou při tomto najetí km mi zaplatili víc jak 10 000) a když jsem odcházel, tak mi ta jejich sekretářka říká: to máte ještě štěstí, před týdnem tady byl totiž pán, který měl stáhnutý tach. z 280 tis. na 125 tis. km (jednalo se o Octavii). A podle dalších zkušeností nevěřte nikdy nápisu NEHAVAROVÁNO, protože pro autbazar HAVAROVÁNO znamená, že to auto je ve šrotu...
No to je gol! aaa upozornuje na manipulaci s tachomtery! kozel zahradnikem! to je fima co ma vlastni dilnu a tam reparuje kdejake sunky co jinde kopi za pakatel. A ti prodejci, kolik se jich tam vystrida za rok? Nikto se tam moc neohreje. nevim zda je vyrazi pro maly obrat nebo to nevydrzi s nervama a odejdou sami. doporucuji jejich bazary navstevovat zasadne bez penez a osobnich dokladu, at se neda obchod hned uzavrit, protoze zblbnuti zakaznika je jejich pracovna metoda.
No tohle je určitě pravda, ale u mnoha aut se kvalitní diagnostikou a měřením dá poznat přibližný průběh. Dále pak jsou tu řídící jednotky. Jo, pokud tohle dělají přímo u ofi dealerů nebo zastoupení - to se mi nechce věřit. Kamarád chtěl kupovat A6. Věděl od koho, byla sice přivezená, ale jak nová. Na tacho 165tis., na prohlídce zjistili na ŘJ 272tis. a diag. motoru - opotřebení součástí odhadovali 350. Jde o to, znát odborníky a těmi odborníky jsou v BOSH Servise ve Frýdku-Místku u Tesca - pan Sobek. Pak si našel další a tu mu výrazně doporučili aniž by k tomu vozu byla serviska. Km odpovídaly řj, opotřebení atd. S těmi km je to ale pravda. V česku lidi koukají na tacho ne na auto. :no: a tím pádem dávají šanci kdejakému vandrákovi šupáckému zlodějskému. :no:
Je uplne normalne ze AAA upozornuje na stacanie kilometrov, vsak su na toto "odbornici", ktori o tom naozaj vedia vela...
Ovsem krce od smiechu ma chytili pri poznamke ze "...největší autobazar v zemi AAA se rozhodl, že bude u všech prodávaných aut nad 100.000 korun stav tachometru ve spolupráci s Cebií od pátku garantovat..."
Chapete ten rozdiel? AAA nebude garantovat pocet najazdenych kilometrov, len "stav tachometru". Cize pozru sa na tachometer a zarucia sa vam, ze na nom naozaj je tych 89tisic km co tam vidite. Ale ani slovo o tom ze by zarucili, ze auto viac nenajazdilo. O najazdenych kilometroch ziadna rec, len "stav tachometru" sa spomina. Typicky bazarovsky odrb... >:D
Mimochodom, niektori vyrobcovia uz pouzivaju elektronicke servisne knizky (tusim mazda a toyota, asi aj dalsi). Znamena to asi to, ze servisna knizka je kdesi na centralnom serveri vyrobcu kam v servise zapisuju vsetky ukony. Nie je potom take lahke ju "stratit", pretoze v hociktorom servise vam ju celu zase vytlacia, spolu so zoznamom ukonov co sa na aute robili. Potom sa uz da stocit len tolko km, kolko nabehlo od poslednej navstevy servisu...
Vcera mi kamos hovoril story jak jeho sused dal do acka Bravu s 550 tis. km. Isiel okolo neskor a nasiel ju so stavom 150. Zavolal si typka ze ma zaujem a on vychvalil v akom dobrom stave je! Potom mu skoro dal cez hubu a spravil tam taky bordel ze dnes je ta pobocka zrusena, no kto vie preco?
Praktiky se stáčením km je na rozbití držky. Spolu se způsobem užívání auta je to základní ukazatel o jeho další životnosti. Stáčeči, by měli dostat flastr za podvod. Zlehčování a bláboly o tom, jak je auto po 100.000 km teprve zajeté a chce to měnit "jen ten spotřebák" je chlácholení dobré tak pro zakomplexované socky nebo blbce bez špetky technického povědomí.
Castecnym resenim by bylo zavedeni sytemu Carfax, jaky je v USA. Podle VIN se da dohledat historie auta, kazda nehoda ci vetsi oprava, zmena majitele ci registrace v jinem state jsou tam zaznamenane spolu s aktualnim stavem tachometru. Samozrejme, ze to neni 100%, to by se tam musela davat data pri kazde vymene oleje (nebylo by spatny), ale pokud vidite, ze petilety auto, s poslednim zaznamem pred dvouma rokama udajne nenajelo za dva roky ani mili, neco neni v poradku. V Cechach si muzeme max. brat s sebou mechanika s kristalovou kouli...
Castecnym resenim by bylo zavedeni sytemu Carfax, jaky je v USA. Podle VIN se da dohledat historie auta, kazda nehoda ci vetsi oprava, zmena majitele ci registrace v jinem state jsou tam zaznamenane spolu s aktualnim stavem tachometru. Samozrejme, ze to neni 100%, to by se tam musela davat data pri kazde vymene oleje (nebylo by spatny), ale pokud vidite, ze petilety auto, s poslednim zaznamem pred dvouma rokama udajne nenajelo za dva roky ani mili, neco neni v poradku. V Cechach si muzeme max. brat s sebou mechanika s kristalovou kouli...