zvolený smajlík mi přijde nepřípadný. je to kabrio, ta se cení vždycky, ať už je to saab nebo třeba sob
vzhledem k bouřlivým diskuzím nejen ve švédsku nelze automobilce upřít emoce, které její auta vyvolávají. měřeno z tohoto pohledu a podle objemu produkce je úspěšnější než řada velkých... :-)
ten smajl byl jen rýpnutím do Kukosaabu ;-)
A jestli něco bude na trhu chybět, tak to jsou právě ty saabacké kabriolety, které vypadají vedle ostatních jako umělecká díla.
jasně, nechte Tatrováka žít, je jen trošku drzej ale jinak má Saaby rád :yes::-)
Jo kabroše, to je něco. Dokonce i v Praze jich jezdí (v porovnání s kabrošema jiných značek) docela hodně :yes:
Dotaz - nevíte, jak je to s linkou na novou 9-5? Myslel jsem, že jí stáhli do Švédska a tam spustili výrobu, ale někde jsem četl - moment, teď mi to došlo! Četl jsem, že linka na 9-5 je prý už pro pátek objednaná na nalodění do Číny (z Reichu). Takže to se evidentně jedná o předchozí generaci 9-5, správně?
Jinak jen malé zamyšlení - přes všechny moudra o převlečených Oplech, dizajnové prázdnotě, nezájmu kupujících je zajímavé, kolik zájemců o zadluženou a krachující automobilku bojovalo. Věc celkem neobvyklá u jiných značek že? ;-)
Obavam se, ze te zklamu. Stara 9-5 je sice take prodana do Ciny, ale o cem se ted aktualne pise se tyka nove linky na novou 9-5. Je v Russelsheimu, protoze se mela vyrabet ve spolecne tovarne s Insignii, s niz castecne sdili "techniku". A ty zpravy o presunu do Ciny se objevuji, aby byly dementovany a tak stale dokola. Fakt ten pristup GM nechapu ...
fakt? ale plánoval se přesun výroby nové 9-5 do Švédska podobně jako v případě kabrošů, samozřejmě z toho u Oplů nebyly nadšeni ale to je už jiná story. Takže linka na novou 9-5 je stále v Russelheimu? A jede?
tak to netusim, ale vypada to, ze je spis uz v bednach :'-(
jinak, nejsem ekonom, ale trochu nechapu, ze GM zvazuje (a navic uz i zacal) utlumeni a uzavreni fabrik Saabu, kdyz na ne ma kupce ??? Snad je lepsi to prodat (i za pakatel), nez platit vydaje s uzavrenim (likvidacni firma, zamestnancum odchodne atd.). Jestli do toho nekdo vidite, tak budu rad, kdyz to vysvetli.
tomuhle taky nerozumím. Ok, prodají staré linky, na tom nějaké prachy vydělají. Ale zaměstnanci, provozy, věřitelé - tohle všechno jim zůstane na krku + k tomu brand "Saab" který jim bude platný asi jako...
Chápu, že to nechtěli prodat komplet Číňanům, přece jenom tam jsou koncernové technologie a pod. Ale zájemci z Evropy by snad mohly být perspektivní. Trošku mi to zavání vydíráním ze strany GM (ok, někteří možná řeknou obchodní taktikou) kdy se snaží na kupujících vyjednat lepší podmínky a jako argument používají likvidaci. Kdyby to vážně chtěli zlikvidovat, už to mohli udělat před 1/2 rokem. Takhle do toho nalívají další a další prachy. Spíš se možná časem nová 9-5 objeví na silnicích jako Opel nebo Buick... :-!
Fér jednání to ze strany GM rozhodně není, přesně jak říkáš - snaží se z prodeje vytřískat co nejvíc peněz, proto pořád hrozí likvidací a čekají až někdo vyměkne a dám jím pěkně tučnou nabídku ;-\ K té 9-5ce, radši ať zavřou Saab, než aby převlíkali takový krásný auto do Opelu/Buicku, to už bych jim neodpustil. Už teď bych rád dodržel co jsem podepsal - nekoupím nic od GM. Doufám, že padnou na hubu >:-[]
kdyby nebylo podvozkové platformy (epsilon či jak se to jmenuje) nebyla by Insignie ani 9-5 :-)
a ta platforma je globální, takže možná ji z větší části vyvinul Opel to fakt nevím, ale Saab si ji pro 9-5 značně upravil. Podobně 9-5 přebrala v rámci koncernu část dalších technologií (případně si je adaptovala pro sebe) jako motory, elektronické hračičky a pod.
Vy Saabari si proste nepripustite, ze to automobilove zombie Saab, ma s legendarnim Saabem asi tolik spolecneho, co Chevrolet Spark s americkou klasikou. Ale je to dobre, diky vam ten napis Saab na auta porad davaji a ja mam Saaby rad, hlavne TurboX a novou 9-5...
nevšiml jsem si, že by tady někdo z fandů Saabu tvrdil, že je totálně a absolutně jedinečný. Po 20letech v rámci GM by to ani nebylo možné. Ale zjednodušování alá převlečený Opel je zas druhý protipól, a pravda je jako obvykle někde uprostřed. Samozřejmě Saab nemá šanci utáhnout kompletní vývoj nového modelu vlastníma silama. Byl by to v rámci koncernu i nesmysl - ale třeba podvozková platforma, z které vychází i Insignie, byla pro novou 9-5 značně upravená (prodloužená, jiné nastavení) To je globální trend - udělat platformu univerzální, kterou můžeš skrátit pro nižší střední, nebo prodloužit až po vyšší střední. Stejně tak ladění podvozků je to značné míry v Saabu autonomní, vývoj benzinových motorů, vylepšování dieslů, elektronické systémy (částečně). Takže ano, Saab sdílí technologie v rámci GM, a stejně tak některé technologie vyvinul sám a byly převzaty pro sdílení.
Co je legendární Saab? Kolik by toho měli mít současné Saaby společného s legendárním Saabem? Ano, určitě bychom Saaba viděli rádi nezávislého, ale to bylo nereálné už 20 let dozadu. Prostě bez prachů není možné dělat vývoj, bez prodejů nejsou prachy na vývoj. GM přebíral Saab jako relativně perspektivní firmu, to že za 20let nebyl schopen se dokopat k jasnému rozhodnutí co s ní vlastně chce dělat, to je bohužel tragédie. Teď nám tady budou plakat, že Saab je už 20 let v červených číslech. Ptám se - to jim to těch 18 let nevadilo?
Meleš blbosti. Uvědom si, že 9-5 je stará 12 let a pokud by chtěli pokračovat v prodeji, chtě nechtě by museli postavit novou generaci. A kdyby nebyla Insignie s Epsilon 2, tak si najdou jinou platformu. A že je to na insignii postavený je kravina. Společný je tam akorát zavěšení náprav.
krom toho, když chce člověk levnou ojetinu nekoupí si přece relativně málo rozšířenou značku s plátěnou střechou kterou ti Jarda v garáži neopraví... spíš je tady hodně fandů značky, kteří si koupili kabroše jako druhý vůz pro radost vedle Aera :-)
Muj kamos ma 900 2,0 a k tomu si koupit tu pretraverzovanou 900 na 9-3 v kabriu 2,0T, zrovna vcera jsme to impregnovali po tom, co mu ji Jarda v garazi opravil..
Naprosty souhlas >:D . Vidim ty delniky na lince...,,jeste jednoho si udelame"...,,a jeste jednoho"...,,aa jeste...Muzem jeste jednoho?" aaa ,,Sup ho tam" >:D >:-[]:yes::yes:
no problém je, že dobře se neprodávají snad žádné Saaby, teda jestli pod dobře míníš hodně :-) Krom toho kabroš už od dob prvních 900 kabrio hraje významnou roli v portfoliu značky a hlavně v US byly jejich prodeje významné
Urcite mas pravdu v tom, ze Saaby se prodavaji mizerne. 900ka byla snad posledni auto, ktere se jim darilo prodavat celkem ,,masove" , tento model mel ale strasne problemy s bezpecnosti ( vysledky jsou i zde na auto.cz ), tak ho vyztuzili, predelaly deformacni zony a vznikla 9-3, uplne stejny vuz s vice ,,traverzama" pod kapotou, ale to urcite vis.
Kabria prodavaji odjakziva, ale v USA jsem si nevsiml, ze by Saabu v kabriu jezdilo nejak mnoho, jestli jsem ho videl jednou..nebo dvakrat..mezitim kolem me projely desitky kabrioletu US vyroby (Chevy,Dodge atd...klasika), nebo Audi, Mercedes a BMW...On je vlastne zazrak, ze Saab jeste existuje, poslednich 10 let si snad ani existovat nezaslouzi, alespon z pohledu businessmana...Kazdopadne 9-5 ma relativni sanci na uspech, tak by se ji meli venovat vice, nez obstarozni verzi 9-3....
To mě zajímá: jaké strašné problémy s bezpečoností měla 900GM????
Pokud mluvíš o výsledcích euroncap, tak je třeba hodnotit hvězdičky s ohledem na věk auta a konkurenci. Z dnešního pohledu jsou všechna auta této "generace" relativně "nebezpečná". Ostatně 900GM (1993)byla dřív než celé euroncap a ve své době to byl průkopník bezpečnosti, ostatně stejně jako jakýkoliv jiný Saab....
93 vznikla byla nástupce 900GM, optický ale i technologický posun...
New 95 se montuje od pondělka: Š[odkaz]
Vim ze se 9-5 montuje od pondelka. A vysledky 900 byly tragicke i ve srovnani s evropskou konkurenci. Chapu, ze tobe , jako fanouskovi neprosperujiciho Saabu nastavaji muka (vlastne uzposlednich 15 let..) a ze ti tim padem nic nevysvetlim, takze se s tou nebudu dotextovavat az k uplnym nesmyslum ;-) . Saab je fajn, bohuzel to neumi s amrketingem a uz vubec ne s nastavenim ceny. A to jsem pilot...takze k Saabu mam urcity vztah...
tuším že to bylo někdy v polovině 90tých let, kdy právě model 900NG (alias 900 druhé generace) měl dost špatné výsledky v nějakých bouracích testech. Ono tahle generace byla celkově trošku mimo kvalitativních standardů Saabu - vznikla narychlo, muselo se hodně šetřit.
9-3 první generace byla výrazně lepší a současná druhá generace je už opět na špičce >:-[]
Zklamu Tě, nemám problem s argumenty podloženými fakty, ale NESNAŠÍM kecy...
stejně tak neprožívám muka, je to pro mne jedno z nejzajimavějších období v automobilové historií potažmo v historíí Saabu...tolik prestižních zájemců a něj, nádherná loajalita saabistu po celem světě, podpora zaměsnanců atd...která automobilka toto má!!!!! Takovou propagační kampaň by si nikdy a asi nikdo nemohl dovolit. Ted už jen aby přežil.....
Nevím co by jsi mi chtěl o Saabech či jiných autech vysvětlovat snad..kecy o dotravenrzování a pod. 900 GM jsem měl současně s jejím nastupcem 93, takže si troufám, říct, že o rozdílech mezi nimi vím snad dost. Ad bezpečnost: samozřejmě je mezi nimi výrazný rozdíl ostatně stejný jako u každého auta z roku 1993 a 1998....toť vše
tak tak, co by za podobnou podporu a tolik zájemců o totálně zaostalou a zadluženou firmu jiní dali :yes:
myslím že nová 9-5 má potenciál dostat Saab spátky tam kam patří. Určitě na ní (už několil let) čeká hodně věrných fanoušků buď dojíždějích starou 9-5 nebo v mezičase přesedlavších ke konkurenci ;-)
9-5 je ziva voda, kvuli ktere o Saabu zrejme uvazuji nekteri investori. Opravdu se povedla. :yes:
Jinak co by za ni dali? Prave ze prd, proto se nemuzou dohodnout. Nikdo se o Saab nepere, kdyby nekdo dal nabidku, ktera by byla prijatelna, uz by se vse vyresilo.
definuj přijatelnou nabídku za firmu se stomilionovými dluhy
GM by podle mého názoru se nejraději zbavilo své zodpovědnosti a nechalo zaplatit všechny dluhy novým vlastníkem, + samozřejmě rýžovalo na různých licencích apod.
Tohle asi žádný rozumný investor nebude ochoten akceptovat, proto se budou hadrkovat do zblbnutí.
V prvním kole se mluvilo o cca 10 zájemcích. Teď byly tuším 2-3 vážní. Nepamatuji si, že by třeba o Rovera byl takovýto zájem ;-)
rozumny nabidka by byla ve zkratce nabidka, kde by se vzala hodnota vyrobnich linek a dalsich hmotnych statku, pricetla by se k tomu hodnota znacky atd,odecetly by se dluhy a nabidka by oscilovala nad vysledkem.Coz se evidentne nedeje. (tohle ber jako hodne zjednodusenej popis)
no a to je právě problém. Ten dluh nabalovaný po dvě desetiletí zjevně převyšuje hodnoty nemovitostí + výrobních prostředků + know how, a hodnota samotné značky je otázná. Když z obchodu nic nebude, bude hodnota značky pro GM skoro nulová bych řekl.
Hlavně nechápu, v čem by měla být likvidace pro GM finančně výhodnější než jakákoliv, i když z jejich pohledu finančně nedostatečná nabídka? Kdyby Saab přežil, budou přece odebírat podvozky, motory, výbavu. Když ne, GM zůstanou jen dluhy, které z těch pár eur co dostane za továrnu a stroje asi všechny stejně nepoplatí ne?
V likvidaci by s nejvetsi pravdepodobnosti dostali ochranu pred veriteli, tzn, bez vetsich problemu, by nemale mnoztvi ,,Saabu" oznacili za jinou divizi a veritele by castecne uspokojovali z toho, co by zbylo. Jak rozdelene to maji, do toho nevidim, nemam smlouvy na stole, takze jen pisi, co je bezna praxe a zde tomu nebude prilis jinak..
někde jsem četl statistiky a zdaleka největší část kabrošů odebíral US trh. Myslím, že první 900 cabrio vznikla taky vysloveně kvůli US.
To že jsi tam viděl víc US kabrošů je snad normální ne? Já za cca 3 měsíce v US bych napočítal snad na prstech obou rukou kolik jsem jich potkal celkově, ne je kabrošů.
Jako raritku jsem tam viděl nějakýho starýho Pažouta (ne toho od Columba >:-[] ) a jednoho Rencka, tuším 21.
VW tam ale taky nebylo na každým rohu, to už spíš MB nebo BMW.
"Obstarožní" 9-3 se vyrábí protože nejsou peníze na dokončení vývoje nové generace. Měla být tuším letos, nebo příští rok. Plán byl 9-5, pak 9-4X, a pak nová generace 9-3.
Jestli Saab prezije, tak je Opel podaruje platformou Astry, stejne jako to udelal U Insignie -> 9-5 a nove 9-3 se take dockate ;-) .
Ne, ja fakt proti Saabu nic nemam, vlastne mu fandim, ale nezaviram oci pred realitou.
Bohužel další hloupé řeči o bezpečnosti 900 bez znalosti konkrétních dat a pochopení souvislosti - předpokládám že mezi tvé informační zdroje patří především AutoTip, AutoHit apod. V roce 1997 opravdu 900 nedopadlo dobře v testech EuroNCAP. Nicméně obdobného výsledku "dosáhlo" např BMW 3er nebo M-B C-klasse. Samotné EuroNCAP bylo v roce 1997 založeno a i dle velmi chudé škály testů (absence nárazu zezadu, simulace převrácení...), kterým byly testované vozy podrobeny nemělo samotné s bezpečností moc zkušeností (a ješte méně s jejich prezentací). Je to jako kdyby jsi desetibojaře hodnotil jen podle toho jak rychle zaběhne stovku. Ostatní instituce zabývající se bezpečnosti dopravního provozu hodnotily saab velmi dobře (např. pojišťovací společnost FOLKSAM atd). Zvláštní pozornost zaslouží i sedadla saabů zaměřená mimo jiné i na ochranu před whiplash syndromem - s tímto saab výrazně pokročil právě v té "nebezpečné" 900. Dle testů adacu měly ještě v roce 2006 s touto disciplínou velké problémy například Audi A4, A6 nebo BMW 3 i 5. K tvé poslední větě a narážce na obstarožní 9-3: Co konkrétně je na 9-3 obstarožní? V nejstarší verzi sedan se vyrábí od roku 2003, v 2007 prodělal facelift - podle mě normální zdravý cyklus, kdy jsou např. určitá technická řešení i relevantně odzkoušena tak, aby nedocházelo k excesům typu i-drive u BMW, aktivního tempomatu u M-B, vrávorajícího se MB A-classe případně "létajícím" TT od Audi. Saab si zaslouží existovat, i za těch posledních 10 let! Kdo si nezaslouží existovat je GM, které Saab sprostě vykradlo. A k tvému deklarovanému pohledu businessmana s rovněž deklarovanými zkušenostmi z USA: až tam zase jednou pojedeš, zkus se podívat i jinam než do Bronxu a chudinských čtvrtí. Rappujicího afroameričana v SAABu opravdu neuvidíš.
Me informacni zdroje jsou magaziny vseho druhu, tiskoviny od vyrobcu, web, zkusenosti..proste se o auta zajimam a vim o nich dost. Zbytek tveho prispevku jsem necetl, je zbytecne dlouhy a uz podle prvnich vet je mi jasne, ze to bude neco ve stylu GTi a jeho guru Golfu.. Dobrou noc.
P.S. ty * , co bych delal v Bronxu(podivat jsem se tam samozrejme byl, jako spravnej turista s rapujicim afroamericanem v Caymanu)? Neletam do USA umejvat plastove kelimky do McDonaldu jako zrejme nekdo z tveho okoli, moje sestra se vdala za syna trenera NewYork Mets, tak si tam obcas letim odpocinout od zakonzervovanosti nekterych evropanu do NY, Miami, pripadne na PuertoRico, odkud jeho rodina pochazi, kdyz zrovna nemam hokejove, nebo studijni povinnosti na Islandu, to neber jako machrovani, jen te usmernuji.
Volva maj policajti, takze jsou videt casto :-) , XC90 tu je taky hojne zastoupena. Saaby tu moc nejezdi, ale videl jsem tu to SUV 9-7 nebo jak se to jmenuje, coz se mi v Evrope nepostestilo. On je tutotitz automobilovy trh smiseny, je tu velky podil americkych aut.
Jj baseball, ale ja fandim Yankees :-) protoze me baseball taky nebere...
Jsme na tom stejne, oba mame za sebou 2 univerzity, ja teda skoro, me cekaji stanice na Ing a MBA az za 4 mesice. Vis, ono je to tak, ze uspesni ziji s uspesnymi a ostatni jen drzkuji. Hodne stesti :yes: . Ale chapu tvou reakci, dotkl jsem se tve ikony, je to prirozene, ze kdyz clovek neco miluje a nekdo mu na to saha, ztraci rozum a prestava se chovat racionalne, to te omlouva.
To je komedie, jaké problémy s bezpečností?
Chce se to podívat na fakta a ne si vymýšlet.
Součet bodů za čelní a boční náraz z roku 1997:
BMW 3 po faceliftu 10 bodů
Saab 900 před faceliftem 12 bodů
Mercedes C po faceliftu 17 bodů
Jen o rok později se začal vyrábět Saab 9-3 (900) po faceliftu - 24 bodů.
A to jsou jen dva typy testů, jen tři špičkoví výrobci...
Opravdu si pořád myslíš to co jsi napsal?
Tzn. ze Saab v te dobe nebyl zadnym prukopnikem v bezpecnosti.
Jestli nekdo byl prukopnikem a tahounem, tak to bylo vzdycky Volvo, ne Saab.
Volvo 40 - 1997 - 26 bodu
Volvo V70 - 1998- 25 bodu
a muzu pokracovat Lagunou (blbej Renault) atd..
Tak mi tu netvrdte, jak je 900ka bezpecna, jen proto ze jste ze Saabu vypleskly, jako dite z hry na doktora. :yes:
Prosimtě, najdi si rok uvedení těch aut co jsi napsal a těch které jsem napsal já.
Kolem roku 1996 a později přišly na trh bud významné facelifty nebo rovnou nové modely a to z pohledu bezpečnosti. Některé značky tomu takovou pozornost nevěnovaly (Mercedes, BMW) Některé ano (Volvo, Saab).
Volvo V70 porovnávej s 9-3, a S40tku, Vectru a Passata bych k nim taky zařadil. Byť jde o komplet nové modely.
Me je uplne jedno, kdy je kdo uvedl, dulezite je, jake mely vysledky, to bych se take nemusel dobrat konce.900ka proste byla rakev, to poprit nemuzes a to je to, na co jsi reagoval u meho prispevku.Vic me nezajima(neboj, nejsem najivni a nedoufam, ze moje argumety pochopis, protoze jsi se predem rozhodl, to pak uz neni diskuse,ale hazeni hrachu na zed, ale ono je to dobre, chovas se jako spravny fanda). A ja nerikam, ze Saab dela spatna auta jeden muj kamarad ma 2 900ky, uz jsem to tu psal, jedna klasika 2,0i, jedno kabro 2,0T a treba interier se mi moc libi, oba jsme piloti, takze nam kokpit imponuje. Nova 9-5 se mi taky libi, povazuji ji za dobrou predelavku Isignie a tim to pro me konci, nehodlam studovat skomirajici znacku, ktera existuje posledni leta jen diky GM, kteremu se podarilo rekrutovat investory (zrejme taky nadsene fanousky, kteri si ted trhaji vlasy) a udrzet tak toto automobilove zombie v chodu. Rad bych videl Saab prosperovat a potkaval na ulici nove 9-5ky, asi bych si i jednu poridil, treba ne pro sebe, to je jedno. Ale to by se u Saabu muselo neco zmenit uz pred 10ti lety a majitel to neni. BTW to SUV 9-7 je na fotkach pekny, hlavne s Gripenem, ale na silnici je to pekna brambora, bohuzel.
Hele já ti za to nemůžu, že měla 900 problémy s bezpečností sis napsal sám.
Jde o kontext, za 20 let bude pravděpodobně rakev každé současné auto, ale bude tam to důležité ale... konstrukční stáří.