Die Leser der Zeitschrift „Auto Zeitung“ haben die neue Mercedes-Benz SLK-Klasse zum besten Cabrio Deutschlands gewählt und mit der „Auto Trophy 2004“ ausgezeichnet.
auto je to hezké, dokonce jsem ho objednal zásobovačům na firmu, ale je to auto pro práci, užitek a lidi obdivujíci německou rasu. Uznávám, že je to ta nej volba ale proč proboha ?
že nepostouplo ani BMW X3, to je krásný auto stejně jako ta 6-ka. Ale že se do užšího výběru dostal ten nevyváženej Pažout 407, to nepochopím....prostě divný auto... . A novej Focus, dobře hezkej je, techniku má skvělou, ale co je na něm tak zajímavýho třeba oproti O2, to nevím...
co ja na FocusII zaujimave oproti O2? no napriklad jazdne vlastnosti,priestrannost(to sa nerovan velky kufor,ale vela miesta v interiery) design a motory.
Mým favoritem je Focus, protože si myslím, že svou kvalitou a jízdními vlastnostmi bude více než důstojným nástupcem starého Focusu. Už se ale těším na přímé srovnání s O2 v našich moto periodikách. Jsem přesvědčen, že kvality Focusu vysoce převýší "hektolitry" místa v kufru a solidnost s konzervativností v podání O2.
Bohužel to co jmenuješ ve prospěch Focusu2 není až tak pravda. Vnitřní prostor je, i když nepočítám kufr v Octavii větší. Ono totiž nezáleží jen na hodnotě rozvoru, ale na způsobu obestavění interiéru. Tak se může stát, že se do nové Octavie se svou průměrnou výškou 183 cm v pohodě posadím sám za sebe a před koleny mám ještě kousek místa a třeba v Astře, která má rozvor velmi významně větší tam ty kolena prostě nedám. No a ty jízdní vlastnosti. Velmi Ti gratuluji, že jsi měl možnost svezení v novém Focusu, to se zatím podařilo jen pár vyvoleným, nebo to jen odhaduješ podle toho, že je to Focus... Já usuzuji jen podle toho, že stejný podvozek má i Mazda 3 (stoprocentně bude mít Focus ve finále lepší jízdní vlastnosti než Mazda), ale podvozek v Octavii má jízdní vlastnosti fakt moc dobrý. Když budu úplně nejkritičtější vůči Škodovce, tak je má stejný jako Mazda, ale spíš o kousek lepší. Takže s Focusem to bude srovnatelný. Spíš si myslím, že jde v Auto roku o něco víc než jen o vybrání dobrého auta...
vo Focuse som nesiel,ale cosa tyka jazdnych vlastnosti tak o2 urcite nema lepsie ako Focus 1. maximalne sa mu priblizuje. A nikde som nepocul ze by Focus 2 stratil nieco zo svojich vlastnosti,ale ich trochu vylepsil - nemam dovor tomu neverit ked poznam Focus1. Btw Focus1 bol jeden z prvych(alebo dokonca prvy) kompaktny hatchback,ktory mal vyssiu stavbu a tym padom aj viac priestoru (ako po nom Civic,307,..)Na novom focuse sa Astlpik posunul este viac dopredu(10cm),tak nemyslim ze bude menej priestranny ako Octavia2,ved uvidime...
Souhlas, uvidíme.Focus 1 jsem měl, fakt moc dobrý auto. Octavii 2 mam teď, je lepší, logicky, je mladší, modernější a uvnitř výrazně větší. Jen ji zatím neumím srovnat s novým Focusem, pokud se nechci pouštět do spekulací vymyšlených podle tabulek a pár fotografií. Každopádně si myslím, že Octavia2 má na to aby se umístila ve finálové skupině, ale bohužel v této "soutěži" jde především o velké peníze a automobilka s roční produkcí pod půl miliónu vozidel nemá šanci s čímkoliv. Jak jinak vysvětlit, že je tam třeba Opel Astra...
nepleť hrušky s jabkama, stejnej podvozek? platforma je to. a když už srovnáváš mazdu3 a focus, tak přidej i s40, protože ta byla postavena na společné platformě jako první. Jinak taky nepochopim, proč se O2 nedostala dál, ale jak tu někdo napsal, jde o víc než o nejlepší auto. Auto roku nikdy nevyhrálo nejlepší auto, nebo snad ano?!
Re: A který ty jsi ...Ten s malým a nebo ten z ústavu???
Asi obojí, mně vadí nejen že nepostoupila Škodovka , ale i jiná auta , kterým bych já osobně dal svůj hlas. Toto hodnocení evropského auta roku je trošičku zavádějící , bez toho , aby byly hodnoceny všechny novinky ,nebo zná auto i dnes jakým klíčem bylo určeno těch 7 nejlepších????Pro mne je spíš určující názor motoristů , protože autem roku se stala loni Fiat Panda , která brzo ztratila svůj kredit důvěryhodné značky po pár najetých kilometrech.... Můj názor je, že včechny auta , která se ucházejí o auto roku, by měla postoupit a nechat to na motoristický veřejnosti a novinářích...
Re: A který ty jsi ...Ten s malým a nebo ten z ústavu???
Přidávám se. Mě by taky zajímalo, jak Panda "ztratila svůj kredit důvěryhodné značky po pár kilometrech". Vztek nad tím, že O2 nepostoupila by Ti neměl zase tolik bránit ve zdravém úsudku a taky trochu rozumu. Ale nezoufej, přečti si Svět motorů a třeba Autotip a tam si jako obdivovatel O2 jistě spravíš náladu. Alespoň je vidět, že jinde v Evropě vidí tu naši "super" novou káru i jinak. Inu vystřízlivění bývá občas kruté při střetu s realitou.
Re: A který ty jsi ...Ten s malým a nebo ten z ústavu???
Možná jsem to trošku přehnal , ale faktem zůstává,že nejvíc Pand se prodávalo po přidělení titulu auto roku .Vycházím spíš ze zkušeností mojeho přítele , kterej auto koupil manželce jako druhej vůz do rodiny .Možná koupil jen vůz , který se nepovedl .Takže kredit ztratil spíš jen u mně .
Kde jsi vzal to , že se vztekám kvůli oktávceII?Pokud jsi dobře četl můj příspěvek , psal jsem jen otom , že měli vybírat ze všech nominovanejch aut, nevím kdo dělal předvýběr , ale těch 58 novinářů bude hodnotit , až jen oněch 7 postupujících aut.
Re: A který ty jsi ...Ten s malým a nebo ten z ústavu???
V porote je velká väčšina z nemecka a oni jednoducho nepripustia možnosť aby nová Octavia bola lepšia ako nový Golf (i keď tomu tak je a aj v Nemecku rastie obľúbenosť Octavie geometrickým radom)takze nesmela byť ani medzi finalistami. jasne ze to nie je fer, ale na to si treba u "nadradených" jednoducho zvyknut. Mozno to vyhra Prius
Re: A který ty jsi ...Ten s malým a nebo ten z ústavu???
V žádném případě není v porotě většina z Německa, ostavia nepostoupila proto že letos bylo tak moc Novinek, že nemohli postoupit všichni.Jsou větší novinky, třeba Modus. A Focus? Ten se objevil v přesně stanovenou dobu,prostě chytrost lidí od forda, na oktávku novináři od jara trochu zapomněli
Re: A který ty jsi ...Ten s malým a nebo ten z ústavu???
O2 krom velikosti kufru naprosto nevybočuje z průměru - cenou, technicky, natož designově, tudíž nechápu, z jakýho důvodu by měla postoupit byť jen do užšího výběru.
Novinářská porota tentokrát zklamala. Žádný z letošních úchvatných Mercedesů, ani Fiat Idea, dokonce i bez nestárnoucí Octavie! Že jim není hanba, když jsou schopni zařadit do užšího výběru C4, Fuckus a 407, takové podprůměry! Ale když už bych měl něco z této sedmy vybrat, rozhodl bych se pro Prius, protože ten je skutečně něčím revolučním.
este jedna vec: preco nazyvas Focus, C4 a 407 podpriemernymi autami???
Focus je spicka v triede, s C4 este nikto z nas nesiel,tak ju nehodnot a 407 ma sice malo miesta a pre niekoho divny design,ale skus s nou jazdit a zmenis nazor.
A že se nedívíš, že nevybrali třeba VW Caddy nebo Daciu? Nesrovnávám je se Oktávkou. Myslím, že všechny, které vybrali jsou skvělá auta a osobně bych bral asi každé z nich i když místo Modusu spíš Alteu. Doufám, že vyhraje BMW.
Jo, BMW je z toho "hvezdnyho vyberu" urcite nejlepsi, ale proc proboha vyrbali BMW1? Me osobne se mi tedy zamlouva ze vsech BMW nejmin. Kdyby tam dali treba BMW 6 tak by teda udelali lip. (I kdyz nejlip by udelali kdyby tam zaradili nove Porsche 911 )
Az tam bude neco seriovyho jezdici na vodik nebo jiny alternativni pouzitelny pohon, tak to bude teprve revolucni. Vsechno ostatni je jen vylepseni stare technologie odsouzene k zaniku. Zase na druhou stranu nejen motor dela auto
Nepostupila asi preto, ze slovicko "nova" je len zbozne prianie konstrukterov skodovky. Pri tomto aute ide len o facelift. Nepopieram jeho uzitkove vlastnosti, dobry pomer cena/vybava atd., ale stale tvrdim ze nejde o nove auto. Nove auto je napr citroen C4 alebo peugeot 407 ( aj ked vlastnosti a dizajn tychto aut su mozno porovnatelne s octaviou, ktora sa vyraba uz x rokov ). Ide ale o princip. Octavia je len facelift.
Teda... ty si musel raňajkovať ftipnú kašu alebo čo. Nemám rád Oktáviu, Fábiu, Golf a všetky "masovky" no ty by si si mal naštudovať čo znamená facelift. Na novej Oktávke je VŠETKO nové, zo starej tam nájdeš max. motory a prevodovky takže keď ju hodnotíš lebo si ju videl v časáku prípadne na ulici tak si tie svoje názory nechaj...
Môj favorit je Focus, skvelý bol už starý, teším sa na nový.
Ve své podstatě s tebou souhlasím, ale vysvětli co je to "masovka" je to například BMW 3 nebo Audi A4 kterých se vyrobilo více než oktávek. A na druhé straně je potom třeba dacia a lada dobrý výběr :o))
Promin, ale mozna si pletes pojmy s dojmy... Nejdriv si nekde precti, co presne znamena slovo "facelift", jestli umis anglicky, prekvapuje me, ze muzes rict takovou hloupost. Facelift se zasadne tyka designu, pripadne nekterych technickych zalezitosti, ktere ovsem nemaji nic spolecneho s hrubou konstrukci vozu. Nova Octavia ma kompletne novou platfomu, novy napravy, ulozeni, konstrukci karoserie vcetne u nekterych casti technologie vyroby, naopak o motory se zde nejedna.
Proto prosim, nez se budes vyjadrovat k nejake problematice, presvedc se, ze vis o cem mluvis a ze mas dostatek informaci... Mel jsem moznost podrobit Octavii II velmi podrobnemu a pomerne dlouhemu testu s primym srovnanim s Octavii I, a muzu te ujistit, ze rozdili v jizdnich vlastnostech jsou zasadni, o obycejny facelift se rozhodne nejedna!
je mi uplně ukradený, který auto bude evropským autem roku. podle toho se při koupi v životě řídit nebudu. spíš naopak. nechci jezdit v něčem, co má každej Toník a ještě na to visejí po Praze velkoplošný reklamy"Vybočovat z řady není přestupek"(Fabia). To mě pobavilo víc jak"myslím to upřímně"
nehádejte se okttávka2 není nic obrovskýho, aby vyhrála...Focus je třída, to auto mne zaujalo nejvíc z postupujících,špicový auto, málo slabin...vyhraje FOCUS, smiřte se s tím...
Ctu kazdy rok detailni informace p. Jozífa a nyní pana Hyana o tom, jak se vybira a jak se voli Auto roku. Proto jsem presvedcen nejen o tom, ze O2 mela po pravu byt vybrana do uzsi skupiny kandidatu, ale take o tom, ze mela patrit spolu s F2 k jednoznacnym favoritum. Na rozdil od F2 jsou jiz nyni- v dobe hodnoceni - k dispozici udaje o beznem provozu O2, o testech novinaru v CR i zahranici a ze vsech techto zdroju lze usuzovat, ze O2 je skutenym autem roku. A to vcetne kladnych emoci, ktere si tento v Cechach zkonstruovany, designovany a vyrobeny automobil ziskava u vsech, kteri s nim skutecne prijdou do osobniho kontaktu. Skodovaci asi podcenili lobbing ....
Může ale pan Hyan jezdit s F2 tak dlouho jako by mohl jezdit s O2? Kolik lidí si už koupilo O2 a kolik F2? Co vlastně ta reakce znamená? Napsal jsem přece: "... o BĚŽNÉM provozu". Srozumitelné?!
Kdyz se podivam na tu sedmicku finalistu, tak to muze byt jen Focus II. Myslim si, ze to dopadne jako pred 6 lety, kdy Focus suverene vyhral auto roku 1999. Novinari z neho byly paf a az se svezou v tom novym, tak uz jim bude jasny, jaky bude auto roku 2005.