Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Přeplňování (3. díl): budoucnost tříválce 1.2 HTP?

Známý tříválec Škoda 1.2 HTP byl ve Výzkumném centru Josefa Božka na ČVUT v Praze pomocí simulačního programu GT Power opatřen mechanickým dmychadlem resp. turbodmychadlem v několika různých variantách. Jaké jsou výsledky?
Zpět na článek
3. 8. 2004 11:23
neregistrovaný "kruch"
3. 8. 2004 11:36
neregistrovaný "HUFUH"
18. 8. 2004 00:16
neregistrovaný "anonym"
3. 8. 2004 12:12
neregistrovaný "performer"
3. 8. 2004 16:45
neregistrovaný "HUFUH"
3. 8. 2004 18:33
neregistrovaný "masinka"
4. 8. 2004 10:42
neregistrovaný "iloš"
4. 8. 2004 10:51
neregistrovaný "Miloš"
4. 8. 2004 16:49
neregistrovaný "Dominik"
28. 9. 2004 15:21
neregistrovaný "smolko"
31. 12. 2004 22:48
neregistrovaný "Jenik"
24. 2. 2005 09:23
neregistrovaný "Joe"
4. 8. 2004 11:12
neregistrovaný "anonym"
4. 8. 2004 16:43
neregistrovaný "mik"
25. 1. 2005 11:50
neregistrovaný "pumpi"
6. 10. 2006 16:33
anonym
neregistrovaný "kruch"
3. 8. 2004 11:23
co ze bude?
Znamena "Relativně nový tříválec 1.2 HTP ... projde dříve nebo později technickým faceliftem. Jako velmi pravděpodobné řešení se v současné době jeví uplatnění turbodmychadel, která mohou současně zvýšit maximální výkon a snížit spotřebu." ze VW bude delat motor 1.2T??? :-)
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "HUFUH"
3. 8. 2004 11:36
Re: co ze bude?
... taky se mi to moc nezda ;) ... ale kdo vi, treba to bude pro novy sportovni SEAT ;)))))
neregistrovaný "anonym"
18. 8. 2004 00:16
Re: co ze bude?
VW uz dela trivalce 1,2 PD TDI napr do pola
postamble();
neregistrovaný "performer"
3. 8. 2004 12:12
nevím nevím
o kolik by takový 1.2 Tubo byl dražší (a problémovější) než obyčejná 1.4 nebo 1.6? Mě se zdá, že je to blbost......
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "HUFUH"
3. 8. 2004 16:45
Re: nevím nevím
mě taky ;)
neregistrovaný "masinka"
3. 8. 2004 18:33
Pokud neumis motory...
... tak tam pridej Turbo a muzes konkurovat motorum ostatnich automobilek.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "iloš"
4. 8. 2004 10:42
bez titulku
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Miloš"
4. 8. 2004 10:51
Šetrenie na nespravnom mieste
Od zaciatku produkcie motora 1,2 R3 HTP (6v alebo aj 12v) tento krok hodnotim ako velmi diskutabilny. Kazdemu bolo jasne, ze nahradit motory 1,4 OHV (pochadzajuce konstrukcne este z konca 60. rokov) bolo nacase, ale nahradit ich 3-valcami???? Je vseobecne zname, ze ani majitelia 8 valcov sa nepozeraju s takym despektom na majitelov 4-valcov, ako sa tito pozeraju na auta s 3-valcami. Pri vsetkej ucte ku koncernu VW, tento krok bol do h.... A teraz snaha nejak zvysit ich trapny vykon turbom je smiesna. Nemam nic proti Skodovke (sam na nej jazdim), ale taketo experimenty v style "lacne ale dobre" su kontraproduktivne. Na druhej strane, asi si to mozu dovolit, lebo cokolvek d
"domaca" automobilka spravi, Slovaci a Cesi kupuju. Tak preco nepredavat aj technicke nezmysly?
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "Dominik"
4. 8. 2004 16:49
Re: Šetrenie na nespravnom mieste
No já teda nesouhlasím. Myslím, že 3-válec nemá hendicap oproti 4-válci...naopak. Kdesi kdysi jsem četl, že ideální objem jednoho válce v autě, pro nejlepší spalování je 400ccm. Z toho vyplývá
1,2 V3 nebo 1,6 V4; 2,0 V5; 2,4 V6; 3,2V8
Myslím, že 1,2HTP není krok špatným směrem...jen ho vyladit..
neregistrovaný "smolko"
28. 9. 2004 15:21
Re: Šetrenie na nespravnom mieste
Ja som sa viac krat dostal k informacii, ze idealny je objem pol litra na valec,
neregistrovaný "Jenik"
31. 12. 2004 22:48
Re: Šetrenie na nespravnom mieste
Spis aby skodovku VW nebrzdil,
kdyz ma 1.6 2V 75kW, tak 1.2 by mela mit 56kW,
(pisty jsou stejny a palice je taky kopie az na dylku)

je smesny ze se toho trivalce u vysokych otacek privira skrtici klapka
aby ho brzdila ...
neregistrovaný "Joe"
24. 2. 2005 09:23
Re: Šetrenie na nespravnom mieste
1,6 2V se 75kW o kterem pisete je uplne jiny motor (ma 2 ventily na valec, ale variabilni delku sani a tim ziskava vykon). VW ma ale celou radu motoru 1,2 - 1,4 (55kW a 74kW) - 1,6 (77kW a 92 kW) se stejnou pistovou skupinou a 4 ventily na valec. Ctyrvalce 1,4 a 1,6 se lisi pouze zdvihem (jinou klikou a ojnicemi). Ja spis nechapu, ze VW se tak moc angazuje do motoru FSI, kdyz to zadne velke vitezstvi neni a provoz je dost drahy (benzin 98 okt.) Me by se do Fabie libil motor 1,6 16V se 77kW misto 1,4 16V se 74kW.
neregistrovaný "anonym"
4. 8. 2004 11:12
bez titulku
Co je to Torgue v grafech? Znám krouťák (torque), ale co je torgue nevím.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "mik"
4. 8. 2004 16:43
bez titulku
Proč se obtěžovat dávat k 1,2 turbo když tam můžou dát motor 1,6 a cena auta bude určitě nižší než platit vývoj stejně výkoně chabého 1,2T.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "pumpi"
25. 1. 2005 11:50
bez titulku
1,2 HTP se rovna ***ToPjede!!!!!
Rozbalit vlákno
1
anonym
6. 10. 2006 16:33
Re: bez titulku
VW dela 1.4 TSI s turbem a kompresorem zaroven, tak nevidim duvod, proc by se nemohla delat i 1.2 s turbem:)