Technika

Zpět na článek

Přeplňování (3. díl): budoucnost tříválce 1.2 HTP?

16 komentářů

Znamena "Relativně nový tříválec 1.2 HTP ... projde dříve nebo později technickým faceliftem. Jako velmi pravděpodobné řešení se v současné době jeví uplatnění turbodmychadel, která mohou současně zvýšit maximální výkon a snížit spotřebu." ze VW bude delat motor 1.2T??? 😄
... taky se mi to moc nezda 😉 ... ale kdo vi, treba to bude pro novy sportovni SEAT 😉))))
VW uz dela trivalce 1,2 PD TDI napr do pola
postamble();
o kolik by takový 1.2 Tubo byl dražší (a problémovější) než obyčejná 1.4 nebo 1.6? Mě se zdá, že je to blbost......
mě taky 😉
... tak tam pridej Turbo a muzes konkurovat motorum ostatnich automobilek.
Od zaciatku produkcie motora 1,2 R3 HTP (6v alebo aj 12v) tento krok hodnotim ako velmi diskutabilny. Kazdemu bolo jasne, ze nahradit motory 1,4 OHV (pochadzajuce konstrukcne este z konca 60. rokov) bolo nacase, ale nahradit ich 3-valcami???? Je vseobecne zname, ze ani majitelia 8 valcov sa nepozeraju s takym despektom na majitelov 4-valcov, ako sa tito pozeraju na auta s 3-valcami. Pri vsetkej ucte ku koncernu VW, tento krok bol do h.... A teraz snaha nejak zvysit ich trapny vykon turbom je smiesna. Nemam nic proti Skodovke (sam na nej jazdim), ale taketo e😜erimenty v style "lacne ale dobre" su kontraproduktivne. Na druhej strane, asi si to mozu dovolit, lebo cokolvek d
"domaca" automobilka spravi, Slovaci a Cesi kupuju. Tak preco nepredavat aj technicke nezmysly?
No já teda nesouhlasím. Myslím, že 3-válec nemá hendicap oproti 4-válci...naopak. Kdesi kdysi jsem četl, že ideální objem jednoho válce v autě, pro nejlepší spalování je 400ccm. Z toho vyplývá
1,2 V3 nebo 1,6 V4; 2,0 V5; 2,4 V6; 3,2V8
Myslím, že 1,2HTP není krok špatným směrem...jen ho vyladit..
Ja som sa viac krat dostal k informacii, ze idealny je objem pol litra na valec,
Spis aby skodovku VW nebrzdil,
kdyz ma 1.6 2V 75kW, tak 1.2 by mela mit 56kW,
(pisty jsou stejny a palice je taky kopie az na dylku)

je smesny ze se toho trivalce u vysokych otacek privira skrtici klapka
aby ho brzdila ...
1,6 2V se 75kW o kterem pisete je uplne jiny motor (ma 2 ventily na valec, ale variabilni delku sani a tim ziskava vykon). VW ma ale celou radu motoru 1,2 - 1,4 (55kW a 74kW) - 1,6 (77kW a 92 kW) se stejnou pistovou skupinou a 4 ventily na valec. Ctyrvalce 1,4 a 1,6 se lisi pouze zdvihem (jinou klikou a ojnicemi). Ja spis nechapu, ze VW se tak moc angazuje do motoru FSI, kdyz to zadne velke vitezstvi neni a provoz je dost drahy (benzin 98 okt.) Me by se do Fabie libil motor 1,6 16V se 77kW misto 1,4 16V se 74kW.
Co je to Torgue v grafech? Znám krouťák (torque), ale co je torgue nevím.
Proč se obtěžovat dávat k 1,2 turbo když tam můžou dát motor 1,6 a cena auta bude určitě nižší než platit vývoj stejně výkoně chabého 1,2T.
1,2 HTP se rovna ***ToPjede!!!!!
VW dela 1.4 TSI s turbem a kompresorem zaroven, tak nevidim duvod, proc by se nemohla delat i 1.2 s turbem😊