Novinky
zdravim, ja toho golfa mam ale ted se mi tam pokazla spojka a tak je to v..... nikdo si stim nevi rady.
nevite o nekom o necem????? jan
nevite o nekom o necem????? jan
Tak mám obavu, jestli tento systém nebude v konečném důsledku dražší díky jiným nákladům za servis a náhradní díly. Není sice popsán princip, ale časté starty motoru (nedejbože studeného) není to nejlepší pro jeho životnost, opotřebení startéru, vyřízená baterka (hlavně když pojede klimatizce), častější výměna oleje u motorů s proměnlivým servisním intervalem atd.
U toho systému, co zkoušel kdysi VW se s klíčkama nemanipulovalo, motor se vypínal páčkou pod volantem (tam, kde bývala houkačka) nebo po deseti sekundách automaticky (ovšem bylo možné automatiku vypnout) a pro nastartování stačilo sešlápnout plyn a motor se sám nastartoval. Proto bylo možné vypínat mnohem častěji než s normálním autem.
Zásadní je ten problém, že nikdy nevíte, jak dlouho bude "červená" - tuhle jsem stál na červenou snad 2 minuty - to jsem už zuřil. Kdyby byl na femaforech povině zaveden displej s odpočítáváním, za jak dlouho bude zelená, tak by podle mě vypínalo motor velké procento lidí... Ale čekat pořád s rukou na klíčcích nemá cenu...
Ono by to bylo mnohem zajímavější, kdyby se to třeba ťuknutím na páčku pod volantem dalo vypnout při dojezdu na neutrál, kdy řidič už vidí, že minimálně 20 sekund nebude motor potřebovat, ale automatika to poznat nemůže, protože nevidí dopravní situaci před sebou.
Mám ale takový pocit, že velice podobnou věc zkoušel VW na Golfech cca před 10 lety. Nevzpomínáte si na to někdo?
Mám ale takový pocit, že velice podobnou věc zkoušel VW na Golfech cca před 10 lety. Nevzpomínáte si na to někdo?
Myslím, že je to dobrý nápad. 10% paliva je dost. Záleží, kolik bude ona vychytávka stát, ale dneska už elektronika nestojí nic, takže by to nemělo být moc drahé.
nevite o nekom o necem