Ani čtvrtý měsíc roku 2004 nedostal prodejce automobilů do lepší nálady. Slabá poptávka po nových vozech zostřuje konkurenci, podobně jako souboj nových modelů se staršími.
Taky nesouhlasím se zařazením Octavie do střední třídy. Je to prostě nižší střední jako vyšitá . . . ale: např. taková Alfa 156 je také všude a bez výjimky zařazována do střední, přitom rozvor má jen o cca 2cm větší než (nová) Octavia a tedy podstatně menší než Focus, Mazda3, Megane, Astra atd., všechny ostatní rozměry (DŠV) jsou v porovnání s Octávií menší. Těch příkladů, kdy jsou auta řazená do vyšší třídy je podstatně více (Hyundai Elantra tam podle mě taky nemá co dělat), ale tu Alfu jsem vypíchl, protože jsem teď četl v AutoTipu její recenzi a mohl jsem srovnat rozměry.
OK když Octavia, tak potom bude ale střední třída i Golf a A3 a ... VW si najednou bude konkurovat ve střední třídě Golfem a Passatem.
Nechápu tu logiku
Od začátku co se začal prodávat nový Golf jsem si lámal hlavu nad tím, jak na ty ceny přišli. Teď jsem si prostudoval pár webových stránek prodejců VW a to je tedy docela silný kafe. Na nový Golf - model který se prodává 2 měsíce, jsou na skladové vozy slevy kolem 80.000,- Kč. Docela by mě zajímalo, jak se na to dívá zákazník, který dva měsíce nečekal a zaplatil za auto plnou ceníkovou cenu a teď jde kolem showroomu a vidí to samé auto o osmdesáttisíc levnější. A co si o tom máme myslet my, co počítáme a musíme šetřit, i když si chceme pořídit relativně dost drahé auto? Máme ještě počkat? Možná že články v tisku o tom, jak se vstupem do EU auta podraží, jsou jenom skrytá placená inzerce? Čert aby se v tom vyznal ale dát za auto skoro o 100.000,- Kč navíc mi připadá docela jako blbost.
nejjednodussi je roztridit auta podle velikosti, ale treba Volvo S/V40 stoji na podvozku Focuse a tak rozmery patri do nizsi stredni, ale S40 nedostanete s motorem 1.4, ktery je v nizsi stredni zakladem, stoji take v zakladu vyrazne vice penez a dostanete take vice muziky, takze je logicke ho zaradit do stredni, kde na konkurenci straci vyrazne jen v rozmerech.
Volvo mozna nebyl dobry priklad ona vsechna stoji rozmery na pomezi trid (i S60 a S80), ale vybavou nikoliv.
Treba novy Opel vectra caravan je opravdu velky (myslim ze stejny rozvor jako Signum o tridu vysse), ale v zakladnim provedeni je to stale stredni trida, protoze nenabizi tolik komfortu (v zakladu).
Tato uvaha vede zase k Oktavce, je to nizsi stredni trida jak vysita, cenu jak golf, i s motorem 1.4 jako Golf, zaklad je ocesany jako ostatni, podvozek jako Golf, jen je to trosku stehovak.
Ale to je napr. Modneo combi take, rozmerove na spici a Ford ho presto necpe do vyssi tridy.
U malych vozu myslim to trideni podle rozmeru docela funguje.
Nakonec jeste poznamka: nove modely jsou temer vzdy vetsi nez ty stare a tak se ty hranice posouvaji (hlavne v nizsi stredni)
Dělení podle třít je snad i podle ceny ne?Asi těžko mužete srovnavat (ikdyž se to srovnava) Mercedes ze Superbem nebo Octavii za 425 000 s Mondeem, 6, Lagunou a spol které stojí 600 000 a víc v základu.Je to dost divný.To je jak kdyby se srovnaval Golf s Getzem.
No já myslím, že to rozdělování je jasný, stačí se n auto podívat a hned vím kam patří a nebo se v tom autě svézt, mrknout na palubku atd.
Ale, vidět octavii I i II ve střední třídě, tak to mě může vzít čert.Co tam ta herka dělá proboha???
Já vám, řeknu co, protože je to škodovka tak tam je nasra*á .