Spotřeba paliva se stala s rozšířením automobilu ve 20. století významnou charakteristikou automobilu. Jak se vyvíjela tato veličina v posledních letech? Jak jsou měřeny hodnoty spotřeby v městském, mimoměstském a kombinovaném cyklu?
Dobrý den,
rád jsem si přečetl něco odbornějšího. Nejsem si jist zda však uvedený článek odpovídá skutečnosti. Dle mých informací je měření čistě stacionární (vozidlo se nepohybuje) a to v hale za daných teplotních a jiných podmínek.
S pozdravem
Tom
Ano, souhlasim. Zrejme jsem se nepresne vyjadril v odstavci, kde se pise o zatezi.
Predpokladam ze jizda je simulovana na valcove stolici nebo pohybujicim se pasu. Pripravujeme souvisejici clanek o emisnich normach (vyvoj Euro1 az Euro4 resp. plan. Euro5) v nemz budeme na tento clanek odkazovat.
chapu ze ten test musi byt provaden v takovych podminkach aby jej bylo mozno reprodukovat kdekoliv se stejnymi vysldky, ale mozna by se mel provadet take v aerodynamickem tunelu aby bral v uvahu odlisnosti v odporu vzduchu, hodnoty jsou jinak nesrovnatelne napr. pro osobni vozy MPV, SUV, dodavky resp mikrobusy. velka auta maji vyhodu protoze obvzlast mimo mesto to hraje dulezitou roli.
Jizdni odpory (odporu vzduchu, stoupani, valivy, zrychleni-setrvacene hmoty) lze relativne snadno, zmerit, vypocitat a tedy i simulovat. V praxi se to dela.
Ruzne hodnoty odporu vzduchu jsou zahrnuty v ridicim systemu valcove stolice.
Dobry den.
Ako aspon priblizne porovnat spotrebu podla starej metodiky pri konstantnej rychlosti 90 km/hod s dnesnou vyrobcom udavanou spotrebou "mimo mesto".
Dakujem
Bojim se ze tezko. Viz prubeh rychlosti patrny z obrazku v clanku (vyssi rychlosti, zrychlovani, jine podminky). Kdyz uz tak by se snad daly srovnavat oba prumery a nejakym opravnym koeficientem prepocitatavat na jednotnou metodiku viz druhy graf v textu.