Jaký výkon lze získat z jednoho litru zdvihového objemu motoru? Po víkendovém sběru a následném „ladění“ dat jsme sestavili tabulku, kterou najdete v našem článku.
Nerozumím jak v tabulce mohou chybět nejsilnější čtyřválce -z golfu r a A třída amg 45. Dva adepti na první místo. To bylo první co mne trklo, kdybych chvíli přemýšlel asi najdu ještě motory s vyšším litrovým Výkonem.
Neplet sem auta,ktore sa u nas nepredavaju a ktore niesu seriovky,lebo inak mozes spomenut aj stuningovanu Toyotu Supru 3.0 Turbo(HKS-T88H),ktora ma vykon 1150koni,cize 383,3 koni na liter(=281kw/liter)
Chtělo by to sem přesměrovat všechny ty fandy ropáků, kteří tvrdí, že ropák je nad benzína. Jediný v čem je ropák lepší je spotřeba.To je vše.Jinak ve všem ostatním je outsider.Howk.
Momentalne by najlepsim autom v tomto porovnavani bol Mitsubishi Lancer EVO VIII FQ400. 2 litre turbo 400 koni. Teda 200 koni na liter a 147kW. Takze je oproti ostatnym podstatne vpredu.
to by čuměli u škodovky že fabie(1,0 , 1,2) je stejný zdechloň jako š120, myslím že v krouťáku škodovky (ne VW)jsou na tom dost špatně ,ale zato více smrdí
Myslím si, že výkon na 1 liter veľa too nepvie. Oveľa vioac by ma zaujímalo orovnanie na 1 kg váhy. Pretože je pekné, ak auto má 100 kw na 1 liter, ale môže vážiť cez dve tony. Privítal by som porovnanie výkonov na 1kg váhy auta.
Diky za nazor.
1. Samostatne tabulky preplnovynych a nepreplnovanych motoru by se daly snadno vytvorit ze zverejneneho prehledu. Ac je merny vykon technicky obtizne porovnatelna velicina u ruznych konstrukci motoru, myslim si, ze prave v nasi tabulce je pekne videt pristup jednotlivych znacek k dosazeni vysokych vykonu. Zatimco jedni se drzi atmosferickeho plneni(Honda, Ferrari), jini sazi na turbodmychadla (Audi, Volvo, Saab) nebo preplnovani mechanickym kompresorem (Mercedes).
2. Kde je hranice mezi sportovnim a standardnim modelem, jde o oznaceni R, RS, Turbo, Sport, T" v nazvu, nebo se to ridi cenou, nebo necim jinym?
3. K chybejicim modelum: Yaris TS Turbo doplnime (ale neni lepsi nez Octavia RS), Corollu Sport (141 kW) najdete v tabulce prevlecenou za Lotus Exige (má motor od Toyoty). Jestli najdete dalsi chyby, prosim napiste.
Hezká tabulka - ale na nic pokud mícháte atmosférické a turbo motory (bez přepočítacího koeficientu) a u Wankela berete jakýsi přepočítací koeficient, prostě už z principu je špatně vybraný ukazatel, t.j. litrový výkon. Je to totiž z hlediska provozu nic neříkající údaj. Myslím si, že lepší by bylo připravit tabulku vztahu výkonu motoru a hmotnosti vozidla, protože to je údaj, který má větší vypovídající hodnotu pro běžný provoz.
Nedejte na remcaly, me se vase srovnani libi! Urcite je to zajimava zalezitost, priste zkuste vypracovat neco, kde by byla uvazovana i hmotnost vuci vykonu (nejhbitejsi auto), nebo cena (nejlevnejsi raketa).
No tak to jsem se upravdu pobavil, uzasnej nesmysl. Mozna porovnavat atmosfericky motory s atmosferickejma, u preplnovanej je to horsi, protoze tam vykon zavisi hlavne na plnicim tlaku, takze takova tabulka by byla vetsinou sporna, ale porovnavat atmosfericky motory s preplnovanymi, to je vrchol blbosti, nemuzu si pomoct.
No když přehled (myslím si, že je to dosti nevypovídající míchat jabka s hruškama - přeplňované nepřeplňované by mohli mít vlastní tabulky a rozdělení na sportovní a standartní modely by také neškodilo.), tak aspoň ho dejte úplný, myslím, že v seznamu chybí třeba Toyota (modely Corrola Sport, Yaris Turbo jsou jistě s větším výkonem na litr než Oktávka).
OK, priznivcum Jaguaru a nekterych dalsich znacek (napr.Mercedes-Benz AMG, Volvo řada S60 a V70 R) se omlouvame.
Zarazen byl vzdy jeden model s motorem shodne konstrukce. (Vyjimkou snad jen pro zajimavost je Octavia RS).
aaha, tedy diky za upresneni ... jinak nedokonalost principu tarifovani povinneho ruceni spatruji v samotnem navysovani pojistneho v zavislosti na objemu motoru; smrdi to parazitovanim a (protoze to je vlastne princip "kazdy podle svych moznosti") asi i komunismem :o(
Objem wankelova motoru nelze porovnavat se zdvihovym objemem pistovych spalovacich motoru. Vyrobce udava ekvivalentni hodnotu, kterou jsme uvedli v prehledu.
Je pravda ze Mazda RX-8 je napr. z hlediska povinneho ruceni zarazena ve skupine do 1350 ccm, ale v tomto pripade jde spise o nedokonalost zakona.
Zajimavemu motoru Renesis se budeme venovat brzy v magazinu.
Tak idiotské porovnání a ještě tomu dát pořadí, tak to je síla. Nestálo by za to pěkně rozdělit přeplňované a nepřeplňované motory zvlášť?? Potom by bylo vidět a možnost porovnat jak si jednotlivci stojí.