Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Přehled motorů s nejvyšším litrovým výkonem

Jaký výkon lze získat z jednoho litru zdvihového objemu motoru? Po víkendovém sběru a následném „ladění“ dat jsme sestavili tabulku, kterou najdete v našem článku.
Zpět na článek
24. 3. 2004 11:57
neregistrovaný "pesu"
24. 3. 2004 13:04
neregistrovaný "Milosch"
26. 3. 2004 23:53
neregistrovaný "mirekS."
24. 3. 2004 13:19
neregistrovaný "SCH"
24. 3. 2004 13:27
neregistrovaný "Yaroukh"
24. 3. 2004 13:36
neregistrovaný "Ondrej Lanik (Auto.cz)"
24. 3. 2004 14:02
neregistrovaný "Yaroukh"
24. 3. 2004 14:17
neregistrovaný "Yaroukh"
24. 3. 2004 14:35
neregistrovaný "Ondrej Lanik (Auto.cz)"
24. 3. 2004 15:59
neregistrovaný "mates"
24. 3. 2004 16:40
neregistrovaný "Ondrej Lanik (Auto.cz)"
25. 3. 2004 09:13
neregistrovaný "rsv"
24. 3. 2004 19:29
neregistrovaný "Lug"
25. 3. 2004 09:45
neregistrovaný "Ondrej Lanik (Auto.cz)"
24. 3. 2004 20:45
neregistrovaný "Martin"
25. 3. 2004 01:11
neregistrovaný "koohan"
25. 3. 2004 08:23
neregistrovaný "Al Bunda"
25. 3. 2004 18:58
neregistrovaný "Dottore"
26. 3. 2004 09:20
neregistrovaný "Ondrej Lanik (Auto.cz)"
27. 3. 2004 11:47
neregistrovaný "mcc"
28. 3. 2004 12:27
neregistrovaný "Alesi"
27. 8. 2004 15:33
neregistrovaný "vv"
25. 8. 2004 11:29
neregistrovaný "browsic"
11. 2. 2005 15:16
neregistrovaný "Jozki."
23. 6. 2005 17:48
neregistrovaný "jerevan"
23. 2. 2005 08:42
neregistrovaný "anonym"
16. 12. 2007 23:50
neregistrovaný "Matez"
12. 4. 2020 21:25
neregistrovaný "pesu"
24. 3. 2004 11:57
pěkné, ale chybné
Tabulka je to
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Milosch"
24. 3. 2004 13:04
Re: pěkné, ale chybné
Tak idiotské porovnání a ještě tomu dát pořadí, tak to je síla. Nestálo by za to pěkně rozdělit přeplňované a nepřeplňované motory zvlášť?? Potom by bylo vidět a možnost porovnat jak si jednotlivci stojí.
neregistrovaný "mirekS."
26. 3. 2004 23:53
Re: pěkné, ale chybné
souhlasim... je to idiotske dosti zavadejici porovnani... Mely byt dve tabulky...
neregistrovaný "SCH"
24. 3. 2004 13:19
Noo zajimave
jak jste pocitali objem motoru Mazdy RX-8? ten wankel ma 2*654ccm a ne 2616ccm a takhle je to nesrovnatelne s pistovymi motory.
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "Yaroukh"
24. 3. 2004 13:27
Re: Noo zajimave
pripojuju se; tomu Wankelu vychazi krasnych 130 kW/l, cemuz se nikdo jiny ani nepriblizil (pokud tedy nejsou podobne ?chyby? i jinde :o)
neregistrovaný "Ondrej Lanik (Auto.cz)"
24. 3. 2004 13:36
Re: Noo zajimave
Objem wankelova motoru nelze porovnavat se zdvihovym objemem pistovych spalovacich motoru. Vyrobce udava ekvivalentni hodnotu, kterou jsme uvedli v prehledu.
Je pravda ze Mazda RX-8 je napr. z hlediska povinneho ruceni zarazena ve skupine do 1350 ccm, ale v tomto pripade jde spise o nedokonalost zakona.
Zajimavemu motoru Renesis se budeme venovat brzy v magazinu.
neregistrovaný "Yaroukh"
24. 3. 2004 14:02
Re: Noo zajimave
aaha, tedy diky za upresneni ... jinak nedokonalost principu tarifovani povinneho ruceni spatruji v samotnem navysovani pojistneho v zavislosti na objemu motoru; smrdi to parazitovanim a (protoze to je vlastne princip "kazdy podle svych moznosti") asi i komunismem :o(
neregistrovaný "Yaroukh"
24. 3. 2004 14:17
Re: Noo zajimave
Ford GT ma 404kW, nikoli 373kW
neregistrovaný "Ondrej Lanik (Auto.cz)"
24. 3. 2004 14:35
Re: Noo zajimave
Ano to je pravda, opravim.
neregistrovaný "mates"
24. 3. 2004 15:59
Re: Noo zajimave
Ja se taky pripojim. Stejny motor jako Jaguar XJR maji i modely XKR a S-Type R.
neregistrovaný "Ondrej Lanik (Auto.cz)"
24. 3. 2004 16:40
Re: Noo zajimave
OK, priznivcum Jaguaru a nekterych dalsich znacek (napr.Mercedes-Benz AMG, Volvo řada S60 a V70 R) se omlouvame.
Zarazen byl vzdy jeden model s motorem shodne konstrukce. (Vyjimkou snad jen pro zajimavost je Octavia RS).
neregistrovaný "rsv"
25. 3. 2004 09:13
Re: Noo zajimave
Sice je toto auto server, ale nebylo by špatné pro info přidat i nějaký motocyklový motor, to by bylo srovnáníčko, i bez turb...
neregistrovaný "Lug"
24. 3. 2004 19:29
bez titulku
No když přehled (myslím si, že je to dosti nevypovídající míchat jabka s hruškama - přeplňované nepřeplňované by mohli mít vlastní tabulky a rozdělení na sportovní a standartní modely by také neškodilo.), tak aspoň ho dejte úplný, myslím, že v seznamu chybí třeba Toyota (modely Corrola Sport, Yaris Turbo jsou jistě s větším výkonem na litr než Oktávka).
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Ondrej Lanik (Auto.cz)"
25. 3. 2004 09:45
Re: bez titulku
Diky za nazor.
1. Samostatne tabulky preplnovynych a nepreplnovanych motoru by se daly snadno vytvorit ze zverejneneho prehledu. Ac je merny vykon technicky obtizne porovnatelna velicina u ruznych konstrukci motoru, myslim si, ze prave v nasi tabulce je pekne videt pristup jednotlivych znacek k dosazeni vysokych vykonu. Zatimco jedni se drzi atmosferickeho plneni(Honda, Ferrari), jini sazi na turbodmychadla (Audi, Volvo, Saab) nebo preplnovani mechanickym kompresorem (Mercedes).
2. Kde je hranice mezi sportovnim a standardnim modelem, jde o oznaceni R, RS, Turbo, Sport, T" v nazvu, nebo se to ridi cenou, nebo necim jinym?
3. K chybejicim modelum: Yaris TS Turbo doplnime (ale neni lepsi nez Octavia RS), Corollu Sport (141 kW) najdete v tabulce prevlecenou za Lotus Exige (má motor od Toyoty). Jestli najdete dalsi chyby, prosim napiste.
neregistrovaný "Martin"
24. 3. 2004 20:45
bez titulku
No tak to jsem se upravdu pobavil, uzasnej nesmysl. Mozna porovnavat atmosfericky motory s atmosferickejma, u preplnovanej je to horsi, protoze tam vykon zavisi hlavne na plnicim tlaku, takze takova tabulka by byla vetsinou sporna, ale porovnavat atmosfericky motory s preplnovanymi, to je vrchol blbosti, nemuzu si pomoct.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "koohan"
25. 3. 2004 01:11
Hezké, pokračujte :)
Nedejte na remcaly, me se vase srovnani libi! Urcite je to zajimava zalezitost, priste zkuste vypracovat neco, kde by byla uvazovana i hmotnost vuci vykonu (nejhbitejsi auto), nebo cena (nejlevnejsi raketa).
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Al Bunda"
25. 3. 2004 08:23
Nic neříkající údaje
Hezká tabulka - ale na nic pokud mícháte atmosférické a turbo motory (bez přepočítacího koeficientu) a u Wankela berete jakýsi přepočítací koeficient, prostě už z principu je špatně vybraný ukazatel, t.j. litrový výkon. Je to totiž z hlediska provozu nic neříkající údaj. Myslím si, že lepší by bylo připravit tabulku vztahu výkonu motoru a hmotnosti vozidla, protože to je údaj, který má větší vypovídající hodnotu pro běžný provoz.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Dottore"
25. 3. 2004 18:58
Hoši, co ten MINI?!
Hoši, máte tam chybu, pokud jste si toho ještě nevšimli.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Ondrej Lanik (Auto.cz)"
26. 3. 2004 09:20
Re: Hoši, co ten MINI?!
Muzete to prosim blize specifikovat?
neregistrovaný "mcc"
27. 3. 2004 11:47
bez titulku
Myslím si, že výkon na 1 liter veľa too nepvie. Oveľa vioac by ma zaujímalo orovnanie na 1 kg váhy. Pretože je pekné, ak auto má 100 kw na 1 liter, ale môže vážiť cez dve tony. Privítal by som porovnanie výkonov na 1kg váhy auta.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Alesi"
28. 3. 2004 12:27
bez titulku
A co spis srovnat kroutici moment na litr. Z toho se pozna propracovanej motor. (myslim u atm. motoru)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "vv"
27. 8. 2004 15:33
Re: bez titulku
to by čuměli u škodovky že fabie(1,0 , 1,2) je stejný zdechloň jako š120, myslím že v krouťáku škodovky (ne VW)jsou na tom dost špatně ,ale zato více smrdí
neregistrovaný "browsic"
25. 8. 2004 11:29
Necitelne
Tabulka v Mozille zasahuje do praveho sloupce, mozna by webmaster mohl trochu pocitat s tim, ze ne kazdy pouziva Exploder.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Jozki."
11. 2. 2005 15:16
Mitsu EVO VIII FQ400
Momentalne by najlepsim autom v tomto porovnavani bol Mitsubishi Lancer EVO VIII FQ400. 2 litre turbo 400 koni. Teda 200 koni na liter a 147kW. Takze je oproti ostatnym podstatne vpredu.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "jerevan"
23. 6. 2005 17:48
Re: Mitsu EVO VIII FQ400
Neplet sem auta,ktore sa u nas nepredavaju a ktore niesu seriovky,lebo inak mozes spomenut aj stuningovanu Toyotu Supru 3.0 Turbo(HKS-T88H),ktora ma vykon 1150koni,cize 383,3 koni na liter(=281kw/liter)
neregistrovaný "anonym"
23. 2. 2005 08:42
A co na to dýzlmani???
Chtělo by to sem přesměrovat všechny ty fandy ropáků, kteří tvrdí, že ropák je nad benzína. Jediný v čem je ropák lepší je spotřeba.To je vše.Jinak ve všem ostatním je outsider.Howk.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Matez"
16. 12. 2007 23:50
a co wankel?
RX-7 a RX-8 by tu trošku potrhala průměry.... >:D
Rozbalit vlákno
0
12. 4. 2020 21:25
Špatně
Nerozumím jak v tabulce mohou chybět nejsilnější čtyřválce -z golfu r a A třída amg 45. Dva adepti na první místo. To bylo první co mne trklo, kdybych chvíli přemýšlel asi najdu ještě motory s vyšším litrovým Výkonem.
Rozbalit vlákno
0