Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
napsat kolik procent z celkove prodanych dizlu ma filtr pevnych castic ... nebo uz je to u novych vozu standard vsude?
Vzhledem k tomu že toto zařízení u nás lze zakoupit jen u některých vozů značky Peugeot, odhaduji celkový podíl vozů s filtrem na trhu na řádově několik procent. Přesná čísla zatím nemáme, ale zkusíme zjistit.
Chtěl bych upozornit, že filtr pevných částic je k dispozici u Mercedesa a to u motorů 200 a 220 CDI. Smutné, jen že se jedná o příplatkovou výbavu v ceně cca 17.000 Kč.
... ale i tak bude porad DIESEL brat min nez benzin ... navic vyvoj na trhu napovida, ze diesely budou stale vice prevladat ... a za cas se zacne jezdit na vodik 😉, ale to je jeste daleko 😞
Za čas se, doufám, bude jezdit na elektřinu, kterou bude ten vodík "jen" na místě vyrábět. Sám bych v něčem takovém chtěl jezdit už dnes. A buď utichnou spory o to, zda je lepší benzín nebo nafta, nebo přibyde třetí strana a lidi se budou přít, zda je lepší benzín, nafta, nebo elektrika z vodíku.
... no ona hlavně ta nafta časem dojde 😉
Rozhodně by ale bylo lepší, kdyby se ropa nevypotřebovala na palivo - dělá se z ní spousta jiných věcí, které se z něčeho jiného vyrábí mnohem obtížněji.
elektrika z vodiku?tak to jsem jeste neslysel vim ze BMW ma spalovaci motor na vodik ale toto fakt nevim.Vysvetli plz.dik
Palivové články - jak to funguje je popsáno např. na [odkaz] Vodík se v nich s kyslíkem mění bez hoření na el. energii + vodu. Není to nijak nová věc, používal to už kosmický program Apollo před 35 lety. Dnes by už měla být technologie zralá i na sériovou výrobu (dříve byla velmi drahá). Opel prezentoval Zafiru poháněnou vodíkem právě pomocí palivových článků. Honda dokonce něco takového vyrábí pod názvem FCX a pokusně se to provozuje v USA.
covece ale ten spalovaci motor na H je mi stejne porad tak nejak milejsi.uz pro ten pocit ze se tam furt neco toci a klape a cvaka.asi srdecni zalezitost...
Sice chápu, že svět se snaží nalézt ekologičtější řešení než spalovací motory, ale snad budou diesely jezdit dál, škoda kdyby skončily. Asi doufám marně, ale moc nejsem zvědav na bzučicí auto, co se pomalu samo ovládá a já se v něm budu akorát nudit....
Muzu se zeptat, proc cpete Toledo a Octavii do ruznych trid, kdyz je to prakticky jedno a to same auto???? Moc mi to nedochazi...
taky jsem se nad tim podivoval ze vsichni cpou oktavku do stredni tridy... az mi bylo vysvetleno ze patri do stredni ne podle rozmeru rozvoru a rozchodu ale podle "jinych" me neznamich kriterii... pro me ale oktavka vzdy byla a bude nizsi stredni... je kravina aby A3 toledo golf byly o tridu niz kdyz je to na jedny sasy...
co se tyce dieselu... jejich prodej podle meho nazor bude porad porad rust az vytlaci benzinove motory ze vsech kategorii kde se to vyplati... myslim si ze male nakupni tasky budou vzdy vice benzinove stejne jako ferrari a spol... jinak nafta bude kralovat... a i to tride supersportu bych diskutoval myslim ze i tam nafta silne uderi.... i kdyz bude nafta stat stejne jako benzin porad bude naftak mnohem ekonomictejsi ekologictejsi pohodlnejsi pevnejsi ... konstrukcni a technologicky trend byl odstartovan prvnim TDI motorem a ted uz ho nic nezasatvi... davam benzinu 10 maximalne 11 let😊)) potom si ho budou kupovat opravdu jen chudi nebo opravdu bohati (ferrari)
co se tyce dieselu... jejich prodej podle meho nazor bude porad porad rust az vytlaci benzinove motory ze vsech kategorii kde se to vyplati... myslim si ze male nakupni tasky budou vzdy vice benzinove stejne jako ferrari a spol... jinak nafta bude kralovat... a i to tride supersportu bych diskutoval myslim ze i tam nafta silne uderi.... i kdyz bude nafta stat stejne jako benzin porad bude naftak mnohem ekonomictejsi ekologictejsi pohodlnejsi pevnejsi ... konstrukcni a technologicky trend byl odstartovan prvnim TDI motorem a ted uz ho nic nezasatvi... davam benzinu 10 maximalne 11 let😊)) potom si ho budou kupovat opravdu jen chudi nebo opravdu bohati (ferrari)
S tím odstartováním dieselů prvním TDI motorem máš z komerčního hledoska pravdu, ale jinak první sériový vůz s přímým vstřikem od VW určitě nebyl 😉
škoda octavia je střední třída ? !!! to snad nemyslíte vážně !!!
Ano, kontroverznost tohoto razeni zde resime temer kazdy mesic u clanku s prodeji automobilu v CR, ale jiz to zde bylo nekolikrat vysvetleno. Presto dekuji za prispevek do diskuze.
Vysvetleni od SDA😒br /> "..od roku 2002 jsme převzali segmentaci obchodních tříd podle JATO, což je
evropská organizace zabývající se touto problematikou. Učinili jsme tak
proto, ze tuto segmentaci používá většina evropských zemí a aby tedy naše
výsledky byly srovnatelné. Každý výrobce si při uvedení nového vozu na trh
zažádá u této firmy o zařazení do určitého segmentu (na základě jakých
kritérií to opravdu nevím) a my s tím nemůžeme nic dělat..."
Vysvetleni od SDA😒br /> "..od roku 2002 jsme převzali segmentaci obchodních tříd podle JATO, což je
evropská organizace zabývající se touto problematikou. Učinili jsme tak
proto, ze tuto segmentaci používá většina evropských zemí a aby tedy naše
výsledky byly srovnatelné. Každý výrobce si při uvedení nového vozu na trh
zažádá u této firmy o zařazení do určitého segmentu (na základě jakých
kritérií to opravdu nevím) a my s tím nemůžeme nic dělat..."
mysleji to vazne,to se tu resi porad,pro me je to nizsi stredni ale o zarazeni prej rozhoduje automobilka,Skoda si tedy samozrejme pomaha tim ze ji zarazuje do vyssi !!
Pro redakci: díky za clánek
Pro diskuzi: je zajímavé videt, jak se ve statistikách odrázejí cenové relace mezi stejnými auty - benzin/diesel. Skoro kazdá Octavia má TDi, protoze není o moc drazsí nez 1,6i 75kW. Naproti tomu Fabii 1,4 TDi Classic s nulovou výpavou za 376 TKc si asi jen tak nikdo nekoupí. Pekne je také videt napr. "povest" dieselu Opel ci predrazené TDi u VW Golf a Bora.
Pro diskuzi: je zajímavé videt, jak se ve statistikách odrázejí cenové relace mezi stejnými auty - benzin/diesel. Skoro kazdá Octavia má TDi, protoze není o moc drazsí nez 1,6i 75kW. Naproti tomu Fabii 1,4 TDi Classic s nulovou výpavou za 376 TKc si asi jen tak nikdo nekoupí. Pekne je také videt napr. "povest" dieselu Opel ci predrazené TDi u VW Golf a Bora.
Trochu offtopic, ale objevily se nove fotky Octavie II, mrknete na [odkaz] Takovej trochu roomster, trochu Volvo S40. Co na to rikate??? Me se to libi.
Jedna poznamka😒br />
Od kedy je Octavia v strednej triede?
Ano, kontroverznost tohoto razeni zde resime temer kazdy mesic u clanku s prodeji automobilu v CR, ale jiz to zde bylo nekolikrat vysvetleno, mj. take o nekolik prispevku vyse. Presto dekuji za prispevek do diskuze.
Vysvetleni od SDA😒br /> "..od roku 2002 jsme převzali segmentaci obchodních tříd podle JATO, což je
evropská organizace zabývající se touto problematikou. Učinili jsme tak
proto, ze tuto segmentaci používá většina evropských zemí a aby tedy naše
výsledky byly srovnatelné. Každý výrobce si při uvedení nového vozu na trh
zažádá u této firmy o zařazení do určitého segmentu (na základě jakých
kritérií to opravdu nevím) a my s tím nemůžeme nic dělat..."
Vysvetleni od SDA😒br /> "..od roku 2002 jsme převzali segmentaci obchodních tříd podle JATO, což je
evropská organizace zabývající se touto problematikou. Učinili jsme tak
proto, ze tuto segmentaci používá většina evropských zemí a aby tedy naše
výsledky byly srovnatelné. Každý výrobce si při uvedení nového vozu na trh
zažádá u této firmy o zařazení do určitého segmentu (na základě jakých
kritérií to opravdu nevím) a my s tím nemůžeme nic dělat..."
jsem to mozna nepochopil ale jakto, ze u 2 prodanych phaetonu je podil dieselu 18 procent
JInak je vše veřejně k dispozici na www.sda-cia.cz.