Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Opel Meriva sbírá ceny

16 komentářů

Pro Vás, kterým se Meriva líbí tak jako mě bych tu měl odkaz na nový Merivaclub. Určitě se tam dozvíte o Merivě také něco zajímavého 😄

www.merivaclub.cz
Když poprvé moje žena /159 cm na výšku /uvidela Merivu prohlásila /to je ale "kráva" ovšem když nám ji prodejce zapůjčil na testovací jízdu pohodlně se usadila a najednou vyslovila "ůžasné auto" a přesto že to je jenom 1,4 se 16 cti ventilama nazvala ji BLESKEM a dodnes velká spokojenost Pavel
Meriva,je fakt dobrý auto,hlavně to ocení ty s delšíma nohama jako jsem já,už se nemusí spolujezdec dloubat kolenama do zad ale můžu si sám popjeet sedačkou a je to,vzhledově je to taky moc hezký auto,prodalo se ho tolik asi proto že to je užitečný prakticý rodnný auto
Mám Merivu 1,7 CDTI (101 K), spotřeba město 6,4l/100 Km, mimo město 4,8 - 5l na 100km, tichý chod motoru a velice slušná akcelerace, nízké povinné ručení. Rád bych shledal srovnání s VW. Svého času sem jezdil VW Passat, Golf a radši sem si koupil Astru G a posléza Merivu a dodnes tvrdím že jsem udělal dobře.
Zrovna minulý týden mne šokovala manželka, které jsou běžně auta zcela "ukradená", když jsme dávali přednost jedné Merivě - "jé, to je hezké autíčko, co to je?". Netvrdím, že je to nějaký designerský skvost, ale určitě se za rok neokouká.
nelíbí se mi, ani interiér ani venek, ta flexibilita je sice pěkná... ale viděl jsem to auto naživo ale nazaujalo.
Evropani jsou strasne zakomplexovany a priserne hrdi - vsichni ! , a zejmena vsak ale Nemci a Francouzy. No coz, vzdyt jsou to taky ty nejvetsi Evropsky staty, a Evropu maj "v hrsti".
"Touran" a "hezký"? To je antonymum....
Hyundai Matrix byl první velkoprostorový automobil malé třídy. Když byl sám, tak bylo ticho po pěšině, ale když evropani konečně chytí trend tak je z toho senzace. Asi jako když Chrysler vymyslel Voyager. Renault mu to ukrad o rok později a dodnes je nazýván zakladatelem, i když kdo koho vykrad je jasný už z toho, že dlouhá verze Renaultu se jmenuje Grand, což je ale tradiční americký dodatek k názvu auta. (mimochodem Renault Grand = +15cm, Chrysler Grand = +30cm)
Každý auto má jiné výhody i nevýhody. Jedno je jasný a to že novej motor 2.0 TDI je mnohem lepší než 1.9 TDI, také díky použítí 4 ventilů na jeden válec místo dvou. Sám jsem v Toranu jel při zkušební jízdě v autosalónu AutoJarov a věř mi, je to fakt ďábel a je kultivovanější oproti 1.9 TDI. Skoro každá automobilka nabízí přídavné topení k dieselu. Jestli rozumíš fyzice, tak bys měl vědět, že mají větší účinnost (50-60😖, to znamená že moc energie nezbyde na teplo.....no a je ti zima
Nelze porovnavat Merivu (Small Monocab) a Jazz (MPC). Kazdy patri do jine kategorie - i cenove.
Interier je nic moc, to souhlasim. Je bez fadni a bez napadu - Nemci tomu rikaji "funkcni", "prehledny" a nebo "technicistni" 😄))
Fiat Idea vznika na podlahove plosine Corsa/Meriva. Vzhledem k nizsimu durazu na bezpecnost a chybejicimu FlexSpacu, ktery je sam o sobe dost tezky, bude Idea lehci a muze proto pouzit i motor 1.3 CDTI.
Zahada toho, ze si lidi kupuji Merivu, je rozresena. Lidi nectou tvoje prispevky 😄)))
V cem je Touran hezci? Meriva vypada jako minivan, Touran jako dodavka...
V cem je Touran praktictejsi a funkcnejsi? V tom, ze z nej musis vyndavat sedadla jako z kazdyho jinyho obycejnyho minivanu. Jak to resis, pokud parkujes v podzemnich garazich nebo na ulici? U Merivy tenhle problem nemas. V tom, ze si za treti radu musis priplacet? U Zafiry tenhle problem nemas. Ma lepsi motory? Myslis ten dunivej hlucnej TDI kterej netopi? Obavam se, ze pises rychleji nez myslis 😄))
P.S. Nemam ani Tourana ani Merivu ani Zafiru - abych nebyl podezrivan z "post-purchase rationalization"
Proč nevyhrála Meriva ano evropské, ani české auto roku?
1. je relativně drahá, což je neoddiskutovatelné. Nejslabší osmiventil 64 kW stojí 389.900. Srovnatelně drahý Jazz má lepší výbavu, i když méně prostoru
2. je relativně těžká, takže i motor 1.6 16V a 1.8 s ní má poměrně dost práce. Viz třeba jízdní dojmy nebo test na www.auto.cz
3. Nemá turbodiesel za rozumnou cenu.
4. není příliš směrově stabilní
Jinými slovy - jediným, byť úžasným přínosem je prostornost a variabilita interiéru. Pokud k tomu připočteme i subjektivní dojmy (vzhled, palubní deska...), nelze se divit, že ji novináři nefavorizovali.
Záhadou je pro mě spíš fakt, že se tohoto auta prodalo v ČR tolik. Možná je to i část lidí, kterým už Zafira připadá stará... nevím.
BTW: Jsem HODNĚ zvědavý na cenu Fiatu Idea. Jízdní dojmy jsou dobré, motorizace taky.....
Meriva je maximálně praktický auto, ale jinak je to hnus. Touran je proti němu mnohem hezčí a je také praktickej a funkční, ale hlavně má lepší motory(TDI, FSI). GO VW GO
OPEL MERIVA je auto, ktoré som ja osobne favorizoval na titul Auto roka 2004 pre celu Europu, plne si ten titul zaslužilo, ale to že titul auto roka 2004 získal FIAT PANDA, tak to už je skoro škandál, neviem o čo ide tej JURY, ktorá to posudzuje, ale to už hraničí so snahou o degradovanie tohto titulu.
Nehovorím že Meriva je najlepšie auto na trhu ake existuje, ale má viacej možnosti, skvelu variabilitu, velmi dobrý vzhľad atď...Teda ja neviem čo bolo hodnotené na FIATE PANDA...
Titul auto roka si zaslužilo hocktoré auto z finalnej 7-čky, hocktoré iné ale tento FIAT to v žiadnom prípade.
Je to to najlepsie co momentalne existuje. VW Touran zaostava za Zafirou o jednu triedu ..