Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Prodej nových aut: nejsilnější září od r. 1997

Obchodníci se radují. Začala podzimní sezóna prodejů a navíc je meziroční nárůst prodeje nových aut po dlouhé době výrazný.
Zpět na článek
10. 10. 2003 14:49
neregistrovaný "vv."
10. 10. 2003 16:37
neregistrovaný "Jirka"
10. 10. 2003 18:43
neregistrovaný "BoBik"
10. 10. 2003 18:47
neregistrovaný "BoBik"
11. 10. 2003 10:03
neregistrovaný "mida"
11. 10. 2003 14:59
neregistrovaný "Jirka"
13. 10. 2003 14:37
neregistrovaný "Petr"
13. 10. 2003 17:41
neregistrovaný "mida"
14. 10. 2003 07:35
neregistrovaný "Petr"
14. 10. 2003 14:03
neregistrovaný "Libor"
15. 10. 2003 13:42
neregistrovaný "mida"
11. 10. 2003 21:19
neregistrovaný "Zdeněk"
13. 10. 2003 13:49
neregistrovaný "Moi"
13. 10. 2003 17:03
neregistrovaný "Zdeněk"
13. 10. 2003 17:56
neregistrovaný "mida"
11. 10. 2003 14:48
neregistrovaný "Jirka"
12. 10. 2003 17:00
neregistrovaný "BoBik"
13. 10. 2003 13:51
neregistrovaný "mates"
13. 10. 2003 16:51
neregistrovaný "Loo"
14. 10. 2003 07:38
neregistrovaný "mates"
10. 10. 2003 23:12
neregistrovaný "fíkus"
13. 10. 2003 07:41
neregistrovaný "anonym"
18. 10. 2003 15:52
neregistrovaný "geheim"
11. 10. 2003 10:06
neregistrovaný "mida"
12. 10. 2003 22:05
neregistrovaný "cosi"
11. 10. 2003 12:06
neregistrovaný "jag"
13. 10. 2003 07:24
neregistrovaný "mírek"
13. 10. 2003 07:42
neregistrovaný "anonym"
13. 10. 2003 23:11
neregistrovaný "jag"
neregistrovaný "vv."
10. 10. 2003 14:49
Octavie / třída
... dnes se ještě nikdo nerozčiloval nad Octavií ve střední třídě. Tak budu první ... vážně to nechápu
Rozbalit vlákno
19
neregistrovaný "Jirka"
10. 10. 2003 16:37
Re: Octavie / třída
Proste je to tak-Octavia patri svymi rozmery do stredni tridy (je delsi nez predchozi Opel Vectra, delsi nez BMW 3er), nema zadnou zkracenou verzi (viz. Seat Toledo/Leon) takze jasna stredni trida, byt na spodni hranici. Proste jezdis nejakou Astrou a mas mindraky, ze soused ma o tridu vetsi auto-Octavku. To samy Superb, je o 1mm delsi nez Audi A6, takze jasna vyssi stredni!
neregistrovaný "BoBik"
10. 10. 2003 18:43
Re: Octavie / třída
Už jsem na toto téma do diskuse (k jinému článku) přispíval, takže se budu opakovat: samotná délka vozu není určující pro zařazení do třídy. Důležitý
neregistrovaný "BoBik"
10. 10. 2003 18:47
Re: Octavie / třída
Sorry, ulkikl jsem se . . .
Už jsem na toto téma do diskuse (k jinému článku) přispíval, takže se budu opakovat: samotná délka vozu není určující pro zařazení do třídy. Důležitý je také rozvor podvozku, šířka auta, nabídka motorů, rozsah výbavy základního modelu a cena. Octavia všemi parametry (kromě délky) spadá do nižší střední. Dávala se do Vectry 1,4 / 44 kW nebo diesel s 50 kW? Základní výbava a cena Vectry byla taky někde jinde . . . Na druhé straně Octavia postrádá oproti autům střední třídy 6-ti válec atd . . .
neregistrovaný "mida"
11. 10. 2003 10:03
Re: Octavie / třída
mas pravdu, ale skutecnost je takova, že kazdy vyrobce/importer urcuje sam, kam ten ktery svuj produkt zaradi. tento nesmysl tedy prameni z boleslavskeho pentagonu a namyslena skodovka si tak unfair pomaha proti konkurenci. koktavka je nizsi stredni, ale to se panum v boleslavi nelibi, tak si to zaradili sami, a pristi koktavku zaradi jeste nad superblba, protoze bude o 0,5mm delší nez stara a o 0,2mm sirsi nez superblb........ a tomu budou odpovidat ty nehorazny ceny, co za to chtej. ale jo, v cesku prece kazdej autum rozumi a tak vsichni ty chytraci to kupujou a pri tom by za ty svy penize mohli mit doma kvalitativne a hodnotove xkrat lepsi kary nez ten sunt z boleslavi. koupi auta, to vsechno teprv zacina a co si koupim, podle toho pak trpim, utracim a nakonec tratim. spravny reklamni slogan zni "ŠKODA - peněz"
neregistrovaný "Jirka"
11. 10. 2003 14:59
Re: Octavie / třída
Zarazeni do kategorie urcuje vyrobce a evropsky svaz vyrobcu automobylu, takze Skoda nema takovou silu na rozhodnuti. Netvrdim, ze neni mozne na trhu najit levnejsi auto jak Fabii, ale u konkurence je pojisteni, nahradni dily,atd. mnohem vyssi, takze v konecnem efektu usetri majitel Skodovky! To znamena, kdyz si tvuj soused koupi Fabii, tak bude mit treba za 6 let na Octavii, ale ty pokud si koupis Clio, tak budes rad, kdyz si za 6 let budes moci koupit zase jenom mrnavy Clio!
neregistrovaný "Petr"
13. 10. 2003 14:37
Re: Octavie / třída
neregistrovaný "mida"
13. 10. 2003 17:41
Re: Octavie / třída
je videt ze patris k te skupine, ktera se necha tak hanebne skodovkou vysávat. hodne stesti.
neregistrovaný "Petr"
14. 10. 2003 07:35
Re: Octavie / třída
Trochu se pleteš s cenama. Mám Opel Astra rok výroby 2000. Havarijní pojistka u pojištovny Uniqa mě stojí 7500. To zaplatíš i za krátkou Fabii. A co se týká servisu - Tchán má Octávii a za hodinu servisu platí 400 kč/hod. To stejné platím i já za Astru. Ceny náhradních dílů jsou taky v porovnání téměř stejné. Něco dražší něco levnější a naopak. U fábie to je taky tak. Navíc u škody musíš každých 15 000 do servisu, to u jiných značek jako je rencek máš servis po 30 000 a to je rozdíl kterej de do tebe. tak v čem je škoda levnější?
neregistrovaný "Libor"
14. 10. 2003 14:03
Re: Octavie / třída
Náhodou jsem se tu dnes ocitl - mám octavii rv. 2002, servisní intervaly jsou po 50000 km - diesel a 30000 u benzínu. Myslím, že tady hodně lidí škodovce zbytečně hodně křivdí. Např. Superba zhodnotili zákazníci v Německu jako nejlepší limuzínu co se spokojenosti týče. Samozřejmě tam hraje roli hodnocení cena/výkon, ale o to přeci jde. Co je však pravda, myslím že v mnoha servisech Škody by mohli jít do sebe (ochota k reklamacím apod.)
neregistrovaný "mida"
15. 10. 2003 13:42
Re: Octavie / třída
pokusim se prelozit do cestiny ty udaje, ktere zde zminujes. servisni interval u dieselu 50000 km a u benzinu 30000 km je maximum na vymenu oleje. nekde v tomto intervalu 0 - 30 resp. 50 tis. km si to auto samo rekne, kdy potrebuje vymenit olej a od tohoto okamziku mas 3000 km na to, abys to udelal, jinak ztracis vsechny garance. zalezi jen na tom, jak se s tim autem jezdi. nikdo ti dopredu nerekne, kdy to nastane, ale to, co tady uvadis, jsou maximální hodnoty, ale v praxi se to rozsvěcí nekde v rozmezi 20 - 25 tisíc km. a pozor - u skodovky si tento promenlivy interval musis priplatit - polozka v ceniku, u VW je to standardně na vsech vozech. k tomu je jeste pravidelny mechanicky servis, ktery je kazdych 30000 km, nejpozdeji po 24 mesicich. pokud ti rekli v servisu neco jinyho, tak jim bez rozbit hubu.
neregistrovaný "Zdeněk"
11. 10. 2003 21:19
Re: Octavie / třída
Mam se smát???????Srší z tebe přímo zášť proti Škodovce.Pracuju ve firmě už řádku let dá se říci od stodvacítek .Vím a právem spoustu lidí má právo být na škodovku kterou si koupil před 10 lety nasranej ,ale s příchodem Němců se hodně změnilo.Nevím jakou značkou jezdíš ty , ale můžeš tomu věřit , že škodovka dělá hodně dobrý auta, škoda že nemáš možnost jít na exkurzi do Česany , kde se testujou různý auta různých značek a mohl by jsi posuzovat profesionálněji , než aby jsi si tady vylíval vztek na škodovku . Zřejmně jsi sociál , kterej jezdí nějakou zahraniční šunkou a myslí si bůh ví co nemá.Občas pořádaj prodejci aut , testovací jízdy .Mněl by jsi vyzkoušet víc aut a pak posuzovat .
neregistrovaný "Moi"
13. 10. 2003 13:49
Re: Octavie / třída
Problem je v tom, že ostatni vyrobci udělali taky mnoho velkých kroků....Škoda má opravdu co dohánět...o tom bohužel není pochyb...
neregistrovaný "Zdeněk"
13. 10. 2003 17:03
Re: Octavie / třída
A stím já nesouhlasím , tím , že škodovka přešla pod koncernVW se dostala k nejmodernějším technologiím , jak ve svařování karoserie pomocí laseru, tak vívojovým centrem ,které je úzce spjato s koncernem,.Je prava , že se některé novinky z VW se dostávaj se spožděním , mám na mysli nejmodernější motory , ale to je spíš kupní sílou našich lidí.Pro srovnání, Vem si blbou Fábku , která je už tři čtyři roky stará a porovnej některé novinky s kreštestem fábie, možná tě překvapí že i po čtyřech letech ji málokdo předčil ,Třeba nová mikra má o dvě procenta míň jak Fábie a porovnávej ostatní, takže co se týče v tuhosti karoserii , musej ostatní automobilky dohánět škodovku..Co se týče v jízdních vlastností už nepatří k nejlepším, ale je to čtyři roky starý auto .Počkej si na novou oktávku a uvidíš v čem předčí ostatní auta dva tři roky a zase předčí někdo ji a to je normální stav .Vívoj jde neustále kupředu , ale větších a výraznějších rozdílu není..
neregistrovaný "mida"
13. 10. 2003 17:56
Re: Octavie / třída
nesrsi Zdenku, nesrsi, ja jsem kdysi davno taky pracoval v te tovarne, pracoval jsem na vyrobe prevodovek, ale to bylo nekdy v 80 letech jeste na 105/120. ted se zivim tim, že auta prodavam a neboj se, nejsou to skodovky. diky tomu mam moznost v ruznych autech najezdit hodne a hodne km a obavam se ze mam svuj usudek jak o skodovce, tak o jejich konkurentech. je zajimave sledovat, jake jsou rozdily mezi konkurenty v jednotlivych tridach i jak se lisi tyto vozy generacne. taky je zajimave sledovat, jak ktera znacka tlaci na pilu, co nabizi atd, a v neposledni rade mam prahled o temer vsem, co se na trhu novych aut nabizi za ruzne produkty at uz leasingu nebo pojisteni atd. mam mnoho spokojenych klientu, kteri se ke mne vraci a kupuji dalsi a dalsi vozy a je to hlavne tim, ze jim nalevam cisteho vina. nedelam ze sebe mistra ani netvrdim, ze mam patent na rozum, jen sleduju obor a umim pocitat. toto je zaroven moje odpoved k jinemu memu prispevku k teto diskuzi. kazdy at si udela zaver sam, vzdyt jsou to jen vase penize.
neregistrovaný "Jirka"
11. 10. 2003 14:48
Re: Octavie / třída
Takze podle tebe Lada patri do kategorie mini, protoze v zakladu ma ho*no. Co se tyce motoru - Opel Astra s motorem 1.2=patri tenhle motor do nizsi stredni?? A s tou cenou - vyrobit auto za milion dokaze kde kdo, ale udelat velke auto za cenu pod 400tis., tomu rikam umeni!
neregistrovaný "BoBik"
12. 10. 2003 17:00
Re: Octavie / třída
Nechtěl jsme psát romány, takže jsem napsal jen pár důvodů. proč je Oktávka nižší střední. Chtěl jsem hlavně oponovat argumentu, že když je o pár cm delší než Vectra, tak musí být ve stejné třídě. To by pak znamenalo, že Fabia, 206-ka, Polo v provedení Combi by byly podle stejného kritéria řazeny do nižší střední třídy. Jde právě o to, že pro zařazení do třídy nesmí být určující jen jedno kritérium (ať už je to délka, základní výbava, cena nebo motor), ale jejich souhrn. No a když se na Octavii podívám takhle, ak mi vychází nižší střední. A ktomu velkému auto pod 400. tis - Oktávka je podle Tebe velké auto?
neregistrovaný "mates"
13. 10. 2003 13:51
Re: Octavie / třída
Jestli je pro tebe Oktavka jasna stredni trida, tak jsi Jasny pripad pro MUDr. Chocholouska!
neregistrovaný "Loo"
13. 10. 2003 16:51
Re: Octavie / třída
Ahoj vsem priznivcum diskuse o tride pro Octavii.

Posledne jsem to byl ja, kdo to nevydrzel a napsal na SDA (Svaz Dovozcu Automobilu) dotaz, jak to, ze uvadeji Octavii ve vyssi tridu, nez treba Golf, ze ktereho Octavie vychazi. Odpovedeli mi (velmi promptne), ze se ridi (a asi opravdu nemohou jinak aby byli kompatabilni s jinymi organizacemi v Evrope) standardy jakesi Evropske asiciace JATO. Hledal jsem kdo to JATO je, nasel jsem neco, co se tomu hodne podobalo na www.jato.com a tam jsem zadal dotaz stejneho razu. Odpoved jsem nedostal.
SDA mi jeste napovedelo, ze vyrobce sam vzdy prihlasuje svuj vuz do kategorie, kterou sam navrhne a ze je na JATO, jestli to schvali a vuz do teto kategorie zaradi. Skodovka to tak zkusila a JATO to akceptovalo. Me je to proti srsti, i kdyz si myslim, ze Octavka je opravdu dobre auto. Nicmene muze byt stale dobre auto a pritom byt zarazena do stejne (spravne) katerogie jako vsechny ostatni sesterske modely, vyrabene na stejne platforme (Golf, A3, Toledo/Leon). Jestli ma VW takovy rozhodujici vliv jak se jevi, tak pristi generace Octavky uz bude zarazena tam, kde bychom ji vesmes vsichni ocekavali.
Takze stezujte si na JATO pripadne primo u vyrobce. Treba najdete spravnou adresu na JATO a pak se i nekdo ozve. jato.com se urcite auty zabyva, ale jestli je to spravne JATO ....

Stejne, kdo ma trochu rozumu a umi cist, tak si da 2 a 2 dohromady a vi, kam to auto patri. Tak uz se tak nerozcilujme.
Loo
neregistrovaný "mates"
14. 10. 2003 07:38
Re: Octavie / třída
Diky za konstruktivni prispevek! Ja sam se mam co udrzet pri diskusi o zarazeni Oktavky. Ale k tematu, myslis, ze kdyz SAAS zacala v Cechach vysilat anglicke reklamy, tak bude naslouchat hlasum soucasnych a potencionalnich zakazniku? Myslim, ze odpoved vsichni zname .....
neregistrovaný "fíkus"
10. 10. 2003 23:12
totální neúspěch - OPEL VECTRA!
musím říct, že poslední Vectra předčila moje očekávání a je pro OPEL pěkný propadák!!! VW, Mazda a Ford ho válcuje obrovským rozdílem, tady se OPEL netrfil do gusta zákazníků (narozdíl nádherné Mazdy 6 a Mondea). No a nová Astra to myslím taky nezachrání. Jde to s ním z kopce...
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "anonym"
13. 10. 2003 07:41
Re: totální neúspěch - OPEL VECTRA!
Asi se netrefil do gusta českých zákazníků a to jistě přežije. V Evropě je to naopak, trochu zklamaný je Opel pouze z modelu Signum, jinak jde nahoru.
neregistrovaný "geheim"
18. 10. 2003 15:52
Re: totální neúspěch - OPEL VECTRA!
naopak nová Vectra je mooc krásná, ale pro má tu smůlu, že je prostě ve srovnatelných výbavách dražší než konkurence ......
neregistrovaný "mida"
11. 10. 2003 10:06
obchodníci se radují - ale důvod je někde jinde
30.9 skončila možnost odpočtu DPH u sosobních montážních a kdo mohl, tak si koupil auto na poslední chvíli. Podzimní sezóna teprve začne.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "cosi"
12. 10. 2003 22:05
Re: obchodníci se radují - ale důvod je někde jinde
Taky to nechápu, toková významná změna legislativi při koupi automobilu a ve zprávě za září nikde ani zmínka. Očekával bych rozdělení i kolik se prodalo od každého modelu aut s přepážkou pro odpočet DPH.
neregistrovaný "jag"
11. 10. 2003 12:06
Megane sedan
Zajimave je ze Octavii uz odzvonilo a furt ji unas kupujou.Renault Megane Sedan ma nejvetsi vnitrni prostor,vetsi kufr,auto roku,nejbezpecnejsi ve sve tride,ABS a 6 arbagu v zaklade.Je to malo,asi jo.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "mírek"
13. 10. 2003 07:24
Re: Megane sedan
Co sedan,ale kombi,vlastně Grandtour,to je auto mých snů!!!Nádhera,nádhera,nádhera...
neregistrovaný "anonym"
13. 10. 2003 07:42
Re: Megane sedan
To je tím .že u nás se nepočítají airbagy ale koruny.
neregistrovaný "jag"
13. 10. 2003 23:11
Re: Megane sedan
To jsem jeste zapomnel ze Scenik je jeden ze tri nejbezpecnejsich aut v Evrope,karta misto klice,a ze Megane sedan vypada(podle meho nazoru) lip nez Octavia.Ale penize jsou vic nez Arbagy.To je pravda.TAky jak tu nekdo pise ŠKODA peněz,to je asi taky pravda.