Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Evropská liberalizace trhu s automobily zvyšuje ceny

Osobní vozy v EU za posledních 12 měsíců (červenec 2002 – červen 2003) podražily o 4,9 procenta. V roce 2002 bylo cenovým zvýšením nejvíce zasaženo Norsko, lidé zaplatili za stejný vůz o 12% víc.
Zpět na článek
30. 7. 2003 06:36
neregistrovaný "Error"
30. 7. 2003 08:36
neregistrovaný "anonym"
30. 7. 2003 17:07
neregistrovaný "gergi"
30. 7. 2003 18:34
neregistrovaný "mates"
30. 7. 2003 19:06
neregistrovaný "Ricz"
31. 7. 2003 09:59
neregistrovaný "mates"
31. 7. 2003 10:06
neregistrovaný "Ricz"
31. 7. 2003 10:45
neregistrovaný "mates"
31. 7. 2003 11:13
neregistrovaný "Ricz"
31. 7. 2003 13:17
neregistrovaný "Jara"
1. 8. 2003 09:32
neregistrovaný "Ricz"
31. 7. 2003 13:40
neregistrovaný "mates"
3. 8. 2003 11:19
neregistrovaný "Georg"
30. 7. 2003 18:31
neregistrovaný "Ricz"
1. 8. 2003 09:25
neregistrovaný "David"
1. 8. 2003 09:34
neregistrovaný "Ricz"
5. 8. 2003 08:18
neregistrovaný "anonym"
neregistrovaný "Error"
30. 7. 2003 06:36
Kdy padne vyjímka na monopol?
Někde jsem četl, že 31.12.2003 oficiálním distributorům skončí vyjímka úřadu pro hosp. soutěž na prodej automobilů. Docela mne zajímá co s tímto krokem můžeme očekávat?
Rozbalit vlákno
12
neregistrovaný "anonym"
30. 7. 2003 08:36
Re: Kdy padne vyjímka na monopol?
- mohutny lobbing za prodlouzeni vyjimky
- tiskove konference "unie oficialnich distributoru"
- "nezavisle" studie o skodlivosti zruseni vyjimky
- urcite i nejakou parlamentni tahanici mezi temi co dostali zaplaceno a temi, co by chteli ale nedostali
neregistrovaný "gergi"
30. 7. 2003 17:07
Re: Kdy padne vyjímka na monopol?
To zni dost pravdepodobne
neregistrovaný "mates"
30. 7. 2003 18:34
Re: Kdy padne vyjímka na monopol?
Me by zajimalo, kde ty neoficialni distributori budou ta nova auta brat?
neregistrovaný "Ricz"
30. 7. 2003 19:06
Re: Kdy padne vyjímka na monopol?
Koupi ho v te zemi, kde to prave bude nejvyhodnejsi a od kvetna pristiho roku je bez jakychkoliv cel a poplatku mohou privezt do CR. Viz nize, i kdyz ted je to jeste s clem... :-)
neregistrovaný "mates"
31. 7. 2003 09:59
Re: Kdy padne vyjímka na monopol?
To jako jde do autosalonu treba v Parizi, koupi auto a priveze do Cech. Potom ti ho tady s plnou zarukou a se svym ziskem proda? Jestli jo, tak neni lepsi si ho v ty Parizi koupit sam?
neregistrovaný "Ricz"
31. 7. 2003 10:06
Re: Kdy padne vyjímka na monopol?
No je to asi takhle - samozrejme ze si muze koupit auto treba v lisabonu, pokud si spocita ze se to vyplati. Zaruku poskytuje vyrobce 2 roky celoevropskou a musi ji akceptovat kazdy autorizovany servis, tedy i v CR. Ja osobne mam s ceskymi dealery Renault (navstivil jsem jich zhruba 10) otresne zkusenosti, takhle to za mne jina firma zaridi, vyridi vsechny formality, ja jen podepisu leasingovou smlouvu a mam vystarano. To je asi nevyhoda, ze kdybych si jel auto koupit do nemec, musel bych platit cash... :-(
neregistrovaný "mates"
31. 7. 2003 10:45
Re: Kdy padne vyjímka na monopol?
Tak uz tomu rozumim. Jenom mam strach, ze zdejsi prodejci ti budou komplikovat zivot az prijdes se zarucni opravou na auto, ktery jsi koupil jinde. A jak to je se zarukama na verze, ktery nejsou urceny pro cesky trh?
neregistrovaný "Ricz"
31. 7. 2003 11:13
Re: Kdy padne vyjímka na monopol?
No se zarukou tezko problem delat muzou, i kdyz se samozrejme asi ochotou nepretrhnou. V nejhorsim se da jezdit do servisu do nemecka :-) Horsi to ale bude s kvitancema, treba kdyz se po turbo. Ale ten rozdil v cene je takovej, ze by stacil na dve turba, tak se furt vyplati to risknout. A pro nejhorsi pripad je tu zas to nemecko...
neregistrovaný "Jara"
31. 7. 2003 13:17
Re: Kdy padne vyjímka na monopol?
Co je to kvitance?
neregistrovaný "Ricz"
1. 8. 2003 09:32
Re: Kdy padne vyjímka na monopol?
Kvitance je, ze kdyz se ti po konci zaruky na aute neco podela (treba mne na fabii samo od sebe popraskalo zadni sklo) tak ti to servis vymeni bud zdarma, nebo ti na opravu prispeje... (ja za sklo nic neplatil, auto je stare skoro 3 roky)... :-)
neregistrovaný "mates"
31. 7. 2003 13:40
Re: Kdy padne vyjímka na monopol?
Preju ti, aby vse klaplo.
neregistrovaný "Georg"
3. 8. 2003 11:19
Re: Kdy padne vyjímka na monopol?
Pokud člověk vzal rozum do hrsti tak už monopol dávno padl. Mám už jednoroční vlastní zkušenost a to s vozem na německých SPZ. Úspora při nákupu nového vozidla téměř 500 tis. CZK. Se servisem ani uplatněním záruky jsem neměl sebemenší problém. Pojištění je u nás o něco málo dražší než v D. Mohu každému doporučit a vzkazuji všem, aby se nenechali okrádat naší vládou. V případě zájmu mohu zprostředkovat. Kontatakt přes uvedený e-mail.
neregistrovaný "Ricz"
30. 7. 2003 18:31
Uz to funguje
No ja mam praktickou zkusenost - právě kupuju Renault Espace, ale ne od oficiálního dealera. Výsledek? Cena nižší o 160 tisíc Kč při stejné výbavě v porovnání s katalogovými cenami Renault ČR. Není to kouzelné?
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "David"
1. 8. 2003 09:25
Re: Uz to funguje
Kouzelné to nepochybně je, nicméně bych ti u normálního dealera sehnal slevu větší.
neregistrovaný "Ricz"
1. 8. 2003 09:34
Re: Uz to funguje
No to jsi dobrej, ja takovyhle kontakty nemam, tak se musim spokojit s tim co je. :-)
neregistrovaný "anonym"
5. 8. 2003 08:18
Nic není černobílé
Předně: na vozy dovážené z EU je clo 0% (a to už pár let), takže žádná vyhláška ani podobné kroky v této věci zákazníkům neulehčí.
Malým zádrhelem je také místní právní úprava - nemůžete provozovat vůz, který nebyl pro ČR homologován (a to asi ve zmíněné Francii prodejce nezvládne:-))
2 Georg: dobrá reklama na vlastní práci:-). Držím palec, ať Ti pár zoufalců skočí do náruče a máš z čeho žít. To nemyslím zle, jen vím, že nic není tak černobílé, jak si to napsal. P.S. Fakt jezdí všichni ti, co u Tebe koupili na servis (garančky, ťukance atd.) do Německa?
z vašich komentářů je vidět, pod jakým informačním tlakem je mnoho lidí (i fandů a těch, kteří neberou automobilismus jen jako nutné zlo). Média dlouho tvrdí, že zrušením tzv. blokové výjimky se uvolní trh. Což je v zásadě populistický nesmysl, protože
a) kolik si myslíte, že existuje podnikatelských subjektů, které mají řádově desítky až stovky miliónů Kč (nebo Euro) na vytvoření "nových nezávislých" prodejních míst (a kde je částka na udržení chodu, než začně prodejna profitovat)? Je třeba si uvědomit, že šance na návratnost prvotní investice je mizivá.
b) opravdu si někdo myslí, že prodat auto je to, co obchod s vozy drží nad vodou? Vše leží na poprodejní péči, servisu a s tím spojenou konkurenční výhodou. Takže je to uzavřený kruh.
c) trh je saturován nejen v ČR a krize je vidět nejen na prodejích, ale také na způsobu, jakým se značky snaží zvrátit vývoj. Sebevražedným hitem poslední doby jsou slevy v řádech 10%, 15% a výjimkou není ani 25%. Otázka zní, kde asi leží opravdová hodnota vozu, když "obchodníci" takto představují "kvalitu" svých vozů.
d) při vzniku dalších prodejců/servisů velmi brzy nastane obdobná situace jako u počítačů - prodává každý, profesionálně se o zákazníky stará úzká skupina a dlouhodobě působí na trhu jen mizivé procento těch opravdu důsledných a pečlivých (teď nechci nijak idealizovat dealery aut - neznám ani jednoho, za kterého bych dal ruku do ohně).
Nechci nikomu kazit radost z očekávání, ale osobně nevidím důvod, proč by mělo dojít k zásádním změnám k lepšímu (tedy viditelné plošné zlepšení služeb, jak nám tvrdí, a výrazné snížení cen).
Jen doufám, že se najdou tací, kteří mne vyvedou z omylu a stanou se ukázkovými dealery s minimálními cenami, rychlým a bezvadným servisem, více značkami pod jednou střechou, opravdu spokojenými klienty a nebo třeba specializovanými salony zaměřenými na jeden segment (off road showroom/family cars showroom...).
Rozbalit vlákno
0