Prezentace Škoda Auto na letošním ženevském autosalonu se nese ve sportovním duchu díky světovým premiérám dvou sportovních automobilů - soutěžního vozu Škoda Fabia WRC a Fabia RS ...
ty chudacku tem motorum moc nerozumis,co? napred si zjisti proc se do aut turbo a vubec jakykoliv preplnovani dela a kolik to stoji a pak neco vykladej...
ekologictejsi rozhodne nejsou. jestli sis toho nevsimnul tak diesely kourej. benzinaky to nedelaji. netvrdim, ze kvuli tomu jsou spatny,fandim dieselovejm motorum a casem po zavedeni filtru pevnych castic se to zmeni (peguot to uz zavedl)...
napr. ve svycarsku je nafta drazsi prave kvuli tomu ze se jim zdaji diesely min ekologicky
nevim,ale proste skoda ve ctyrce VW hraje posledni housle,nakej ropak to nezachrani,kazdy ridic,ktery ma rad sport jizdu nepujde do dislu,ten si koupi akorat naky uchyl.Ted jsem koukal na seat ibiza cupra s motorem 1.8T 20v s 135kw.to musi byt narez,a ne udychany ropak zn skoda fabia.Pokud skoda chtela udelat s RS diru do sveta,tak mnela udelat model podobny soutezni fabii,rozsirene blatniky,kridla a alespon 1.8T 20v,nebo naladeny 2.0,pak by to bylo vozitko.
Jedna z "Bellind" (pokud nejsi z Prahy, tak je řeč o letištních taxících, pověstných bílých, později stříbrných passatech) v TDI (PD 115k + pravděpodobně chip) lítala po Praze s laufama od ABTa a ujišťuju tě, že jsem v životě neslyšel nic, při čem by mi tolik tuhla krev :-) Ten zvuk byl famózní!
dCi je vyjímečný především tím, že ze všech common railů, co jsem osobně vyzkoušel (z těch co jsi jmenoval, není DTI common rail, jinak znám všechny), má nejmenší rozsah použitelných otáček a nejnižší maximální otáčky. Ten, se kterým jsem jezdil (100k ve Vivaru), mi to zasekával v 3.750... Horší v tomto ohledu je snad prý jen TDI PD 115k, ale ten osobně neznám. Pokud se chceme bavit o opravdu povedeném common-railu, tak (kromě BMW 2.0 110 kW) v současná době jedině MZR-CD. 136 koníků, 310 Nm, absolutně plynulý náběh turba a nechá se držet až do 5 tisíc. Mít trochu menší spotřebu, byl by to nejlepší diesel současnosti.
Re: !!!!!!!!!!!!!!!1,9TDi vs. 1,8T!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vážení "odborníci", kdo z Vás tímto vozem již jel??? Dle Vašich příspěvků již máte plno zkušeností. Nechme se překvapit až bude na silnicích. ""NATRHNE VÁM ***KY""!!!!!
Co na to dodat. Velmi jsem byla hrda, ze nase znacka je take prezentovana na Palexpo. Okamzite jsem se hnala k prvnim devcatum, ktere zde auto predvadeli, ze si na chvili promluvim, zase po mesicich cesky. No, jake prekvapeni. Nase auto prezentovali svycarky a francouzsky. To byla prvni podpasovka. No a pak to, jak jsme byli v tom rozku, vlastni balkonek, to bylo krasne. Ale v tom nejnovejsim modelu sedeli 2krupani a vypadali, ze si v tom jedou. Nejak sem potom uz nezatouzila chtit vyzkouset a sednout si do noveho modelu Fabie. Preslo me to.
delo??? si snad delate legraci, ne ? :)))) nula na sto za deset mi prijde jako dost nudna zalezitost. Je mi jasny ze na ten podvozek nemohli dat silnejsi motor... ale stejne..:)
To se ale fakt dozvíme později. To ukáže čas.Ale někde jsem slyšel komentář jednoho jezdce škodovky (profesionalního) jak roka ze oktavka je neohrabaná těžká kráva.
Ses * a priste trochu premejslej nez neco reknes, ctu tady celou tuhle diskusi a je mi z toho na nic. hadate se tady o uplnejch hovadinach. Kdyz chces benzin kup si benzin, kdyz chces naftu kup si naftu, je to kazdyho vec co si vlastne poridi. Jo ten passat to je taky hovadina 120 koni, to si ho asi u vas v praci precipovali vid, takoa hovadina. Jo mimochodem mam Golfa 4 v GTi uprave a v nem 110Kw motor, jo naftovej malem bych zapomel, das si to se mnou na dalnici co??? S tim ventem. Rad bych to zkusil, co reknes na tohle?? Jen tak vzdyt je to blbej ropak?? Diky
máš recht! Ten Haldex mi taky nějak nesedí....je to pseudočtyřkolka i když se s tím gigantickým nápisem 4x4 na zadním skle Oktávka honosí! Na zimním testování oktácky WRC jsem viděl jednoho papaláše ze Škodovky, jak chtěl zamachrovat a prošlápl na plno plyn na sněhu u Oktávky 4x4, ale než se přidala zadní náprava, přední kola už minimálně sekundu hrabaly - to mě vcelku nepříjemně překvapilo - nečekal jsem, že to trvá tak dlouho! K čemu je potom na asfaltu ten Haldex, když se ti připojí až po projetí zatáčky, když je ti už platný jak mrtvýmu zimník...no stejně byla do kopců na hory nejlepší stará stopětka!:o))) V Anglii ji doteď používají místo traktorů na pole...i když se to prý týká hlavně rapidů-a to beze srandy
Milý šikmooký příteli. Čekal jsem na tvoji reakci, abych si udělal o tobě obrázek. Je vidět, že to co tvrdíš je pouze ono machrování, které má daleko od skutečnosti. Poslouchej dobře co ti řeknu. Z vlastní zkušenosti ti můžu říct, že vloni na jaře na Brněnském okruhu to vypadalo trochu jinak. Tvůj soukmenovec s černou Integrou(doufám, žes to nebyl ty)vydržel necelá dvě kola a skončil v hodinách. Musím ale přiznat, že se hodně moc snažil a souboj byl téměř rovnocenný. Byl nepatrně rychlejší při výjezdu ze zatáček(cca 2m), ale pomalejší při jejich průjezdech. Závěr si udělej sám.
Mas to trochu zmotane.
Od zadu: 1) 1,8T je v 110 kw / 150 koní, a v 132 kw / 185 koní
2) Skodovka ma taky motor s vykonem pres 100 koni / litr (1,8T - 185 kobylek)
Osobne jako sportak bych bral Imprezu (4*4 a "placatej" motor s nizkym tezistem musi v zatackach delat divy)
SDi ma ve fabce 47 kw, mame ji doma (Oct.opravdu 50 kw). Jinak potvrzuji, ze jede lepe nez 1,4/50 kw a podvozek je na tom uplne stejne. Zrychleni jsem meril a vyslo mi na 15s a nejaky desetiny navic. Je dobre zajeta. A tu naftu opravdu nezatracujte, do roka vas vsechny prekvapi...
rozhodne mam trochu prehled v teto oblastni ,nejsem nijak zaujat proti Skode,,ba naopak pral bych ji vice uspechu,ale bohuzel me zase zklamala,nekdy mam dojem,ze opravdu nas chce WV potopit a nebo si to delame sami,kazdy cesky motorista s trochu sportovnim duchem by spise uvital ,kdyz budeme pri zemi,treba jen 16-stovku motor o neco lepsich parametru jak v serii,pri drobnych upravach by se to snad nemuselo vysplhat na nejakou silenou cenu,karoserie me porad pripada jak postavena krabicka sirek,kazdy by asi rad uvital surove receno trochu auto pritlacit k zemi a rozsirit,trochu peknejsi kola s nizkymi pneu,snad nechci az tak moc,
bohuzel opravdu nemam rad bakelitaky,kteri se v RS schovavaji jen za predni a zadni naraznik ,par dalsich zmen,ale v podstate v technice nic ,nic ,ale nic noveho a jeste kolem toho takovy humbuk,a ten ropny motor,opravdovy vysmech,celkem me to opravdu,prominte za ten vyraz ,nasralo,pripada mi to jako by to bylo postaveno pro chudaky,kteri musi,kdyz chcou mit sportovni auto,jezdit s naftou ,aby usporili,ale ktery sporivec si to koupi za pul melounu,trochu mi to nedava logiku,jako asi vice kroku naseho poloceskeho koncernu,
Jelikož pracuji ve Škoda Auto a.s. a měl jsem tu možnost a několikrát se svéz za volantemm RS,tak musím říct že volba motoru TDI 96 Kw není zas tak špatná volba.To auto je prostě dělo.
Tak s tím vaším slavným 1,8T se jděte bodnout.Máme Mondeo TDCi 130PS a 330 Nm. Na dálnici nějaká posraná oktávka nemá šanci!!!Je pravdou,že se ti kluci za volantem snažili,ale.......holt maj smůlu.Nemluvě o tom,že Fábie je podstatně lehčí než Mondeo.Sláva TDi atd.
No tak já bych ji bral určitě spíš než tu odpornou Fabii sedan!!! Je pravda, že upřímně nenávidím celý koncern Volkswagen, ale co se týče designu, tak fabku ještě můžu, nejpovedenější se mi zdá "kombajn" i hatch se dá, ale ten sedan, no fujjjjjjjjj!!!!!!!!!
Keby v Boleslavi dokazali vyvinut diesel ako napriklad u BMW 2.0d, 140 koni a 250Nm bez turba a dali to do Fabie RS tak preco nie ale tento motor je * pre auto s oznacenim RS. to mohli radsej pouzit 1.8T zvysit zdvihovy objem na 2.0 urobit 4X4 bola bz to pecka a cely svet y sa ***. Parametre by sa mohli pohybovat okolo 200 koni a 300Nm...
No jo. VW používá Boru TDI v těch úžasně prestižních závodech, který jsou rádi, když získaj patnáctiminutovej šleh pro sestříhanej záznam v šest ráno na vedlejším kanálu nějaký regionální německý televizní stanice. Tak to budou důležitý závody s nabitou konkurencí (nejedná se náhodou o Bora TDI Cup, nebo něco podobnýho?), věřím.
S tím Leonem jsi to trochu přehnal - za 6,3s? Na stovku se dostane přesně o 3 s později, resp. za 9,3 s. Ale stejně je to solidní hodnota na diesela...
do koktavky RS museli narvat nějaký trubky do kufru aby se jim to v zatáčkách nerozpadlo nevíte co museli udělat s tímhle parchantem? Jinak to WRC je docela dobrá sranda to už by snad toho vietnamce nebo korejce nebo s čím se to honili mohli dostat. Pochybuju, že tohle bude stačit na ty desetiminutový ztráty co furt maj pokud dojedou. Žigulik prej taky bude dělat WRC tak aby jste se nemuseli honit ještě s ním. Nedavno se přede mnou rozjel závodním způsobem takovejhle nějakej *v tdi a mně ty saze málem rozbily okno. když přestali dělat avie tak jsem se zaradoval že už je konec dýmovnic na silnicích, ale to by naše společnost nesměla bejt plná ubožáků, který koukaj jenom na to jestli jim to jede za 4,6 nebo4,9 l nafty. Mněli by jste se taky zajímat o to jak to vypadá za váma. jeden s Wartburgem mi taky říkal, že ten smrad vevnitř necítí.
Ubožáčku blbej! Podle úrovně Tvého vyjadřování soudím, že jsi nějaký zakomlexovaný lopaťák, který každý den chodí kolem pořádných aut (pravděpodobně kolem autosalonu Honda) a ví, že na ně stejně nikdy nebude mít, tak si léčí svůj mindrák tím, že je zkritizuje a potom je mu líp. Že mám pravdu???!!!
Ubožáčku blbej! Podle úrovně Tvého vyjadřováni soudím, že jsi nějakej zakomplexovanej lopaťák, který každý den chodí kolem opravdových aut a slintá, ale ví, že na ně nikdy nebude mít, tak si tady léčí svůj mindrák tím, že je zkritizuje a pak je mu líp. Že mám pravdu???!!!
No, co ja vim, tak zatim maj ve Skodovce celkem problem, aby jim to aspon jezdilo. Xsaru treba doladovali ctyry roky, nez se dostala, tam co je...
Navic se muzem tesit na fiestu WRC, C2 WRC...
Bude to narez...
Pánové,
ve Fabii RS motor 1.8 T (110 kW) samozřejmě měl být. Jenže Škodovka má jaksi problém se zástavbou, zkrátka ho do fabie nemůže narvat. Do podzima by se jí to snad mělo podařit, takže ve Frankfurtu se můžeme těšit. Cena ale ještě o 100 tisíc vyleze nahoru.
P.S. Cena 495 000 za motor 1.9 TDI 96 kW je v dobre vybaveny fabii prece uplne super (stejna ibiza je o 120 tisic drazsi) - takze Skodovka s dieselem snadno presvedci i tech 2500 zakazniku, ktery potrebuje k homologaci WRC
Re: !!!!!!!!!!!!!!!1,9TDi vs. 1,8T!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tak tady se nam opetovne ukazala sila koncernu Volkswagen. Za rozhodnutim vybavit Fabii RS dieslovym motorem stoji podle me jen jediny duvod. A toz tri stejna auta by se prosdavala daleko hure nez tri uplne odlisna Volkswagen (Golf Gti) i Seat maji jiz ve svoji nabidcve podobne "ostre" vozy a porotoze Skoda nepatri do tzv. sportovni divize, tak ten cerny Petr proste musel zustat na ni. A myslim si ze je to jen SKODA protoze Fabie s motorem z Octavie RS, no to uz by byla pane vec.
hochu at budes mit jakykoliv TDI tak me natrhnes pr...., To mas pravdu ale jenom ve snu. A v realu jedine kdyz vezmu v potaz ze nebudu moct radit ani za 2. Protoze tata ma audi A4 Avant 2.5TDI a jednou se pokousel a vis co kulovi nemel sanci vubec se necapal. A ti kdo tady rovnaji Porsche 3.6 s obsahem 1.8 to nemaji v hlave zcela v poradku....
japonský gremlini:-)
hondy řvou a nejedou, když s nima přijedeš do kosy tak musíš nechat dvojku podtočenou (u hondy podtočená znamená pod 5000tis/min. a v těhle votáčkách to má krouťák jak fáčko.-) čili uřvaný japonský jebky. řve to jak sekačka, sice to jede ale je to xindl:-) néni nad sufbaru (i když je to taky žlutý auto:-)))) :-)
Spravna domenka. Podle me tam taky do budoucna daj nakej benzinak. A pro ty kterej na tenle motor nadavaj, ze ho dali do sportovni skodovky: prave proto,ze je to skodovka mi to nevadi malo zere a jede celkem slusne. Co byste vsichni chteli aby tam dali nakou silne prplnovanou 1.8T. Tak to asi ne. Me se tenle motor narame libi.
Sice nevím, jestli to už tady někdo psal, ale stejně si myslím, že tam škodovka tak do roka dá nějakej benzinovej motor. Nemám nic proti dieselům, ale pro sportovní fanoušky je to trochu divný. Ale ať klidně diesel nabízejí, řada lidí si ho určitě koupí, a pro ty co ne, tak snad škodovka brzo něco udělá.
tady přeci nejde o spotřebu - jestli jsi budu kupovat RS tak nějaká spotřeba mě nebude zajímat ,protože jsi kupuju sportovně laděné auto . A jen tak mimochodem kamarád má oktavii RS kombi(kvůli rodině) a když to nehoní má spotřebu Praha -Brno 7,5 litru v plně obsazenym auto (2 dospělí 2 děti).
Souhlasím s tvým názorem na urověň této diskuse. ALE NESOUHLASÍM s tím, co píšeš o svém autě. Chápu, že každý si chválí tu svoji káru. Vidím, že stejně jako já fandíš trochu BMW. Víš ale něco třeba o BMW 320is?Myslím, že by ses nestačil divit. Uznávám ale, že 1,8 VTEC jede super a 2,2 to je bomba.... chybí tomu ale trochu krouťák.
Ak myslis ze Octavia WRC bola tazka a Fabia nebude, tak to si trosku mimo, pretoze WRC-cka maju danu minimalnu hmotnost 1230 kg. Ale vacsia bola, to mas pravdu. :))
A co 1.8 turbo v Octavii RS tam je litrovej víkon asi 75 kw,to je asi 100 koní.Jinak tyhle motory,mám ho v Seatu berou normálně11 litrů na 100.Takže na tom dieselu něco je.
Nerad zasahuju do odborný diskuze, VSCHT nemám ,nicméně soudím(vzpomínám si ze středoškolský chemie..???) ,že "ropa" je jen přežitej název pro "naftu". Domnívám se, že v případě teze "nafta není ropa" se jedná o dogmatickou mystifikaci.(viz jiný "celospolečenský" příklad : "v případě poklesu cen statku roste poptávka po něm" - neroste poptávka,nýbrž poptávané množství )Lidé by se neměli mystifikovat
neadekvátně užívanou terminologií!!
Jinak, nevíte někdo ,co znamená ono RS?? Doufám, že to není fordův RALLYE SPORT...;) Čauves
hádáte se jak malý děti, fakt... tom má jednoznačně pravdu, že konkrétně na integru nemá žádnej jinej motor stejnýho obsahu, kterej je atmosféricky plněnej. ostatně nemá na něj ani většina dvoulitrů, dvouapůllitrů a ani třílitrů (až na báwo). taktéž většina 2.0 turbo. ale samozřejmě špičkovej motor od porsche 3.6 a navíc turbo je trochu někde jinde, to je jasný. je fakt, že jedině honda, bmw, porsche a ferrari dělaj motory s výkonem přes 100 koní na litr (berme sériovky). ale víš moc dobře, že integru žádný tdíčko nedostane. blíží se jedině MB S400 a C300 CDI AMG, případně možná phaeton s tim pětilitrem. ale jinak neni šance. až na to řazení...to je pravda... ale přece o tom je zábava v autě, ne?
a pokud se chceš sejít i s jinou integrou, tak já se rád sejdu, v turbu jsem ještě nejel :-)
pravda je, že tdi v rs jsem nečekal. kdyby to aspoň byl ten 136kw/150hp... původně to měla být 1.8t 150koní, dala by se super tunit... koneckonců, mě je to ale jedno...
Jasně, Amerika, ale to jsou vozy teda koráby s motory 4 litry a výš, Viper má myslím 10 válců a je to 8 - mi litr, ne? Jinak ale co chtít víc při točáku přes 600 Nm, těch 7 tis. ot. asi ne e.
Být Tebou se se pořádně porozhlídnu po automobilovém trhu. Hlavně se bezhlavě nevrhej do další škodárny. Stejně už se cenově srovnávají se zahraniční konkurencí a i přes všeobecný fanatismus Volkswagen (Škoda) není na svou cenu žádná výhra. Já bych se díval směrem to France nebo to Japan.
mno, ja mam zalusk na BMW 328i coupe, komplet v tuningu......akorat nevim, jak dlouho by mi vydrzelo...:) Jestli ho koupim, tak to bude mazec, aspon na chvilu.... :)
paaaani, tak to uz si zacni chystat nejaky ostry nozik, at se ti lip konzumuje..... Pac ta skodovka je mazec..... A mohl bys napsat adresu, ja jeste nikdy nikoho nevidel papat telefonni seznam..... :)
Fábie WRC měla vyjet už mnohem dřív škoda , a souhlasím z názorem ze RS si koupím jedině s benzínovým motorem ,do takového auta naftu to je zvrhlost!!!
Jestli to spíš nebude tím, že RS vychází s firemní platformy (viz IBIZA - doteď je nejsilnější taky TDI) a vzhledem k tomu, že SEAT má být sportovně laděnou značkou VW, těžko půjde do Fabky turbobenzín dřív než do IBIZy. To se stane během tohohle roku (IBIZA s turbobenzínem), příští rok nejpozději bude Fabka s 1.8T taky. Nechápu, že to nikdo nechápe!
Nevím, co tak zázračného přináší u benzínu turbo? To, co se rozumí SPORTem je odjakživa pořádnej objem (z toho vyplývá výkon, krouťák, ale hlavně plynulej nárůst a možnost řídit auto plynem). Turbo je pro co nejlevnější poměr výkon/cena, nebo např. pro ty, kterým nestačí, co vypumpujou i z pořádnýho motoru, nebo se tam větší nevejde.
* off turbo-hole, místo 1,8 T, radši 2,5 V6!
Myslím, že Tě chytím dost rychle... (černá 996 Turbo) Blbe... A jinak si uvědom, že v slušným TDíčku Ti natrhnu pr**l - ale ještě s jedním ALE, zatímco Ty budeš 3x přeřazovat, TDíčko Tě vezme na čtyřku
A když to čtu, tak jen doufám, že jsi ten *se ŽLUTOU Integrou, kterýho potkávám např. na Jižňáku. Jestli jo, tak mi odepiš a rád se s Tebou SEJDU, to mi věř!
Jenom by mně zajímalo, jestli to bude taly tak spolehlivý jako moje fábie.... Mám jí asi 2 roky a 8 x navštívila servis, furt se na tom něco sere... (servořízení, řídící elektronika motoru, stabilzátor řízení, ložiska...) Prima auto.
Zdravim z Zenevy.
Jako vzdy pripravujeme velkou prilohu z autosalonu, rozlozenou tradicne na dva dily - znacky podle abecedy. Prvni dil vyjde ve stredu, druhy par dni pote.
Primo odsud davame na web jen nejdulezitejsi zpravy a hlavni sily sertime na ony prilohy. Kdysi jsme se ctenaru v ankete ptali, zda davaji prednost aktualnim kratkym zpravam z autosalonu, nebo komplexnimu materialu s podrobnymi texty a autentickymi fotkami. Vysledek byl jednoznacne pro druhou variantu...takze proto.
Tradicne prilohu doplnime o popularni rubriku "usmevy hostesek" a na rozdil od lonske Parize je skutecne na co koukat....
Takze vydrzte....a behem dneska pribudou jeste nejake zpravy odsud....
O.
Jezdím benzínovým autem a diesel mi nikdy moc neseděl. Ale je pravda že když na to dají pořádný výfuk, poznáš to od benzínu jen podle otáčkoměru. Jede to jako prase i v železným ingotu Octavia a jestli má Fabia o 400kg míň, bude to nářez. Jen nevím jestli tam nebude jen tříkvalt . Asi by při tomhle krouťáku stačil...
Kdyz uz jses zamestnanec obchodni site Skoda Auto, neni to spise tak, ze Octavia tento rok konci - Skoda chce udrzet prodeje a nechce, aby Fabia RS s motorem 1.8.T konkurovala Octavii RS? Jinymi slovy neni nasazeni TDi spise obchodni rozhodnuti s tim, ze motor 1.8 T bude do Fabie RS nasazen pozdeji?
ach jo dalsi zatvrela skodovacka socka se zakrnenym mozeckem
Nejdriv napises ze nakope *i peugeotum (to by museli ziskat aleposn 3x po sobe mistrovskej titul), ale hned na to napises, ze jestli bude dobra, to se ale jeste uvidi.
Ses fakt fanatik!!!!
Máš pravdu ve výrobním programu Škoda Auto je motor 1,8 T. Je však pouze pro model Octavia a Superb. Rozhodně ho nenajdeš ve výrobním programu modelové řady Fabia. Určitě existuje důvod proč tam není. Není a myslím si, že nikdy ani nebude. Howk
Hovadina tvrdit to ultimátně. Je moc hezká, ale ještě nevíme jak pojede. Má lepší šance než Octavia díky rozměrům a hmotnosti, ale dostane Pažouty nebo Citróny?
Krom toho, že dobře vypadá, snad i dobře pojede a nakope pr...l Peugeotům. Minulost ukázala, že škodovka má docela výdrž a dotáhla docela daleko i kvalitu motorů. Octavia byla ale moc těžká a dlouhá, což Fabka není. Jestli bude dostatečně dobrá se ale ještě uvidí.
Ve výrobním programu škody je i 1,8 T ne? A´t už 150 či 180PS by jí taká slušelo nebo ne? To by byl panečku mazec !! Ale co potom brzdy(pokrokové bubny na zadní nápravě), podvozek .... to by stálo pěněz že? Vezmu-li Octavii RS to je jiný kafe od A do Z. Kdo v ní jel, ví o čem mluvím. Jasně, konkurence je tu taky, ale myslím, že Octavia RS není špatná... A vůbec můj favorit se narodil v mnichově a už pár let existuje a to s velikým úspěchem po celém světě na rozdíl od Fabie. Ale to je úplně jiná třída. Je třeba srovnávat vozy stejné kategorie....
Dobře, dobře. Škoda Auto musela při výběru motoru pro Fabii RS vycházet z aktuálního výrobního programu. Tam přicházejí v úvahu dva motory. Dvoulitrový zážehový čtyřválec o objemu 2l a nebo vznětový přeplňovaný čtyřmálec využívající koncernový systém PD o objemu 1,9 l a výkonu 74kW, jako alternativa však mohl posloužit ,,stejný" motor o výkonu 96kW, který se sice sériově (ani jinak) do Fabie nedodává, ale jeho zapracování do vozu bylo bezproblémové. Takže v podstatě 3 různé možnosti. Jestli udělala Škoda Auto dobře s dieslem do ,,sportovní" verze ukáže čas (dle prodejů). A konec konců, každý máme svůj názor a tak to má být.
PS: ... a klidně se přiznám, že jsem zaměstnanec obchodní sítě Škoda Auto
Myslím, že je o určitá revoluční kombinace. Když se zamyslím nad tím, zda konkurence nabízí podobnou kombinaci, moc si toho nevybavím. Většinou se sportovní verze u konkurence vybavují jiným agregátem. A proč asi ?? Jde podle mě jen o to zda se to bude prodávat nebo ne. Škodovka zaznamenala veliký pokrok vzponeme-li na doby "fáček", které už jsou doufám za námi. Dnešní škodovky jsou úplně někde jinde, ale kolik z té pokrokovosti je skutečně české a kolik německé!? Felicie byla beze sporu nejprodávanější a nejoblíbenější auto této kategorie. Myslím, že kdybychom porovnali počet prodaných felicií a fábií za stejné období, asi bychom se divili. Ještě dnes se ojeté felicie (facelift) prodávají jedna báseň. Další "Boleslavská bomba" Superb - nejoblíbenější automobil roku. Kolik se jich prodalo, že se musí kvůli tomu propouštět? Podle mě je to jen o penězích. Domácí automobilka by měla prodávat za domácí, lidové ceny, které jsou o dost nižší než je tomu u importované konkurence !! Můj názor je ten, že bych "půl mega " za tohle vozítko nedal !!
Jde o to, že černý dým při vytočení na "neuvěřitelných" 5 tisíc není asi nejlepší známkou pro sporťáka a zkus dát do klepajícího (motor) auta laděný výfuk, tak to máš vyhozených 12 táců minimálně (za pořádně výfukové potrubí).
Hm, tak to já už mít na nové BMW tak jedině 6-válec trojkové řady 2.5 benzín. Byl jsem na nějaké prezentaci loni těchto vozů (BMW) a byla možnost se svést ve všech a bylo to super. (kromě toho i 330ci či jak to je - sporťák se sekvenčkou, která však byla trošku zpomalená nebo spíš pomalá). Jo a samozřejmě X5......no coment.
Kdepak, jakejkoliv benzinak s turbem nakope 1,9 PD do zadku az to nebude hezky.
Uz to tady padlo milionkrat srovnajvejte motory s turbem s motory bez turba!!!
Jo, byla to ibiza a pořád je, ale jezdit se s tím nedalo. Špatný výhled a člověk se musí u takových malých aut s ne úplně tuhým podvozkem teda dost soustředit na jízdu ve 200, je to dost namáhavé narozdíl od velkých aut.
Jo a mimochodem, tato nová Ibiza (ve které jsem já jezdil) v plné palbě, 1.9 TDi (130 koní), byla nová za cca 460 tis...........
SDI ma doopravdy 50KW podivej se na Skodovacke stranky:-)))MPI je motor,konstrukci ze stare Skoda 1000MB tudiz je klika jen na trech mistech a o nejakem vytoceni se da jen tak zdat:-)))A SDI utaha MPI to je bez diskuze:-))))
Na sněhu Haldex vyjede vše? HA HA HA. Známý s tím (Okča Combi 4x4) přijel v zimě k nám na chalupu a než se zadek zapojil, tak byl v *. 4x4 s haldexem bych si nikdy nekoupil, to už raděj jen zadní náhon s ESP apod. věcma.
JAK DLOUHO VYDRŽÍ "NAF´TÁK"BRUTÁLNÍ ZACHÁZENÍ?(vytáčení k červenému poli,někdy i za něj!)Nebudem se bavit o zvukové kulise atd.Prostě mi to k eReSu nesedí.
Neukáže, ale sportovní auto prostě má mít benzín a plus turbo nejlépe. Já nevím, ale pro mě není jiná alternativa, kdzž chci sporťáka. Představa, že když káru s dieslem vytočím a mám za sebou černou je hrozná (předpokládám, že benzínový motor nebude zničený a zku....ý, takže nebude tak čadit i když jsem to už viděl a byl to děs, málem to "vybuchlo"...)
Proti dieslům nic, ale jak tu někdo už psal, je to na služebky, do rodin apod. Ale sport má být benál.
Je to nejhezčí WRC. Konečně se škodovka zpamatovala oktavie je pěkná, ale nadá se s ní vyhrávat. Už jsem chtěl Śkodu pochválit, ale zase udělala chybu s TDi. Do sporťáku patří benzín. Nevím proč tam nedají motor z Oktavia RS.
No jo, jenže tu má jít o RS verzi, čili sportovní a já si třeba nedovedu představit sportovní auto, které nemůžu vytočit na 7 tis. ot. Samozřejmě ty common raily jsou už OK, tam to jde na nějakých 5,5 v poho, ale benzín je benzín. A pro toho kdo si koupí sporťáka je zřejmě koruna či dvě na km nezanedbatelné, protože ten pocit za to stojí.
Jinak je to asi to samé co Ibiza Sport 1.9 TDi. Jezdil jsem s ní, byla super, zátah parádní, ale je to MALÉ auto a při 200 má člověk co dělat aby to ukočíroval... Velké (větší) auto řídíš, ale malé musíš soustředěně kočírovat.
Tak za prvy, SDi ma 47kW a je to liny, rve to a je to tezky. Tudiz nelze verit tomu, ze v kopci uzene MPi-cko. Mozna z kopce ... Jestli je tomu tak jak rikas, tak bud to auto mate blbe sestelovany nebo je to v tom, kdo to auto ridi.
Fabia RS v nafte,lidi neblaznete!!!
Žádnej zázrak Fabie WRC ale na škodovku to jde!!!
To sem zvedavej na vysledky Fabie WRC s porovnanim s Octavii WRC!!!
ať žije nafta, znávám že do sporťáku se moc nehodí ale jinak je to bomba, mám pětiválec JTD 2,4 a 90% všech aut nechám v pohodě za sebou a přitom jezdím za 7 litrů, taková Impreza WRX STI má sice 300 koní a předjede tě tak maximálně nějaké porsche ale zase žere 20 litrů tak k čemu to je když musíš každejch 300km k pumpě
Probud se.TDI 150 koniku a kroutak okolo 300Nm tak to posere kazdy benzin a nehlede na to,ze TDI utaha v kopcich kazdy benzin a nehlede na to,ze TDI jede ani ne za 1Kc/km oproti benzinu,ktery pres 2Kc/km coz je uplne super.A kdyz postavis vedle sebe treba i blbou Felicii 1.3Mpi s 50KW a vedle toho Felicii 1.9SDI s 51KW a nechas je jet po kopcich,tak se muze jit benzin zahrabat,to mam vyzkousene:-))))Mame ve firme tyto auta a zkoseli jsme to na trase Kunovice pres Kyjov a Slavkov do Brna a s naftou jsem tam byl o ctvrt hodiny drive,nez kolega s benzinem.A ted mluv:-)))A nehlede na polovicni spotrebu:-))))
no na tebe se uz taky tesim......jak budes mizet 1.9 TDi s 1.8 16V......ha ha ha, dobry vtip, pobavil jsi me hned po ranu. Myslim, ze jsi dalsi adept, ktereho bych nekde na krizovatce chtel potkat.....
hmmmm, tak to opravdu nevim v cem si jel......ty s tou 1.8T jezdis pri sportovni jizde za kolik?????? Opravdu jsi me nepresvedcil, ze jsi v tom nekdy jel. Jo a co se tyce 1.9 TDi, tak si pis, ze bych tu slavnou 1,8 92 kW utahal jako male kote. Nekdy se potkame na dalnici jo?
A proč ne? Kdo zná motor 1,9 TDI PD 96kW ví co tento motor umí. Jde o opravdového siláka a vozu propůjčuje brutální dynamičnost. A o to u seriové verze sportovního vozu jde ne? Tak se ptám já a proč ne tento motor? Nejde jenom o to, že máme vžité, že sporťák musí mít benzínový motor.
Interiér Fabie RS nic moc chtelo by to trochu hliniku a posadit ji na naky vetsi a trosku sirsi kola a este nizsi nizkorpfilovy pnemumatiky, se seriovejma to vypada blbe. Proti TDI nic nemam, i kdyz oznaceni RS asi neni uplne ono. Ale nejsem na tom tak dobre abych moh zivit 1.8 T a mit spotrebu 10-15l/100, to rasdsi to TDI a spotrebu 5l/100 - se sluzebni okatvkou TDI/66 KW obcas jezdim za 4.8/100 km s lehkou nohou.Priznavam, sem socka:o). Ale v nejblizsi dobe auto stejne neplanuju, moje stara 1.3 felda si na na svoji nahradu bude este dlouho vydelavat:o((( Tak se me tahle RSka stejne netyka:o((, tak v pristi generaci mozna....
Ale *, já s Tebou sice naprosto souhlasím, že máš rád Renaulty, to jsme na tom stejně, ale kvůli tomu nemusíš posílat do sraček zbytek automobilového světa!!! Náhodou Mercdes, BMW, Peugeot, Alfina i ten blbej Ford dělají dost good diesely.
Ale *TDI! Vivat dCI, CDI, JTD, d, HDI, DITD,DI-D, D-4D,... Ne že by TDíčka nebyly dost vymakaný, to jim neberu, ale ty sračkové koncernové plechovky od VW Group bych si nikdy nekoupil ani přes jejich velmi promakané TDíčka.
Mám nafťáky fakt rád, a do rodinnýho auta bych ani jiný motor nechtěl. Ale do sportovního?? Měl jsem Fabku 2,0i a neni nad ten pocit to auto pořádně vytočit. Ikdyž je tenhle diesel silnější, do 100km/h musim minimálně 2x zařadit, kdežto u toho benzíňáka jen 1x. A jestli se mu chce do otáček tak ochotně jako tomu 1,9TdiPD(100k) tak spíš 3x. A názor, že někdo na to nemá peníze...ehm tak tohle auto bude v rodině vždy jako dvojka. Když bude mít někdo min. 600klacků na auto pro rodinu, koupí asi teda nějakou slabší Octavii než, krásnou silnou, ale malou Fabku. Pokud diesel do sporťáčka, tak jak sem řekl někde v minulým příspěvku, jedině jako ekvivalent k benzínu 1,8t.
WRC FABIA WRC FABIA WRC FABIA.
ŠKODOVKA, ŠKODOVKA, ZELENOBÍLÁ ŠKODOVKA.....(jen si upravuju plzeňskej pokřik, ale hodí se ne )
Trochu vadí. Ale ne s Haldexem. Ten sice na sněhu vyjede všechno (snad i líp než M-B MK - vlastní zkušenost s porovnání) Ale při normální jízdě se chová jak předohrab. Takovej Torsen to by bylo ... s A3 má O. stejně shodnej spodek, tak co...
Já celkem chápu, že se mnoha lidem nelíbí přítomnost TDíčka ve "sportovním autě", ale proč *odsuzujete všechny diesely? V klasických rodinných autech plní svou funkci dokonale. A fakt nevím kde to žijete, že se na ně díváte s takovým despektem. Jestli vám to ještě nedošlo, tak vznětové motory (ty vaše ropáky) se za posledních 10 let změnily neuvěřitelným způsobem a oproti benzinům mají jediný nedostatek - vyšší pořizovací cenu (která se ovšem po určitých ujetých km vykompenzuje nižšími prov. náklady). Tak se *probuďte!!!!!!!!!!!!!!
Přesně tak. I u nás získala pouze titul od čtenářů, kteří si z "našeho" produktu můžou ustříknout, ale u novinářů zvítězila Mazda 6. A teď si každý přeberte, který titul má asi větší význam... A taky se podívejte na crash testy - Renault už podruhé pětihvězdičkový a crash test Superbu je v médiích většinou nadepsán "chodci pozor!" a podobně. Co se týče toho dieselu, moc bych se tomu nebránil, ale když to má být sportovní verze, tak už bych požadoval výkon nad 100kW a nějaký pořádný motor. Nejsem si totiž zcela jistý životností té 1,9, ze které se za každou cenu snaží "pumpovat" další a další kilowatty.
mrkni se na www.honda-typer-sport.cz neco pro tebe muzem te vzit do klubu .Ja mam take honda tak jsem vzdy rad kdyz obevim noveho hondistu a obvzlaste kdo vlastni integru tak zatim
Jasne leda od smichu, az ji budou muset mechanici protlacit cilem. Proste se smirte s tim, ze to jeste par let bude trvat, nez Skodovka dospeje, doufam ze je tohle jasny i fanatickejm skodovkarum
Kamilek, bomberman, Lukáš: HEHEHE, všichni Fábkaři, co? Kupte si konečně pořádný auto a uvidíte, jak je Fabia hnusná. Co teprve v kombi, ale hlavně v sedanu, to je NECHUŤ!!!
Pomalu, pomalu. Jen bych tady rád upřesnil, že škodovky se stávají auty roku maximálně u nás (což je přirozené) a občas trhnou nějaký ten zlatý volant (jestli jednou, tak je to hodně) a všelijaký podřadný ceny řidičů a blabla... Ale jinak v nejprestižnější anketě v Evropě letos zvítězil Renault a loni byl druhý!
Je potřeba si uvědomit kupní sílu českého národa. Té přesně odpovídá produkované vozidlo. Zoufalci, proberte se! Až budete mít min. na 2 nová auta do rodiny, z nichž jedno bude opravdu sportovní, již určitě se nebudeme bavit na podobném fóru o Fabii RS 1.9 TDI.
Ale ale...Od dob kdy jsem nastoupil do prace me rodice nedali ani korunu. Chces auto mi rekli tak si usetri videlej a kup. A koupil jsem si Hondu. Mam totiz rad sportovni jizdu a s timhle autem muzu jezdit jak celkem usporne tak i hodne svizne ze na me ma opravdu ale opravdu malo kdo. Mam v tom 1.8 VTEC. A malo kdo mi natre *nechytaj se ani 3.0litrovy benziny. Beru to ze ty auta s trilitrem jsou oproti my honde dost tezky. Ale jeste se mi nestalo ze by me natrhl nekdo s TDI ci HDI ci CDI.....Jedinej kdo diesly umi je tak mozna BMW a jeho motory 3.0d.A jinak s tim co mam jezdim beru kdyz jedu s hodne lehkou noho tak jedu 6.5 a kdyz na to slapnu tak neni problem tech 12.... Takze se tu klidne hadejte nic proti nafte nemam ale proste bych si ji nekoupil protoze na nove BMW nemam a nic jinyho v nafte proste nechci!!!!!
Jo, takze kdyz to je diesel, tak je to nic jo? A ropa ? To jsou nejake silne slova ne ? Tak nekomu se libi kdyz mu to bubla, jak rikate ta ropa, a kdyz ma spotrebu kolem ja nevim 6 l. Kdyz nekdo chce jzdit do 6 tisic za minutu a se spotrebou kolem 10 tak at ! Nikdo vas nenuti , nekupujte si ji. Diesel neni sport, ale inzenýři z něho vykopali dost. A nekteri namachrovanci s tuningama by ji urcite videli tak na zasterky ikdyz ma diesel. CAU !
Jo to je pravda pravdoucí Máš uplnou pravdu už se těším až si pořídím tenhle kousek a sem rád že sem si ještě nekoupil fabku ted bych se mlatil do hlavy
Když už si někdo kupuje RS fabii, tak se předpokládá, že nejvíc bude rvát do PHM!!Tak nechápu, proč to auto takhle z**rvili kvůli nějakejm sockám, co chtěj mít rádoby-RS-auto a přitom na to nemaj!!Ať si koupí ojetej Cosworth nebo něco na ten způsob. Ale pohřbít RS dieselem, to je fakt trapný. Už vidim F Maranello 12L 48V TDi..TDI je dobrý třeba do Transportera, ale u auta s přídomkem RSjde v první řadě o otáčky a v druhý o pocit z jízdy!!A to, že projedete celou trať na 3 je sice bomba, ale kupříkladu pro mě je držení auta v co nejvyšších otáčkách a neustálé řazení ta největší odměna..
Audi A8 3.3 TDi 165 kw,Seat Leon Cupra 1.9 TDi 110 kw,Audi A6 2.5 TDi 132 kw.Vidíš všechno ropáky a jedou jak oheň.A8ma na 100vku 7,2 max. přes 240 km/h,A6tka na 100vku 8,1 max. 230 km/h,Leon na 100vku 6,3 max. přes 220 km/h.Je to nafta a taky tomu jen tak někdo neukáže zadní lampy.Kdyby ses svezl v té 3.3 TDi tak bys mluvil jinak,pružnost jak sviňa.
Tak ok ja jsem vzhuru....Sice jo mas pravdu kroutak ma velkej ale rozmezi otacek stoji za prd..... Ja mam Hondu Integru Type R.... A dokazu tvrdit ze me v zivote nejaka At Octavia RS nebo Fabia RS neporve..... Proste Nemate s timhle sanciA jestli to chces dokazat tak to muzem nekde zkusit at na sprintu nebo klidne i v zatackachTakze pozdravuj nekde jinde. Proste nafta je do kamen a ne do auta.Nebo do traktoru a ten patri na pole...
Hej ale jestli sis nevšim tak tou maskou se vyznačujou jen škodovky a aerodynamický tvar je super. Krasně kulatá jen ji nech.Pak vychází dobrý součinitel odporu vzduchu.
Je to poprve co se divam na tyhle stranky, ale mam pocit, ze i naposled... jste chudaci, kdyz se nedokazete bavit na urovni, ale jen na sebe machrovat jak chlapci ze sousednich hospod... mam dojem, ze stejne vetsina z vas doma slechti najakou tu "stodvacitku" "ropaci". Nebo snad chudaci??? Kolega chemik se alespon vyjadroval slusne. Sbohem.
Octavie je dobrý auto,ale tak pro rodinu a né pro rallye.Fabie bude těžce šlapat na paty všem.Ale musí dospět.Vypadá dobře,to se musí nechat.Škodovce fandím a držím palce.
Sem mam chipovany TDi a za benzin bych nemenil. Ale dat do "sportovni" RS verze fabie obycejny koncernovy TDi motor je fakt sracka. Doufam, ze se to nebude prodavat stejne jako se neprodava superb. Sakra proberte se ve skode!!! Dejte tam aspon tu posranou 1.8T 110 kW!!!! Nebo tam klidne nechte TDi, ale dejte pryc to RS. Je to k smichu. V passatu a golfu to ma kazdej vepr a tady se to bude prodavat jako RS.
No lidi řekněte sami y 0-100 za 9,6 to je bomba! A tři diferencialy pro 4x4 to je ještě větší bomba!! Jen si to představte sešlapnout plyn a otáčkoměr se lehce otočí, motor ,,zařve´´a jste zabořeni do sedadla.Je to ten nejhezčí vůz co jsem kdy viděl, a dál už nemám slov.
tak ropaka dat do rska? to je na h nafta patri do kamen nebo do nakladaku, videli jste diesla treba ve Ferrari, Porsche, Lambo nebo v nadobicku typu Impreza WRX STi nebo Lancer Evo VII? Asi ne. Pokud by jse vi ropaci srovnali dve stejny auta 2,0 TDi a benzin 2,0 turbo, tak nez se naftak nazhavi tak benzin je uz v prachu. Navic naftak strasne smrdi a ma blbej zvuk. A stejne do Fabky prijde 1,8T, Skoda jenom hraje divadlo. Tak slava benzinu a do * s naftou.
Tak to Brachovo VW JETTA Po mirny uprave cerpadla .Ta Ti frajere zahrabe v poho i na 3.Staci jenom trochu dupnout na plyn.Spotreba do 6ti litru na 100.Tak mi tady vykladej vo benzinu....
Presne tak ta banda benzinovejch zabednecu asi nevi ze VW jezdi s Borou okruhovy zavody a ma dost dobry uspechy ale jejich blobost ze sou tak zabedneny.At si kupujou drahej benzin... :-)))
Tak hochu uvědom si, že ty tvoje TDI jsou turbo motory a že každej jinej turbo motor benzín každej dechták udělá jako nic. Všichni poměřujou TDI s benzínem, ale obyč, bez turba. Nechápu proč tam nedali 1.8T, to by ta 1.9TDI stála na startu a já bych byl už v cíli. Takže do aut GT.., RS.. apod patří benzínya ne nějaký diesly!!!!!!!!!!!, ten patří na pole. Vy holt jezdíte za šest litrů, tak proto to máte, ale NESROVNÁVEJTE DIESLY S BENZÍNAMA, TURBO BENZÍN ATURBO DIESL TO JE MOC VELKEJ ROZDÍL!!!!!!!
ZDRAVIM BENZÍŇÁKY
Peugot 406 CC se opravdu prodává s dvoulitrem HDi, ale taky každý má možnost si ho koupit i benzínovým třílitrem a nejsem si jistý, ale myslím že i s benzínovým dvoulitrem. Je ostuda dávat na dieselové auto se 130 koňma nálepku RS. Každému, kdo ještě nejel ve sportovním autě to připadá super, ale kdo má nějakého sporťáka, tak se jenom směje. Sám vlastním japonské auto se 150 koňma benzín bez turba, spotřeba při brutální jízdě max 12 litrů, na víc jsem se nikdy nedostal a to je průměrná jízda mezi 5-7 tis ot/min a z vlastní zkušenosti a porovnáváním s kamarádem vím, že se to prostě nedá srovnat třeba se 150k golfem. 150 koní na benzín nerovná se 150 koní diesel. Ujedu mu kdykoliv budu chtít a nepomůže mu ani šestikvalt ani papírově větší točák. Charakteristika těch motorů je úplně jiná. Navíc 150 koní u dieselu není nic mimořádného, dneska každá druhá "tuningová" firma umí přečipovat kdejaký turbomotor = fabii RS může ujet v podstatě jakékoliv TDIčko s upraveným plnícím tlakem turba. Prostě chybí výkonný benzínový motor, TDi mělo být jen jako doplněk.
Ty zarytej benziňáku už se konečne probuď . TDI to je pojem HOCHU a šesti kval TDI se 130 k v tak lehkým autě natrhen *všem posranejm benzínům. Nafta v podobě TDI se výkonem dostává na uroveň benzínu, ale nejzajímavější je KROUŤÁK o tom si benzín může nechat jen zdát
Kdyz Peugeot muze mit naftu ve 406 Coupe, proc by nemohla davat Skodovka do Fabie 96 kW TDi - je fakt ze zkratka RS se k takovemu autu moc nehodi.... ale diesely jsou dneska jinde nez pred deseti lety, jak tu nekdo vzpomenul..... Navic Skodovka v rally neni az zas takova nula jak tu nekdo psal... Vzpomente si na konec 70. let, San Remo 1986, rok 1994 nebo RAC 1996..... a samozrejme obdobi Octavie WRC. Uvedomujete si vubec co Skodovka s rozpoctem, ktery ma, v MS rally dokazala? Fabia WRC ma sanci na uspech. Preju ji ho.
mluvis mi z duse stane. je desny co cechu se muze vod dob tdi oktafek *z dyzlaku. i kdyz to treba jede 220 tak pri tom svezeni to neni zadnej adrenalin. este se mi fakt nestalo aby se mi v ropakovi zjezily chlupy na rukou pri rozjezdu :)
co mas za karu?
Nafta patri do kamen ... ne do auta s privlastkem "sportovni". Z fotek vypada auto povedene, kdyz jsem si precetl ze je v tom diesel, prestal sem tomu rozumet.
1,9 tdi 120 koni? to neznam, to je nakej spatne ciplej 81kw nebo co? a to sami u venta.. 2,8 vr6 se odjakziva vyrabelo s 174 knma.. asi sis to splet s motorem od audi, kterej se ted cpe do passatu, superblbu atd.. ale ten taky nema 190 koni ale 193 koni, protoze ma 142 kw.. jo a navic ma 280nm oproti 235 nm..
tak chlapci. furt se tady hadate.. tak zkuste postavit treba vedle 1,4 16v 100koni 1,4 diesel( taky s 16v ale bez TURBA) co pojede lip? jo a stim 14 litru u 1,8 t.. mel sem k dispozici na mesic rsku.. zajel sem si s ni rally vrchovina stylem brzda plyn- furt plnej skopek.. kdyz sem ujel 20 km timhle tempem podival sem se na palub. poc. a ukazalo mi to prumer 27litru na 100! a kdyz sem si tam dal okamzitou spotrebu, za dve a 120km/h tak sem mel 79 litru na 100!!! a pak sem s tim jel s rodinou na lyze do francie 1200 km furt 180-200 km/h a celkove prumer 8,3l/100km....
yo yo cesi a ropa. kazdej vidi jenom mensi spotrebu a levnejsi naftu. ale do sportovniho auta proste nafta nepatri. naftaci nemaji peknej zvuk, neumej tocit a pri kazdym podrazeni se jim vyvali z vejfuku cernej oblak.
Mam obe auta, takze muzu srovnavat, tak prosim zaryte priznivce ropy at do me nesijou. Sluzebaka mam Passata 1.9 TDI 120k a svoje auto Vento VR6 190k a ta jizda se proste neda srovnat. A vubec mi nevadi ze VR6 to trochu vic zere, protoze v tom menim jenom olej. Dieslovyho Passata mam druhyho a ne ze by se to casto porouchavalo ale beznej provoz (oleje,filtry,remeny,vodi pumpa, cisteni cerpadla) stal uz firmu desetitisice.
Ale to uz nebude dlouho trvat nez vlade dojde ze vlaste diesely zamorujou vzduch mnohem vic nez katalyzovany benzinaky a napari na ne specialni dane tak jako je to v zahranici :))
RSa je fakt super. Jenom me trochu mrzi, ze se zapomnelo na ALU dekor stredoveho panelu a pruduchu ventilacniho systemu. Myslim, ze potom by to interieru sluselo jeste vice...
Všichni tady plácáte o výkonu a koukli jste alespoň na parametry kroutícího momentu?? Zeptejte se třeba Karla Trojana, proč používá jako tréninkové auto VW Boru s TDI-PD.
Když se kouknete na interiér, je vidět, že se Škoda nesnažila o super-emotivní sportovní auto, který si můžu koupit a otuningovat prakticky všude, ale o praktický auto se sportovním nádechem. Kolik z vás/nás má peníze na to, aby si koupilo jako hlavní auto čistokrevnýho sporťáka?
fabii WRC fandim a verim v lepsi vysledky, nicmene kridlo na zadi je podivne, nekoresponduje se zbytkem auta a stejneho ucinku by se jiste dalo docilit i s mnohem lepe vypadajicim kridlem... nic naplat, kridlo dela WRC
Sem nelez když jí nemáš rád ne? Zkus se smířit s tím, že nás (těch kteří na ní "něco mají") je spousta a asi to tak bude. Hold co člověk to názor, každýmu se líbí něco jinýho..
Vy to asi všichni nechapete. Fabii RS si koupi sice člověk, kterej je trochu ve vatě, ale ne moc. A PROTO TAM JE TEN DIESEL. Ono když nebereš sto táců měsíčně tak tě ceny benzínu * budou. Ten kdo bere víc neřeší nějakej benzín a taky si nekoupí umrdanou Fabii. To půjde do něčeho ostřejšího. A jestli je fanda rally tak si koupi nějakou jinou značku, protože Škoda nic v rally zatím neznamená. Tak si to všichni uvědomte proč tam ten diesel dali.
Vy to asi všichni nechapete. Fabii RS si koupi sice člověk, kterej je trochu ve vatě, ale ne moc. A PROTO TAM JE TEN DIESEL. Ono když nebereš sto táců měsíčně tak tě ceny benzínu * budou. Ten kdo bere víc neřeší nějakej benzín a taky si nekoupí umrdanou Fabii. To půjde do něčeho ostřejšího. A jestli je fanda rally tak si koupi nějakou jinou značku, protože Škoda nic v rally zatím neznamená. Tak si to všichni uvědomte proč tam ten diesel dali.
Turbo dieselove motory su dnes uz na takej urovni, ze benzinaky uz zacinaju nestihat. Su lepsie vo vsetkych smeroch. Slava TDIckam !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vivat TDI!
Koukam ze tady nekdo zaspal dobu.Nafta uz neni to co bylo a dnes je uplne nekde nikde nez pred deseti lety.System vstrikovani cerpadlo tryska commonrail atd.Pak mi nejakej neznaboh tady muze psat ze nafta je na *.Za tu spotrebu a zatah to stoji.Nejdriv se svez v poradnym TDi nemusi bejt ani cipovany a poznas co to umi.Jo a stema otackama to chce akorat radit a radit.A to je potom *.Diesel rulezzz.A ze tam Skoda nedava Benzinovy motory tak to je jejich chyba.Stejne neni Fabia zas tak supr aby z toho staveli nejakej ceskej Sportak
No na ostrou verzi docela málo. Vždyť "obyčejnej" 2,0i to dělá za 9,9 což je utěchto hodnot mizivý rozdíl. Tenhle motor mi přijde spíše jako do normální verze pro svižné, le úsporné svezení. Pokud se nepletu seat dává stejný motor do klasické ibizy. Když už diesela do RS, tak 150k a jenom jako alternativu k 1,8 t(aspoň 150k, spíš 180k a nebo 220 z audi TT). Mimochodem, tenhle motor používá 5ti ventilovou technologii, takže nemá 16V, jak někteří píšou, ale 20V (pokud 5x4=20). Ale nezoufejme, jestliže má WRC vycházet ze sérivoky, měla by mít turbobenzín a taky 4x4. Peugeot musel taky udělat nějakou maloseriovku nabroušený 206ky. JInak designem se mi RS líbí(hlavně nový přední nárazník) přeci jen si mohla vzít něco ze studie paris (hliník v interiéru a širší podběhy). WRCčku moc fandim, vypadá nádherně. Jak řikaj jiní, snad i tak bude jezdit.
Výkon není všechno. Měl bys myslet i na city. A proto Ti radim. Podle mně by sis měl najít holku Dano. A nemyslim si to jen já, ale i Pavlína. Mohli byste jet treba na lyze, co rikas? Tam ji sbalis coby dup ne?
hele mary,koupil jsem si vejfuk na staďáka,tak si ho namontuju a pojedu s větrem o závod!a nějaký 1,8t přečipovaný mi bude úplně ukradený!!!AŤ ŽIJE TDI!!!v elasticitě to každýmu tupýmu 1,8t nandá!!!
Vis, asi to nehapes, se sportakem proste nerad jezdis porad na 5ku nebo 6ku, rad ho vytacis, rad si podradis, a to bohuzel u dieselu nejde. Dohromady je jedno, jestli to se svou Octavkou 1,9TDi 81kW natres 1,8l 16V, jde spise o zvuk benzinoveho motoru v jeho otackach a ne o huceni 4tis nebo chrochtani pri 900 otackach na volnobeh u dieselu. Jinak s 1,8 16V zmizim TDicku bez nejakeho velkeho snazeni
a co jako? 81kW? asi to nejspíš máš doma, když si to tak chválíš. vo čem je spotřeba, když si kupuješ vyloženě sportovní auto? o ničem. Spotřebu si počítej na služební cestu. Kašlu na spotřebu, ať to žere třeba sto na sto, hlavně když to pojede, jako sportovní auto. Kvůli spotřebě si takový auto koupí jenom žebrota. Buď na to mám, nebo si koupím koloběžku. Tam živíš jenom svůj motor. Diesel je diesel- nebereme mu jeho přednosti, ale benzín...to je jiná kamaráde. Jo a s tím motorem 1,8. Ani kdyby ses pokakal, tak to s tím svým ropákem nevezmeš. 92kW žrout v 1,8 je sice malá hrůza, ale jede!!!! A co teprve 1,8 110kW- čip na 135kW a málo aut Ti ukáže zadní svítilny. A spotřeba? Celkově za 14 litrů jezdí magor. Co to neumí. Zvyklej z traktora šlapat na plyn, jako kočce na ocas.
Sice jde o naprosté hovadiny,ale momentálně stejně nemám do čeho nebo koho píchnout,takže...onen sarkasmus už neplatí pro přání..."ať arab vypne ropovod".Jsem fanda benzinu a ten se dělá,pokud se nepletu z ropy.Takže,vypne-li arab ropovod,budeme chodit pěšky všichni.Ropáci i benziňáci a to by se mi moc nelíbilo.
Vaše nová fabie se nám moc líbila, škoda, že se dřív nedělala auta typu škoda 105 RS a Škoda 120 WRC, to by teprve bylo pokoukání, tak kupte něco v bazaru a koukejte to předělat! ať natrhnete ¨těm peugeotům a fordům *!!!! mějte se fajn, čau studenti ČVUT FSV
Ma převrtaney motor z koncernove 1,8 na dvoulitr(1999) a turbo garrett T30R, vykon na 300koni. Mozna, ze uz pouzijou novy garrett, ale myslim teda, ze to dvoulitr urcite bude:)
každej kdo zná ropu-čili diesel-čili nafta- (pro ty kteří si honí slovíčkaření) tak ví, že to není vončo. prostě ty oktany jsou lepší než cetany-chemiku! Jestli teda máš páru vo co tady go? Dávat do sportovního auta TDi-čka-to je prostě tahle doba ropáků, kterým padaj od *saze a chrochtaj při 2 000 otáčkách, jakej mají točák. To má každej rypouš na poly co tahá za sebou pluhy! Sportovní auto a TDi? Jo, jo -kam ta doba spěje? Za chvíli budeme se slzami v očích vzpomínat na první turbo benzíny.
Všichni tady jednáte o traktorech, ale měli jste možnost se vlastně svést se Škoda Octavia 1,9TDi 81KW? Podle mého názoru na tak velké auto s tímto motorem si jen tak někdo nepřijde! Předjíždět 1,8l 16V vůbec není problém. Chválím vývoj Fabie s TDi, ale jak znám Škodu o laciné rodinné vozítko nepůjde. ŠKODA.
Já zase nechci rušit machrování a myšlenkový pochody Vám.V onom příspěvku jsem pochopil používání slova ROPA jako hanlivý výraz pro to,že RS by zkrátka ropák neměl být.Také nechápu Váš "pokus" o jízlivost.Myslím,že jediný,komu se můžeme vysmát jste vy,neboť jste to vůbec nepochopil elementární sarkasmus.
ja jsem s fabii jel jednou, byl to ten motor 1,0 mpi a zdálo se mi to zbytečně přemotorizovaný. nejvíc mi vyhovovala jízda na trojku,citil jsem se bezpečně.to tdi bude zbytečně moc silný!to 1,8t by na to auto bylo moc,museli bysme vyhazovat kvalt,aby sme se nerozmlátili.nejlépe se cítím ve svém velorexu,voní to tam benzínem:-).to rs si tam nechám od maminky taky vyšít!!!
Nechci vám rušit debatu, ale nepleťte si ropu s naftou. Vono to je hold tak, že nafta i benzín se dělaj z ropy. Takže klidně vychvalujte to nebo to, ale hlavně nezaměňujte pojmy s dojmy. Jinak by se tý vaší diskuzi na úrovni mohl každej jen tak vysmát
Tak jestli si chcete o WRC precist vice, kouknete na www.skoda-auto.cz sekce motorsport, je tam Fabka WRC pekne popsana. Jo a Tdi a RS mi taky nejde moc dohromady, meli by dat do RS i benzin.
to mas tezky kdybych si mel dneska kupovat auto koupil bych asi diesel-kvuli spotrebe.jsou sice drazsi ale taky vic vydrzi a jezdi temer za hubicku ale dat do prestizni sportovne ladene fabie TDI -taky kroutim hlavou benzin je benzin.Ma sice 130 koniku ale trosku linych... a u sportaku se hraje na trosku jinou notu. 1,8 T podle me taky neni nejaky zazrak a oktavka s nim asi moc nejede ale na fabii by stacil a rozhodne by ji slusel vic.
no tak tady máme další FABII no.... měli by už konečně něco udělat s tím designem.... jenom kvůli tomu bych si FABII nikdy nekoupil (a mohla by jezdit třeba 350km/h)
No tri dverova neni, protoze dle oficialnich parametru musi vychazet ze seriove verze a ta proste neexistuje. Ale myslim ze to neni zadny problem ktery by snizoval kvalitu tohoto vozu.
Nechapu ty zarytce co se porad ohaneji benzinem kazdej mele nesmysl ze to nejede asi v tom nikdy nejezdily proto to rikaji a octavia rs 1.8 turbo zas takovej zazrak neni.Me to teda neuchvatilo ale kazdy ma jiny vkus a dnes kdy ceny benzinu rostou si za chvili kazdy rozmysli jestli jezdit s motorem 1.8t za 14 litru nebo tim samym stylem s tdi ckem za 6.7 je to fakt znat. Auto je od toho aby se s nim jezdilo a ne aby stalo v garazi!Lidi otevrete oci
tak teda vážně nevím-co to bude za RS s ropákem pod kapotou. zrychlení za 9,6 je nějaká bomba? maximálka 204 je asi taky nějaká šleha.kde je 1,8 T? kam se poděl benzínový duch automobilovýho světa. začíná to tady smrdět ropou a dechtem. serem na nějakou spotřebu-když to stejně nejede-nemůžeš to točit, protože tam za 4 000 ot. dusíš saze. Co tam ve Škodovce blázní? Bože dej ať arab vypne ropovod! traktory patří do pole a ne na silnici.Tohle mě teda fakt nebere.
Ta Fabie WRC vypadá docela pěkně, ne?! Ještě aby jezdila, aspoň tak, jak vypadá. Myslím, že je vzhledem trochu podobná Peugeotu 206 WRC, tak třeba bude i tak jezdit. Tak ať se jí daří!
WRCcéčko je pěkný. Hlavně, aby mělo za čas nějaký výsledky a bylo vidět někde vpředu (jako sem tam Huyndai). Nejenom spolehlivě dojíždět. Držím jí palce.
Přijde mi to jako pěkná blbost, udělat sportovní verzi auta krmený dechtem. Stejně třeba u Golfa se dívím tomu, že model GTI je možný objednat taky jako diesel a i když má 150 koní, GéTéíčka by měly zůstat výsadou benzínových motorů. Proč do toho eReSa nedali 1,8T?
Muzete mne prosim Vas nekdo rict, k cemu je ta druha (zelena) paka u toho WRC? V pripade, ze to je radicka, pak k cemu je ta prvni? Neni to rucni brzda?
Dik
Lubos
tak fabka WRC je jako peugeot 206 prostě prodloužená :o) jsem zvědavej jak bude makat na soutežích - to bude tuningovejch fábek ci tu te´d začnou jezdit.