Evropské i americké představy o autech se často liší, mám dojem, že oni si o většině evropských aut také nemyslí nic dobrého. Myslím si, že američtí designéři mají v současné době daleko volnější ruce než kolegové v evropě. Musím říci, že některé evropské novinky mě zklamaly tím jak se držely v designu při zdi, ale strach z neúspěchu je asi velký bič.
Navíc jeden postřeh. Donedávna jsem čas od času zahlédl Chrysler 300M, teď už ho člověk nepotká. Co s nimi majitelé udlělali? Mám dojem, že Dodge Voyager je jeden z mála US vozů, který přežil cestu přes velkou louži.
ty auta jsou paradni a Tomahawk je uplne SUPER!!! Mit velke a silne auto to je presne ono. Mam uz 4 roky Dodge Caravana a dalsi auto bude taky amerika. o je snad jasny. Nemam rad ty kecy ze je to hnus atd. Me se treba zvlast nelibi Audi nebo WW a taky tady nevyrvavam jakej je to skopcackej hnuj. Je pravda ze si Amici myslej ze sou pupek sveta, ale me se velky a silny auta vzdycky libily takze z techle novej veci jsem uplne nadsenej. Skoda ze nemam takovy prachy abych si to koupil vsechno.
Ono to zas tak zle nebude, aj ked ja zvyknem ameriky tiez zosrat pod ciernu zem. Lenze: 1. treba vychadzat z historie americkych aut, 2. toho roku cely svet dostal uz v 5 januarovy den lekciu z dizajnu od GM (narazam najma na Caddy V Sixteen a Chevy SS, plus Pontiac G6 a Buick Centieme) aka tu uz davno nebola. A k tej historii sa zas viazu novy Mustang a musclecar Ford 427. O to vacsie prekvapenie boli tieto * od DaimlerChrysler. Po tom co predstavil FoMoCo a GM, mat ja nieco take ako Dodge tak to zabalim. Avenger je koncepciou (naco krizit EU rallye car s amerikou a vyrobit z toho rusky velitelsky "gazik") aj dizajnom cosi co by ma nadchlo ako dieta niekedy v 80tych rokoch. Bez urazky...Kahuna: keby to na mna vykuklo niekde spoza krovia, tak to bez milosti zastrelim! Tu by to mohlo stacit, ale DCX to dodrbal az dokonca: Tomahawk je vraj nieco, pri com sa hrali s myslienkou namontovat motor Vipera medzi kolesa: A je z toho to cudo-judo, ktore vyzera akoby ho vytiahol z garaze vas podivinsky sused po rocnom majstrovani. Na koncern akym je DCX je to strasna hanba. Ale to suvisi zrejme s tym, ze vacsina toho timu, ktory ohuroval svet zaciatkom 90tych rokov u Chryslera (na tu dobu to boli LH-cars, Jeep GrandCherokee, Viper, etc...) Dnes pracuje u GM: A je to videt. Na GM (chvalabohu ze uz prestanu s tymi kravinami ako je Avalanche) a bohuzial aj na Chrysleroch a spol.
Pardon, nějak mi to ujelo... Tyhlety 2 exempláře jen potvrzují tendenci Američanů k přespřílišné monstróznosti a nabubřelosti. Většina z nich si myslí, že jsou něco víc a podle toho se také vozí. Zatímco Evropan tíhne spíše ke kompaktním a elegantním tvarům (Evropa je kompaktní), Američan si říká "Čím větčí, tím lepší" ,ať už je to s prominutím kupa sraček. Až na pár vyjímek (např. nový Mustang) jsou americká auta totální designové paskvily. Nerovnají se těm evropským ani designem, ani motoricky a ani kvalitativně. Jsou prostě jen na jedno použití, jako ostatně celá Amerika. To je můj názor
Pokud se designeri Chrysleru pri navrhu Dodge Avenger nechali inspirovat evropskym serialem Rallye, nejvice je pravdepodobne zaujala Skoda Octavia WRC. Pri pohledu z boku je ji Avenger velmi podobny. Pokud si odmyslim velikost kol a kratsi zad.Robustni predek a linie strechy spolu se zakoncenim bocniho okna mluvi jasne o puvodu. Rozsirene blatniky a velke vstupy vzduchu vpredu odpovidaji WRC.