Není to tak dávno, co měl samotný Spyker existenční problémy a najednou chce kupovat SAABa. :-O
Takhle to určitě nepůjde. SAAB potřebuje silného partnera.
Tiež si to myslím. Vôbec nechápem, kde na to berú peniaze. Naprjv samotné oživenie novej značky Spyker, potom miliardy(v českých korunách) vo Formuly 1 na nič, teraz sťahovanie do Veľkej Británie, kvôli ušetreniu nákladov a odrazu sa pokúšajú ako to len ide, kúpiť veľkosériovú automobilku pred krachom, do ktorej treba pumpovať miliardy. A to v eurách.
Souhlas malá firma která vyrábi excluzivní vozy jen velmi těžko dokáže rozhýbat kolos s 3400 zaměstnanci který je ztrátový dvacet let v kuse. Zvlášť když neumí říct z čeho to bude financovat.Takže si napujčuje peníze a pak vesele zkrachuje nejen saab ale i spyker.
Pevně doufám, že se koupě Spykeru podaří, je to snad poslední šance na záchranu, plusem by mohl být fakt, že Spyker sám je dosti exotickým výrobcem vozů pro individualisty, takže by čistě teoreticky mohl mít pro směřování Saaba větší cit, než GM. Navíc díkybohu to nejsou amíci, natožpak čínani :-) ...tak držme palce
Dlhý čas som si hovoril: "Radšej by mal Saab skončiť, než vyrábať tuctovky od Opla." Veď Saab, to automobily, ktoré dokázali zaujať technológiou a jednoduchým, ale nadčasovým dizajnom. A teraz prišli s plánom, že Saab bude musieť zaujať čiernymi A-stlpikmi a čudným módnym dizajnom. Tak toto teda nie! Ale na druhej strane je to jediná šanca na záchranu tejto kultovej automobilky. A ak víjde, bude, možno, Saab môcť byť inovatívnym výrobcom aut. No, bohužiaľ, pripadá mi, akoby to hovoril hurvínek. Myslím, že pre Saab bude dobré, ak si ho svet raz a nažvdy uschová v pamäti ako výrobcu inovatívnym aut s konzervatívnym, no pritom neuveriteľne nadčasovým výrobcom, než výrobcu tuctových Oplov a Chevroletov. Nemyslím si, že by sa Saab mohol tak schopiť, že by raz nadviazal na staré dobré časy. To je proste dimenzia a´la hurvínek. Ale možno. Nádej tu je. Hoci, ako samotná záchrana Saabu...
Sance tu je. Pro SAAB i pro Spyker. SAAB je jednou s mala automobilek na sever od Italie, ktera vyrabi vozy s obrovskou mirou osobnosti. Navic predstaveni jiz pripravene 9-5 bylo velkym prijemnym prekvapenim. V 9-5 je nekonecny potencial, ktery Spyker (nejen) vidi a ktery chce vyuzit.
Doufejme, ze koupe vyjde a budu moci uvitat SAAB zpet mezi zivymi.
Vis, Jelito...ja se s tebou nehadam. Dokonce i souhlasim. SAAB neni zadna tuctovka. Take nikdy diky bohu nebude.
Ja jsem SAAB vlastnil, vlastnim a budu vlastnit i novou, velice povedenou premiovou 9-5(pokud tu moznost dostanu). Evropska produkce dneska nedokaze nabidnout zadny sedan dane tridy, ktery by me oslovil vice nez prave (doufejme) nedchazejici 9-5.
Ani mne nepřekvapuje, že tvé krátké mozkové spojení nedovedou přesne identifikovat můj nick. Dost ubohé, ale tobě vlastní.
Je velmi úsměvné až komické, jak se tu v křeči snažíš sám sebe přesvědčit, že je SAAB (a potažmo i Volvo) prémiovkou. >:D
Na to, že nejsi schopen akceptovat Audi, jakožto obecně uznávanou evropskou prémii a do prémie cpeč přebastlenej obyčejnej střednětřídní Opel... no co dodat. Technicky nemá SAAB nic. Dokonce ta tvá "prémiovka" nenabízí ani jeden šestiválcový motor.
no tak ako ty tvrdis, ze saab je len opel s inym znakom, tak ja tvrdim, ze audi je len VW s inym znakom, a to dokonca mal saab aspon vzdy vlastny interier /az na posledny facelift 9-3/, na rozdiel od premioveho audi z dielmi interieru z vw polo...a saab ponuka V6, ten je ale bohuzial GM
dnes sa to tu naozaj hemzi, ale niecim inym...
Bohužel, ono tebou, bambusářem a podobnými patróny, nenáviděné Audi nabízí tolik modelů, že o nich asi ani nevíš.
Nehledě na to, že ma opravdu širokou nabídku opravdu prémiových motorů, tzn. šesti, osmi, deseti i dvanáctiválce. Nabízí opravdu technickou motorářskou špičku. A SAAB? Ten se zmůže maximálně na oturbený čtyřválec, který Audi montuje i do svého zatím nejmenšího modelu. :-!
PS: Dej sem fota/odkazy těch dílů, které jsou v Audi a Polu stejné. Na to jsem fakt zvědavý. ;-)
a/ nemam preco nenavidet audi, kludne by som si ho kupil
b/ ano, audi ma vela modelov, ale nam sa tu o nich na dalekom vychode ani nesniva :-)
c/ k tym rovnakym dielom, nebudem ti sem davat ani foto ani odkazy na rovnake diely, pretoze ked si niekedy v tvojom /asi velmi kratkom zivote/ videl nejake audi, vw, skodu alebo seat, tak si schopny si tie rovnake diely najst pri zbeznom pohlade...
d/ ten V6 mam v 9-3 cabrio, neni to bohvie co, ale ako som pisal, nie je to motor saab, je to holden
Vzhledem k tomu, že jsem v těch autech už asi i něco najezdil (na rozdíl od tebe), tak si dovoluji tvrdit, že těch dílů, pokud vůbec nějaké jsou, tam bude minimum.
Design mají možná podobný a ty ho nerozlišuješ, ale neplatí fakt, že když se ti pokazí "čudlík" v Audině, tak si zajdeš do servisu VW, kde ho koupíš z třeba Pola za "půlku" peněz. To opravdu ne.
Tolik modelů co jsou současně Škodovkami, seaty a VW.....
Nikdo ti nebere fakt, že Audi jsou skvělá auta, stejně jako BMW či MB. Ale i ty dělaj chyby např zabiják TT...
Ostatně co je to premiovka? proč ne třeba i Subaru,nebo Honda...
Až budeš mít vlastní zkušenost, možnost porovnat tvé premiovky se Saabem tak se vyjadřuj. Nyní sprostě teoretizuješ a přejímáš názory amatérských novinářů... Vlastnil jsem Audi, několik MB a opravdu nevím co je na nich tak premiového.
Saab nabizí turba pouze posledních 30 let, hardware motoru vyvíjený společně s Lotusem, haldex...atd
O definici prémiového vozu se tu už pokoušel poměrně respektovaný Marko (pokud víš o koho jde). A ten stanovil nějaký obecně uznávaný pravidla. Ty SAAB prostě nesplňuje. Ještě k tomu, když převlečou Opla. No tak to je prémiovka jak noha. :no::-!
Osobně nepotřebuji, aby laici tvého kalibru považovali Saaba za premiovku..
Pro mě může být pro tebe ne, no a co. Je to otázka názoru.
Pokud nejsi uplný ignorant nezapřeš tyto fakta: co je Lexus, Subaru když ne premiovka???
Takže se asi shodnem, že premiovky skončily před mnoha lety a dnes je to klišé...
Lexus se o prémii úspěšně pokouší. Jak uvaděním modelů, výbavou, uspořádáním, motory... Subaru je jakási technická libovka - nikoli prémiovka. To tu snad ještě nikdy nikdo netvrdil.
Víš jossalito, když jsem byl letos na Frankfurtu tak jsem naschvál LS zkoušel...
Není to můj šálek kávy, ale to co japonci postavili je opravdu dokonalé...
Ostatně zeptej se v Německu co je premiovka: MB a BMW...
Prémiové značky jsou víceméně dány. Je mi jedno, jestli ty, nebo jinej fanda nějaký značky bude tvrdit něco jiného.
Já tu píšu za obecně uznávaný pohled. Za fakta. Nikoli za přání.
Kdo rozhodl co je premiovka, jak může být premiovka jen "dána"...nechápu.
Opakovaně Ti tvrdím, že netrvám na tom aby Saab byl z tvého pohledu premiovkou...ani nechci aby ji tak nějak podle tebe zvolili...
Zeptej se v tom Německu budeš překvapen...
Označení prémiový vůz je v motoristických magazínech/literatuře/webech nějakým způsobem obdobně užíváno pro konkrétní značky.
Já si to nevymyslel, já to nedefinoval, já to pouze respektuji.
Nepotřebuji se stavět proti proudu jen proto, abych byl něčím zajímavý. O spoustě věcí totiž rozhoduje trh. A trh stanovil, že SAAB má sice prémiovou cenu, ale za tu ho lidi prostě odmítají kupovat. Pro důležitou většinu zákazníků je SAAB obyčejný. Nezpochybnitelný fakt. :-!
A kdo dělá motoristické magazíny....lidé, kteří nedovedou ani správně přeložit článek (viz minulé téma o prodeji 95 do Číny..)
Nevím jak ty, ale já mám vlastní úsudek a hlavně na rozdíl od "komise" co přiděluje titul premiovky, vlastní zkušenost!!!!
Respektuj co chceš, ale pořád jsi neřekl co je to premiovka, tvrdíš pouze to co řekli Ti ostatní >:-[]
Že považuješ Saaba za obyčejného mě opravdu těší...při představě, že bych mezi námi saabisty byli lidé jako ty mě děsí..
Ad cena prosím podívej se na ceníky porovnej porovnatelná auta a pak něco piš...
Zkus si to tady dohledat. Diskuze na téma co je prémie, tady proběhla asi desekrát. Je to pomalu evergreen. Nebuď tedy línej, hledej, pročti a pak mi napiš. ;-)
Ja prezentuji vlastní názor a zkušenost, diskuze je určitě zajimavá, ale v době kdy byly nesmrtelné W123 či W124, úžasné E34 se mluvilo o premiovkách. Dnes je jiná doba fakticky neexistuje špatné auto, mercedes ti ve 3 letech začne rezavět, vyrábí se v Brazilíí atd.....Premiovka je klišé a přežitek.
Tady se někdo nikdo nehádá o páčky v interiéru. Ty auto nedělají a každý koncern je sdílý. Důležitá je platforma a ta je pro Audi třeba A4-A6 a Passat (CC) úplně jiná. Pro každou značku extra vyvinutá. Kdežto 9-5 je prostě Opel.
To myslím zcela vážně. Mluvíme přece o A6 vs. 9-5, tedy vyšší střední třída. To, že Audi A3 s motorem napříč sdílí platformu s Golfem se tady nikdo nepře. Jenže A3 není jediná Audi. Nová A4-A6-A8 mají svojí platformu určenou pouze pro Audi. Takže tvé tvrzení že Audi je jen VW s jiným znakem je zcela mimo.
Reaguji na tvůj krátkozraký příspěvek z dneška 18:00.
Tam si naspal poměrně dost kontroverzních nesmyslů. Zkus se nad tím zamyslet, kdo je tu "smiesny".
Malá nápověda: už něco ti napsal BaracudaJ. ;-)
Motory sdílí sice také, ale spíš jen 4-válce tedy 2.0 TDI A 2.0 TFSI. Tyto motory má A6 také, ale z důvodu motoru podél jsou na něm jisté úpravy. Převodovky jsou většinou jiné i z důvodu jiného umístění stálého převodu a diferenciálu. Proto musela Audi vyvinout vlastni DSG pro motory podél. Od V6 výše už jsou to zase jen motory pro Audi. VW má sice také V6, ale jen VR6 (15°).
tak to uzavrime, audi nezdiela od a6 z vw nic. a ked zdiela, tak to neni pravda. ked to pravda je, tak su tam upravy, takze to vlastne neni to iste.
kedze nemam chut dalej diskutovat stale o tom istom co vedia vsetci dokola a dokola, tak stym koncim a prajem pekny vecer.
Od A4 nesdíli podvozek, převodovky a pohon torsen. A4 má podélně uložený motor, Passat/Superb ho má příčně. Z toho vyplývá odlišná konstrukce dílčích celků. ;-)
fuha, no prehlad asi naozaj nemam...
phaeton a bentley maju rovnaku platformu z ocele, a8 ma tu istu platformu, ale vyrobenu z AL...nastuduj si to radsej ty ;-)
Audi ano jiste platí za prémijovou značku,mají velmí dobré technologie a jsou líbivé, ale narozdíl od SAABu a i jiných značek, třeba jako Alfa postrádá duši. ;-)
Čím je Audi pro VW, je SAAB pro GM, potažmo pro Opel. S tím šestihrnkem se pleteš, SAAB má dobrej V6 Holden. Zato Audi nemá 2x přeplňovanej diesel.
Jestli jeden sází osmiválce, desetiválce nebo dvanáctiválce, ještě přece neznamená, že to musí i ten druhej.
Co se týče pokrytců, vypadá to, že ses naučil nový slovo. >:D
Pro GM je čistou prémií Cadillac. SAAB je jen jakýsi nezdárný přívěšek.
Argumentovat tím, že Audi nemá 2x přeplňovanej diesel... už nevíš kudy kam? Co vytknout za prkotinu? Co ti chybí? Je tu 1.6, 2.0, 2.7, 3.0, 4.2, 6.0. Od 66 do 368kW. TO se ti zdá málo? A co mají potom ostatní?
Pokrytci mají dnes asi rej. Je jich tu nezdravě mnoho. :-!
Opět usvědčen z hluboké neznalosti....co si myslíš, že používá Cadillac za podvozkovou platformu...bingo Saab tedy potažmo Opel :yes:
A narozdíl od tebe podpořím své tvrzení fakty:
Saab 93 SC = Cadillac BLS Wagon
To je překvapení co jossalito
A co to má co společného s tím, že SAAB má pořád poháněné primárně přední kola a příčně uložený motory? Nehledě na to, že Cadillac má dost jiných opravdu prémiových modelů. :-!
Audi má rovněž primárně poháněné přední kola...quattro není seriovka...na rozdíl od premiovky Subaru, že jossalito
Saab nabízí haldex, takže stejně jak u audi máš volnost volby...
Abych doplníl tvé hluboké neznalosti, tak ta obsolentní 93 má třeba pasivní natáčení zadní nápravy.. v kombinaci s hardwarem motoru vyvinutým společně s Lotusem jede fantasticky..
Jossalito máš také nějaké praktické zkušenosti??? :-!
Už jsem ti několikrát psal proč je prémiovka klišé....
Nevím co očekáváš od jakého motoru, ale
pokud vezmu benzíny 2.O T tak 154 KW, 2.8 V6 188KW (pro úplnost 1.8 má 90-110KW, nepočítám bioethanolové verze)
diesly: 1.9 od 110 do 132 KW.
A to nepočítam verze blackturbo s 300PS či modifikace hirsche..
Myslíš, že to ty výkony neodpovídají současné době???
V 20:02 jsi napsal: "Nehledě na to, že ani ty jízdní výkony nejsou na špičce."
Jde o to, že se ti fakty snažím vyvrátit některé bludy co ty a tobě podobní o saabech tvrdí..
Pořád je to stejné: jsou to vlastně převlečení oply, jsou strašně drahé, zastaralé a mají děsné jízdní vlasnosti...zajímavé, že nikdo z vás nedovede svá tvrzení podložit fakty ba dokonce vlastními zkušenostmi. :no:
Nechápu proč si vůbec čtete články o Saabu??? Je to nějaký mindrák z dětství či co?
Zase se ptáš jako malej Jarda. Napsals blbost, že SAAB nemá šestihrnek. Už asi víš, že má.
Osmiválce a víc mezi náma už dlouho nebudou (bohužel), je úplně zbytečný se s nima ohánět.
2x přeplňovaný diesel má SAAB parádní. Navíc nabízí biopower, to Audi taky nemá.
Nabídku motorizací Audi má. O tom se s tebou nikdo nepře. To ale přece nedělá Audi prémiovkou. Já bych si motor vybral stejně lehce jak u Audi tak u SAABU. Jenže v Audi se nikdy necejtím tak dobře jako v SAABU. Čím to asi bude?
A že sis toho sába nekoupil, to se tedy divím, když je to pro tebe tak úžasný auto.
Mimochodem tvrdit, že tu nebudou osmiválce, tak to je teda silný kafé. Tyto motory tu budou i nadále, pokud bude poptávka. Není to tak dávno, co BMW uvedlo nový a dokonce oturbený benzínový dvanáctiválec(!) pro 7er. :-!
Saab ty osmiválce nesází z důvodu, že je nemá kam dát. Nemá na to platformu. Se podívej na Volvo. Muselo si nechat postavit V8 od Yamahy, aby ho mohli zabudovat napříč.
Spyker se hodně cítí, ten za sebou bude mít asi silného investora. Ale kdo by to mohl být? Čína? Ta by to asi udělala přímo, takže mě napadá jen Rusko?
Arabové jsou také možnost, ale ani Rusové nejsou blbí. Ví jak někteří vyvádějí kvůli jejich státní příslušnosti. A zdá se mi, že už nepoužívají tolik aroganci peněz jako kdysi.
Ať tak nebo tak, někdo za Spykerem stojí
Pretože si na auto.cz. A pokiaľ nepristupuješ k autu ako ku kope plechu ktorá Ťa len premiestňuje z miesta na miesto a do ktorej treba stále pchať len peniaze, tak by Ti osud Saab-u (napriek všetkým ale z nedávnej minulosti) nemal byť tak úplne "u *".
Už včera tady pár diskutéru nadhodilo jeden fakt, se kterým se 100% ztotožňuji.
Že kdyby každej, co tady "slintá" nad SAABem aspoň jeden koupil, tak by ta automobilka nebyla v takovým srabu. Chcete SAABa? Tak si ho kupte! Já vám to schvaluju a budu rád, když po cestách bude jezdit těch sábů třeba i stotisíckrát více.
Jenže jakmile má člověk balík peněz v ruce, tak jde (asi jak slepá ovce) úplně pro jiný auto. Proč?
Já odpověď znám. Není tak líbivá, bolí, ale je 100% pravdivá. Nelžu si tu do kapsy. Nejsem pokrytec. :-!
Nepochopil si, ale nevadí. Hovoril som o tom že výrobca (bohužiaľ)kedysi tak úžasných a svojsky krásnych áut je na kolenách a tzv. fanúšikovia áut(obecne) mu tancujú na hrobe.
Skúste to niekde ma mojevyšívanie.com.
Nemusí...prečo by musel.
Len moja definícia fandenia (takmer)všetkému na dvoch/štyroch kolesách (môžeš si dosadiť aj hudbu, film, šport, architektúru atď.)neobsahuje len reč čísel a peňazi a tým schopnosti ich zarobiť či nie.
A preto mi možnosť že si raz v budúcnosti(aj keď čisto teoreticky - ani mne SAAB nijak žily netrhá) už SAAB nebudem môcť kúpiť vadí.
Mě ani tak to zdejší "fandění" nevadí. Vadí mi ale fakt, že to rychle každýho pustí. Prostě splachovací povahy. Teď tady truchlí a za nějaký čas si už ani nevzpomenou. Kdo si teď připomene zaniklé a mnohdy slavné značky, kdo o nich něco ví? Minimum... :-!
Ano první věc kde se shodnem, ale já jich znám spousty: jsou tady..
www.saabinfo.net
www.saabinfo.net www.saabunderground.cz
www.saabturboclub.biz www.saabhistory.com www.saabunited.com
Bohužel, hlavní problém Saabu je i nyní GM, když se na některé z těchto stránek podíváš pochopíš proč..
Neberu Ti tvá Audi, jsou skvělá, nevnucuji Ti vlastní názor a to narozdíl od tebe mohu obě značky prakticky porovnat. Netvrdím co a v čem je lepší a mohl bych. Jen nesnáším ignoranty, kteří v saabu nikdy ani neseděli, ale ví proč jsou špatné...
Podívej se na prodejnost aut, opravdu jsi tak naivní, že na prvním místě jsou ta nejlepší auta??
Důvodů proč se saaby neprodávají je mnoho..bylo by to na dlouhou filozofickou debatu, ale jeden z nich je i to, že lidé jako ty o nich šíří podobné fámy co jsi tu uvedl. Opakovaně jsem tě já i ostatní usvědčili z omylů....
Připadá mi, že najivní jste především vy, co tady skuhráte.
SAAB se neprodává, nikdo o něj nestojí. Prodej 50 tis, jednotek za rok 08 je tragický. A nic mu nepomůže. Pro mnoho lidí je odporný, pro druhé předražený...
A myslet si, že se neprodává jen proto, že se o něm na webu šíří fámy, to je hodně dětinské. To snad nemůžeš myslet vážně.
Prosím čti co píšu:
Důvodů proč se saaby neprodávají je mnoho..bylo by to na dlouhou filozofickou debatu, ale jeden z nich je i to, že lidé jako ty o nich šíří podobné fámy co jsi tu uvedl. Opakovaně jsem tě já i ostatní usvědčili z omylů....
Neskuhrám, nevím jak ty ale já se bavím: po této diskuzi budeš znát spoustu užitečných informaci o Saabech, které jak jsi sám dokázal neznáš..
A není dětinské to, že se se mnou hádáš o Saabech, ale nemáš jedinou praktickou zkušenost????
Já se v SAABU 93 1.9TiD (napsoled) projel. Ale asi tě zklamu. Nijak mne nenadchnul. Neměl nic, čím by mne oslovil. Je to prostě tuctovka, která se pouze tváří, že je něco víc - ale není. Interiér velmi specifický a vůbec se mi nelíbí, exteriér taky podivný. Motor vcelku ok, ale to mi na auto nestačí.
Ale já ho poznal a nijak mne nenadchnul asi jako mnoho jiných lidí, kteří se do autosalonu SAABu taky přišli podívat a odešli s tím, že to není podle jejich představ. Já opravdu nepatřím mezi ty, co by se MUSELI přemáhat a zvykat si, když nemusí a když v jiném salonu sednou do auta, na kterém jim nevadí v podstatě nic. ;-):-!
ale to že tě nenadchnul přece neznamená že je to křáp ;-)
tahle už docela stará 9-3 v jednom německém autočasopise stála proti aktuálním 3-er, C-klasse, a A4 (ta ale byla tuším ještě v Exeo verzi >:-[] )
Samozřejmě skončila poslední, ale když se člověk podíval do tabulky technických parametrů + naměřených hodnot, bylo to velice velice těsné, v některých oblastech museli páni redaktoři nasazovat i zbraně těžkého kalibru alá Svět Motorů a "volant padne dobře do ruky" aby domácí miláškové vyhráli >:-[]
Do teď tady nikdo nebyl schopen, proč by byla SAABu škoda.
Mám na mysli nějaký hmatatelný důkaz, ne jen plačky o tom, jak je to skvělá a svébytná automobilka. Tou už dávno není. :-!
Tak na to je odpověď až moc lehká. SAAB není jen jméno automobilky. SAAB je pojem v historii, v motorsportu, v bezpečnosti, v letectví. SAAB byl, je a vždycky bude průkopníkem technologií.
Jestli nechápeš sílu a důležitost nehmotných vlastností aut, potom nejseš petrolhead a zůstaneš Jelitem.
Oslovovat tě budu tak jak se tady budeš projevovat. Dneska jseš fakt Jelito.
Tady se bavíme o automobilce, nikoli o letadlech, které jsou někde jinde a nekrachují.
V motorsportu bylo zanček a značek, který jsou už dávno v prachu cest. Kdo si vzpomene? Nikdo. Je jich škoda? Pro 99,99% lidí ne. A to píšu i o těch, kteří byli taky prokopníky. :-!
PONTIAC, ROVER, MG, OLDSMOBILE, AUSTIN, TRIUMPH, JENSEN, TALBOT, SUNBEAM, STANDARD, SINGER, HILLMAN, HUMBER, MORRIS, ARMSTRONG SIDDELEY, SIMCA, PANHARD, STUDEBAKER, ALPINE, DE TOMASO, MONTEVERDI, PLYMOUTH, DE SOTO, PIERCE ARROW. Dokonca česká automobilka, ktorá skončila kvôli komunistom: WALTER. Ďalšia bola ešte Zetka(Z), PRAGA a u osobných aut aj Tatra, Aero, Jawa. Bolo ich veľa. A toho BMC, kedysi najväčšieho európskeho výrobcu a ako BLMC 4. na svete bolo naozaj škoda. Ale taktiež skončil kvôli chybám a dnes po Austine a Morrise(dnes niečo ako VW) , Hillmane(niečo ako Škoda) ani pes neštekne.
Bezpochyby. :yes:
Ešte by som pridal FACEL VEGA, (možno) BRISTOL, ADLER, GRAHAM-PAIGE, DUESENBERG, ALVIS, AMC(predtým NAS a HUDSON), MUNTZ(dnes je to už klasika),PACKARD, AC, GLAS, HISPANO-SUIZA, HOTCHKISS, ISOTTA FRACHINI, LEYLAND, HEALEY(AUSTIN-HEALEY), FRAZER-NASH, ISO, TALBOT-LAGO, koncern BORGWARD(BORGWARD, HANSA, LLOYD, GOLIATH), NAPIER, LAGONDA, DELAHAYE, DELAGE.
Keď Saab vyrábal prémiovú triedu plnú nových technológií, výnimočnej bezpečnosti, zabalenú do originálneho dizajnu, nemecká „prémia“ okrem MB ani nevedela, čo je to auto. Považovať aj z tohto dôvodu aktuálne BMW, alebo Audi za prémiovú triedu je smiešne. Majú výborné motory, prvotriedne dielenské spracovanie a technologickú vyspelosť? Áno, majú, ale.....kto tieto vlastnosti dnes nemá, navyše voči nemcom + krásny dizajn a rovnakú, alebo lepšiu spoľahlivosť? Saab je skutočná automobilka s bohatou a krásnou históriou, ktorá si takýto koniec nezaslúži. Bohužiaľ, kasové výsledky sú o niečom inom a výsledok americkej/židovskej neschopnosti máme na stole. Tuctové, sterilné a nudné autá typu VW, Audi, alebo BMW mi na ulici nikdy chýbať nebudú, Saab rozhodne áno.
:yes: souhlas - jossalito se tady rozplyva nad premiovosti audi, ale pro me to neni nic jinyho nez nemecka technika bez duse - klidne at radsi zrusi audi nez saab..nebo pokud neco min tak muzou zavrit treba seat, to je stejne automobilka k nicemu :-)
suhlas!!! :yes:
Spackana kvalita koncernu, jej lziva taktika pri predaji podradnych shitov - to je sposob obchodovania "ciapockarov !!!
Zabalit * do krasneho obalu, tak aby nesmrdelo a potom ho predat drahsie ako diamantovy sperk! To je politika koncernu!!!
Omyl, to je politika GM, ktory si myslel, ze bez investicii do vyvoja a strkanim koncernovych suciastiek do SAABu bude mat v europe premiovu znacku. Bohuzial bez investicii do vyvoja to nikdy fungovat nemohlo. GM sice utopil v SAABu hromadu prachov, no investoval ich len na to aby SAAB prezil.
SAAB si svoje najlepsie roky prezil v 80tych rokoch, ked VW a spol. vyrabali vacsinou (cest vynimkam) len krabice na kolesach, ktore nie su hodne oslovenia auto. :-!:-!:-!
Aby ešte toto zaradil do ZLATEHO VENTILKU:
"Keď Saab vyrábal prémiovú triedu plnú nových technológií, výnimočnej bezpečnosti, zabalenú do originálneho dizajnu, nemecká „prémia“ okrem MB ani nevedela, čo je to auto."
"Považovať aj z tohto dôvodu aktuálne BMW, alebo Audi za prémiovú triedu je smiešne."
"Saab je skutočná automobilka s bohatou a krásnou históriou, ktorá si takýto koniec nezaslúži. Bohužiaľ, kasové výsledky sú o niečom inom a výsledok americkej/židovskej neschopnosti máme na stole"
To židovskej, to je neuveriteľné.
"Tuctové, sterilné a nudné autá typu VW, Audi, alebo BMW mi na ulici nikdy chýbať nebudú, Saab rozhodne áno."
Dá sa na ne reagovať, ale na tieto ma nenapadlo nič. Ako nad nepriestrelným argumentom človek stratí argumenty, tak aj nad kecmi z opačnej strany stratí reč.
Saab umřel už předtím než ho GM koupilo, a právě proto ho koupilo kdyby to byla prosperujíci značka nemuseli by do ní američané vstupovat. A jinak pán je zřejmě adolf hitler podle něj za vše mohli židi, i když skyslo mlíko na slunci mohli za to židi.A hlavně ta židovská neschopnost je dojemná Hitler nevraždil židy protože byli neschopní ale protože byli schopní a on se chtěl dostat k jejich majetku a tak je to dodnes kdo je neschopný závidí židům že umí a prosperují.
Je velmi zajimave se divat vice do hloubky kdo tu opravdu potrebuje koho !?
Mala prominentni znacka, ktera je znama vice pro svou ojedinelost a exklusivitu, jez sama bojovala nedavno o preziti, kde neni jasny 100% odbyt ci na rok vyprodana vyroba na rok dopredu u jejich vlastnich modelu, tak jak to byva u velmi prestiznich aut co jdou na dracku jako napriklad novy baby Rolls Roys ci uvedeni pred x lety nove Generace Bentley Coupe ...GT
Nekteri mohou rici, ze jmenovane priklady nejsou tak exclusivni jako Spyker a Ja mohu rici, ze prave to muze byt naopak. O tom se tu snikym paberkovat nebudu.
Prece o to tu jde, vyrobit takovy automobil, ze i pri nekolika set kusove serii, je vuz vyprodan jeste nez je uveden na trh jako u Alfa Romeo C8.
Coz se nepovedlo teto firme nikdy. Proc? To uz je na zvazeni kazdeho z Vas panove.
Mozna Spyker potrebuje koupit velkeho hrace "v porovnanim s vlastni firmou", aby pres banky a investicni firmy mohl "dle svych snu" vyprodukovat lepsi a hlavne vice sobestacnou firmu. A zachranit Spyker hlavne sam sebe pod zastitou zachranuje Saab.
Tak pánové, vím že všichni tady netrpělivě čekáte na moje vyjádření, tedy slyšte slyšte.
Nebudu se asi vyjádřovat k demagogiím typu převlečená Vectra, to si každý kdo má zájem může najít na netu jak to doopravdy je (malá nápověda - podvozková platforma z cca 30% shodná s Vectrou, komplet vyladěná a upravená pro vlastní nastavení Saabem = podvozek Vectra??? ;-) ) + motory a spousta technologií vyvinutých Saabem a rozšířených po celém koncernu (ne VW)
Flame motory, alias prémie/neprémie - osobně Saab neřadím medzi čistekrevní prémii, tohle myslím ani nebylo jejich cílem. Je to hodně individualistická (čti specializovaná) značka mezi prémií a mainstreamem. Alespoň myslím, že takhle si to přáli dělat, bohužel GM se nějak dlouho dlouho nerozhoupalo k jasnému směrování a zbytek už znáte...
Takže ty motory - ano, v současnosti nabízí jedinou benzinovou V6 (s turbem, samozřejmě :-) ) původem od Holdenu. 9-5 první generace před F/L nabízela i verzi Griffin (jestli se nepletu) což byla atmosferická V6 původem někde od GM a pak V6 naftu, ano, ne právě povedený motor od Isuzu. Jezdil prý sice výborně, bohužel často víc nejezdil než jezdil. Užili si ho i majitelé Oplů a Rencků.
V8, V12 a pod. Saab nenabízí, V6 měl vlastně taky převzaté a ne vlastní. Důvod? Podle mojich informací už v 70tých letech Saab hledal nové výkonné motory, bohužel žádné V6 neměl k dispozici, proto se vrhnul na turbo fičúry. A zabodoval. Filozofie byla jednoduchá - získat výkony 6válce a spotřebu 4válce.
Co je prestižnější, lepší, hezčí - 6válce nebo oturbené 4válce? To nechám na každém z vás ;-)
Jo a vlastně Saab nabízel jednu V8 - v 9-7X >:-[]
Omezené vývojové možnosti Saab naplno vrhl na vývoj benzinových motorů směrem k vícepalivovým verzím + downsizing. Že ten vývojový team má potenciál, ukázali třeba i upgragdem 1.9TiD na 1.9TTiD, což je prý velice povedený motor. :yes:
A proč jde Saab do kytek s prodeji? Protože nová 9-5 tady měla být už před 3-4 lety, 9-4X před dvěma, nová 9-3 letos, a příští rok ještě třeba něco v nižší střední! A co z toho je tady dnes? 8-s
Vývoj jde strašně rychle dopředu. Nové generace jsem pomalu každý 5-6 rok, F/L po 2-3 letech. Proč by si měl majitel 9-5 kupovat po 12 let tu samou (i když dobrou) káru? Když jeho soused má už mezitím 3 generaci A6? ;-) Ano, bohužel Saab zaspal. Nebo byl nechán zaspán. Jak je libo.
Nová 9-5 byla velkou nadějí a troufám si tvrdit, že by byla zásahem do černého! Měla být aktuální, měla být moderní, měla být krásná. Adaptivní podvozek, 4x4, 4válce i 6válce, bezpečnost, prostor.... A ten kombík pánové! Ach, to je (měl být)"dokonalý Saab"
Osobně si myslím, že vzhledem k prachů co do nové 9-5 nacpali, k připraveným linkám, předsériové výrobě, by GM bylo blázen to nechat vyšumět. Myslím, že mají nějaký plán jak na tom něco vydělat - to auto vyjede a jestli to bude mít značku Saab, Opel, Buick se nechám překvapit :-!
osobně jim velmi držím palce už jen pro tu individualitu v designu a typicky sabácký kukuč :-) a souhlasím s Kukem, že nová 9-5 je opravdu trefou do černého,a ten kombík....to je Saab jak má být ! jde jen o to pod jakou značkou nakonec vůz vyjede (slyšel jsem někde na jiném fóru, že Opel by tak mohl znovu prodávat "Omegu" )osobně bych se ale raději klonil k zachování značky Saab na kapotě tohoto vozu ;-):yes: hodně štěstí Saabe !!!!
V zásadě souhlas se vším co píšeš, problém byl možná v tom, že u Saabu byli zvyklí na mimořádnou "dlouhověkost" svých modelů - viz 96, první 900 nebo 9000. Dnes už ale zákazníci chtějí kupovat NOVÉ auto a na to jim facelifty nestačily. Škoda, končící 9-5 byla podle mého pořád na výši doby.
A k dotazu jestli raději R4 Tubo nebo V6 odpovídám: nejlépe V6 Turbo :-):-)
Dvě technické poznámky:
1) Šestiválec v 9-5 Griffin byl také přeplňovaný, bylo to zajímavé nízkotlaké turbo, poháněné výfukovými plyn jen z jedné řady válců. Atmo V6 byla předtím (krátce) v 9000.
2) Naftové biturbo 1.9TTiD pochází podobně jako ostatní nafty v současných Saabech od Fiatu.
ano, svět se změnil a Saab tyhle změny reflektoval jen částečně.
Dík za to info o V6. Dnes jsem nad tím přemýšlel, a napadla mě právě ta 9000 že tam kdysi dávali taky 6hrnek, ale v rámci běžné produkce to bylo u Saabu vždy jen "limitka"
Tak 1.9TTiD podle toho co jsem četl je základ standardní 1.9JTD od Fiatu, montovaný do 9-3 a 9-5 od cca 2005, a TTiD bylo vyvinuto (podle mých zdrojů opakuji) ve švédsku přidáním dalšího turba. Už jsem o tom s někým tady dišputoval, dotyčný tvrdil že i tahle biturbo verze je od itošů, tak jestli má někdo tutové info jak to doopravdy je, budu mu vděčný :yes:
Opravdu je to motor komplet od Fiatu včetně dvouturbové verze (1.9 Twin Turbo Multijet) Saab už vlastní naftové verze motorů nevyvíjí, nakupuje je od Fiatu , podobně jako to donedávna dělal Opel (to všechno má kořeny ještě v době , kdy GM vlastnilo podíl ve Fiatu a všichni víme že GM = Opel = Saab)
"The most common JTD engine is the 1.9 L (1910 cc) straight-4 found in the Fiat Punto, Doblň, Stilo and Croma.
The first car that used this engine was Alfa Romeo 156 in 1997 (105 PS (77 kW; 104 hp)), making it the world's first common-rail Diesel passenger car. In 1999 it was introduced with the Fiat Punto and Fiat Brava/Fiat Bravo/Fiat Marea. The engine block weighs approximately 125 kg (276 lb).
The Multijet second generation features a common-rail design and is available with four different power outputs. The 8-valve version has 100 PS (74 kW; 99 hp), 120 PS (88 kW; 120 hp) or 130 PS (96 kW; 130 hp), the last two with variable inlet geometry; and the 16-valve version has 150 PS (110 kW; 150 hp).
Opel also uses a version of this engine. Their CDTI engine, manufactured in Pratola Serra, Italy and Kaiserslautern, Germany, is the product of the half-decade joint venture between GM and Fiat. It is used in the Vectra, Signum, Astra, Zafira, Cadillac BLS and Suzuki SX4 as well as some Saabs marked as TiD and TTiD (twinturbo version) "
hmm, tak z toho tvého textu mi to úplně zřejmé není. Píše se tam sice o různých verzích JTD, ale ta twinturbo je tam vzpomenuta právě jen v souvislosti se Saabem a tuším podobná výkonová verze se pro Fiaty/Alfy ani nenabízela...
Skusím pohledat svoje zdroje a uvidíme. Tak či onak - JTD je povedaná série a twinturbo, ať už ho spáchal říman nebo viking, je taková třešnička :yes:
Opel also uses a version of this engine. Their CDTI engine, manufactured in Pratola Serra, Italy and Kaiserslautern, Germany, is the product of the half-decade joint venture between GM and Fiat. It is used in the Vectra, Signum, Astra, Zafira, Cadillac BLS and Suzuki SX4 as well as some Saabs marked as TiD and TTiD (twinturbo version) "
Zkrácený překlad: " Opel také používá verzi tohoto (Italského) motoru, vyráběného v Pratola Serra v Itálii, jedná se produkt z období joint venture GM a Fiat. Je použit ve Vektře, Suzuki a také v některých Saabech pod označením TTiD (twinturbo verze)" ;-)
ano, to jsem pochopil, ale právě ta twinturbo verze je tam vzpomenuta jenom jaksi mimochodem a jen v souvislosti se Saabem, proto si myslím, že tahle verze je výsledkem vývoje u Saabu
Saab 1,9 TtiD 16V, zdvih 1910 , kompresní poměr 16,5:1, výkon 132 kW, točivý moment 400nM/ 1850 – 2750
Fiat1,9JTdtwin turbo,zdvih1910,kompresní poměr 16,5:1 ,výkon 140kW,točivý moment 400nM/ 2000
Pro srovnání
Opel 2.0 BiTurbo CDTi,zdvih1956,kompresní poměr 16,5 :1, výkon 140kW, točivý moment 400 nM/2000
Opel tvrdí, že tentokrát motor vyvinuli sami byť základem je italský motor (vyvinula ho údajně motorářská odnož majitele Opelu - GM Powertrain+VM Motori ) a zároveň jedním dechem dodávají, že motor od Saabu s tím jejich nemá nic společného. Je celkem možné že pro Insignii se v té základní 1,9-tce trochu více povrtali (odpovídá tomu i trochu jiný zdvihový objem), ale že by kompletně vyvinuli sami takový motor je dost nepravděpodobné. Opel dávno nepatří mezi špičku co se naftových motorů týká, a Saab už dávno svoje vlastní naftové motory nevyrábí. A vzhledem k nedávnému majetkovému propojení by bylo hříchem nevyužít nabízené technologie obzvlášť v době krize…… Kdo umí číst mezi řádky zajisté pochopí…..
Tohle je od Fiatu:
1.9 Twin Turbo
Engine cover of Lancia Delta´s 1.9 TT Multijet.Fiat Powertrain Technologies released information about new twin stage turbo (twin turbo) version of this engine in summer 2007, engine is available with two power levels, first one is producing 180 PS (178 hp/132 kW) and second one 190 PS (187 hp/140 kW), both have a maximum torque output of 400 N•m (295 lb•ft) at 2000 rpm. 180 PS version production started summer 2009. The engine weighs approximately 185 kilograms (410 lb). This engine will be sold both to Fiat Group Automobiles and other brands, but the 190 PS (140 kW; 187 hp) version is reserved only to Fiat Group Automobiles
Chápu lítost nad ztrátou Saabu z automobilového světa některých zdejších (Jurajos, Blackturbo, Hyrysysy) přispěvovatelů. Pohybuji se spíše ve světě elektroniky a i tam je situace podobná. Výrobce tv špičkové kvality, bezkonkurenčního podání obrazu, který každoročně získával evropské ceny EISA za nejlepší plazmovou tv v Evropě, musel bohužel ukončit výrobu těchto jedinečných tv z důvodu nerentability. Nedokázal vyrobit dostatečný počet kusů, aby v nich rozpustil vysoké náklady na vývoj. Zastoupí ho další výrobci, kteří jsou při přímém srovnání o 2 roky vývojově zpět... Přitom se jedná o cenově srovnatelné výrobky. Bohužel musím zamáčknout slzu a přesvědčovat zákazníky, že obraz na Panasonicu, LG či Samsungu je výborný:-( Na plazmách Pioneer nic podobného potřeba nebylo - zákazník onen špičkový obraz viděl sám... A tak je to i se Saabem...
Tak SAABu bude určitě škoda, zajimavé auta, které vyplňovaly mezeru na trhu pro ty co nechtějí to co nabízí ostatní automobilky a jsou si svou vlastní cestou. Ne každému vyhovuje passat nebo superb nebo A4 (někteří mi to věřit nebudou, ale je to tak). Prostě jsou značky jako SAAB, VOLVO, SUBARU atd. které jsou určené pro užší okruh zákazníků a nabízí minimálně srovnatelnou techniku s AUDI atd.
P.S. ty řeči o prémiovosti Audi, to je k smíchu. Pořád mají do MB, BMW, Lexus daleko. Charakter technikou nenahradíš.
No hlavně Lexus, ten má charakteru vpravdě na rozdávání. >:D
Charakter technikou nenahradíš >:D
Tos trefil naprosto přesně. :yes:
PS: škoda, že ty tebou vyjmenované automobilky, mají té srovnatelné techniky vlastě ani ne třetinu toho, co to nenáviděné, sterilní, nudné a úspěšné ... Audi. >:D
jak tě tak čtu, že ty jsi ten blb "od vedle" - goes?
Btw ... Audi nemá charakter. Je to naprosto sterilní bezpohlavní a nudné auto. Nemá koule na to, aby bylo prémiovkou.
Suhlas!!
Audi je sice uz tesne pred branou PREMIOVIEK, ovsem stale zaostavajuca kvalita ju tam nevpusti. Niekolko clankov o zlej kvalite Audi bolo publikovanych aj na auto.cz a to je rana do vlastneho klobuka, takze pravda to bude urcite!
A Lexus-y su dokonale auta, s dokonalou technikou, s mnozstvom inovacii a technickych noviniek a hlavne....hlavne s maximalnou spolahlivostou!!!
Ak by som mal zoradit premiovu triedu tak to spravim podla kriterii:
Je to prostě tak a pánové uvědomte si už taky konečně že jednou i když ne jedinou podmínkou premiové třídy je zadní náhon díky kterému se nepřenášejí síly do volantu a na to se rádo zapomína nebo pročpak si myslíte dáva BMW zadní náhon i do řady jedna no aby to nebyl golf a představ že bude mít RollsRoyce přední náhon je šílená.
tohle možná platilo kdysi, ale v době 4maticů, xDrivů, quattra a jejich překotného šíření se zadní pohon stává spíš ikonickým symbolem. 90% řidičů MB přece neočekává sportovní zážitky, ale luxusní jízdu se vším všudy. Zbytek si koupí AMG >:-[]
Saab je jako stará Homolková. Ta taky řvala „Kde já mohla bejt, kdybych byla nestloustla“... Roky rokoucí prodělečný podnik, teoreticky mohlo být po něm už koncem roku 1989, kdy do něj napumpoval kapitál GM. Tím se ta agónie jenom o dvacet roků oddálila, ale přišla by tak jako tak.
PS: že o záchranu tak výjimečné značky neprojevil zájem žádný jiný koncern.. Všechny je řídí tupci, kteří určitě nerozumnějí dividualitě... :-)
GM do neho napumpoval kapitál - to znie pekne, ale k čomu prachy, keď ich tam narvú bez rozumu. Peniaze nie sú nič, ak zároveň poctivo pracuješ na likvidácii imidžu značky...
De facto GM dokonale zničil všetko, čo Saabu ešte ostalo. Nie je treba sa diviť, že je problém ho predať. To akoby si chcel predať staré, ale ešte fungujúce auto, ktoré síce vyžaduje investície, ale stále je pojazdné a na značkách - a "vylepšil" ho ešte tým, že ho otlčieš dookola nejakou železnou trubkou - kúpi ho niekto, hoci je pojazdné?