Novinky
0
no by si sa divil jak je ten motor rovnaky....blok motora vo favorite je to iste co skodovka, ma drobne zmeny, ale podstat je ta ista....a to az doteraz teda aj vo fabii.Je to mozno neprijemne pocut ale je to tak.Dokonca do starej 120ky kludne drbnes vacku z feldy, 1.4mpi vo fabii ma myslim mierne upravene ulozenie, ale tiez je to po nejakej uprave kompatibilne. Skratka na 101% je to blok stary velmi vela rokov...jedine co zmenili a celkom zasadne je hlava a to uz aj vo fave.Do tych novsich drbly vstreky a bolo a jazdi sa s tym aj vo fabiach, len to upraveny zdvih a priemer valcov. >😁
Přejít do diskuze
To, že se motor "ochotně vytáčí" až na 6000 ot./min. bych nedával
jako přednost OHV. Ono totiž je vytočit motor a "vytočit motor".
Bohužel porovnáváváte neporovnatelný.
Ono to OHVéčko v 6000 ot.min. není už to pravý ořechový.
V 5000 ot. už umírá, kdežto 100 PS 16V to začíná pěkně rozjíždet.
Jinak každýmu samozřejmě vyhovuje jiný projev motoru.
Bohužel jsem měl možnost jezdit i s 1,4 50KW, ale nikdy se mi nepodařilo jet kolem 5l/100km. U 16V to při malý trošce snahy vůbec není problém. Dynamiku srovnávat nebudu.
jako přednost OHV. Ono totiž je vytočit motor a "vytočit motor".
Bohužel porovnáváváte neporovnatelný.
Ono to OHVéčko v 6000 ot.min. není už to pravý ořechový.
V 5000 ot. už umírá, kdežto 100 PS 16V to začíná pěkně rozjíždet.
Jinak každýmu samozřejmě vyhovuje jiný projev motoru.
Bohužel jsem měl možnost jezdit i s 1,4 50KW, ale nikdy se mi nepodařilo jet kolem 5l/100km. U 16V to při malý trošce snahy vůbec není problém. Dynamiku srovnávat nebudu.
Je vidět, že jsi nejel pořádným dieslem. Pokud sedneš do auta s HDI, TDI PD nebo TDCi od DSA, tak jenom zíráš. Motor po ohřátí (do 1min. od startu) není slyšet. Brutální nástup momentu a zátah až do 4500ot. Jinak ty 1.4TDI jsou pěkný ***. Moc netáhnou a mají divnou reakci na plyn. pedál. Jel jsem v Polu s tímto motorem a je to dost bída. Ford je má ve Fiestě a zkušenost je podobná. Nad 100km/hod to moc nejede.
Měl jsem 1.6ku ve Felicii z roku 1995 a bylo to něco šíleného. Tyto motory měl VW uložené ve skladu, protože vibrovali při vyšších otáčkách. Proto, když je dali do Felicií při 5000 odpojovali jeden válec a při 5700 už to nejelo. Tento motor se dá přečipovat na 66kW na které byl stavěný. Motor mě zlobil, kouřil, měl šílenou spotřebu a 2x měnily ŘJ. Od roku 1996 se montovala jiná ŘJ a už to bylo lepší.
Pánové, Škoda je jistě dobré auto, ale s poslední dobrou Škodou 125 s motorem 136/46KW právě jezdím. Můžu jenom konstatovat, že jakákoliv Fábie a Felicie uvidí dobře pouze mojí zadní část vozu, protože i při prošlápnutí plynu zcela do podlahy nejsou schopny nikterak zrychlit, natož mě dojet, i když se o to vehementně snaží. Myslím si, že většina těchto lidí má potom problémy s těsněním...😃) to tedy vysvětlení pro Škoda auto, kde soudruzi udělali chybu.
Nevím kde je ten pokrok, ale moje auto má už najetejch 195000km, bylo vyrobený ještě bolševikama,všechno včetně těsnění je originál, ovšem pátý dveře(tedy zadní kapota) a zadní lemy s předníma blatníkama zatím děravý nemá.Tedy na rozdíl některých vozidel z MB vyrobených po roce 95.... Že by nyní měli už dopředu naplánovanou práci ?? Možná pověstná německá důkladnost. No nekupte to za ty prachy. Už za 322900 Kč 3válce, kola a volant . O 4.válci si můžete nechat zdát. Přeji hezké sny. Na barvu si připlaťte a pokud chodíte denně na pivo, tak airbagy jsou úplně zbytečný, vždyť máte svůj - přírodní. No prostě auto do pravé české rodiny. Aspoň Vám ho nebude nikdo závidět.
Nevím kde je ten pokrok, ale moje auto má už najetejch 195000km, bylo vyrobený ještě bolševikama,všechno včetně těsnění je originál, ovšem pátý dveře(tedy zadní kapota) a zadní lemy s předníma blatníkama zatím děravý nemá.Tedy na rozdíl některých vozidel z MB vyrobených po roce 95.... Že by nyní měli už dopředu naplánovanou práci ?? Možná pověstná německá důkladnost. No nekupte to za ty prachy. Už za 322900 Kč 3válce, kola a volant . O 4.válci si můžete nechat zdát. Přeji hezké sny. Na barvu si připlaťte a pokud chodíte denně na pivo, tak airbagy jsou úplně zbytečný, vždyť máte svůj - přírodní. No prostě auto do pravé české rodiny. Aspoň Vám ho nebude nikdo závidět.
Pánové, chci Fabku, ale nejsem rozhodnutý jaký motor. Pořád se zde dohadujeme o 16V 55Kw nebo 8V. Jak se chová ten šestnáctiventil? Osobně mám Opel Calibru 2.0 a tam opravdu s krouťákem nemám problémy (168Nm při 2500 ) 😄
Jsem vlastníkem 1.4MPi/ 50kw a s tímto motorom jsem velice spokojen. Má výborné zpřevodovámní. Zpřevodování v tomto případě spočítá spíše s níže položeným točivým momentem 120 Nm při 2500 ot/min (1,4 16V/74 kW - 126/4400) a to se ukázalo jako velmi dobré řešení. Porovnání s 1,4/74 kW při stejných rychlostech je výmluvné - 100 km/h = 2800 ot/min, 130 km/h = 3600 ot/min. Motor se ochotně vytáčí až k 6000 otáček, takže i rychlejší svezení je možné. Hluk v interiéru (od tohoto motoru) je nízký, plně srovnatelný s modernějším 1,4/74 kW
Naftové motory sa hodia len do terénnych a nákladnych aut. To je jedna vec, ze má mensiu spotrebu a yšší krut. moment, ale klepe, nemá dobry zvuk, má vyssí kompresny pomer, čiže sa rychlejšie opotrebúva, a peniaze, čo si našetríš na pohonnych hmotách môžes dať na servis. A nafťáky sú aj drachšie.
Mě by spíš zajímalo, kdy se ve Fabce objeví ten tříválcový diesel 1,4 TDI. Protože veřte mi - ten, kdo jednou začal jezdit na naftu, tak už ty směšný petrolejový motory nechce.
KAmarade,zda se mi,ze nevis o cem mluvis.Jel si nekdy ve Fabce 1,4
55 KW 16 V ? je to uplne o necem jinem ney jizda se koncepcne starym ceskym 1.4 50KW.S timhle motorem je Fabka dokonce nekdy pomalejsi nez Felicie,hele zkus poradne projet obe dva motory a potom uvidis ten rozdil mezi cesou a nemeckou technologii.
55 KW 16 V ? je to uplne o necem jinem ney jizda se koncepcne starym ceskym 1.4 50KW.S timhle motorem je Fabka dokonce nekdy pomalejsi nez Felicie,hele zkus poradne projet obe dva motory a potom uvidis ten rozdil mezi cesou a nemeckou technologii.
Nazdar, víš 4 ventilová technika má jednu svou nevýhodu. pokud chceš dosáhnout dobrého točáku tak jedině ve vysokých otáčkách což né každý má rád. osobně preferuji motory s dvou ventilovou technikou nebot se nemusí tak točit a jízda je klidnější. např. 1,4/50kW má největší točák 120Nm pri 2500 otáčkách.
ale např 1,4/55kW má točák jen 126Nm při 3800 otáčkách
Nemyslíš že je pak lepší ušetřit řádově 25000Kč, oželet 5kW které nejsou tak znát a mít motor který slušně táhne od nižších otáček ???
ale např 1,4/55kW má točák jen 126Nm při 3800 otáčkách
Nemyslíš že je pak lepší ušetřit řádově 25000Kč, oželet 5kW které nejsou tak znát a mít motor který slušně táhne od nižších otáček ???
Chlape. kde žiješ ??? dávat do Fabie motor z VW Golf II ???
Nebo snad dokonce diesel kterej poháněl Feldu z WV Golf I ??? 😄)
Nevím jestli jsme měl někdy možnost jet ve Fabii ale 1.4/50kW je mnohem lepší motor než 1.4/55KW 16V co se do Fábie taky dává. asi jsi neměl tu možnost se s těma autama svést že ?? Fabie 1.4/50kW jezdí líp i něž 50kW felda.. s tím motorem si v česaně pohráli dobře, škoda vysoké spotřeby...
píšeš koncepčně převzatý z MBčka ??? mohl by jsi mi napsat co krom toho že je to OHV a že to má 4 válce je s MBčkem shodnýho ?? a jestli si myslíš že to je až až stejnýho tak proč vlastně nesrovnáváš Fabii a Škoda 1202 ?? vždyt jsou obě koncepčně stejný 😄)) má to motor a jezdí to na 4 kolech 😄))
Nebo snad dokonce diesel kterej poháněl Feldu z WV Golf I ??? 😄)
Nevím jestli jsme měl někdy možnost jet ve Fabii ale 1.4/50kW je mnohem lepší motor než 1.4/55KW 16V co se do Fábie taky dává. asi jsi neměl tu možnost se s těma autama svést že ?? Fabie 1.4/50kW jezdí líp i něž 50kW felda.. s tím motorem si v česaně pohráli dobře, škoda vysoké spotřeby...
píšeš koncepčně převzatý z MBčka ??? mohl by jsi mi napsat co krom toho že je to OHV a že to má 4 válce je s MBčkem shodnýho ?? a jestli si myslíš že to je až až stejnýho tak proč vlastně nesrovnáváš Fabii a Škoda 1202 ?? vždyt jsou obě koncepčně stejný 😄)) má to motor a jezdí to na 4 kolech 😄))
1. Doterajsia ponuka motorov vo Fabiach bola velmi divna: ...,1.4/44kW,1.4/50kW,1.4/55kW,1.4/74kW,… aj s velmi divnymi cenovymi rozdielmi.
(pre porovnanie: Opel Corsa: 1.0/43kW,1.2/55kW,1.4/66kW)
2. Novy motor: 1.2/40kW (1.2/47kW si VW asi nechava pre seba) bude lepsi ako 1.0/37kW, ale stale je to len trojvalec s 2 ventilovou technikou - t.j. nieco co uz je vymyslene zopar desatroci.
Co sa tyka jeho "vysokeho momentu pri nizkych otackach", predpokladam ze to bude vysokozdvihovy motor aby sa mohol chvalit vysokym toc. momentom pri nizkych otackach (v skutocnosti sa vsak pri nizkych otackach prave tolko ten piest nabeha ako nizkozdvihivy motor pri vyssich).
Moj nazor: ak sa uz "vyvyjal" novy motor 1.2, mal to byt len jeden 4-valec so 4-ventilovou technikou na urovni s parametrami podobnymi spominanej Corse.
PS: Mam Fabiu Combi s 50kW motorom a som s nou zatial spokojny.
(pre porovnanie: Opel Corsa: 1.0/43kW,1.2/55kW,1.4/66kW)
2. Novy motor: 1.2/40kW (1.2/47kW si VW asi nechava pre seba) bude lepsi ako 1.0/37kW, ale stale je to len trojvalec s 2 ventilovou technikou - t.j. nieco co uz je vymyslene zopar desatroci.
Co sa tyka jeho "vysokeho momentu pri nizkych otackach", predpokladam ze to bude vysokozdvihovy motor aby sa mohol chvalit vysokym toc. momentom pri nizkych otackach (v skutocnosti sa vsak pri nizkych otackach prave tolko ten piest nabeha ako nizkozdvihivy motor pri vyssich).
Moj nazor: ak sa uz "vyvyjal" novy motor 1.2, mal to byt len jeden 4-valec so 4-ventilovou technikou na urovni s parametrami podobnymi spominanej Corse.
PS: Mam Fabiu Combi s 50kW motorom a som s nou zatial spokojny.
Po tychto reakciach som velmi rad, ze som si kupil 75 konovu Ibizu s Golfovym motorom ..., to je parada a za slusnu cenu !!! . Ale aj tak vam fandim (teda Skodovke)
Nevim, proč se do Fabií nedává osvědčenej motor VW 1.6 MPi, kterej svýho času poháněl nejsilnější sériový felicie. Tenhle motor neměl chybu - perfektní zátah od nejnižších otáček, spotřeba nižší než u škodovácký 1.3. Dokázal i s kombíkem pěkně zahejbat. Přestali ho používat prej z důvodu zastaralý koncepce a do Fabky začli dávat škodovácký 1.3-ky převrtaný na 1.4, který sou převzatý koncepčně eště ze starýho Embéčka z roku 69 - jestli se nemýlim?
Tak to jsem fakt nevěděl, už ve Feldě bylo vzadu málo místa, do Fábuši se nedá už skoro ani nastoupit a ještě má o 200kg víc???
proč to dělaj potvůrky podivný???
proč to dělaj potvůrky podivný???
Porovnavate nesrovnatelne, motor do felicie nesplnoval exhalace dle EU, tento motor ano (mimochodem toto opatreni vam stahne pomerne dost vykonu) a dale porovnavate Felicii s hmotnosti cca 1050kg a Fabii s hmotnosti cca 1200 kg 😄
Jakejpak vysokej točivej moment? Vždyť má 106 Nm při 3000 a údajně zastaralej motor z Felicie 1,3 mpi 50 kw má taky 106 ale už pri 2500. Výkon taky nic moc jen 40 kw a že Felda má o 0,1 litru větší objem? Vždyť je zase starší! Tak snad aspoň to zpřevodování bude trefa do černýho. Jistě má nová 1,2 nižší emise a spotřebu, ale to je snad u novinky samozdřemnost! Maximálka je taky lepší u Filcky 162 ku 150.Takže celkově zklamání......
myslim ze by sa patrilo do noveho auta dat aj novy motor, a nie stale oprasovat staru drchu zo skody 1000, cim nesporne motory 1,4 MPI su. su moralne velmi zastarale, a nedrzia krok z dobou. trojvalec ale asi nebude podla mna zrovna to spravne riesenie. dospele auto si ziada dospely motor. alebo ze by sme sa vracali do cias vartburgov???
A co myslite, že jsem asi udělal, to jako myslíte, že s tím jezdím dál?? Vám snad taková závada připadá normální po pár měsících provozu nového auta? Jenom během 5 dnů jsem se potkal s 8 majiteli FABIE se stejnou závadou.
Obdivuji tvoji reakci, malokdo by priznal, ze je jeho auto spatne! S tim tesnenim mas pravdu, netyka se to pouze tveho vozu, je to bolest vetsiny 1,4MPI. Proto bych byl k tomu "ceskemu" trivalci neduverivy. 😞
Příliš to nesouvisí, ale není novým motorem 1.2 HTP nahrazován typ 1.4 MPI/44kW také proto, že dělá škodovce tak trochu ostudu. Patřím totiž mezi ty "šťastlivce", kteří mají vadné těsnění pod hlavou a to mám auto 8 měsíců a najeto 15 000km !!! Jak jsem zjistil, prý nejsem jediný a u tohoto typu motoru se to stává. Kde je ta propagovaná kvalita FABIE - dokonce auta roku? Čeho se ještě dočkám dál? Nejraději bych auto vrátil, nebo alespoň dostal nový motor. Parametry nového motoru jsou zajímavé, tak ať s ním má škodovka úspěch.
Motory 1,2 je spoluprace v koncernu, leší se pouze v hlavě: Češi udělil dvouventil 40 kW (táhne dobře odspodu, dobrý zpřevodování), Němci čtyřventil 47 kW (musí se víc točit, potom je docela slyšet, zvuk je jak z Vartburgu 😄
V tiskové zprávě Škoda Auto je toto: "Zmíněný motor je prvním z nové generace pohonných jednotek vyvinutých a vyráběných firmou Škoda pro automobily koncernu Volkswagen.". Jestli máte mějaké lepší informace nevím, ale toto je z oficiální informace a ta by měla být přesná. Pravdou je že se tento motor ve dvouventilové (40 kW) i čtyřventilové (47 kW) verzi objevuje ve VW Polo.