Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový český motor pro Fabii

Martin Šidlák
Diskuze (29)
Fabie v provedení modelového roku 2003 začne už od srpna dodávat na trh automobilka Škoda. Zákazníci se dočkají především zcela nového tříválcového motoru 1.2 HTP/40 kW, který nahradí typy 1.0 MPI/37 kW a 1.4 MPI/44 kW.

Nový český motor pro Fabii

Fabie v provedení modelového roku 2003 začne už od srpna dodávat na trh automobilka Škoda. Zákazníci se dočkají především zcela nového tříválcového motoru 1.2 HTP/40 kW, který nahradí typy 1.0 MPI/37 kW a 1.4 MPI/44 kW. Kromě toho dochází k rozšíření nabídky o některé mimořádné výbavy.

Zmíněný motor je prvním z nové generace pohonných jednotek vyvinutých a vyráběných firmou Škoda pro automobily koncernu Volkswagen. Zkratka HTP (High Torque Performance) symbolizuje vysoký točivý moment 106 Nm dosahovaný již při nízkých otáčkách. Co se týče technických údajů, jde o řadový, kapalinou chlazený zážehový tříválec se čtyřikrát uloženým klikovým hřídelem a jedním protiběžným vyvažovacím hřídelem. Nový motor se díky své pokrokové konstrukci vyznačuje nízkou hlučností, plynulým a kultivovaným během s minimem vibrací. Blok i hlava válců jsou vyrobeny z hliníkové slitiny. Ventilový rozvod je OHC se dvěma ventily na každý válec. Maximálního výkonu 40 kW dosahuje při 4750 ot./min a maximálního točivého momentu 106 Nm při 3000 ot./min.

Méně movité zákazníky potěší fakt, že objem nového motoru je 1198 cm3 a spadá tak do kategorie s nižší sazbou povinného ručení. Výrobce udává kombinovanou spotřebu 5,9 litrů na 100 kilometrů (mimo město 4,9 l/100 km, ve městě 7,9). Maximální rychlost stačí na české dálnice - 150 km za hodinu.

Škoda Fabia Junior s tímto novým motorem bude v základní výbavě k mání za 259.900 Kč, verze Fabia Classic za 279.900 Kč a verze Fabia Comfort za 316.900 Kč. Tento motor lze do Fabie objednat i ve verzi Fresh Edition za 239.900 Kč (verze Junior), resp. 259.900 Kč (verze Classic).

Rozšířená nabídka výbav pro modelový rok 2003 zahrnuje například možnost objednat k airbagu spolujezdce jeho dočasné vypínání pomocí klíče v odkládací schránce v přístrojové desce. Fabie je dále možné vybavit třetí hlavovou opěrkou na zadních sedadlech, xenonovými světlomety s automatickou regulací nastavení výšky, navigačním systémem, nebo parkovacím asistentem. Rozšířena byla také barevná paleta o červenou Corridu a modrou Laser.

Martin Šidlák
Diskuze (29)