Ekonomika
Je to sice takovej výkřik do tmy, ale faktem je, US auta vždycky byly NEJ a doufám, že jim to vydrží a nepodlehnou módě laciných aut na jedno použití, kterou tady zavedl koncern VW na přelomu tisíciletí
Tak tomu se říká absolutní ironie... :yes: >😁
Čekal sem tuhle na kámoše když sme se šly podívat na jendo kabrio, trošku sem se nudil, tak sem si nechal otevtřít BMW 3xx kombi z roku 2002 a posadil se do toho.
HIHI, HEHE HAHA. Tohle je skutečně super ironie.
Takže asi tkahle - tý černý plastový nádheře, co si říká interiér, bez jediného kusu invence, volantu škoda mluvit může s přeheldem konkurovat velká řada tehdejších amerických interiérů.
Protože tohle je plastová nuda bez nápadu, prostě jen samej plast a nic dál. Opravdu nádhera.
Musím konstovat, že takové Audi A6 a VW Passat kolem roku 9😲0 a další je též super nádhera, lepší interiér sem ještě neviděl, skutečně 😄
HIHI, HEHE HAHA. Tohle je skutečně super ironie.
Takže asi tkahle - tý černý plastový nádheře, co si říká interiér, bez jediného kusu invence, volantu škoda mluvit může s přeheldem konkurovat velká řada tehdejších amerických interiérů.
Protože tohle je plastová nuda bez nápadu, prostě jen samej plast a nic dál. Opravdu nádhera.
Musím konstovat, že takové Audi A6 a VW Passat kolem roku 9😲0 a další je též super nádhera, lepší interiér sem ještě neviděl, skutečně 😄
T-mobile Stando 😉 , je to od tebe sice jen takový výkřik do tmy, ale je fakt, že jiná cesta než k výrobě "spotřebních" aut nevede, a ani pro USA. Takže se s tím budeš muset smířit, nebo se odstěhovat třeba na Kubu, tamější režim jistě najde k tvým názorům pochopení.
To je fakt, ty staré "poctivé" americké káry už dnes jezdí jen na Kubě... a už pěkně dlouho zpátky od toho přelomu tísíciletí... >😒]
kubánske veterány s turbodieslom od toyoty pod kapotou niekto skupuje na zberateľské účely? >😁
není náhodou zakázán jejich vývoz z Kuby? 😄
Ty Kubánský veterány jezdí i po 50 letech a přijde se někdy podívat na sraz us cars kolich aut z 50 a 60. let je tady z usa. budeš valit bulvy a všechno to jezdí. Jssem zvěda na sraz VW v roce 2040 - kolik tam bude aut z roku 1990 - funkčních 😄
Jedno?
Jedno?
absolutně každé auto do nástupu elektroniky bude schopné jezdit "perfektně" při dobré údržbě. Je úplně jedno jestli je to Amík, Frantík, Rus nebo Čech. A absolutně každé auto s elektronikou se začne * a nebudou na něj ani náhradní díly, opět bez rozdílu.
Jenže jde ještě o robustnost konstrukce, kvalitu materiálu, naddimenzovanosti a výdrži motorů.
R4 1,5 nikdy nevydrží najet tolik co americká V8, která zvládne klidně i 500 tis km.
Důvod proč ty káry pořád jezdí a ještě dlouho jezdit budou.
R4 1,5 nikdy nevydrží najet tolik co americká V8, která zvládne klidně i 500 tis km.
Důvod proč ty káry pořád jezdí a ještě dlouho jezdit budou.
to jsou kecy v kleci.. jediným důvodem proč ty auta jezdí je pouze v tom, že ti na to vyrobí náhradní díly každý zručnější "zámečník". Nic víc, nic míň.
No druhá věc, na tyhle auta furt jdou sehnat ND a to i na motor, převodovku.
Kdežto u některých evropských aut je to hooodně velkej problém.
Kdežto u některých evropských aut je to hooodně velkej problém.
přes ekonomické embargo z USA, jo?
smiř se s tím, že ty auta jezdí jen z toho důvodu, že je to poctivá "kovářská" práce, kterou si umí každý opravit na koleně.
smiř se s tím, že ty auta jezdí jen z toho důvodu, že je to poctivá "kovářská" práce, kterou si umí každý opravit na koleně.
Ony USA uvalily emgargo na evropu? Že vo tom nic nevím, kdybys chtěl karbec na Bel Air nebo blatník na DeVille 1959, stačí říct 😄
kromě bižuterie, gumových těsnění atd. jde na tyhle káry dovlit z usa skoro všechno a na co nejsou díly nové, dá se ještě sehnat po vrkáčích a lidech v usa..
kromě bižuterie, gumových těsnění atd. jde na tyhle káry dovlit z usa skoro všechno a na co nejsou díly nové, dá se ještě sehnat po vrkáčích a lidech v usa..
bavím se o Kubě a ne o EU.. šmáárja ty v tom máš bordel.
Já už se dobrých půlhodiny bavím o situaci v čr a koli těch aut jezdí i tady, Mlho.
Na Kubě si to opraví místní mechanici za použití vyrobených díllů v dilně na koleně, popř. použijí ND z něčeho jinýho. Kde nic není, umí si Kubánec poradit, neboj.
Sežen si dokument "Ameriky na Kubě" - tam je to vše vysvětleno jak to tam chodí.
Na Kubě si to opraví místní mechanici za použití vyrobených díllů v dilně na koleně, popř. použijí ND z něčeho jinýho. Kde nic není, umí si Kubánec poradit, neboj.
Sežen si dokument "Ameriky na Kubě" - tam je to vše vysvětleno jak to tam chodí.
byl si nekdy v americe??pro američana je auto vec prěsne vec na jedno použiti ktera vydrží dva tři roky pak jde pro novou a modu laciných aut tam už mají 3O let nove auto si tam muze dovolit každý (80 procent)a zrovna VW je tam auto na slušne urovni lacinejšich a levnych vyrobcu je prehrsel..koupě auta je tam jako koupit televizi ale nejde o vw pises ze us auta byla vzdycky nej bys byl docela rozcarovany po svezeni v spouste jejich typu v origo nastaveni us s jejich brzdami zpetnou vazbou svehlavosti..jsou jina ale jsou z valne casti specificka jen pro staty a i tam se nekdy nastves --hergot co to dela ta pastika--us auta americe a jestli jim neco vydrzelo do techto dni tak že jsou malinko pozadu a i svý..ale to neni na škodu. >😁
Americký auta jsou prostě dělaná na americký trh, na americké silnice, tam prostě sedí. Omezené rychlosti, policajti všude, dálnice a silnice jak podle pravítka, vzdálenosti, které může běžný středoevropan jen těžko pochopit … tam naopak evropská produkce působí v tomto směru trochu směšně i když dost exklusivně – především zachovalé kousky starších Mercedesů, BMW. Zdá se, že třeba Evropská, Japonská, Korejská a třeba i ta Čínská produkce je mnohem „univerzálnější“ a tak má v globálním světě asi větší šance na úspěch.
Vystřídal jsem nějakých dvacet aut různých značek(myslím tim, že jsem je vlastnil - ne že jsem se svezl)němce, japonce, francouze, italy, dýzly i benzíny, krom toho auta opravuju. Po tom všem jsem nakonec skončil u amerik, s kterýma jsem už deset let naprosto spokojenej. Dobrá spotřeba, výkon, pohodlí, spolehlivost, ceny ND, výbava.
To ale lidi, pro který je jedinej zdroj informací televize, Blesk nebo hospoda těžko pochopí.
To ale lidi, pro který je jedinej zdroj informací televize, Blesk nebo hospoda těžko pochopí.
ja mel v ruce pri cestach po usa na 50 aut od eldorada 77 az po f 450 od fordu ale nezaznamenal jsem odpoved od tebe jestli si uz byl v americe ?kdyz tvrdis ze americane nepodlehli mode lacinych aut na rozdil od koncernu VW..DOCELA ME ZAJIMA KDE SVE POZNATKY BERES ?Z VLASTNI ZKUSENOSTI?
ANO, ty poznatky mám z vlastní zkušenosti. Mě nezajímá kdo si jak často kupuje auto - chceš snad říct, že je normální koupit si auto za 1,5mega a po třech letech ho nechat sešrotovat? Ty to tak děláš?
Tvrdím, že US auta jsou robustnější v každý součástce, jsou mnohem líp vybavený a i servis je jednodušší a méně častý, než u ostaních aut. Co se týká spotřeby, tak ta je stejná a mnohdy i menší, než u srovnatelnýho auta evropský a japonský produkce. Prostě jsou lepší - to je moje zkušenost po deseti letech denodenního ježdění s amerikou a po dvaceti letech opravování aut všech značek.
Jinak v americe jsem nebyl - abych ukojil tvoji zvědavost
Tvrdím, že US auta jsou robustnější v každý součástce, jsou mnohem líp vybavený a i servis je jednodušší a méně častý, než u ostaních aut. Co se týká spotřeby, tak ta je stejná a mnohdy i menší, než u srovnatelnýho auta evropský a japonský produkce. Prostě jsou lepší - to je moje zkušenost po deseti letech denodenního ježdění s amerikou a po dvaceti letech opravování aut všech značek.
Jinak v americe jsem nebyl - abych ukojil tvoji zvědavost
Kdybys v USA byl, tak bys určitě věděl, že za 1,5mega (cca 80 tis. am. dolarů) si tam auto (nejen na tři roky) kupuje opravdu málokdo... 😄
A hlavně pravá amerika je dnes Toyota >😒]
škoda že pověst Toyoty jako kvalitní výrobce se nechází v usa momentálně někde v oblasti mezi Severní Dakotou a aljaškou, zatímco americké značky sou asi o 1500 mil před ní 😄
Nebo jinak, podívej se na posmívané pickupy: červenec: Ford řady F první, Chevy Silverado třetí a RAM osmý v absolutním pořadí všech modelů.
Kde je Toyota Tundra, Nissan Titan a další?
Tak já vám to povím opět naprosto přesně soudruzi - tyto modely sou v **
Jedno z nejoblíbenější fleetových aut?
Chevrolet Impala. Atd. atd.
Nebo jinak, podívej se na posmívané pickupy: červenec: Ford řady F první, Chevy Silverado třetí a RAM osmý v absolutním pořadí všech modelů.
Kde je Toyota Tundra, Nissan Titan a další?
Tak já vám to povím opět naprosto přesně soudruzi - tyto modely sou v **
Jedno z nejoblíbenější fleetových aut?
Chevrolet Impala. Atd. atd.
ted si akorat potvrdil ze o necem krafes ale realitu neznas..tvych 1500000kc tady placas to jest 80 000 dolaru a v teto cenove hladine tam nakupujetop trida lidi normalni lide si kupuji za 20-30-40 tisic dolaru prepocti si na ceske sam...za tyto penize zde mas skodu octavie atd ve statech auta v uplne jine dimenzi.Druha zrejme tva iluze je ze o SROTOVANI >😁 jen ho daji protiuctem doplati tu 5 tu 10 000 dolaru a maji nove..auta se zde nevyplati drzet po zaruce nejenom ze kvalitou zrovna neoplivaji ale nevyplati se to lidi a servisi jsou drahe a kazdy te nuti vzit si nove neradi opravuji je to bidny byznys musis platit hodne lidi musi znat dost o aute vyskolit je trva a stoji atd.vymenu oleju a beznou udrzbu zvladne rychle kazdy najmuty chlap na par mesicu..v usa lide jako ty moc prace nemaji opravuje se ale jinym stylem za jine penize...zkus si v los angeles otevrit dilnu na auta prijede ti par cernochu a ty budou chtit za 5 dolaru udelat celej autak >😁 >😁 kazdy kdo ma na nove nikdy dilna ulice nenavstivi za cely zivot...
to vidím... 😄
já si myslím, že Čína se v bližší či vzdálenější době stane jedničkou v mnohem více oblastehc než jen v prodeji a výrobě aut... 😉
Podle předpovědi Goldman Sachs se okolo roku 2030 stane Čína největší ekonomikou světa. Vedoucí role Říše středu nebude mít ovšem základ v technologické převaze, ale v počtu obyvatel. Samozřejmě, že se bude Čína stále technologicky vyvíjet, ale nepodaří se jí v mnoha oblastech dostat do čela, jako tomu bylo v případě USA ve 20. století. Stane se největší ekonomikou díky počtu obyvatel. Z hlediska výkonu na obyvatele však zůstane stále chudá.
Čínská prosperita bude také samozřejmě záviset na prosperitě globálních konkurentů, jako jsou USA, Japonsko a EU. Úpadek či zkáza jiných zemí Číně nepomůže. Čína si také nebude schopna zajistit energetické suroviny dobytím, jako předchozí impéria, svět bude daleko více provázanější a bezpečnější, pro jakékoliv válečné aktivity nebude pochopení.
Místo rozdávání dotací by měl Obama raději liberalizovat vízovou politiku, protože právě talentovaní cizinci jsou tím, co je pro vědeckou a technologickou převahu USA klíčové.
Toť můj skromný názor 😄
Čínská prosperita bude také samozřejmě záviset na prosperitě globálních konkurentů, jako jsou USA, Japonsko a EU. Úpadek či zkáza jiných zemí Číně nepomůže. Čína si také nebude schopna zajistit energetické suroviny dobytím, jako předchozí impéria, svět bude daleko více provázanější a bezpečnější, pro jakékoliv válečné aktivity nebude pochopení.
Místo rozdávání dotací by měl Obama raději liberalizovat vízovou politiku, protože právě talentovaní cizinci jsou tím, co je pro vědeckou a technologickou převahu USA klíčové.
Toť můj skromný názor 😄
A kam je to prognóza Goldman Sachs a od kdy je to tvůj názor? S těma válečnejma aktivitama si nejsem tak jist, protože právě zbrojní průmysl je jedním z největších tahounů ekonomik. Tím nemyslím, že Čína napadne ČR, ale přes různý druhy náboženství se svět může vždycky někam hnout. Další věc je, že čím je číňan "tlustší", tím víc je dražší. (viz vzrůstající ceny jejich výrobků). Do Číny se strašně špatně vidí...
Řekněme, že nás čeká multipolární globální systém, ve kterém už nebude tak snadné napadnout svrchovaný stát.
Goldman Sachs patří jen ten letopočet, přesně je to 2027 [odkaz]
Goldman Sachs patří jen ten letopočet, přesně je to 2027 [odkaz]
Falco, po dlouhé době tě tu vidím a po ještě delší době s tebou souhlasím. Až na tu bezpečnost, tam bych takový optimista nebyl. Třecích linií je víc než dost, navíc některé země spadají do více sfér zájmu, lokání války rozhodně nejsou vyloučené.
Síla západní civilizace bývala v imperiání moci. Po tom, co se imperialismu vyčerpal a ukázal se jako neúměrně nákladný, ovládali jsme svět pomocí liberalizace. Teď ale ostatním nutíme "demokracii" a nesmyslná lidská práva a sami se svazujeme socialismem. A té i technologické převahy, která nám zbývá jako poslední výspa, se bohužel dobrovolně zbavujeme v zájmu snižování nákladů, než abychom regulovali technologický rozvoj zbývajících částí světa...
Síla západní civilizace bývala v imperiání moci. Po tom, co se imperialismu vyčerpal a ukázal se jako neúměrně nákladný, ovládali jsme svět pomocí liberalizace. Teď ale ostatním nutíme "demokracii" a nesmyslná lidská práva a sami se svazujeme socialismem. A té i technologické převahy, která nám zbývá jako poslední výspa, se bohužel dobrovolně zbavujeme v zájmu snižování nákladů, než abychom regulovali technologický rozvoj zbývajících částí světa...
Děkuji, nelze ale regulovat ekonomiku, přikazovat firmám kde vyrábět apod. Pokud se Západ postaví proti volnému obchodu, globalizaci, bude izolovat svoje hospodářství, tak svou globální moc ztratí zcela určitě.
Je to jednoduché, musíme být prostě lepší..
Je to jednoduché, musíme být prostě lepší..
to být lepší ovšem může platit jen při soupeření se státy, které dodržují stejný pravidla hry. Pokud "vyspělé" státy budou za těžké peníze vyvíjet nové technologie, které budou za velmi krátký čas bez uzardění onou zemí okopírovány, tak ty "vyspělé" státy nikdy lepší nebudou. Pokud bude v onom státě vedeno velmi zdlouhavé a nákladné úřadování z dovozci, či nutnost mít čínského (51😖 partnera při výstavbě podniku a v neposlední řadě vyřadění mimočínských firem ze státních lukrativních zakázek, tak nikdy nemohou být lepší. Bylo by to stejné jako bys svému žokejovi dal těžké závaží, čínskému nedal nic a tomu svému bys řekl "musíš být lepší". Přílišná liberalizace trhu je stejně škodlivá jako přílišné restrikce. Proti takovým partnerům se mají zavádět stejná opatření jaké oni zavedly proti nám.
Každý kdo kdy byl na Floridě, či v Kalifornii ví, že americká auta nemají žádnou exkluzivitu. Jezdí snad americká smetánka v Dodgy? Fordu? NE jezdí v japonském Lexusu, Infinity, Mercedesu, BMW, Bentley, Rolls Roycu. Jezdí si v luxusu a ukazují svoji okázalost ale, ne v amerických vozech (jako to bylo v 50, 60, 70 letech). Americká auta jsou absolutně zaostalá, jakej rozumnej člověk chce obrovskou 2,5 tunovou americkou krávu, která má spotřebu 20 l benzínu/100 km, a s kterou jezdíte neustále na pumpu protože má jenom 70 litrovou či menší nádrž. Kdo tady v čechách chce americkou káru, která má zaostalej motor, velkou spotřebu, blbou automatickou převodovku atd. Já teda ne, ti bohatí to vědí a kupujou Evropu a Japonsko už kvůli kvalitě, exkluzivitě a moderním technologiím. Evropa a luxusní Asie je dražší, ale aspoň máte něco moderního a né 6,1 HEMI kterej má pouze 317 kW, narozdíl od Mercedesu který má 65 AMG což je 6 litrový motor vlastnící 450 kW.
Moje schrnutí😒br /> Ameriko jsi zaostalá, zbytečně velká a těžká, normální člověk tě nikdy v Evropě chtít nebude !!
Moje schrnutí😒br /> Ameriko jsi zaostalá, zbytečně velká a těžká, normální člověk tě nikdy v Evropě chtít nebude !!
Ne že bych měl ptřebu militatně hájit americkou techniku, ale zrovna HEMI je nejen na poměry US automobilového průmyslu moderní a vyspělý motor. 65 AMG od Mercedesu je sice menší a výkonnější, ale má jaksi dvě turba navíc...
A jak jsou na tom ty emise u těch 2 motorů? Jen se ptám... Nemyslím si, že by zrovna AMG mělo problémy udělat to, co HEMI a třeba i naopak.
AMG je teď po faceliftu CL určitě Euro 5 a HEMI musí být Euro 4 (dává se tuším do 300 C i v evropské verzi). Snad by mohl být Euro 5 - v realitě záleží teda, jestli ho tady vůbec budou dál nabízet, ale teoreticky bych si na to i vsadil. Americký normy jsou podobně přísný jako ty u nás
Teď jde o to "závodění", čeho se prodá víc a hlavně kde. V EU HEMI asi pár a jestli krom 300c i do Jeepu, jinak nevím...
RackCZ: čeče, máš blbě votočenej kalendář, rok 1975 už 35 let není... Asi to k vám ještě nedošlo.
Za 20 litrů benzínu jezdí akorát tak HUMMER H2.
To "slavné" HEMI jezdí za 12 litrů na sto (průměr). Takže ta 71 litrová nádrž mu na těch 500 km v pohodě stačí.
Ze by s evropskou konkurencí s motory V8 šlo na nádrž ujet 1500 km sem si nějak nevšiml...
Blbou automatickou převodovku montuje v segmentu jiném než je nižší střední a většina evropských automobilek. Další smůla je, že některé převodovky v amerikách jsou od ZF či mercedesu, takže ty blbé automaty vyrábí blbá evropa popř. jsou vyráběné v licenci v usa.
Co má evropa modernějšího oproti americkému 3,7 V6 o výkonu 305 HP? nebo V8 5,0 o výkonu 412 HP?
Bez přeplnování, pojd mi to laskavě vysvětlit, zaostalče 😄
Americké motory nikdy s plněním emsií problémy neměly, už proto že v Kaliforni jsou přísnější limity než ve slvané EU.
A přesto je plní.
HEMI určitě Euro 5 bude, v tom nebude problém.
Za 20 litrů benzínu jezdí akorát tak HUMMER H2.
To "slavné" HEMI jezdí za 12 litrů na sto (průměr). Takže ta 71 litrová nádrž mu na těch 500 km v pohodě stačí.
Ze by s evropskou konkurencí s motory V8 šlo na nádrž ujet 1500 km sem si nějak nevšiml...
Blbou automatickou převodovku montuje v segmentu jiném než je nižší střední a většina evropských automobilek. Další smůla je, že některé převodovky v amerikách jsou od ZF či mercedesu, takže ty blbé automaty vyrábí blbá evropa popř. jsou vyráběné v licenci v usa.
Co má evropa modernějšího oproti americkému 3,7 V6 o výkonu 305 HP? nebo V8 5,0 o výkonu 412 HP?
Bez přeplnování, pojd mi to laskavě vysvětlit, zaostalče 😄
Americké motory nikdy s plněním emsií problémy neměly, už proto že v Kaliforni jsou přísnější limity než ve slvané EU.
A přesto je plní.
HEMI určitě Euro 5 bude, v tom nebude problém.
Nie žeby bolo treba reagovať na tú hromadu hlúpostí o príspevok vyššie, tak Ťa len doplním...nielen HEMI...nové V8 a V6 pre Mustangy, či EcoBoosty, Pentastar od Chryslera, v nedávnej minulosti Northstar či v podstate večne zelená 350-ka od GM.
Nazerať na vyspelosť amerických áut optikou desaťvalcových pick-upov je...eufemisticky povedané "nedostatočné". 😉
Nazerať na vyspelosť amerických áut optikou desaťvalcových pick-upov je...eufemisticky povedané "nedostatočné". 😉
full size pick up je absolutne nedostizni s benzinovym motorem >😁 at 8 nebo 10 valec naopak je to velmi dobry stroj a ma sve opodstatneni v usa sam jsem jich par ridil.. s jinymi automobily to uz tak slavne neni docela souhlasim jsou nazpatek..ale Obamova prohlaseni to urcite nestrhnou trh ukaze kdo co chce
Jurjos: jim to nevysvětlíš, jak to není neměcký....
Problém je že HEMI 5,7 OHV žere o litr víc na sto než superhypermoderní 4,2 FSI od koncernu, má stejný výkon, stejné zrychlení v autech kam se montuje.
Akorát HEMI je OHV, 2 ventily na válec, má o 1,5 litru vyšší objem, žádné FSI!!!
A žere to o litr víc, možná dokonce jen o 0,8, ve srovnání a tímto motorem ve starší verzi to žere dokonce i méně!!!
Tak a tady je ten důvod - američani nepotřebují technický fičurky, oni umí udělat kvalitní motor i s použitím postupů ze "staré dobré školy".
A pokud chceš moderní motory, tak i tam je konkurence: všechny Ecoboosty od Forda, 3,6 V6 LLT od GM a 3,6 V6 Pnetastar od Chrysleru.
Jo smutná zpráva pro kritiky současných modelů Chrysleru - výroba stávajících V6 2,7 a 3,5 končí koncem září.
Tyto motory nahrazuje ve všech modelech Pentastar, který dává 290 HP a má být i verze s turby (dokonce i dvěma) atd., má to dostat časem FSI, vypínání válců atd.
Problém je že HEMI 5,7 OHV žere o litr víc na sto než superhypermoderní 4,2 FSI od koncernu, má stejný výkon, stejné zrychlení v autech kam se montuje.
Akorát HEMI je OHV, 2 ventily na válec, má o 1,5 litru vyšší objem, žádné FSI!!!
A žere to o litr víc, možná dokonce jen o 0,8, ve srovnání a tímto motorem ve starší verzi to žere dokonce i méně!!!
Tak a tady je ten důvod - američani nepotřebují technický fičurky, oni umí udělat kvalitní motor i s použitím postupů ze "staré dobré školy".
A pokud chceš moderní motory, tak i tam je konkurence: všechny Ecoboosty od Forda, 3,6 V6 LLT od GM a 3,6 V6 Pnetastar od Chrysleru.
Jo smutná zpráva pro kritiky současných modelů Chrysleru - výroba stávajících V6 2,7 a 3,5 končí koncem září.
Tyto motory nahrazuje ve všech modelech Pentastar, který dává 290 HP a má být i verze s turby (dokonce i dvěma) atd., má to dostat časem FSI, vypínání válců atd.
HEMI a AMG. HEHEHE.
Víš co je problém? že za jeden model AMG jsou ty HEMi až 3!!
Navíc jaksi HEMI je atmosféra, samozřejmě na něj lze nacpat kompresor + sprtovní filtr + jiný svody atd. a a není vůbe problém místo 430 HP mít 550-600 HP.
Pokud o to někdo stojí.
A když chceš porovnávat továrně laděné motory, tak prosím s Cadillacem STV-V a CTS-V (vč. kupé).
Pak prosím provnat cenovky, parametry zrchlení, spotřeba a potom můžeš přijít.
Víš co je problém? že za jeden model AMG jsou ty HEMi až 3!!
Navíc jaksi HEMI je atmosféra, samozřejmě na něj lze nacpat kompresor + sprtovní filtr + jiný svody atd. a a není vůbe problém místo 430 HP mít 550-600 HP.
Pokud o to někdo stojí.
A když chceš porovnávat továrně laděné motory, tak prosím s Cadillacem STV-V a CTS-V (vč. kupé).
Pak prosím provnat cenovky, parametry zrchlení, spotřeba a potom můžeš přijít.
😉 >😒]
Vidíš nějaký zásadní důvod, aby se situace časem neopakolvala i u sice "socialistické", ale ještě mnohem silnější/větší Číny...
Z mého pohledu „Evropana“ bych to chápal tak, že bych nerad podporoval růst Číny na úkor naší životní úrovně. Prostě mi ta představa není příjemná. Druhá otázka je, co je spravedlivé a co je vůbec spravedlivý systém, jak by měl vypadat spravedlivý svět? Můj názor je takový, že další 1 mld. lidí, kteří si budou žít v blahobytu, který známe třeba ze současné Evropy, už tato planeta (systém) jaksi neutáhne.
Čína je nejsilnější zemí světa - uměle podhodnocují tamní měnu a přitom mají největší zásoby dolarů na světě. Jakmile ho hromadně vypustí do světa, světová ekonomika padne
Kdyby Čína na trh vypustila všechny dolary, 1) položí ekonomiku jejíž součástí je kupodivu i ona sama, a 2) znehodnotí svoje rezervy, protože čeho je moc, to nikdo nechce; tím spíš, když to něco najednou smrdí prů*erem.
Takže by se Čína chca-nechca šla klouzat i se zbytkem světa.
Občas zkus, Brabčáku, zapnout mozek.
My zchudneme, oni zbohatnou. Až budeme makat za míň, investoři se zase přelejou sem, až se to nějak usadí.
Chtěl bych si namlouvat něco o tom, že se přeorientujeme (nebo ještě víc soustředíme) na náročnější technologie, takže nebudeme muset bojovat nízkou pracovní silou.
Ale to bych si lhal do kapsy.
Zkus třeba historii, kolik evropanů už muselo (v dějinách) zemřít aby Evropa nebyla "Asijská", ale podle tebe jim asi ti evropané vlastně spíš "neslušně" bránili v jejich rozvoji...
Podívej se jen na Tibet, chová se tam snad Čína zásadně jinak, než fašisti? Opravdu si přesvědčený, že by si nikdy nic podobného jinde nedovolili, pokud by to bylo jen trochu možné...
:no:
S případným rozvojem a e😜anzí Číny/Asie by přišly do Evropy i jejich náboženství a s tím spojený přístup k právu..., což je "rozvoj" o který žádný normální Evropan nemůže nikdy stát...
No prodali, spíš nás obětovali proto, že se sami cítili dost ohroženi..., ale to není něco, co by se dalo s Čínskou hrozbou přímo srovnat, s tou bych třeba srovnal spíš těch našic 40 socialistických let pod CCCP... a s Čínou by to mohlo být, v mnoha ohledech, horší... >😒]
A fakt, že nás zase někdo někdy může "obětovat", pro nás případné riziko Čínské hrozby logicky ještě zesiluje...
A pokud možno dávat přednost evropským produktům i za cenu o něco vyšší ceny... rozdíl ceny brát jako splátku určité "pojistky"...
Jinak máš zajímavý pohled na "právo" viz Tibet, nebo Mnichov.
Podle tebe asi není hlavní vina na tom kdo vraždí, nebo krade, ale na tom kdo mu v tom nedokáže zabránit...
P.S. Ten kdo vraždí a krade nese samozřejmě hlavní vinu, ale ten co o tom ví a zavírá předtím oči je vinen taky a není ta vina o moc menší.
Skvelý a jasný pohľad na vec :yes:
Právě ta fascinace jinými kulturami (tím myslím jiné civilizace ne jednotlivé národy v rámci té naší) se podobá žániku Říma. V Číně jsou totiž fascinovaní Evropou jen do té míry, že si naše výdobytky uzpůsobí ke svému obrazu. Kdyby byly role prohozené, oni nebudou z našeho posilování nadšení...
Proto jsou taky Číňani tak úspěšní - jsou pilní, pracovití, plně se adaptují na změnu podmínek a neberou ohled na ostatní.
Naopak, třeba romové se tu mají v jistých ohledech líp, než ti "bílí"...
P.S. Tady je spíš "Ku-klux-klan" naruby, s tímto "argumentem na mě opravdu nechoď, "Kocábe"... 😉
Mimochodem byl si to ty, kdo na mou otázku ze současnosti odpověděl otázkou z poměrně daleké minulosti...
Seš fakt borec, asi bych si měl na tebe začít dávat bacha... >😒]
OK, kdyby to byla jen fascinace odlišností a kuriozitou, ale tito lidé tomu úplně podléhají a vzdávají se vlastní kultury pod vlivem bludu kulutury jiné. A patří do toho i nesmyslné akce typu "vlajky pro Tibet", které se týkají naprosto jiného prostřední, které nemůžeme tady v Evropě pochopit. Nemáme ani dost informací, natož abychom měli potřebný vzhled a dokázali situaci kriticky zhodnotit a pochopit všechny aktéry.
A ani není potřeba chodit tak daleko, Kosovo je v mírnější podobě to samé. Než abychom podpořili Srby, tak se jim snažíme komplikovat existenci a z pradvoláskařského nadšení podporujeme rozklad jejich státu a e😜anzi, které žádná jejich zvrácená vnitřní pravidla nenutí brát ohled na okolí.
Jak už jsem psal, myslím si, že se to časem samo spraví. My budeme nuceni/chtít pracovat za míň, oni se namlsají a budou pracovat za víc.
Co s tím uděláme, jestli třeba najdeme nějaké jiné řešení, je jenom na nás... tedy bohužel. >😁
Čína není závislá tak na USA jako USA na Číně. I když se společně s kompletním finančním úpadkem Země sklouzne i ona samotná, je více než pravděpodobné, že i po celém tomto procesu bude naprosto nejsilnější ekonomikou světa. Její vliv na celosvětový trh je dnes až nepředstavitelný.
Důvod proč zničit ekonomiku je prostý - zničit nepřítele a dostat se na trůn. Vláda není založená na principu demokracie, dá se jednoduše očekávat mnohem stabilnější pád. Narozdíl třeba od USA, kde vypukne naprostý chaos.
Ať se ti to líbí nebo ne, Čína bude nejsilnější zemí na planetě. Ve všech ohledech.
Ad e😜erti z celého světa: ajéje, vědecký konsensus, kde jsem to jen slyšel?
1) O tom, jestli bude Čína nejsilnější nebo ne, vůbec nemluvím. O tom cvrlikají vrabci na střechách už hodně let a do budoucna s tím počítá každý. Mávat tím tady jako nějakou věštbou je legrační. 😄
2) Podobně zábavné jsou ty horůrky o trůnu, kterého se Čína zmocní tím, že vypálí palác. Asi jsi zapomněl, že jsi o pár řádků výše sám psal, že Čínané se na ten pomyslný trůn dostanou tak jako tak. Proč by kvůli tomu pokládali světovou ekonomiku (samozřejmě včetně své vlastní), a riskovali i nepokoje ve vlastní zemi?
Až se budeš příště na sympoziu bavit s e😜ertem "z celýho světa", přednes mu svoji teorii o tom, kterak Čína obrací světovou ekonomiku v popel, riskuje chaos s nedozírnejma následkama i u sebe doma, jenom proto, aby získala _A ZNEHODNOTILA_ něco, co za pátr let stejně bude mít. >😁
V samotném automobilovém průmyslu ale může Amerika padnout. Čína má technické a brzy i kapacitní možnosti toho využít ke svému prospěchu. Koneckonců, co výhledově brání např. e😜ortu Buicků z Číny do USA? Američanům místo montáže těch aut nebude zdaleka tak vadit, jako nám v Evropě...
Nikde.
Takže to máme klasický postup😒br /> - z prstu si vycucej nějakou hodně hloupou myšlenku
- vlož ji protistraně do úst
- na základě nesmyslnosti tvé vlastní (s)myšlenky protistranu zesměšňuj
- to celé pokud-možno slovensky
A nemůžu se dočkat, až někdo přijde znovu s nápadem, že bych těmhle smetákům měl platit poplatek, protože mám PC a oni vysílají na internetu.
Takže tu máme klasický postup typického diskusného bula😒br />
-vytvor si zámienku prečo útočiť
-význam oponentovho príspevku prekrúť/nepochop (podľa IQ)
-nepochop nuancie bežnej konverzácie (iróniu, nadhľad..)
-prihoď štipku xenofóbie (si predsa čech ako repa nééé?)
vole :-!
No, pak už vůbec nemůže překvapit, že neznáš význam slova xenofobie.
čo som napísal som napísal a stojím si za tým
ako si to preberieš je na tebe, ynženýre..
Peace, discussion over.
ale budiž..