vždyť je to pořád o řád méně než kolik si u nás vydělal ředitel ČEZu Martin Roman. i když musím říct, že čez vydělal asi trochu víc peněz než Ford.. a o to víc mě překvapují relativně malé výdělky manažerů automobilek v japonsku.
a) Cez je monopolni podnik jez jeho zisky nejsou jen o nicem nez zvyseni marzi na ukor razantniho ci chytreho navyseni cen zakaznikum kteri stejne z 90% nemaji kam ke konkurenci jit.
b) Srovnavat to s tak vysoce vrtkavym trhem jako je automobilovy prumysl je absolutne neumerne.
c) Proc ti pripadaji platy manazeru male? Warren Baffett je jeden nejbohatsi lidi planety svym vlastnim usilim a plat ma 10% oproti temto saskum, tim nechci rici ze ci tito lide si nezaslouzi cca $1 rocne ale cokoliv nad to je dost "akademicke" zvlase pokud podnik nevydelava treba a musi propoustet.
Jake jsou platy manazeru a rodinych zamestnancu v jinych automobilkach ktere jsou drzeny zcela ci castecne v rodinych rukach jako napriklad BMW a dalsi...
Otázka je, jaký plat se porovnává u Fordu vs. ČEZ.
U Mullalyho mi to příjde jako "základní plat", tj. to co dostane každý měsíc + možná je tam započítaný roční bonus.
U ČEZ bude tento "základní plat" taky diametrálně odlišný od těch stomilionů, které se bombasticky propírají v novinách. Tam se pak už totiž započítavají opce na akcie, které můžou a nemusí být každý rok.
"i když musím říct, že čez vydělal asi trochu víc peněz než Ford.." >:D >:D >:D to bych nerekl, i kdyz je pravda, ze nas CEZ podnika trochu od zakladu jinym moralnim zpusobem nez Ford. ;-)
[odkaz]
za poslední rok vydělaly oba podniky stejně, v úhrnu za roky dva vydělal ČEZ tak trojnásobně víc.
Btw. Roman chtěl v r. 2009 vydělat miliaru týdně, a zatraceně zuřil, a pobral prémie kde komu, když se mu to nepovedlo. U mě dobrý šéf, a ty opce mu přeju.