Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Kia na Slovensku spustí výrobu nové generace Sportage

Jihokorejská automobilka Kia od pondělí spustí ve svém slovenském závodě u Žiliny sériovou výrobu nové generace SUV Sportage.
Zpět na článek
Avatar - pelikoš
28. 6. 2010 17:19
mno
nevím co bych dodal,snad jen průměrný průměr ;-\
28. 6. 2010 11:33
Re: Mistr Schreyer
Máš pravdu. Já vnímám Kiu jako evrpskou automobilku už od chvíle, co přijela se Cee´dem. Líbí se mi ta věta o hrázi - je to tak. Na druhou stranu, Kii a Hyundaie by s e měli podle mně bát i Francouzi a zejména pak Fiat....
27. 6. 2010 14:34
Re: Mistr Schreyer
:yes: :-) To s Genesis máš potvrzené? Veeelmi zajímavé! Neodolám a přihodím, že Hyundai se velice věnuje vývoji směrem ke sportu, respektive kooperaci se specialisty. Loni speciál Genesis stáje Rhys Millen Racing udělal na Pikes Peak nový rekord v kategorii aut s pohonem jedné nápravy. Letos by dokonce chtěli udělat celkový rekord, tedy přeskočit famózní výkon Nobuhiro Tajimy (ze zdejšího zdroje: [odkaz] ). Doufám, že zkušenosti s vývojem nenechají jenom na vrchařské šotolině.
27. 6. 2010 07:36
Re: buďte v pohodě
Nepochopili, zkus se rozepsat...
neregistrovaný "RayBan"
27. 6. 2010 04:05
Re: Mistr Schreyer
Tedy v servise ... ?
neregistrovaný "Radim1982"
26. 6. 2010 23:12
buďte v pohodě
lidi,co tady pořád řešíte...stejně tradiční evropské značky jsou v plusu,hlavně ty německé...:-)
26. 6. 2010 19:30
Re: Mistr Schreyer
Mooooc děkuji" PATRIKOVI " za řádné vysvětlení situace Hyundai -Kia.Málo lidí ví ,jak to bylo.Denně se s tím setkávám. Hyundai do toho opravdu šlape.Letos se dočkáme malého MPV,do Evropy přijede Genesis coupé ve dvou motorizacích,příští rok nová Sonáta,sportovní coupé atd.
Avatar - twistedTSD
26. 6. 2010 16:03
no nevím...
vzhledově mě zatím příliš neoslovilo, ix35 asi vypada o trochu lip...
Avatar - JGucci
26. 6. 2010 15:11
Re: Mistr Schreyer
Sportage z venku nevypada spatne, snad jen 3.bocni okenko mi tam tak nejak chybí...

V Lipsku jsem si do ní sednul a musim uznat, ze jsem byl dost zklamany! Na prvni pohled je videt, ze sedite v "levnem" voze. Nemuzu urcit, jestli ty plasty zacnou brzy vrzat, ale ten dojem byl fakt hruza. To v Yetim nemusim mit strach, ze mi neco "zustane" v ruce. Yeti je v tomto smeru o dost dále.
26. 6. 2010 13:45
Re: koncernová rivalita
Nejde o rivalitu, ale velmi promyšlené oslovování různých skupin potenciálních kupců a různých regionů, však víš. ;-)
26. 6. 2010 13:41
Re: Mistr Schreyer
S tou rychlosti máš pravdu, možná ale stojí za to upřesnit, o jaký čas jde: Hyundai totálně přehodnotil svůj přístup kolem roku 1998, kdy taky koupil tehdy krachující Kiu (ta je pro změnu nejstarší automobilka v Koreji). Kolem roku 2000 přišly obě značky s prvními modely, které přinášely změnu, Do roku 2005 měl Hyundai nalajnovaný program 24/7 = 7 nových modelů za 24 měsíců, ten splnil a dosáhl dalšího bodu obratu ve svém vývoji. V této době s sebou také Huyndai definitivně vyvezl nahoru Kiu, která tak prožila neuvěřitelnou reinkarnaci z mrtvoly na asijského tygra během asi 7-8 let. Tou dobou ve skupině různé licence a kooperace z minulosti definitivně zmizely, celý vývoj se postavil komplet na vlastní (případně obecně jihokorejské, viz LG) nohy. Byly vyřešené základní problémy konstrukce platforem, vývoje nových generací motorů (napřed s důrazem na CR diesely, pak přepracování benzinů). Nastal vpád advanced technologies také do elektronických/elektrických systémů. Kia a Hyundai se uvnitř i mezi sebou také přeorganizovaly na efektivnější uspořádání a určily si strategii lokální výroby/přístupu/kooperace v klíčových regionech mimo J.Koreu - USA, Čína, Evropa. To, co vidíme dnes, už směřuje k rafinaci těch předchozích 12 let. Protože se tím skupina chce dostat na vyšší stupeň hodnocení v rámci mainstreamu, je to samozřejmě zase kritická obrátka hop nebo trop. Zatím to podle všeho vychází. Možná i proto, že H+K využily jako jedna z mála automobilek hospodářské krize jako trampolíny - tam kde jiní stagnovali nebo se propadali, oni vyskočili pořádně nahoru. Tenhle hybný moment jim dál dává výhodu proti velké části konkurence.
26. 6. 2010 13:06
Re: Mistr Schreyer
iX35 - presne, nebol saom z nej zrovna uneseny. A interier, dokonca v i30 mi pride lepsi. V porovnani Hyundai - KIA ma KIA navrch, teda co sa tyka dizajnu.
neregistrovaný "RayBan"
26. 6. 2010 11:35
Re: Mistr Schreyer
Plasty, důležité jsou plasty ... na AutoBild.de byl článek, že ty dělají až 30% adheze v zatáčkách.
26. 6. 2010 11:18
Re: Mistr Schreyer
iX35 je zrovna méně podařený vůz, a to hlavně v oblasti komfortu. Souhlasím. Kolik evropských automobilek však v této třídě nemá auto žádné!!!
Avatar - strýček BOB
26. 6. 2010 11:17
Re: Mistr Schreyer
Buďme konkrétní, srovnání Yeti & ix35. Co se týče zpracování, materiálů, jízdního projevu, tak tady jednoznačně vede Škodovka. Ten rozdíl doslova tluče do očí, doporučuji si to vyzkoušet, ne jenom plácat na netu, hochu.
Avatar - 3_diamanty
26. 6. 2010 11:07
Re: Mistr Schreyer
ale furt lepsie ako skodovka ze?
Avatar - strýček BOB
26. 6. 2010 11:02
Re: Mistr Schreyer
Kia bude vždy automobilová spodina, někteří tomu říkají low-end. Stačila mi jedna krátká zkušební jízda v ix35 a musel jsem se usmívat nad tou laciností provedení a zpracování, prostě upocená snaha se vetřít. Sportage nebude lepší.
26. 6. 2010 10:56
Re: Parada
Je to velice Audi...:o) Btw, nic jako design VW neexistuje. Phaeton, Golf, Passat CC, New Beetle, POLO.... to není jen každý na úplně jiném hřišti, to je každý úplně jiný sport!

Kia hovoří evropskou řečí, a to s germánsko severským akcentem.
26. 6. 2010 10:38
Re: Mistr Schreyer
Já tedy stále neomdlívám nad vozy KIA, myslím, že na nejlepší evropskou produkci stále jen dotahují.

Ale managment, to, jak si vyzobávají z Evropy to nejlepší (hadi, fabrika v nejhezčím koutě Beskyd!!!), jak bez snahy nás předělávat nám prostě servírují co nejlépe to, co chceme...

Bílý muž kam vstoupil (2 roky tráva nerostla), tam se snažil změnit svět k obrazu svému. Korejec ASIMILUJE...:o))) Stojí to méně sil a vede rychleji k úspěchu.

Z 5 let budeme vnímat KIU jako plnohodnotnou EU automobilku, s EU designery, zaměstnanci, dodavateli.
A jako hráz proti přívalu a aut z Číny.

Respekt. Ne nadšení, ale respekt.
Avatar - Ada je zase tady
26. 6. 2010 10:37
Re: Parada
Je to tak velice korejske... Kdyby se inspirovali designem u VW, hned by prodeje vyskocily vyse. :no:
Avatar - gld
26. 6. 2010 10:22
koncernová rivalita
Nová kia vyzerá fajn ale aj tak sa mi viac pozdáva bráška hyundai ix 35..či ako sa to vlastne volá, však si rozumieme >:D
Avatar - 3_diamanty
26. 6. 2010 10:12
Re: Mistr Schreyer
uz teraz sa tesim na nove Rio :yes:
26. 6. 2010 10:08
Mistr Schreyer
Sledujeme nejrychlejší nástup automobilky v dějinách lidstva. Vynikající motory, skvělá spolehlivost, rozumná kvalita interiérů a velmi, velmi dobrý design.
Ta komplexnost vzbuzuje respekt. Jak cílevědomě korejci budují svou pozici. Nás Evropany to může jen inspirovat.

Bravo SlovaKia..:o)))