Motorem roku 2010 se stal maloobjemový motor VW 1,4 TSI Twincharger. Jediným neevropským motorem, který zasáhl do celkového absolutního pořadí, byl malý tříválec 1,0 VVT-i od Toyoty.
Miromen - občas by si ten motor měl točit i nad 4000 otáček, ale samozřejmě až po řádném zahřátí všech kapalin, což znamená tak 15 minut jízdy :-) Jak si ho zajedeš, takový ho pak budeš mít. Takže aby nebyl zase lenoch.. Stejně tak nechat samozřejmě turbomotor posledních pár minut před dojetím v klidnějším režimu, nechat ho trochu vydechnout a postupně vychladnout, pak ještě po dojetí nechat několik desítek vteřin běžet naprázdno pro zchladnutí turba (=prodloužení životnosti Turba).
Jinak posledních pár let jsou opravdu motory BMW a VW Group na špici :yes: Osobně jsem se rozhodoval mezi atmosférickým hořčíkovým třílitrem od BMW v 330i a 2.0 Turbo v Golfu GTI :-) A ještě byl ve hře pětiválec 2.5 Turbo ve Focusu ST pro jeho skvělý zvuk ;-)
fiat a vw to je dobrej vtip,takovy nespolehlivy smejdy!!BMW ,MB , TOYOTa,honda sou top.kdo tady pise ,jak Fiat vyrabi hodne motoru by si mel zjistit kolik motoru vyrabi MB a nejvic na svete jich vyrabi Honda!!pravej motor je stejne ale DIESEL!!
Měl bych takový dotaz. Ví někdo, dle jakých kritérií se motory vybírají? Přijde mi to dost smíchaný. Benzínový, naftový i hybridy v jedný tabulce. Vždyť přeci každýmu sedne něco jinýho, ne? Dík za odpověď
Však taky jo. Ostatně, zákazníci BMW jsou ochotní to zaplatit, tak se není čemu divit. :yes: I když mám strach, že klasické atmo R6 budou na ústupu... :-(
To, že je Fiat špička v motorech je naprosto známá věc -on jich totiž vyrábí pětkrát víc a větší a výkonnější - víc než to zmiňované BMW. Iveco, Irisbus, SOR, Case, New Holland, Kobelco, lodní motory, motory elektrocentál.Postuduj na www.ivecomotors.com
Vyhrál tušim v roce 2006 kdy byl poprvé představen v novém STI (MY06-07), poslední sedan, poprvé s 2,5L. To výtězství bylo spojeno právě s verzí v STI. Nyní nevím.
Toyota má nejlepší litr a nejlepší hybrid... stále je v celkovém pořadí na druhém až třetím místě (spolu s Hondou, za BMW). U Hondy je ústup ze slávy patrnější...
Roli může hrát i to, že Korea a Japonsko mají v soutěži po jednom porotci, zatímco z Evropy jich je 19... nechci nikoho obviňovat ze zaujatosti, ale je to prostě evropská anketa s evropskými vítězi.
K motoru Subaru o obsahu2,5 L. Ten byl poprvé představen v roce 2006 v tehdejší Impreze WRX a Forestrovi XT a s menšími či většími úpravami (pro STI) se používá dodnes. Je to asi největší stálice mezi oceňovanými motory vůbec. Pátým rokem se drží v top 3, některý rok (možná jich bylo víc) zvítězil v kategorii obsahu 2-2,5L.
Německá trojka udává krok, který se snaží v některých třídách držet Fiat. Ostatní jen z velké dálky přihlíží. Kde je konec motorům Fordu, Oplu, Renaultu, japonců, korejců, amíků?
Až 3....... :-O buď prvni anebo nic. >:D Hele ja nějakou recenzi spichnu ale až ten šici stroj taky potrapim přecejen je to zatim sejrovka takže to přes 4 000 ot netočim.Ikdyž pro většinu ani neni třeba. Takže až ten motor zažije všelijake jizdni režimy včetně stylu PILA v me režii tak to hodim na MACZ.
Sice detail ale jedna se o 118kw verzy a ne o Fabiacke RS >:D. Ten šum svistu muže byt ale kdybych vybiral auto s timto motorem asi bych bedlivěji nastudoval DE fora možna opravdu zbytečně čeřim vodu a tim padem škodim BABYGTIčku.
Když je takový malý motor vyšroubovaný na 132kW, žádá si svou pozornost a pečlivý servis. Nedělám si iluze, že je si toho každý vědom. Pak může dojít k jistým "informačním šumům".
Dopředu napišu že jsem tento motor neštudoval a navštěvoval DE fora hlavně kvuli 1.2 TSI. Ale nešlo si nevšimnout kolik lidi a že jich tam je řešili pravě 118kw verzy. Takže ani nevim o jake konkretni problemy se jednalo ani procentuelně ale nebyli to uplne drobnosti. Jen vim že to samozřejmě řešili na zaruku ale bohužel ne vždy zdarně. Naopak 90kw verze je asi velice spolehliva.
Už jsem ti to jednou psal Golf je opravdu jedine auto ktere mě ve sve třidě ničim nezklamalo a nic opravdu nic mi na něm nevadilo což se o konkurenci nedalo řict vždy tam bylo vice věci ne jen jedna ktera mi prostě nesedla. O ktere auta konkurence se jedna raději zde psat nebudu. Golf si prostě podle mě AUTO roku zaslouži a ať si piše kdo chce co chce ale asi už dost OT jinak mě tu synci zniči. :-)
Rád s tebou budu diskutovat, pokud jsem byl nadmíru arogantní, nebylo to mým záměrem...
Ne, nemám informace, že by se objevily nějaké atypické poruchy, či poruchy v nějaké znamenatelné četnosti u tohoto výkonnějšího motoru. Pokud se o tom někde diskutuje, je to stará známá psnička - o statisících motorech, které fungují se nediskutuje a o tom jednom, který kiksnul se holt diskutuje. Rozhodně nemusíme mít obavu, jestli něco VW umí, jsou to právě motory. I horní článek je toho důkazem.
Pravdu máš, že bys na recenzi potřeboval korekturu, ale za sebe se musím přimluvit, že bys něco sesmolit měl. Určitě by stálo zato napsat, takové ty drobné výhody, které dělají auto příjemnější na užívání a které třeba konkurece neměla, případně co tě mile překvapilo.
To jsou dle mého právě ty drobnosti, proč je Golf brán jako etalon a zákazníci jej cení a vracejí se k němu.
Už jezdi ale jen kratce zatim ušmudlanych 1200 kilaku. To viš raketa to neni ale 1.2TSI je opravdu hodně povedeny moturek. Když ho srovnam s předchozi 1.8 85kw z Focusu tak bych ho neměnil. Jinak auto jako takove mě nadchlo vic než jsem čekal zatim nemam vyhrad. No recenze uvidime podle času navic konkurence je tu vysoka a ja bohužel nemam spisovatelske vlohy. ;-)
Hele ten tvuj ton ktery použivaš na teměř všechny jako robot zkus trochu zmirnit. Napsal jsem to z toho duvodu jestli nahodou ty nemaš o tom nějake informace(o ktere by jses asi stejně nepodělil) protože na DE forech je tento motor dost diskutovany a to ne zrovna v prospěch tohoto motoru. 90kw verze ktera je určitě rozšiřenějši měla jen par svolavaček a navic to byli mušky.
Souhlasím s tebou, Míro, do větších akcí se tu nepouštěj, byl bys tu jenom pro smích. Příště to nazapomeň ale napsat porotě, budou z tebe dost na větvi... 8-s >:D
Je mi jasný, že je to všechno opět uplacený, neb vyhrát měl tvůj strvačník ze tří áček, ale... upřímně, podle horních tabulek bys měl vybírat. Mě do toho netahej, já jsem rád že jedu rovně, ale ty tu věčně pěješ ódy, že ti jde o světový motory a tak podobně. No, tak nahoře to máš černý na bílým.
Tedy, nevím jak psaným slovem ocenit úspěch Volkswagenu, ale napíšu jedno - Volkswagen získal absolutní cenu za motor určenej pro nejširší vrstvy, za lidový motor, a to doslova. Za to zřetelné a upřímné - BRAVWO :yes:
To ale musí být pocit, co, objednat si jednohgo golfíka s tímhle motorem. No dobře, a... proč to tedy neuděláš?
Jestli jsi spokojeny, to je dobre, ale je to tvoje vec. Ja jen narazim na tve neumeni cist, kdy jsi diskuzi zacal vetou: "fiat je motorarska jednicka", coz se samozrejme ukazalo jako liche. Fiat ma vyborny novy motor, celkove bezvadne, ale mototrarska jednicku je treba hledat jinde.
A ja si taky vejskam, mam obyc 1,8 a cloveku to v danem aute staci
Chudroš, je vidět, že se neorientuješ. Wolffík je naprosto spokojený. Má motor umístěný v tabulce. A podle Wolffíka umístěného ne vůbec špatně. imho, Wolffík už o tom psal v předchozím článku, takže je jen a jen problém čtenářů, že neumějí psrávně číst a nebo psaný text chápou špatně... >:-[];-)
P.S. Ano já sem se svým autem nadímru spokojen, jestli přímo vejskám nevím, ale motor mi sedl jak * na hrnec... :yes:
Ten 2.5 turbo od audi je tipuju z TT RS a ne ten stařičký 2.5 TDI :-) Moc se o něm nemluví, ale 340 koníků mluví samo za sebe. Divím se, že ho nedávají do A3 atd...
Jak tu bylo vzpomenuto, u konkrétních motorů nejsou uváděny jejich výkonové verze, např. u forestera ma tuším 169kW a u STi 221kW a to je docela rozdíl. To samé např. BWM PSA 1.6
Celkově se žádné velké překvapení nekonalo...
Aha, zajimave, nejsem az takovy odbornik, to jsou zajimave veci, co pises. Honba za emisemi mi vadi, za lepsi spotrebou, to asi nikomu. Ale ze by motory jezdily hur, to si nemyslim. Auta jsou tezsi a tezsi, proto je logicke, ze stejny vykon uz nemuze stacit. Spis mi jde o ten vyvoj s turbama a vsema cingrlatama, kdy z totozneho objemu dostanu nesrovnatelne vyssi vykon a lepsi charakteristiku vseho (napr 1,8 vs 1,8 turbo nebo 1,9 tdi vs 1,9 btdi - zkratky nehodnotte :-) Nehlede na to, ze i ve vyssich tridach se V8 nahrazuji turbem a V6 pri snizeni emisi, spotreby, ale ne vykonu, o to mi slo. A hlavne, je nejaky moderni motor nepovedeny, ptam se ja? :-)
No viac sa mýlit nemozes, ako pri tvrdení, ze "dnes kazdý moderný motor jede". Precítaj si, alebo najlepsie osobne skús, ako sa prejavujú prísne emisné limity na rovnakých alebo porovnatelných motoroch. Ten istý motor prisposobený na Euro V pojde subjektívne horsie, ako motor robený na Euro IV. Proste pri plnom plyne ta moderný ekologický motor odignoruje a dá si tolko paliva, kolko ekologické predpisy dovolujú. Más to v mnozstve testov i na tejto stránke, elektronika a motormanazment je casto naladený tak, aby to najlepsie reagovalo pri pozvolnom, ergo ekologickom stlácaní plynu a to, co si mozes pamatat zo starsích motorov bez ekologických obmedzení, skrtiacou klapkou a mechanickým plynom pri moderných motoroch s porovnatelným výkonom, ale s Euro V a elektronickým plynom nezazijes. Práve preto sa nahána výkon, aby sa kompenzovali tieto vplyvy, lebo napr. dnesný dvojliter so 110 kW je subjektívne ovela slabsí ako rovnako výkonný motor trebárs z r. 1995.
Mám takové tušení, že příští rok zasáhnou do této ankety 2 nové motory. Nová generace BiTDI od VW (150 a 162 kW) - ten už pro své palivo zcela jistě nebude v celkovém hodnocení na špici, ale bude zdatný konkurent pro 23d od BMW a hlavně zaútočí korejci se svým Theta 2.0 GDI Turbo. :yes:
Verim, jaryn je male auto, podle me mu sedne. A navic, dneska uz podle me jede opravdu kazdy moderni motor, clovek dnes nema moznost slapnout u NOVYCH motoru vedle, maximalne muze honit decky na spotrebe anebo koniky v papirech, jinak moc velke rozdily nebudou. Nebo vi tu nekdo o vylozene spatnem novem motoru? O vybehovkach 1,6 atd se nebavim
No hele ale nevim, co se ekologum nelibi na motorech, ktere zerou i travu okolo cesty! Odpadne problem se sekanim a trava, zelene palivo, nic ekologictejsiho uz podle barvy prece neexistuje :-)
Tady už lze získat lépe celkový přehled nicméně mne napadá několik otázek.
2.0 - 2.5L Subaru, jedná se o motor z WRX265/Legacy GT či STI. A dále u vysokovýkonostních motorů, či ve vyšších kategoriích postrádám zmínku o motorech z LF-A, Super Veloce, nebo Superleggery. Jsou ty motory tak špatné a nebo je to tím, že jen velmi málo novinářů se k těmto motorům (autům) dostane? Naopak ještě stále žhavá novinka v podobě 458 je již zastoupena a také si dovolím polemizovat, zdali měli všichni tu čest.
U "běžných" kategorií vidím v anketě celkem reprezentativní výsledek. V "super" třídách jen okrajovou informaci.
Krasne pocteni, je hezke, ze je z ceho vybirat. Mit pod kapotou z jakekoliv kategorie i toho posledniho z tabulky, clovek si musi vejskat :-) Jsem zvedavy, jake motory budou za 5 let, qadraturbo? Oktaturbo? Oktavkaturbo? :-)