Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen Polo GTI na českém trhu: Dovozce srazil cenu pod úroveň Fabie RS

Volkswagen má nejlevnější model z trojice rychlých hatchbacků Fabia RS, Ibiza Cupra, Polo GTI, která využívá motor 1,4 TSI a sedmistupňovou převodovku DSG.
Zpět na článek
Avatar - white label
8. 6. 2010 01:20
Re: No to mi povedzte...
Tak, že by byl 3d a 5d Golf přímo jiné auto bych neřekl. To by tu pestrost aut na silnicích asi moc nevytrhlo... :-)
C-sloupek je z profilu (tradičně) u 5d o něco málo širší (od páté gen.je rozdíl opravdu malý), ale jinak netuším, co je (podle tebe) na C-sloupku 3d Golfu "znakově negenetického"...? :-O ;-)
neregistrovaný "I.G. Arthur Von Fofot"
7. 6. 2010 21:47
Re: nadvaha
S týmto absolútne súhlasím! :yes: :yes: :yes:
7. 6. 2010 16:09
Re: hmotnost?
Ty jezdíš pořád s plnou zátěží ?
7. 6. 2010 10:52
Re: No to mi povedzte...
Je to daleko jednodušší, mně se prostě u Golfu 5D proti 3D daleko víc líbí ztvárnění C-sloupku, který považuju už téměř za genetický znak Golfu. Je to sice subjektivní, ale je dobře, že si každý může vybrat co mu vyhovuje víc, alespoň pak na silnici nejezdí samá stejná auta.
Avatar - white label
7. 6. 2010 10:38
Re: No to mi povedzte...
Tak s podobným názorem už jsem se párkrát setkal třeba u trojkového BMW (na MACZ), ale u Golfu GTI si jednoznačně první
(o kom vím), komu se líbí GTI s 5dv. víc, než se 3dv.
Možná tě designově "rajcuje" ten rozpor mezi sportovnějším charakterem GTI a "rodinným" dojmem pětidvířka (z profilu)...
Každopádně na toho, kdo sedí v Golfu vpředu, působí třídveř. prostornějším dojmem, pětidveř je vpředu vhodnější spíš pro menší, nebo středně velké postavy...a dokonce i prostor na sezení vzadu je u třídveře o něco širší...
7. 6. 2010 09:29
Rve mi to srdce...
Polo GTI je skutecne nadherne... a ta cena... to bych jen opakoval, co tu jiz 100x zaznelo. Jednoznacna volba... skoda, ze jsem nucen premyslet vic prakticky a do budoucna ;-\
7. 6. 2010 08:43
nadvaha
je to skoda, auto by bylo mnohem lepsi, nemit zbytecnych 200 kg - na auto teto velikosti by mela byt 1 t maximum
7. 6. 2010 08:02
Re: No to mi povedzte...
No pokud jde o využití 5-ti dveří u GTI tak já jsem přesně ten případ, o kterém píšeš :-) Ale taky musím dodat, že já jsem objednával 5D ne kvůli praktičnosti, ale protože se mi víc líbí >:D
neregistrovaný "RayBan"
6. 6. 2010 23:38
Re: Polo to go !
Dvě kvalitní a rychlé auta ;-)
Avatar - white label
6. 6. 2010 23:21
Re: No to mi povedzte...
I "naši" lidi jsou schopni vývoje, ale v téhle oblasti zůstávám poněkud skeptický, sám znám pár majitelů GTIček, co na pětidveřích trvali i přesto, že je využijí doslova jen párkrát ročně...
Jinak s tím "šmrncem" mi mluvíš z duše... ;-)
neregistrovaný "F.J.P"
6. 6. 2010 22:54
Polo to go !
Hezké,kvalitní a rychlé,co více si přát za ty peníze ? >:D :yes: :yes: :yes:
6. 6. 2010 22:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - R32
6. 6. 2010 22:17
Re: Spotreba
Ak by sme to aj chceli pri Fabii zvaliť na aerodynamiku ale čo Ibiza? Skrátka v hre je asi len hmotnosť a iné nastavenie prevodovky. Neverím, že by si dovolili takéto klamstvo... ;-\
Avatar - twistedTSD
6. 6. 2010 22:09
Re: xenony
fabia je totiž (překvapivě) opravdu nemá, v minulé generaci o ně pry nebyl zájem, tak je považují za zbytečnost ;-\
Avatar - twistedTSD
6. 6. 2010 22:06
Re: To jsem jelen
pokud narážíš na tu fabii - o prodeje FRS combi bych se nebál...třeba OII RS combi tvoří tuším 70% prodejů RS
Avatar - woody-alien
6. 6. 2010 21:46
Re: No to mi povedzte...
No jo, ale i "naši" lidi jsou schopni vývoje. ;-)

Můžu se považovat za exemplární příklad toho jak s věkem ustupuju od aut univerzálních pro všechno a přemýšlím o autech zaměřených na konkrétní účel. V případě Pola GTI mi to přijde celkem jasný. Další, tedy nikoliv jediný, auto do rodiny a potom ti třídvířko nejen že stačí, ale ještě má větší šmrnc.
Avatar - white label
6. 6. 2010 21:39
Re: No to mi povedzte...
Osobně bych dal naopak POLU GTI, i díky možnosti 3dveř., přednost, ale znám "naše" lidi..., co má nemá dva páry dveří, jako by pro ně ani "nebylo"... ;-)
Avatar - adam007
6. 6. 2010 21:25
Re: Veľké prekvapenie
a víš že jo? ;-) se podívej níž co píšu
6. 6. 2010 21:21
Re: Veľké prekvapenie
Absencia halogénov? Nemáš teplotu? :-O
6. 6. 2010 21:21
Re: Škoda
Tak sa mi zda, ze Fabia je este na starej podvozkovej platforme. Novu dostala ako prva Ibiza, plus teraz Polo. To by sa tiez malo zohladnit ked posudzujeme cenu...
6. 6. 2010 21:20
Re: Cena
A nie náhodou v zelenej s čiernou strechou...?
6. 6. 2010 21:20
xenony
Pro me by to asi byl dost podstatny prvek v rozhodovani, v priplatkove vybave Fabie sem je nenasel ??? ;-\
6. 6. 2010 21:12
Re: Spotreba
Myslim, že je úplně jedno jeslti má jedno 5,9l a druhý 6,5l, pořád sou to víceméně teoretický hodnoty a na ty se budeš dostávat pouze s hoooodně lehkou nohou. Zeptej se majitelů Fabií s motory TSI, kterej z nich jezdí za udávanou spostřebu..
6. 6. 2010 20:48
Relatívne dobrá cena
Nezabudnite na to, že pol milióna CZ dáte za "základ" malého, aj keď výkonného auta. Pri VW treba priplácať hádam aj za predné sklo, takže za lepšiu výbavu si pripravte ďalšiu stovku. Za 580 tisíc CZ už môžem mať o triedu vyššiu novú Giuliettu vo výbave Disinctive s výkonom 170 koní a tu už skutočne nie je čo porovnávať. Inak Polo GTI vyzerá veľmi dobre, hlavne v trojdverovej verzii.
Avatar - adam007
6. 6. 2010 20:19
Re: Veľké prekvapenie
:yes: To máš pravdu. Zkus ale dát konfigurátor a tam se podívej do základní výbavy a zjištíš, že o asistentu do kopce ani hal. tam není jaksi zmínka (asi se to bere automaticky :-))... Aby se v tom čert vyznal ;-\ ;-)
6. 6. 2010 20:18
To jsem jelen
:-)Když si pudu pro sporťák, tak proč 5dv. a proč kombi? To jako nandám dětské sedačky a pojedu kládu??? >:D 8-s
Avatar - Frasier
6. 6. 2010 20:09
Re: Blbci
ach áno, zabudol som na kombík prepáč, ale kto chce hatch má vybraté :-!
Avatar - chlapecx
6. 6. 2010 20:08
Re: Spotreba
a možná i aerodymnamika, kerá u toho hranatýho vysokýho kozla asi nebude nej:-)
Avatar - chlapecx
6. 6. 2010 20:05
Re: Cena
hlavně, že se ty hnusy nebudou kupovat >:D >:-[]
6. 6. 2010 19:43
Re: Veľké prekvapenie
Tak to jsi přehlédl hodně, protože kromě loketní opěrky má Fabia RS vše zmíněné v základní výbavě ;-)

[odkaz]
Avatar - woody-alien
6. 6. 2010 19:32
Re: No to mi povedzte...
Zrovna u Pola GTI by nemusela být absence zadních dveří zas tak na závadu. ;-)

Alespoň já bych to jako nějaké velké plus pro Fabii RS neviděl. Tahle cena (Pola) je vážně docela dýka do zad. Cupra to bude mít těžký už z toho důvodu, že v pozadí čeká ještě povedený Clio RS za 550.000 + libůstky.
neregistrovaný "I.G. Arthur Von Fofot"
6. 6. 2010 19:11
Re: No to mi povedzte...
Ibiza ešte horšie, neviem, ako chcú takýmto spôsobom zachrániť Seat... ibažeby nechceli.
Avatar - adam007
6. 6. 2010 18:35
Re: Veľké prekvapenie
>:D
Absence halogenů u Fabie mě taky zarazila. vycházím ale z výbavy uvedenou v konfig. A navíc ty halogeny jsou uvedeny v příplatkové výbavě :-)
6. 6. 2010 18:27
Re: Blbci
jo jo, zapomněli jsme na ikonózní FRS Combi 8-s >:D
6. 6. 2010 18:18
Re: No to mi povedzte...
Ten motor je az az. Treba sa pozriet na ucel tohto auta. Cez 200k u takehoto auta je uz na zabitie...
6. 6. 2010 18:15
Re: cena starsi generace
Cez 200k dostanes aj z 1.4TSi - presne 211 napr. u ABT za 1490€ pripadne kazdy rok v aprili maju zlavy 20% ( teraz dokonca 40% ale len na motor starsi ako 2 roky).
XDS je u auta takehoto zamerania vazny argument - vykon treba preniest na asfalt
Avatar - white label
6. 6. 2010 17:21
Re: Veľké prekvapenie
Polo má navíc halogeny??? A Fábie má potom co? Petrolejky?
;-) >:-[]
6. 6. 2010 17:14
Re: Cena
Někdo nemá potřebu jezdit za hranice. A někomu je úplně jedno co potkává na silnicích - jestli Fabii RS a nebo Polo GTi.
Avatar - Frasier
6. 6. 2010 16:01
Blbci
Tak to už teraz si kúpi Fábiu iba totálny BLBEEEEEC... :-!
Avatar - adam007
6. 6. 2010 15:49
Re: Veľké prekvapenie
Co jsem se díval, tak Polo má navíc oproti Fabii: Asistent pro rozjezd do kopce, Elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, Halogenové světlomety, Středová loketní opěrka vpředu s odkládacím prostorem a výklopným držákem na nápoje vzadu.

A Fabie má navíc: 5 dveří (všechna okna v el.), Klimatizace Climatronic s automatickou regulací, Tempomat.

Omlouvám se, pokud jsem něco přehlédl :-)
Avatar - Mikesus
6. 6. 2010 15:37
Re: Cena
S tím souhlasím. Tedy ten, kdo sedí jen doma a nevytáhne paty za hranice, bude potkávat víc fabií.
6. 6. 2010 15:06
Re: No to mi povedzte...
Taky nechápu, ikdyž já bych si nevybral z ankety ani jedno, na AF je test DS3, 475000 je dle mě výborná cena.

Zelenou Fabii RS jsem viděl min. týden na benzínce, přijelo v něm asi 20-ti letý ucho a snažilo se o co největší pozornost. Do benzinky vjel jako šílenec a stejně tak i odjel. Škoda, že pak odjel opačným směrem :-) Nicméně vzhledově si moc nepolepšila, ba naopak, ještě na ni přihodili příšerný kola.
Avatar - theolli
6. 6. 2010 15:06
Re: Mám pocit
Tak to bych spíš viděl na variantu č2,já nic já muzikant. Každý importer je samostatná firma jako každá jiná,nákup prodej. Můj názor.
Avatar - twistedTSD
6. 6. 2010 14:22
Re: Škoda
srovnej cenu 5d pola a 5d fabky, pak neco rikej
6. 6. 2010 14:12
Re: Spotreba
Aerodynamika? Polo je nižší, nebo se pletu?
Avatar - Thomasino
6. 6. 2010 14:01
Re: cena starsi generace
Pěkný kousek :-) Sice je 20% nad tvých udávaných 200T, ale to je vedlejší.. Hlavně i ten motor 1.8T se dá trochu "vyladit" a díky většímu objemu se z něj dá hravě bez větších problémů dostat 200 koní.. Je ale pravda, že u nového Pola pomáhá přenosu krouťáku ještě XDS, což jak jsem se přesvědčil na okruhu u svého Golfu GTI je k nečemu dobré ;-) Nemluvě o běžném ježdění na mokru..
6. 6. 2010 13:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Thomasino
6. 6. 2010 13:41
Re: No to mi povedzte...
Taky nechápu, kdo by si teď koupí Fabii RS >:D
Viděl jsem ji na ulici na živo, teda rovnou jeli za sebou 3 kusy co právě sjeli z náklaďáku a jeli natankovat a vypadá divně i v té zelené. Je moc úzká a vysoká, z toho auta sportovní model prostě nemohou udělat ani omylem :-O ;-\ Nechápu, proč ji udělali tak úzkou, když už ji chtěli mít vyšší..
Z těch tří koncernových malých rychlých hatchů bych si taky vybral Polo GTI, vypadá moc dobře :yes: Jen škoda, že ten motor není ještě o něco větší a výkonnější.. Nejlépe z Gofu GTI, to by pak byl mazec vzhledem k té váze >:-[]
6. 6. 2010 13:33
Škoda
:-( Škoda je prostě předražená! :-( :-O
neregistrovaný "soukon"
6. 6. 2010 13:33
Re: Spotreba
Jo to si myslím taky, podle mě by bylo těžké dosáhnout kombinované spotřeby i u Fabie, natož u Pola. 100kg je úspora asi 0,3litru na 100km (záleží ale na způsobu jízdy).
Avatar - white label
6. 6. 2010 13:31
Re: Veľké prekvapenie
Tvůj odhad, vzhledem k ceně v Německu, byl docela reálný...
Avatar - white label
6. 6. 2010 13:26
Re: No to mi povedzte...
Copak Fabie RS, ta stojí pořád méně než POLO GTI s pěti dveřmi, ale co taková Ibiza Cupra, ta to tu bude mít cenově vedle POLA GTI opravdu těžké...
Avatar - white label
6. 6. 2010 13:21
Re: Mám pocit
Možná to podobně funguje u Hondy a jiných jap. automobilových značek, ale u nás jsou ceny automobilů VW v podstatě určeny direktivně z Německa..., tohle je buď novinářská kachna, nebo "vyjímka"..., a pak je ještě jedna možnost, že lidi z importu systematicky "lžou"...
Avatar - DawQa
6. 6. 2010 13:15
Re: Spotreba
ja jsem myslel ty tabulkoví hodnoty kde polo asi 5,9l a fabka 6,5l/100km a to je fabie o sto kilo těší jinak je to stejnej motor.. prostě si myslim že je to lež...!
neregistrovaný "I.G. Arthur Von Fofot"
6. 6. 2010 12:15
No to mi povedzte...
Kto si teraz kúpi Fabiu? VW chce zlikvidovať každý pokus Škody o nadpriemernosť? 8-s
Avatar - theolli
6. 6. 2010 12:07
Re: Mám pocit
to si vážně myslíš že se včera u VW dobře vyspinkali a tak Vám 4echáčci dovolíme jeden model prodat dle vašich cen?? To je blbost,co? VW má danou cenu za každý model,auto a dovozci jednotlivých států reguluji a určuji cenu pro daný trh,určitě tam probíhají jednání s VW ale myslím si že VW jako takový moc cenu v jednotlivých státech neovlivní,to prodá zboží překupníkům /of.dovozci/ a moc ho to nezajímá ale v případě VW tam bude hrát roli nějaká dohoda aby ceny na sobě nekanibalizovali v rámci VW.
neregistrovaný "soukon"
6. 6. 2010 12:00
Re: Spotreba
Podle toho jak pojedeš.
6. 6. 2010 11:56
Re: Mám pocit
Věřím, že jsi šťastný, že jsi měl pravdu, ale paušalizovat jeden velmi okrajový model na celý dovoz VW do Česka je docela úlet... ;-)
Avatar - DawQa
6. 6. 2010 11:47
Re: Spotreba
ale rozdíl je cca sto kilo a udělá to půl litru na průměru dolu??
6. 6. 2010 11:14
Re: Cena
Ale u nás bude zřejmě více Fabií.. ;-)
6. 6. 2010 11:12
Re: Veľké prekvapenie
Tvoj povodny odhad ceny bol realny, ak sa pozrieme na ceny v D alebo CH. To len cesky importer pritvrdil muziku. Porovnanie vybav - treba pozriet na artikle ako - bi-xenony, climatronic, presklena strecha. Porovnat podvozky - rozchod. Sadnut si do oboch aut a urobit si dojem z pocitu polohy za volantom spojeneho s ocakavaniami od sportoveho auta ( sportoveho na danu kategoriu). Mnoho veci z toho proste v Skode nenajdes. Preto je cena Pola proste dobra. Nie je lacnejsie, ale ponuka viac a to som nespomenul volant. Tu neporovnavame 1.2TSi Polo trendline a Fabiu 1.2Tsi Clasic. Pri 20 tis € aute kde jazde vlastnosti a image hraju podstatnu ulohu 1000 € nie je dovod na kupit ci nekupit
neregistrovaný "dastax"
6. 6. 2010 11:04
Re: Ale ten dizajn ...
Sice jsem neviděl polo na vlastní oči, ale viděl jsem na autosalonu fábie RS a líbí se mi mohem více jak na fotkách/videích. Ve skutečnosti mě překvapila, že nevypadá jako vysoká úzká, ale ... ale prostě vypadá moc fajn :-)

A ty barvy, barevný kombinace a kola, to je prostě bomba!!!
Na druhou stranu, interiér zklamáním. Přístrojovka stejná jak když člověk přesedne vedle do roomsteru
neregistrovaný "dastax"
6. 6. 2010 11:03
Re: Spotreba
odpověď je hmotnost
Avatar - R32
6. 6. 2010 11:01
Spotreba
Všimli ste si v tabuľke, že Polo má pri úplne rovnakých parametroch motora o dosť nižšiu (papierovú) spotrebu paliva ako Fabia a Ibiza? Zvláštne... :-!
6. 6. 2010 10:53
Re: Ale ten dizajn ...
Myslím, že dosť ľudí obetuje radšej pár tisíc za krajšie auto - a ten rozdiel zas nie je zásadný ...

Dizajn je určite vec subjektívna, ale to, že sa Fábia II napáči mnohým, je vec objektívna :-)
Avatar - Meridiano
6. 6. 2010 10:42
Polo vs. Fabia
Cena Pola je na veľmi prijateľnej hodnote. V porovnaní so Seatom je na tom veľmi, ale veľmi dobre. Na prvý pohľad sa zdá ,že má navrch aj oproti Fabii. Na druhý pohľad to až tak fantastické nieje. Ak odhliadnem na chvíľu od toho , že aj predajca Vám dá nejaké percento dole, stále je u Pola príplatok 30 000 Kč za ďalší pár dverí. Preto si myslím , že v SR a ČR bude na čele Fabia z toho dôvodu, že väčšina záujemcov chce, aby jeho vozidlo disponovalo 5 dverovou karosériou a to bez príplatku. Na záver mi ostáva podotknúť, či bude nejaká reakcia Škody.
Avatar - theolli
6. 6. 2010 10:28
Mám pocit
že se tu někdo nedávno se mnou přel že dovozce nediktuje ceny ale cenovou politiku v CZ dělá VW,nevíš něco o tom Jelito??
6. 6. 2010 10:27
Veľké prekvapenie
Tak musím uznať svoju chybu pri odhade ceny Pola GTI v diskusii o cene Fabie RS zhruba pred týždňom. :-) Vtedy som cenu odhadoval okolo 560 000 Kč, vzhľadom na cenu Seatu Ibiza Cupra a celkový cenový positioning VW (výrobcu i importéra) v rámci koncernu. V tomto prípade sa menia pravidlá hry a ak príplatok za 5-dverovú karosériu importér časom skombinuje s nejakým akčným balíčkom, tak víťaz kategórie HotHatch v rámci koncernu je asi jasný. Ako som spomínal už v minulom príspevku, Polo GTI jednoznačnejšie "cieli na bránku", než Fabia RS, aj keď tá na druhej strane boduje možnosťou individualizácie farebného prevedenia... Volkswagen celkovo má v tomto prípade perfektne "vržené" kostky a každý záujemca si nájde to svoje. Len ma teraz napadá, či je momentálne so svojou cenou konkurencieschopná Ibiza Cupra. Pravdepodobne u nej importér rovnako upraví cenu...

Inak by bolo možno zaujímavé porovnanie základných výbav RS vs. GTI, či u GTI nie je nižšia cena vykúpená horšou výbavou od výrobcu. Ak si na to niekto posvieti, budem rád...

A úvaha o vytlačovaní Škody cenou spomenutá vyššie.

Doteraz vždy platilo, že v Škode si dostal technológie VW za priaznivejšiu cenu, uvidíme, ako sa (nielen) cenová politika Škodovky vyvinie pod vedením Winfrieda Vahlanda. Modelový kanibalizmus ale nehrozí, o tom som presvedčený. ;-)
Avatar - theolli
6. 6. 2010 10:26
Re: Cena
to je ůder hřebíčku přímo na paličku >:D :yes: :yes:
Avatar - bubucci
6. 6. 2010 10:16
Re: Cena
tak tak, nejenom, že polo o dost líp vypadá, ale ono i stojí míň. Zajímavá koncernová strategie. Za mě polu :yes:
Avatar - kaa
6. 6. 2010 10:10
Re: Cena
Správně. Nekoupíš ani Polo, který vypadá vyšší, než širší.
6. 6. 2010 10:05
Re: Cena
Esteze si nevyberam auta podla farby, ako neznejsie pohlavie. Ale na druhej strane ta zelena s bielou strechou a s bielimi diskami fakt vyzera smrncovne. Ocakavam ze nejaky tuner pride aj s rozsirenim karoserie ala S2000 + rozsirene napravy a moze to vyzerat aj po optickej stranke celkom good. Ale na POLO-e uz netreba nic dorabat... ;-)
Avatar - Mikesus
6. 6. 2010 09:59
Re: Cena
To je teda argument :no: , že nebude na každém rohu. Pola se v glbálu vždy prodá víc než fabie, to znamená, že ho bude i víc jezdit
neregistrovaný "mario.b"
6. 6. 2010 09:49
Re: Cena
POLO zase není vidět na každém rohu .
6. 6. 2010 09:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 6. 2010 08:39
Cena
Ak sa niekto rozhoduje pre kupu auta z tejto trojice, tak pri cene Pola 491+30 uz musi byt fakt hardcore si vybrat Fabiu. Pre porovnanie treba mat tie dve auta naraz. Asi je to zaciatok tej ohlasenej strategie VW group vytlacit Skodu z priamej konkurencie Volkswagnu - zatial cenou.
Avatar - DawQa
6. 6. 2010 08:31
Hodnoty
mě ty čísla v tabulce příjdou moc ku prospěch pola a myslim si že realita bude trochu jiná.. ;-\

A Fabia je nejlepší-.. ;-) :-!
neregistrovaný "kamil322"
6. 6. 2010 08:15
hmotnost?
celková hmotnost bude úplně jinde ne?1194kg je pohotovostní, super hodnota,ale celková je podstatná.