Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Polo GTI na českém trhu: Dovozce srazil cenu pod úroveň Fabie RS

Ondřej Láník
Diskuze (83)
Volkswagen má nejlevnější model z trojice rychlých hatchbacků Fabia RS, Ibiza Cupra, Polo GTI, která využívá motor 1,4 TSI a sedmistupňovou převodovku DSG.

Cena Volkswagenu Polo GTI pro český trh činí 491.700,-Kč. Dostanete za ni třídveřové provedení. Zájemci o pětidveřové si musí připravit dalších 30 tisíc korun navíc.

Ke standardu Pola GTI patří 4 airbagy, klimatizace s poloautomatickou regulací, ESP, elektronická uzávěrka diferenciálu EDS spolu se systémem XDS. Tlak v pneumatikách hlídá TPMS (Tyre Pressure Monitoring System). Polo jezdí na širokých nízkoprofilových pneumatikách 215/40 R17 87V, které jsou na litých kolech Denver s pěti otvory rozměru 7J x 17. Větší Golf GTI má stejná. Za nimi se ukrývají červeně lakované brzdové třmeny. Sportovní podvozek je proti běžným verzím snížený o 15 mm.

Rádio "RCD 210" s CD-MP3 přehrávačem se 4 reproduktory vpředu patří ke standardu, podobně jako černě čalouněné sloupky karoserie a střecha.

V seznamu příplatkové výbavy najdeme například přední bi-xenony (+17.400,- Kč), které vidí do zatáčky, světelné diody pro denní svícení (standard s bi-xenony), nebo navigaci RNS 310 s barevnou dotykovou obrazovkou, která se prodává za rozumných 12.000,-Kč.

VW Polo GTI - srovnání s modely Škoda a SEAT
ModelVW Polo GTIŠkoda Fabia RSSEAT Ibiza CupraSEAT Ibiza FR
Převodovka7DSG7DSG7DSG7DSG
Zdvihový objem [cm3]1390139013901390
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]132/6200132/6200132/6200110/5800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]250/2000-4500250/2000-4500250/4500220/4500
Max. rychlost [km/h]229224225211
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,97,67,27,8
Komb. spotřeba [l/100 km]5,96,46,46,3
Cena [Kč]491.700,-499.900,-555.900,-495.900,-

V nové generaci má ostré Polo pod kapotou zážehový čtyřválcový motor 1,4 TSI s přímým vstřikováním paliva a šestnácti ventily. Kompresorem i turbodmychadlem přeplňovaná pohonná jednotka je naladěna také na 132 kW (180 k) při 6200 min-1 a splňuje emisní normu Euro 5. Sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG je standardem, točivý moment o hodnotě 250 Nm mezi 2000 a 4500 min-1 přenáší pochopitelně na přední kola. Otáčky, při kterých jsou dosahována uvedená maxima, jsou příslibem silného záběru motoru při klidné jízdě i schopnosti vytáčet se.

Ve srovnání s předchůdcem, který měl motor 1,8 Turbo o výkonu 132 kW, je nové Polo GTI o 25 % úspornější – kombinovaná spotřeba činí 5,9 l/100 km. Starší Polo GTI potřebovalo přesně o 2 litry více.

Přeplňování Twincharger používá Volkswagen u motoru 1,4 TSI už několik let. Jedná se o kombinaci Rootsova kompresoru a turbodmychadla. Specifikem je převod kompresoru, který maximalizuje plnicí tlak v nízkých otáčkách. Postupně se přes obtokový ventil připojuje i turbodmychadlo a od 3500 min-1 je kompresor z důvodu účinnosti zcela odpojen.

Exteriérem se od svých slabších sourozenců liší Polo GTI na první pohled. Přední masce dominují dvě vodorovné červené linky jako u Golfu GTI. Zadní spoiler na střeše je lakován v barvě vozu. Dvě koncovky výfuku na levé straně jsou chromované.

Sportovní sedadla jsou čalouněna podobně, jako u většího Golfu GTI, a jejich design evokuje sedmdesátá léta. Volant v kůži je na spodní straně zploštělý a má trojici hliníkových ramen, ze stejného materiálu jsou rovněž pedály.

Maximální rychlost necelé 1,2 tuny (přesně 1.194 kg) těžkého vozu činí 229 km/h, přičemž nabroušené Polo zrychlí z nuly na 100 km/h za 6,9 s. A to všechno při kombinované spotřebě 5,9 l/100 km. Podle továrních údajů je to o čtvrtinu méně než u předchozího Pola GTI na bázi čtvrté generace, které mělo sice nachlup stejný výkon, ale z větší turbodmychadlem přeplňované osmnáctistovky.

Doporučujeme
Škoda Fabia RS: Kolik stojí výjimečnost? (kompletní ceník)
Za volantem: Škoda Fabia RS
Škoda Fabia RS: První jízdní dojmy

Ondřej Láník
Diskuze (83)
Avatar - white label
8. 6. 2010 01:20
Re: No to mi povedzte...
Tak, že by byl 3d a 5d Golf přímo jiné auto bych neřekl. To by tu pestrost aut na silnicích asi moc nevytrhlo... :-)
C-sloupek je z profilu (tradičně) u 5d o něco málo širší (od páté gen.je rozdíl opravdu malý), ale jinak netuším, co je (podle tebe) na C-sloupku 3d Golfu "znakově negenetického"...? :-O ;-)
7. 6. 2010 16:09
Re: hmotnost?
Ty jezdíš pořád s plnou zátěží ?
7. 6. 2010 10:52
Re: No to mi povedzte...
Je to daleko jednodušší, mně se prostě u Golfu 5D proti 3D daleko víc líbí ztvárnění C-sloupku, který považuju už téměř za genetický znak Golfu. Je to sice subjektivní, ale je dobře, že si každý může vybrat co mu vyhovuje víc, alespoň pak na silnici nejezdí samá stejná auta.
Avatar - white label
7. 6. 2010 10:38
Re: No to mi povedzte...
Tak s podobným názorem už jsem se párkrát setkal třeba u trojkového BMW (na MACZ), ale u Golfu GTI si jednoznačně první
(o kom vím), komu se líbí GTI s 5dv. víc, než se 3dv.
Možná tě designově "rajcuje" ten rozpor mezi sportovnějším charakterem GTI a "rodinným" dojmem pětidvířka (z profilu)...
Každopádně na toho, kdo sedí v Golfu vpředu, působí třídveř. prostornějším dojmem, pětidveř je vpředu vhodnější spíš pro menší, nebo středně velké postavy...a dokonce i prostor na sezení vzadu je u třídveře o něco širší...
7. 6. 2010 09:29
Rve mi to srdce...
Polo GTI je skutecne nadherne... a ta cena... to bych jen opakoval, co tu jiz 100x zaznelo. Jednoznacna volba... skoda, ze jsem nucen premyslet vic prakticky a do budoucna ;-\