Ekonomika
Škoda Octavia 2011 na českém trhu: První cena 332.900,- Kč, přichází 2,0 TDI CR (103 kW)
67 komentářů
Tak u nás je to taky 2005, výroba ve 3. týdnu v únoru. Jakmile ho začali nabízet, už se objednával. No třeba ten chladič bych i k motoru připsal. Ale to je jedno. No ta spotřeba poněkud vyoká na můj vkus, ale po městě to není problém. Já mám 4,8 při dodržování rychlostí 52/100/140. Ty máš 20 tis km. na výměnu oleje? U nás to je 15 tis. a dolévá se tak 0,5 - 0,75 l mezi výměnou. A příští motor taky nejspíš bude 125 KW >😁
Já ti nevím, ale TDI PD už mělo taky variabilní geometrii lopatek. Je pravda, že turboefekt u PD je snad největší na světě. Ale někdo ho má rád. 😉
Já osobně jsem byl trochu zklamán z TDI CR, ale už si trochu zvykám.
Já osobně jsem byl trochu zklamán z TDI CR, ale už si trochu zvykám.
Mikesussi, tak to si můžeš ke svému motoru gratulovat. Já jsem se svým 2,0 TDI PD v OII najel k dnešnímu dni, tj. skoro na den přesně za 5 let, 216 000 km. Ne, že bych si na něj nějak chtěl stěžovat, ale měnil jsem 😒br />
- kompresor klimatizace (stane se, ostatně, to není motor, že..)
- motorickou klapku na sání vzduchu (no to už motor je, ale stává se, u těhle klapek, že..)
- chladič (tekl v pertlování, no tohle..!, ale zase ne motor..)
Aktuálně jsem před výměnou patrně prasklé hlavy. Dolévám a dolévám.. Inu, u ročníku 2005 se to prý stávalo, že praskaly. Jak vidíš, je to kus od kusu. Vezmu 30 litrů a budu mít motor zase jako nový. Na spotřebu oleje si nestěžuju. Na dolévání mezi výměnami (20 000 km) mně stačí 1 l pixla. Spotřeba trvale do 6,5 l a málokdo mě předjíždí... Můj příští motor bude 125 kW..
- motorickou klapku na sání vzduchu (no to už motor je, ale stává se, u těhle klapek, že..)
- chladič (tekl v pertlování, no tohle..!, ale zase ne motor..)
Aktuálně jsem před výměnou patrně prasklé hlavy. Dolévám a dolévám.. Inu, u ročníku 2005 se to prý stávalo, že praskaly. Jak vidíš, je to kus od kusu. Vezmu 30 litrů a budu mít motor zase jako nový. Na spotřebu oleje si nestěžuju. Na dolévání mezi výměnami (20 000 km) mně stačí 1 l pixla. Spotřeba trvale do 6,5 l a málokdo mě předjíždí... Můj příští motor bude 125 kW..
Teď to myslím jenom tak teoreticky. Pokud člověk má problém za měsíc ušetřit třeba i ten litr na auto, jak by chtěl potom platit pojištění a provozní náklady?
já jsem to teda "datoval" původně do doby vstupu na trh - tehdy jsem se s tím byl projet.
...no a v čem lepší? Přemýšlel jsem co myslíš "zvukovým projevem", ale to překousnu, jde spíš o kulturu chodu, no a samozřejmě výkonovou charakteristiku. A KIA tehdy prostě měla variabilní geometrií lopatek turba se všemi benefity co z toho jdou vytěžit, takže podle mě opravdu o level výš než TDI vč. PD
...no a v čem lepší? Přemýšlel jsem co myslíš "zvukovým projevem", ale to překousnu, jde spíš o kulturu chodu, no a samozřejmě výkonovou charakteristiku. A KIA tehdy prostě měla variabilní geometrií lopatek turba se všemi benefity co z toho jdou vytěžit, takže podle mě opravdu o level výš než TDI vč. PD
no rozhodně je dost "obyčejných lidí" (btw. doufám že to byla narážka na nedávný spor politiků o tu definici) kteří měsíčně nejen že ten litr neušetří, ale ještě jim chybí, takže 20 let fakt není nic moc hyperbola 😒
Tak chyba i na mé straně. Když jsem si to po sobě pak přečetl, nebylo to jednoznačné. Tedy omluva i ode mě. :-!
No mluvím právě o tom PD. Má zrovna přesně najeto 208139 km a od začátku nebyl na motoru jediný problém. Jen v porovnání s ostatními má vyšší spotřebu oleje. Což je poněkud otrava.
Zvláštní to pro mě není, jen mě zajímá, jestli s tím motorem někdo tolik km zvládl, mohlo by se třeba i o tom motoru uvažovat. Tedy ujel jsi s tím motorem již přes 200 tis. km bez jediné poruchy (i sebemenší) na motoru, či elektronice motoru?
Zvláštní to pro mě není, jen mě zajímá, jestli s tím motorem někdo tolik km zvládl, mohlo by se třeba i o tom motoru uvažovat. Tedy ujel jsi s tím motorem již přes 200 tis. km bez jediné poruchy (i sebemenší) na motoru, či elektronice motoru?
Aha, pochopil jsem to v podstate tak, ze se bavite o vstupu ceeda na trh 😉 my bad...
No, KIA ma taky 2.0CRDi... se 103kW... ale je faktem, ze tento motor neni dobry...papirove mozna ano, ale v realu se moc neosvedcil, to 1.6CRDi je vyrazne lepsi volbou.S tou poruchovosti nechme byt... zrovna 2.0TDI mel ze zacatku sakra problemu 😉 Sorry za zaslepence, je faktem, ze kvalit strejdy BOBA tu dosahuje malokdo 😄
No, KIA ma taky 2.0CRDi... se 103kW... ale je faktem, ze tento motor neni dobry...papirove mozna ano, ale v realu se moc neosvedcil, to 1.6CRDi je vyrazne lepsi volbou.S tou poruchovosti nechme byt... zrovna 2.0TDI mel ze zacatku sakra problemu 😉 Sorry za zaslepence, je faktem, ze kvalit strejdy BOBA tu dosahuje malokdo 😄
CRDI to dokáže , zvláštní co .) V souvislosti s 2.0 TDI mluvíš o PD nebo CR? Teda nebudu tady nic pomlouvat, ale PD stojí za prd. V 60tis se objevil folklór tohoto motoru - prasklá hlava.
Já netvrdím, že má nebo nemá navrch. Jen jsem psal své zkušenosti. A kdo tu mluvil třeba o 1,9 TDI? Já tedy ne. Co třeba 2,0 TDI. Tam se jakákoliv Kia ani nehrabe, a to dejme tomu slabší verze se 103 KW a to se spotřebou 4,8 (ne podle palubního počítače, ale podle tankování a ujeté vzdálenosti). Proto také píšu, že daný motor už má za sebou 200 tis. km a ptám se, jestli to také dokáže bez jediné poruchy CRDI. A proto, že se ptám, i když to nebylo přímo, tak musím být zaslepenec?
Ve vsem co jsi vyjmenoval je CRDi lepsi...a rozhodne v dobe sveho debutu mu ve vsech ohledech (snad vyjma spotreby o par deci) 1.9TDI nesahalo ani po kotniky.Ani dnesni srovnatelna kubatura 1.6TDI neni lepsi... dokonce vic zere a v pruznosti se nechyta.A pokud chces srovnavat spolehlivost, tak ta se potvrdi, az bude CRDi motor na trhu tak dlouho jako byla 1.9TDI... mozna mala vlastovka - test na 100tis CRDi... tak nebud zaslepenec jako strejda BOB... nekdy to tak proste je, ze Korejec ma v necem navrch 😄 donedavna to bylo i u atmo benzinu... dnes uz neni s cim srovnavat, neb fauve nasadilo esa v podobe TSI...
Podle čeho určuješ lepěí motor. Moc by mě to zajímalo. Výkon, spotřeba, poměr výkon/spotřeba, výkonová křivka, velikost turboefektu,jen zvukový projev nebo něco dalšího? Fakt mě to zajímá. A jestli je pro tebe nejdůležitější zvukový projev, ok. Neberu ti to. Ale pro mě to je třeba až poslední důležitá věc. Hlavní pro mě jsou provozní náklady a spolehlivost. Což si myslím, že motor po 200 tis. km už prokázal.
20-30 let? to nemyslíš vážně. V tom případě na dacii to je 12-15 let, a to mu ani tak dlouho nevydrží, než našetří na další
No vidíš. Já v ceedu jel. A stačilo mi to jednou. Rozhodně popřít mu pokrok, to nejde. Oproti minulím kiím je to super. Ale stále mu něco chybí. Kvalita materiálů. Já jezdím v autě, ne mimo něj, tedy vyžaduji kvalitní interiér, design není až tak důležitý. Takže nevím, z čeho by mě měl ceed léčit. Už mě vyléčil, když jsem si ho zkoušel.
To je v poriadku, to sa da liecit. Staci ked sa prevezies v Cee'd-e! 😄
Ale vazne: samozrejme, ze Octavia ma stale v niektorych ohladoch navrch, to sa neda popriet (kvalita, materialy, hodnota, atd.). V inych parametroch zas moze byt mierne vpredu Cee'd. Kazdy z nas si moze sam urcit, ktore kriterium je prenho dolezite. A v tom je prave to kuzlo, moznost vybrat si to, co vyhovuje mne... 😉
Ale vazne: samozrejme, ze Octavia ma stale v niektorych ohladoch navrch, to sa neda popriet (kvalita, materialy, hodnota, atd.). V inych parametroch zas moze byt mierne vpredu Cee'd. Kazdy z nas si moze sam urcit, ktore kriterium je prenho dolezite. A v tom je prave to kuzlo, moznost vybrat si to, co vyhovuje mne... 😉
hlavně kolik let je na trhu Cedník s tím jejich CRDi? A ten motor byl odpočátku o level výš než VW vochrocht 8-s
tak jedna věc je tradiční "Renault - Deutschlands Importeur No. 1", což dlouho platilo
A druhá věc je, že pro Německo se dělají jiné edice a jinak vybavené, takže srovnání určitě nejde stylem nejlevnější tady a nejlevnější tam.
A druhá věc je, že pro Německo se dělají jiné edice a jinak vybavené, takže srovnání určitě nejde stylem nejlevnější tady a nejlevnější tam.
jj souhlas, u skladovek clovek musi dat bacha na datum a rok vyroby, jinak u beznych vybav bez priplatkovych veci tam zpravidla clovek najde co potrebuje, a ze cena skladovek je nizsi aniz by pro to byl extra duvod je pravda, holt se jich potrebujou ze dvora zbavit... 😄
já tvůj pohled optima v kompromisech respektuju. jsou ale lidi, kteří si nekupujou auto, aby ušetřili, ale aby z něho měli dlouho radost. a ta se úplně nejlíp dělá tak, že si auto vybereš přesně podle potřeby. ne podle toho která barva laku, která potahová látka a barva interiéru, stupeň výbavy (nedejbože cokoli příplatkového) nebo motor zrovna leží u importéra na skladu. sleva navíc nebývá většinou jenom tak - buď se dá nakonec dosáhnout stejná i na auto do výroby, nebo jde třeba o starý modelový ročník, výstavní (byť nejetá auta) atd. když se ale podaří najít něco vyhovujícího, proč ne. jenom prosím tyhle akce srovnávat s cenami stejných akcí u ostatních značek.
Tak jsem si ještě jednou připomněl to porovnání. A stále mi tam lépe vychází octávka než ceed(ník)
No, co já pochopil z příspěvku, na který si reagoval, tak tam mluví o tom, že musí prodat, to ano, ale prodat k uživení distributorských sítí. A když se jedná o dumpingové ceny, tak to prostě živit něco není možné. I kdyby na světě se kupoval jen renault, budou stále ve ztrátě. To je podle mě kámen úrazu. Kupující a lidé z automobilky převážně koukají na prodejní čísla. Ale to, že na jednom prodaném autě tratí x set euro je nějak moc netrápí.
Myslím si, že i to půjde ruku v ruce s kvalitou. Přece se musí šetřit.
Myslím si, že i to půjde ruku v ruce s kvalitou. Přece se musí šetřit.
Vdaka ze si ma ukludnil, uz som si myslel ze mam daco s ocami, alebo trpim halucinaciami... 😄
uff premejslim jakej je rozdil mezi zabalenou skladovkou kterou vyrobi, stoji na parkovisti automobilky dva tydny nebo mesic nez ji prodaj, a zabalenou skladovkou ktera tam stoji tri mesice nez ji prodaj, ale asi sou na ty druhy vic otlaceny gumy, to je fakt, to pak "benefit" koupit auto rovnou z vyroby ziskava zcela jine svetlo ... 😄
Ano, tie zadné partie sú podobného razenia, niekto by povedal svalnaté, iný obtlstlé. Rozhodujúci ale bude predok. Nie som nijaký priaznivec Francúzov, ale posledné nové Citroeny mi dávajú optimizmus, ze ani C4 v dave nezapadne.
no ja neviem, ale akosi sa mi zacinaju tie auta "zlievat" do jedneho tvaru. v tej skici vidim cosi z meganu, aj brava, a tusim aj novy focus bude mat take podovne zadne svetla...
Octavia je nizsia stredna, aj keby sa marketing skodovky na hlavu postavil. A k tym motorom asi tolko: ano, ma velmi dobre motory (ci zrovna najlepsie na svete, to neviem), ale druha polovica vety znie "a zaroven aj velmi slabe motory". Problemom Octavie je zakladny 1.4mpi, ktory uz jednoducho na tuto dobu nestaci. Keby ho z ponuky vyhodili a za zaklad dali 1.2TSI (kludne ho mozu "priskrtit" vykonom na dakych 60kW), motorova paleta by nemala chybu...
Lenze takto kazdy kto sa ako-tak vyzna v motoroch v cenniku tu 1.4-ku preskoci, a cena je hned o 40 litrov vyssie. K tomu este treba vynechat prima/classic (to su holatka), a s 1.2TSI vo vybave "ambiente" sme takmer na pol melone! To je dost odvazna cena...
Este pridam link na velmi kvalitne porovnanie octavie a cee'd vo verziach combi/sw, ktory bol uverejneny pred casom prave tu. Nie je uz sice az tak aktualny, ale stale ma co povedat😒br /> [odkaz]
Lenze takto kazdy kto sa ako-tak vyzna v motoroch v cenniku tu 1.4-ku preskoci, a cena je hned o 40 litrov vyssie. K tomu este treba vynechat prima/classic (to su holatka), a s 1.2TSI vo vybave "ambiente" sme takmer na pol melone! To je dost odvazna cena...
Este pridam link na velmi kvalitne porovnanie octavie a cee'd vo verziach combi/sw, ktory bol uverejneny pred casom prave tu. Nie je uz sice az tak aktualny, ale stale ma co povedat😒br /> [odkaz]
Z jednej pocítacovej skice tazko robit závery, kazdopádne to mnohé naznacuje a v spojení s najnovsími modelmi Citroenu to vzbudzuje velmi vysoké ocakávania. Citoen ako znacka, ktorá v devatdesiatych rokoch a zo zaciatku tohto storocia dizajnovo spala, sa zacína stávat francúzskou hviezdou. Podla doterajsích noviniek ocakávaná vysoká kvalita interiéru spolu s modernými benzínmi a naznacená dizajnová cesta dáva tusit úspech budúcej C4.
Podívej se na nadpis. Co tam vidíš? Český trh. A to je to, o čem mluvím. Když tohle pochopíš, další krok je porovnání cen s několika západními zeměmi. Pro začátek třeba Kia Ceed u nás a Kia Ceed ve Francii. To je panečku rozdíl. Nebo se stačí podívat na základní cenu Meganu v Německu. Malá nápověda - 16000€ je cca 400 000Kč, což je oproti nám o kolik, o 25% víc?
Takže shrnutí - co chce docílit Renault cenami na českém trhu, když mu prodeje za dobu drastických cen stoupl podíl minimálně nebo dokonce klesá?
Takže shrnutí - co chce docílit Renault cenami na českém trhu, když mu prodeje za dobu drastických cen stoupl podíl minimálně nebo dokonce klesá?
A nebo se nemusí kupovat nic a to, co se ušetří, můžeme prožrat, prochlastat apod.
A BTW, není to 30%, ale 24%
A BTW, není to 30%, ale 24%
Tak počet registrovaných o ničem nevypovídá. Taky jsem koukl na net, abych měl nějaké podklady. Co třeba finační bilance za posledních pár let? Bude to stačit?
Jenom abys měl nějaké ty podklady k povídání na netu
Tak třeba přímo z Renaultu.
[odkaz]
Jenom abys měl nějaké ty podklady k povídání na netu
Tak třeba přímo z Renaultu.
[odkaz]
V Octaviích i C´eedech u nás jezdí s největší části hlavně cesťáci, nevím, že by se nějak lišilo povahově, společensky či snad národnostě osazenstvo za volantem těch dvou aut.
Máš tam spoustu odvážných tvrzení, jako třeba nejslepší motory na světě... tedy to bych ještě stále o TDI netvrdil. 8-s
Máš tam spoustu odvážných tvrzení, jako třeba nejslepší motory na světě... tedy to bych ještě stále o TDI netvrdil. 8-s
Cenový rozdíl je třicet procent, rozdíl v technice, v materiálech a v jízdě je procent sto. Pokud máš tak dáš, pokud nemáš, jen kafráš.
Ceed nemíří prioritně na kvalitu Škody, to je jiné třídní patro, Octavia je vlastně to, co Volvo S40/V50 tedy jakýmsi mezistupněm mezi třídou nižší střední a střední. Z hlediska kvalitativního členění je Octavia supermainstreamem se vším všudy. Škoda Octavia má ty nejlepší motory na světě, současně ji můžeš mít ve verzi 4x4, o materiálech uvnitř, o ergonomii netřeba psát, že je v tomhle Octavia premiantem tu ví snad každý.
No, a vidíš, i tu cenu umí Škoda stanovit mnohem lépe než Kia. Za investovaných cca třičtvtě miliónu do Octavie RS získáš prakticky jedno z nejlepších aut třídy, s motorem, který třikrát obhájil světové prvenství motru dané kategorie.
Cee´d je dobrým vozem, jezdí s ním ovšem zcela jiná kategorie řidičů. To máš jako ve vyšších třídách, však to znáš - prémiové auto, prémiový člověk, lowendové auto... dál to umíš zpaměti, viď. Nebo mi chceš tvrdit, že v prémiových vozech jezdí lidský lowend a ve vozech lowendu že jezdí prémiová elita Evropy?
Ceed nemíří prioritně na kvalitu Škody, to je jiné třídní patro, Octavia je vlastně to, co Volvo S40/V50 tedy jakýmsi mezistupněm mezi třídou nižší střední a střední. Z hlediska kvalitativního členění je Octavia supermainstreamem se vším všudy. Škoda Octavia má ty nejlepší motory na světě, současně ji můžeš mít ve verzi 4x4, o materiálech uvnitř, o ergonomii netřeba psát, že je v tomhle Octavia premiantem tu ví snad každý.
No, a vidíš, i tu cenu umí Škoda stanovit mnohem lépe než Kia. Za investovaných cca třičtvtě miliónu do Octavie RS získáš prakticky jedno z nejlepších aut třídy, s motorem, který třikrát obhájil světové prvenství motru dané kategorie.
Cee´d je dobrým vozem, jezdí s ním ovšem zcela jiná kategorie řidičů. To máš jako ve vyšších třídách, však to znáš - prémiové auto, prémiový člověk, lowendové auto... dál to umíš zpaměti, viď. Nebo mi chceš tvrdit, že v prémiových vozech jezdí lidský lowend a ve vozech lowendu že jezdí prémiová elita Evropy?
jakpak jsi přišel na to, že se to Renaultu nedaří?
Já když se podívám na čísla za tento rok, tak Rencek je nejrychleji rostoucí velkou značkou a třeba za duben to byla evropská dvojka, hned za VW....
Můžeš si to nastudovat tady, abys měl k povídání na netu taky nějaké podklady: [odkaz]
😉
Já když se podívám na čísla za tento rok, tak Rencek je nejrychleji rostoucí velkou značkou a třeba za duben to byla evropská dvojka, hned za VW....
Můžeš si to nastudovat tady, abys měl k povídání na netu taky nějaké podklady: [odkaz]
😉
chlape lina, co takhle si precist prvni vetu z ceniku?!?
[odkaz]
ja na to mozna koukam jinak, pro me je u auta z vybavy dulezitej tak nejak jen central, klima i manualni, deleny zadni sedaky a mozna zrcatka v elektrice, alespon ctyri pytle, dostatecny prostor a spolehlivost, nic vic nepotrebujeme a to nam daji obe auta, jedno dokonce o 30% levnejc, tak proc platit vic za virtualni sluzbu navic v podobe ...maly kulaty znacky na kapote auta?!? 😄
[odkaz]
ja na to mozna koukam jinak, pro me je u auta z vybavy dulezitej tak nejak jen central, klima i manualni, deleny zadni sedaky a mozna zrcatka v elektrice, alespon ctyri pytle, dostatecny prostor a spolehlivost, nic vic nepotrebujeme a to nam daji obe auta, jedno dokonce o 30% levnejc, tak proc platit vic za virtualni sluzbu navic v podobe ...maly kulaty znacky na kapote auta?!? 😄
spíš jestli to vydrží když se ti v 50tis.km vysype turbo tak aby výměna nebyla servisní interval 😄 .
Ja bych si treba ceed nekoupil i kdyby byl za 220. Povazuju pritom az na vyjimky auta za vcelku vyrovnany a nemam problem s historii (a castecne soucasnosti) Kie.
Jak je to teda s tou klimou? Porad mas dost k prostoru k vypsani rozdilu ve vybave atd., hadat se nechcu. Jenom mne to zajima, jestli uz jdou zase s cenou dolu a nebo plati cenik z webu.
Jak je to teda s tou klimou? Porad mas dost k prostoru k vypsani rozdilu ve vybave atd., hadat se nechcu. Jenom mne to zajima, jestli uz jdou zase s cenou dolu a nebo plati cenik z webu.
ano, to je teorie, otazka zni co s tim je mozne delat?!? zhola nic, proste automobilky maji ted na vyber bud vyrazne zlevnovat za cenu pripadneho ukrojeni kvality materialu nebo zpracovani (coz posledni dva roky delaji) a udrzet si na trhu alespon nejakou cast kolace, nebo to zavrit. Vybraly si prvni moznost tot vse... pokud zakaznik chce za sve penize bezpodminecnou kvalitu bez kompromisu ma moznost, premiovych automobilek je tady stale jeste nekolik 😄
koukejme na auto jako na zcela obycejnej spotrebak ktery ma denne slouzit, ne na clena rodiny a podobny ptakoviny, v tom pripade pokud planuju auto na 5-6 let poridim ekonomickou volbu rozumne kvality a spolehlivosti ktera mi splni potrebny ucel, pak mi proste modla OII z hledacku vypadne protoze nenabizi za 30% priplatek ZADNOU uzitnou hodnotu kterou budu denne vyuzivat a rikat si jak se mi ten obrovskej priplatek vyplatil... 😄
koukejme na auto jako na zcela obycejnej spotrebak ktery ma denne slouzit, ne na clena rodiny a podobny ptakoviny, v tom pripade pokud planuju auto na 5-6 let poridim ekonomickou volbu rozumne kvality a spolehlivosti ktera mi splni potrebny ucel, pak mi proste modla OII z hledacku vypadne protoze nenabizi za 30% priplatek ZADNOU uzitnou hodnotu kterou budu denne vyuzivat a rikat si jak se mi ten obrovskej priplatek vyplatil... 😄
Ještě k tomu "chudák kupec vyhrál nad zlým dodavatelem" - výsledek bude mixem následujících věcí - vysoce ztrátové automobilky, nižší kvalita, výrazně snížená výdrž, nízká prodejnost ojetin.
Mimochodem - trh ojetin podle mojeho pozorování velmi dobře kopíruje ceny nových aut. Pokud nemá někdo vylágrovanou šunku a mění čtyř, pětileté auto, tak úsporu při nákupu z velké části ztratí při prodeji.
Mimochodem - trh ojetin podle mojeho pozorování velmi dobře kopíruje ceny nových aut. Pokud nemá někdo vylágrovanou šunku a mění čtyř, pětileté auto, tak úsporu při nákupu z velké části ztratí při prodeji.
Dívám se dívám a v akčním ceníku vidím sportovní vagón s motorem 1.4 za 294 980Kč a u něho stejně jako u levnějšího provedení Fresh položku "bezfreonová manuální klimatizace" za cenu 25 000Kč. Je to ceník z webu kiamotors.cz, část Standardní výbava a výbava na přání, oddíl Interiér, první položka.
Když se tak dívám, tak to stejně asi nikdo nekoupí a radši připlatí 40 000Kč za vyšší verzi.
Když se tak dívám, tak to stejně asi nikdo nekoupí a radši připlatí 40 000Kč za vyšší verzi.
nikoli, Ceed SW Active - klima v zakladu, jinak ja jsem naopak velmi rad ze jdou automobilky cestu dumpingovych cen, alespon levneji nakoupime, duviody jsou mi ukradeny, kazdopadne nedelejme z nich chudacky, holt jim pred dvema roky skoncily zne a musi zase po dlouhy dobe nastavit ceny realnejsi ve vztahu k nakladum, bo jinak to mohou zavrit... Ceny ted osciluji kolem dveho dna, nicmene nemyslim ze ho dosahly, jeste pujdou trochu nize, nektere to opet pochopi velmi rychle, jinym to bude trvat zase rok a nakonec zlevni taky, je to porad stejny...
Škoda jenom, že hned musíš zacvakat 25000Kč za manuální klimatizaci.. Je taky zajímavý při pohledu na ceny na západ, co (nejenom) Kia tímhle vším chce docílit. Potřebuje prodat kusy k vytvoření a uživení distributorské sítě? Takovýmu Renaultu se to i přes fakticky dumpingový ceny jaksi nedaří.
Motory 1.6TDI/77kW a 2.0TDI/103kW byly plošně pro OII zlevněny o 16000Kč. Kde nebyla varianta s DPF, tam jednoduše o tuto částku cena klesla. Kde varianta s DPF byla, tam se tímhle krokem cena snížila na úroveň varianty bez a varianta bez vyběhla nebo vyběhne. Tohle se týká i variant s AP, 4x4 a speciálních verzi jako je Scout apod.
auti je to hezky, kvalitni, nicmene OII Combi Prima 1,4 je o 80 tisic drazsi nez trebas Ceed Combi Active 1,4, coz je rozdil temer o 30%, komu ten rozdil prijde smysluplny a ma pocit ze dostane i o tolik vic auta, necht si ji koupi, my je radsi v klidu projezdime...
I kdyby stála dvěstě, tak "obyčejný člověk" tyhle peníze raději "protlačí" ve vozíkách přes pokladny tesca nebo lidlu (si dopřejem, dyž mužem, né), a furt bude řvát, jak jsou ty auta drahý. 😉
Jestli doléváš do 3/4 l, tak jsi na tom právě jako já a nemáš si nač stěžovat, prsím tě. Benzíňák bez dolévání z toho neuděláš..