Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia 2011 na českém trhu: První cena 332.900,- Kč, přichází 2,0 TDI CR (103 kW)

Diskuze (67)
Od 31.5. 2010 zahajuje Škoda prodej Octavií modelového roku 2011. Po skončení akce "Vystartujte včas" se Octavia prodává za běžné ceníkové ceny, které jsou vyšší o 20.000,- Kč proti dosud platným akčním cenám. V nabídce ale zůstává Octavia Prima.

Hlavní změnou modelového roku 2011 u Škody Octavia je výměna motoru 2,0 TDI PD o výkonu 103 kW za stejně výkonný modernější 2,0 TDI CR. Nový motor plní normu Euro 5, stejně jako dříve uvedený 1,6 TDI CR o výkonu 77 kW.

V nabídce i nadále zůstává osvědčený 1,9 TDI PD se 77 kW, který nesplňuje podmínky normy Euro 5, a proto musí být jeho výroba letos ukončena. K tomu dojde v 36. týdnu, tedy na začátku září. V současné době je pro 1,9 TDI na výběr manuální a dvouspojková převodovka. V případě manuální převodovky jsou ceny shodné s 1,6 TDI CR (navzdory tomu, že 1,9 TDI nemá filtr pevných částic), s dvouspojkovou převodovkou je devatenáctistovka o 5.000,- Kč dražší než 1,6 TDI CR DSG.

Na českém trhu také definitivně končí osmiventilový motor 1,6 MPI (75 kW), který je nahrazen 1,2 TSI (77 kW). V nabídce zatím zůstává provedení 1,6 MPI LPG. Jediná motorizace z výroby upravená pro spalování plynu je o 30 tisíc Kč dražší než 1,2 TSI. I ona však vyhovuje jen normě Euro 4.

Řada novinek pro nový modelový rok navíc zatraktivňuje interiér a dále usnadňuje obsluhu. Přípravy pro telefon pracují interaktivně, díky vylepšenému hlasovému ovládání. Pozměněna byla funkčnost kombinovaného přepínače pod volantem pro směrová a dálková světla.

K dispozici jsou nová 16palcová kola z lehké slitiny v designu Proxima a 17palcová kola z lehké slitiny Proteus s novým leštěným povrchem (na přání pro Octavii Scout). Octavia Scout kromě toho na přání nabízí i světla pro denní svícení sestavená ze světelných diod. V nabídce jsou dva nové odstíny laku – modrá Pacific a metalická béžová Safari (pouze pro Scout).

Škoda Octavia 2011 - Zážehové motory I
Motor 1,4 MPI 1,2 TSI 1,6 MPI LPG
Převodovka 5M 6M (7DSG) 5M
Zdvihový objem [cm3] 1390 1197 1595
Válce/ventily 4/4 4/2 4/2
Největší výkon [kW/min-1] 59/5000 77/5000 72/5600
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 132/3800 175/1550-4100 144/3800
Max. rychlost [km/h] 173 - 186
Zrychlení 0-100 km/h [s] 14,2 10,8 (10,8) 13,0
Komb. spotřeba [l/100 km] 7,0 5,7 (5,9) -
Cena Prima [Kč] 332.900,- 373.900,- 403.900,-
Cena Classic [Kč] 352.900,- 393.900,- 423.900,-
Cena Ambiente [Kč] - 449.900,- 479.900,-
Cena Elegance [Kč] - 489.900,- 519.900,-

Základem je výbavě Octavia Prima, kterou Škoda uvedla na trh loni v létě. Prima je vždy o 20 tisíc Kč levnější než Classic. Výbava obsahuje čtyři airbagy, klimatizaci Climatic, elektrické stahování předních oken, elektricky vyhřívaná a ovládaná zpětná zrcátka, centrální zamykání, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a volant nastavitelný ve dvou osách. Octavia Prima má standardně 15palcová ocelová kola.

Odlišnosti proti výbavě Classic jsou tři: Octavii Prima chybí ESP, které je od faceliftu u Octavie standardem, a okenní airbagy, naopak navíc má klimatizaci, která je jinak součástí až vyšší výbavy Ambiente.

Pro Classic je možno dokoupit klimatizaci Climatic (10.100,-Kč), dálkové ovládání centrálního zamykání (4.000,-Kč), Malý kožený paket (6.600,-Kč), Rádio Blues (1 DIN) s CD, MP3 (8.400,-Kč), dělené zadní sedadlo (2.800,-Kč), tónovaná skla (5.000,-Kč), parkovací senzory vzadu (9.100,-Kč), nebo kola z lehké slitiny s pneumatikami 205/60 R15 (13.500,-Kč).

Výbava Ambiente má navíc proti úrovni Classic vnější zpětná zrcátka a vnější kliky lakované v barvě vozu, přední mlhové světlomety, přístrojový panel s multifunkčním ukazatelem, dělené zadní sedadlo, centrální zamykání s dálkovým ovládáním (dva sklopné klíčky), klimatizaci Climatic, rádio Blues (1 DIN) s CD, MP3, tónovaná skla nebo výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce s bederními opěrami.

Za dalších 10.100,-Kč dostanete sadu Ambiente Plus, která obsahuje rádio Swing (2 DIN) s CD, MP3, Jumbo Box s nastavitelnou loketní opěrou, audiozdířku v Jumbo Boxu, tempomat, malý kožený paket (čtyřramenný volant) a kola z lehké slitiny Pyxis 6,5J×15" – 4 ks.

Výbava Elegance obsahuje navíc proti Ambiente kola z lehké slitiny Deimos 6J×15", Jumbo Box s nastavitelnou loketní opěrou, Maxi DOT, vkládané tkané koberce, dvouzónovou klimatizaci s elektronickou regulací Climatronic, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu s dětskou pojistkou, malý kožený paket (volant, hlavice řadicí páky, madlo ruční brzdy), osvětlení nástupního prostoru Boarding Spots, rádio Swing (2 DIN) s CD, MP3, radiopřípravu s 8 reproduktory, signalizaci vzdálenosti při parkování vzadu, tempomat a vyhřívání předních sedadel.

Za 20.600,-Kč je v nabídce sada Elegance Plus, která obsahuje signalizaci vzdálenosti při parkování vpředu a vzadu, interiér Duo (sedadla v kombinaci látka/kůže/umělá kůže) a kola z lehké slitiny Crateris 6,5J×16" – 4 ks.

Škoda Octavia 2011 - Zážehové motory II
Motor 1,4 TSI 1,8 TSI 2,0 TSI
Převodovka 6M (7DSG) 6M (7DSG) 6M (6DSG)
Zdvihový objem [cm3] 1390 1798 1984
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 90/5000 118/5000-6200 147/5100–6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 200/1500-4000 250/1500-4200 280/1700–5000
Max. rychlost [km/h] 203 (202) 223 (223) 242 (240)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,7 (9,7) 7,8 (7,8) 7,2 (7,2)
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,6 (6,3) 7,0 (6,6) 7,5 (7,7)
Cena Classic [Kč] 434.900,- - -
Cena Ambiente [Kč] 490.900,- 530.900,- -
Cena Elegance [Kč] 530.900,- 570.900,- -
Cena L&K [Kč] - 656.900,- -
Cena RS [Kč] - - 710.900,-

Výbava Laurin & Klement má navíc proti verzi Elegance chromované vnitřní kliky dveří s osvětlením, interiér Royalty, sedadla v kombinaci kůže, umělá kůže, kola z lehké slitiny Cepeus 7J×17", pneumatiky 225/45 R17, zadní díl výfuku se zdvojenou koncovkou, asistent rozjezdu do kopce, kontrolu tlaku v pneumatikách, Light assistant (Coming home, Leaving home, Tunnel light, Day light), vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním, dešťový senzor, přední mlhové světlomety s Corner funkcí, xenonové světlomety s natáčením a dynamickou regulací sklonu, výsuvné integrované ostřikovače světlometů, mezipodlahu v zavazadlovém prostoru, vyhřívané trysky ostřikovačů čelního skla, vyjímatelný vak Unibag, čtyřramenný kožený multifunkční volant pro ovládání rádia a telefonu, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce (řidiče s pamětí), přípravu pro telefon s Bluetooth Premium GSM III (UHV + rSAP), rádio Bolero (2 DIN) s integrovaným CD měničem (6 CD), MP3, signalizaci vzdálenosti při parkování vpředu a vzadu, Sound System (12 reproduktorů, digitální ekvalizér), SunSafeGlass a vyhřívání předních a zadních sedadel.

Škoda Octavia 2011 - Vznětové motory
Motor 1,6 TDI CR DPF 1,9 TDI PD 2,0 TDI CR DPF 2.0 TDI CR DPF
Převodovka 5M (7DSG) 5M (6DSG) 6M (6DSG) 6M (6DSG)
Zdvihový objem [cm3] 1598 1896 1968 1968
Válce/ventily 4/4 4/2 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 77/4400 77/4000 103/4200 125/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 250/1500-2500 250/1900 320/1750-2500 350/1750–2500
Max. rychlost [km/h] 191 (190) 192 (189) 211 (209) 226 (224)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,0 (12,0) 11,8 (12,2) 9,5 (9,6) 8,3 (8,3)
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,5 (4,7) 4,9 (5,9) 4,8 (5,3) 5,7 (6,0)
Cena Prima [Kč] 418.900,- 418.900,- - -
Cena Classic [Kč] 438.900,- 438.900,- - -
Cena Ambiente [Kč] 494.900,- 494.900,- 554.900,- -
Cena Elegance [Kč] 534.900,- 534.900,- 594.900,- -
Cena L&K [Kč] - - 680.900,- -
Cena RS [Kč] - - - 735.900,-

Combi je vždy o 40.000,-Kč dražší, příplatek za převodovku DSG činí 55.000,-Kč. Octavia Combi se navíc nabízí i ve verzích 1,8 TSI 4x4, 1,6 TDI 4x4 a 2,0 TDI 4x4. I za pohon všech kol se připlácí 55.000,- Kč.

Diskuze (67)
1. 6. 2010 22:09
Re: Cena
Jojo, 6,5/100 je nadstandard, na tenhle motor, ale na druhé straně, na ty mé rychlostní průměry je to ažaž - málo. Obce respektuju na tachometrových 55, ale mimo ně a po dálnicích jezdím podle "citu". Jet 140 po dálnici bych nedokázal, přiznávám. Jinak ano, měním Mobil 1 long life pravidelně po 20-ti. I tak mi přijde, že jezdím do servisu co chvíli, když k tomu připočtu takové ty pravidelné výměny okének po sběračích xenonů, nárazníky, klapky atd. Jinak ale vážně na tenhle motor nedám dopustit, bez ironie. Ta hlava mě ale vážně štve. Před OII jsem měl Passata a měnil jsem ji na něm taky. To už zavání skoro systémem..
Jestli doléváš do 3/4 l, tak jsi na tom právě jako já a nemáš si nač stěžovat, prsím tě. Benzíňák bez dolévání z toho neuděláš..
Avatar - Mikesus
1. 6. 2010 21:47
Re: Cena
Tak u nás je to taky 2005, výroba ve 3. týdnu v únoru. Jakmile ho začali nabízet, už se objednával. No třeba ten chladič bych i k motoru připsal. Ale to je jedno. No ta spotřeba poněkud vyoká na můj vkus, ale po městě to není problém. Já mám 4,8 při dodržování rychlostí 52/100/140. Ty máš 20 tis km. na výměnu oleje? U nás to je 15 tis. a dolévá se tak 0,5 - 0,75 l mezi výměnou. A příští motor taky nejspíš bude 125 KW >:D
Avatar - Mikesus
1. 6. 2010 21:38
Re: Cena
Já ti nevím, ale TDI PD už mělo taky variabilní geometrii lopatek. Je pravda, že turboefekt u PD je snad největší na světě. Ale někdo ho má rád. ;-)
Já osobně jsem byl trochu zklamán z TDI CR, ale už si trochu zvykám.
1. 6. 2010 21:35
Re: Cena
Mikesussi, tak to si můžeš ke svému motoru gratulovat. Já jsem se svým 2,0 TDI PD v OII najel k dnešnímu dni, tj. skoro na den přesně za 5 let, 216 000 km. Ne, že bych si na něj nějak chtěl stěžovat, ale měnil jsem :
- kompresor klimatizace (stane se, ostatně, to není motor, že..)
- motorickou klapku na sání vzduchu (no to už motor je, ale stává se, u těhle klapek, že..)
- chladič (tekl v pertlování, no tohle..!, ale zase ne motor..)
Aktuálně jsem před výměnou patrně prasklé hlavy. Dolévám a dolévám.. Inu, u ročníku 2005 se to prý stávalo, že praskaly. Jak vidíš, je to kus od kusu. Vezmu 30 litrů a budu mít motor zase jako nový. Na spotřebu oleje si nestěžuju. Na dolévání mezi výměnami (20 000 km) mně stačí 1 l pixla. Spotřeba trvale do 6,5 l a málokdo mě předjíždí... Můj příští motor bude 125 kW..

Avatar - Mikesus
1. 6. 2010 21:23
Re: Za babku
Teď to myslím jenom tak teoreticky. Pokud člověk má problém za měsíc ušetřit třeba i ten litr na auto, jak by chtěl potom platit pojištění a provozní náklady?