Škoda Octavia 2011 na českém trhu: První cena 332.900,- Kč, přichází 2,0 TDI CR (103 kW)
Hlavní změnou modelového roku 2011 u Škody Octavia je výměna motoru 2,0 TDI PD o výkonu 103 kW za stejně výkonný modernější 2,0 TDI CR. Nový motor plní normu Euro 5, stejně jako dříve uvedený 1,6 TDI CR o výkonu 77 kW.
V nabídce i nadále zůstává osvědčený 1,9 TDI PD se 77 kW, který nesplňuje podmínky normy Euro 5, a proto musí být jeho výroba letos ukončena. K tomu dojde v 36. týdnu, tedy na začátku září. V současné době je pro 1,9 TDI na výběr manuální a dvouspojková převodovka. V případě manuální převodovky jsou ceny shodné s 1,6 TDI CR (navzdory tomu, že 1,9 TDI nemá filtr pevných částic), s dvouspojkovou převodovkou je devatenáctistovka o 5.000,- Kč dražší než 1,6 TDI CR DSG.
Na českém trhu také definitivně končí osmiventilový motor 1,6 MPI (75 kW), který je nahrazen 1,2 TSI (77 kW). V nabídce zatím zůstává provedení 1,6 MPI LPG. Jediná motorizace z výroby upravená pro spalování plynu je o 30 tisíc Kč dražší než 1,2 TSI. I ona však vyhovuje jen normě Euro 4.
Řada novinek pro nový modelový rok navíc zatraktivňuje interiér a dále usnadňuje obsluhu. Přípravy pro telefon pracují interaktivně, díky vylepšenému hlasovému ovládání. Pozměněna byla funkčnost kombinovaného přepínače pod volantem pro směrová a dálková světla.
K dispozici jsou nová 16palcová kola z lehké slitiny v designu Proxima a 17palcová kola z lehké slitiny Proteus s novým leštěným povrchem (na přání pro Octavii Scout). Octavia Scout kromě toho na přání nabízí i světla pro denní svícení sestavená ze světelných diod. V nabídce jsou dva nové odstíny laku – modrá Pacific a metalická béžová Safari (pouze pro Scout).
Škoda Octavia 2011 - Zážehové motory I | |||
Motor | 1,4 MPI | 1,2 TSI | 1,6 MPI LPG |
Převodovka | 5M | 6M (7DSG) | 5M |
Zdvihový objem [cm3] | 1390 | 1197 | 1595 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/2 | 4/2 |
Největší výkon [kW/min-1] | 59/5000 | 77/5000 | 72/5600 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 132/3800 | 175/1550-4100 | 144/3800 |
Max. rychlost [km/h] | 173 | - | 186 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 14,2 | 10,8 (10,8) | 13,0 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,0 | 5,7 (5,9) | - |
Cena Prima [Kč] | 332.900,- | 373.900,- | 403.900,- |
Cena Classic [Kč] | 352.900,- | 393.900,- | 423.900,- |
Cena Ambiente [Kč] | - | 449.900,- | 479.900,- |
Cena Elegance [Kč] | - | 489.900,- | 519.900,- |
Základem je výbavě Octavia Prima, kterou Škoda uvedla na trh loni v létě. Prima je vždy o 20 tisíc Kč levnější než Classic. Výbava obsahuje čtyři airbagy, klimatizaci Climatic, elektrické stahování předních oken, elektricky vyhřívaná a ovládaná zpětná zrcátka, centrální zamykání, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a volant nastavitelný ve dvou osách. Octavia Prima má standardně 15palcová ocelová kola.
Odlišnosti proti výbavě Classic jsou tři: Octavii Prima chybí ESP, které je od faceliftu u Octavie standardem, a okenní airbagy, naopak navíc má klimatizaci, která je jinak součástí až vyšší výbavy Ambiente.
Pro Classic je možno dokoupit klimatizaci Climatic (10.100,-Kč), dálkové ovládání centrálního zamykání (4.000,-Kč), Malý kožený paket (6.600,-Kč), Rádio Blues (1 DIN) s CD, MP3 (8.400,-Kč), dělené zadní sedadlo (2.800,-Kč), tónovaná skla (5.000,-Kč), parkovací senzory vzadu (9.100,-Kč), nebo kola z lehké slitiny s pneumatikami 205/60 R15 (13.500,-Kč).
Výbava Ambiente má navíc proti úrovni Classic vnější zpětná zrcátka a vnější kliky lakované v barvě vozu, přední mlhové světlomety, přístrojový panel s multifunkčním ukazatelem, dělené zadní sedadlo, centrální zamykání s dálkovým ovládáním (dva sklopné klíčky), klimatizaci Climatic, rádio Blues (1 DIN) s CD, MP3, tónovaná skla nebo výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce s bederními opěrami.
Za dalších 10.100,-Kč dostanete sadu Ambiente Plus, která obsahuje rádio Swing (2 DIN) s CD, MP3, Jumbo Box s nastavitelnou loketní opěrou, audiozdířku v Jumbo Boxu, tempomat, malý kožený paket (čtyřramenný volant) a kola z lehké slitiny Pyxis 6,5J×15" – 4 ks.
Výbava Elegance obsahuje navíc proti Ambiente kola z lehké slitiny Deimos 6J×15", Jumbo Box s nastavitelnou loketní opěrou, Maxi DOT, vkládané tkané koberce, dvouzónovou klimatizaci s elektronickou regulací Climatronic, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu s dětskou pojistkou, malý kožený paket (volant, hlavice řadicí páky, madlo ruční brzdy), osvětlení nástupního prostoru Boarding Spots, rádio Swing (2 DIN) s CD, MP3, radiopřípravu s 8 reproduktory, signalizaci vzdálenosti při parkování vzadu, tempomat a vyhřívání předních sedadel.
Za 20.600,-Kč je v nabídce sada Elegance Plus, která obsahuje signalizaci vzdálenosti při parkování vpředu a vzadu, interiér Duo (sedadla v kombinaci látka/kůže/umělá kůže) a kola z lehké slitiny Crateris 6,5J×16" – 4 ks.
Škoda Octavia 2011 - Zážehové motory II | |||
Motor | 1,4 TSI | 1,8 TSI | 2,0 TSI |
Převodovka | 6M (7DSG) | 6M (7DSG) | 6M (6DSG) |
Zdvihový objem [cm3] | 1390 | 1798 | 1984 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 90/5000 | 118/5000-6200 | 147/5100–6000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 200/1500-4000 | 250/1500-4200 | 280/1700–5000 |
Max. rychlost [km/h] | 203 (202) | 223 (223) | 242 (240) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,7 (9,7) | 7,8 (7,8) | 7,2 (7,2) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,6 (6,3) | 7,0 (6,6) | 7,5 (7,7) |
Cena Classic [Kč] | 434.900,- | - | - |
Cena Ambiente [Kč] | 490.900,- | 530.900,- | - |
Cena Elegance [Kč] | 530.900,- | 570.900,- | - |
Cena L&K [Kč] | - | 656.900,- | - |
Cena RS [Kč] | - | - | 710.900,- |
Výbava Laurin & Klement má navíc proti verzi Elegance chromované vnitřní kliky dveří s osvětlením, interiér Royalty, sedadla v kombinaci kůže, umělá kůže, kola z lehké slitiny Cepeus 7J×17", pneumatiky 225/45 R17, zadní díl výfuku se zdvojenou koncovkou, asistent rozjezdu do kopce, kontrolu tlaku v pneumatikách, Light assistant (Coming home, Leaving home, Tunnel light, Day light), vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním, dešťový senzor, přední mlhové světlomety s Corner funkcí, xenonové světlomety s natáčením a dynamickou regulací sklonu, výsuvné integrované ostřikovače světlometů, mezipodlahu v zavazadlovém prostoru, vyhřívané trysky ostřikovačů čelního skla, vyjímatelný vak Unibag, čtyřramenný kožený multifunkční volant pro ovládání rádia a telefonu, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce (řidiče s pamětí), přípravu pro telefon s Bluetooth Premium GSM III (UHV + rSAP), rádio Bolero (2 DIN) s integrovaným CD měničem (6 CD), MP3, signalizaci vzdálenosti při parkování vpředu a vzadu, Sound System (12 reproduktorů, digitální ekvalizér), SunSafeGlass a vyhřívání předních a zadních sedadel.
Škoda Octavia 2011 - Vznětové motory | ||||
Motor | 1,6 TDI CR DPF | 1,9 TDI PD | 2,0 TDI CR DPF | 2.0 TDI CR DPF |
Převodovka | 5M (7DSG) | 5M (6DSG) | 6M (6DSG) | 6M (6DSG) |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 | 1896 | 1968 | 1968 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/2 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 77/4400 | 77/4000 | 103/4200 | 125/4200 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 250/1500-2500 | 250/1900 | 320/1750-2500 | 350/1750–2500 |
Max. rychlost [km/h] | 191 (190) | 192 (189) | 211 (209) | 226 (224) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,0 (12,0) | 11,8 (12,2) | 9,5 (9,6) | 8,3 (8,3) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,5 (4,7) | 4,9 (5,9) | 4,8 (5,3) | 5,7 (6,0) |
Cena Prima [Kč] | 418.900,- | 418.900,- | - | - |
Cena Classic [Kč] | 438.900,- | 438.900,- | - | - |
Cena Ambiente [Kč] | 494.900,- | 494.900,- | 554.900,- | - |
Cena Elegance [Kč] | 534.900,- | 534.900,- | 594.900,- | - |
Cena L&K [Kč] | - | - | 680.900,- | - |
Cena RS [Kč] | - | - | - | 735.900,- |
Combi je vždy o 40.000,-Kč dražší, příplatek za převodovku DSG činí 55.000,-Kč. Octavia Combi se navíc nabízí i ve verzích 1,8 TSI 4x4, 1,6 TDI 4x4 a 2,0 TDI 4x4. I za pohon všech kol se připlácí 55.000,- Kč.