Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Záruka na auta už nebude podmíněna prováděním udržby výhradně v autorizovaných servisech

40 komentářů

mida
... světlo na konci tunelu?
krataxxx
Kež by.... 😉
GTI
Skutečnost, že své vykotlané stoličky necháváš pátý rok bez ošetření, nemůžeš aplikovat na své auto. Auto musíš hýčkat a čas od času prostě budeš muset navštívit servis. Neboj, všechno dobře dopadne, ostatně všechno si tam také sám platíš. Účet ovšem vystavuje tvůj úhlavní nepřítel, s tím počítej.

Máš vlastně dvojí volbu – autorizovaný servis nebo samohonku. Pokud jedeš na novém autě, budeš volit samozřejmě servis autorizovaný. Autorizovaný, neznamená, že ti tam nějaký autor přebouchá za dvě pětky Corsu na Caymana, i když obrácený výsledek samozřejmě vyloučit nelze, avšak autorizovaný je ten, kdo zpravidla prodává nová auta, jimž pak zajišťuje i servis, má příslušné licence a na první pohled vzbuzuje důvěru. Tedy, koupíš-li si jednou Lambo, nejezdíš na servis do Dacie, nýbrž tam, kdes ho koupil. Prostě vjedeš zase do brány, kterou jsi před nedávnem opustil. Technik s tebou projde závady a vše sepíše. Skutečnost, že v dlouhém táhlém nedokážeš předjet ani antouška v Moskviči, ovšem nikomu jako závadu nesděluj. Pochop, ani autorizovaný servis nedělá zázraky.

Dnes ovšem se postavení “autorizovaných” servisů jaksi postupně začíná stírat, neboť tlakem evropských aktivistů se uvolňuje trh s auty i s jejich opravami a postupně se tak můžeš dožít, že vedle tvého oblíbeného Globusu vyroste supermarket na prodej aut. Šílená představa. Zejména, pokud je možné vyměňovat díly v autech za díly, které nevyrábí výrobcem posvěcená továrna. Znáš to sám, originální brzdové destičky ti vydrží desetitisíce kilometrů, a ty, cos výhodně koupil na sobotní burze umí sice pěkně zpívat, ovšem sjedeš je za tři měsíce.

Tak až to sepíšete, předej bez boje klíčky k autu. Neboj, vrátí ti je a možná, že si i nějakej přičinlivej mechanik pořídí duplikát, tak nemusíš být nervózní. Hlavně se nechoď dívat, jak oprava tvého snu postupuje dopředu. Vidět vykuchanou káru svého života s polomotorem visícím na řetězech u stropu dílny, to je zážitek, který přežijí jen opravdu odolné povahy.

Co tě ale nesmí vyosit, je nesoulad označení servisu s realitou. Rozumíš, zpravidla odstavíš vozidlo v “opravně.” Ovšem, pochop, to je než historický název, který s tím, co zažiješ, společného nemá dnes takřka nic. Auta se totiž již mnoho let neopravují. U aut se jen vyměňují díly. Takže, ne abys šel do kolen, pokud se dozvíš, že ti kvůlivá prasklé kontrolce blikačů vyměnili celou přístrojovou. Mají tě rádi a chtějí ti udělat radost, tak se na tohle připrav. Ovšem, měl bys vědět, že při sepisování objednávky s tebou musí sjednat také konečnou cenu. Pokud by se v průběhu opravy od této ceny odchylovali směrem nahoru vyzvou tě k odsouhlasení těchto vícenákladů

Před tím, než jim svěříš auto, vyndej z něj všechno, co se dá zcizit. Sáně z kufru, nepoužité (a vlastně i použité) prezervativy z odkládací skříňky a tak. Budeš klidněji spát. Auto ti opraví ve sjednaném termínu. Tedy, alespoň v to doufej. V případě, že ti do měsíce auto nepředají opravené nazpátek, navštiv svého advokáta a spusťte palbu ze zálohy. Jednou vyhraješ. Kdy, to tu nikdo neví.

Ty ale do opravny vozidlo svěříš pravděpodobně jen na servisní potřebné úkony, jakými jsou – výměna oleje a fltrů, jakož i seřízení motoru. Tohle zpravidla trvá jeden den, a tak si odpoledne auto zase převezmeš. Za litr oleje zaplatíš víc, než za sedmičku své oblíbené režné, ale tohle přejdi, na vysmahlej olej z řízků se jezdit dnes už nedá. Jestliže však budeš žádat opravu dílu, pak věz, že ten vyměněný ti musí vrátit. Je to taková naivní kontrola, že ti díl opravdu vyměnili. Nebuď bláhový, spodních ohnutých ramen tam mají hafo, tak si spíš vyber opravnu s dobrým jménem, než abys pro auto šel se Sherlockem Holmesem. A ten vyměněný díl, jim nech ať ho zlikvidují. Ostatně, neměj péči, oni si poradí.

Naopak, toho Sherlocka budeš možná potřebovat, pokud auto svěříš do péče té samohonky. Tam je každá rada drahá. Přirovnal bych to, asi tak k operaci slepáku uprostřed africké džungle pomocí tamního šamana a jeho ostrejch zubů. Za výsledek se ručí jen do západu slunce. Takže bedlivě rozvažuj, zda sešeřená garáž na konci města je tím pravým místem ke štelovaní tvého snu. Tahle cesta nese ovoce jen, když osobně znáš toho, koho na své auto pustíš a tedy víš, že je na něho spolehnutí.

Auto ti samozřejmě servis musí předat umyté, případně vyluxované. Patří to k bontonu a trvej na tom. Čím lepší auto máš, tím lepší péče se ti dostane. Třeba tě i odvezou do práce a zase pro tebe přijedou. Při přebírání auta ho letmo obhlédni, zda neutrpělo nějaký šrám, a pokud jsi spokojený, zaplať tu šílenou sumu a odpal jako drak. Na dalších cca 20 – 30 tisíc kilometrů máš vystaráno.

Pár informací na závěr – záruční závada (ne na každou závadu se vztahuje záruka) v záruční době, jde na vrub servisu (samozřejmě autorizovanému), o dobu po kterou bylo auto v servisu se prodlužuje záruka. Uschovej si listiny k případnému uplatnění reklamace vyřízení reklamace. To není protimluv.
kuko
Záruka, záruční oprava, autorizovaný prodejce...

Všechno je to hezký, když to funguje. Já to štěstí měl. V době záruky jsem měl problém, který byl k mé spokojnosti vyřešen.

Druhá strana mince - za 2 roky (ještě stále platí ze zákona, že?) při normálním nájezdu "obyčejného" člověka, by se ti na autě pokazit nic nemělo.
O čem jsou první servisní prohlídky? Vymění ti olej, nějakej filtry, oběhnou v rychlosti auto, dají razítko a naúčtují si za to 3x tolik jako obyčejný servis.

A po záruce stejně většina lidí začne jezdit do neautorizovaného, kde ti holt často auto ještě opraví, a ne jen vymění polovinu součástek a doufají, že ta vadná byla mezi nima.

Aby bylo jasno - nemám nic proti autorizovaným servisům. Nemám nic proti jejich vyšším cenám - jestli jsou přiměřěné. Bohužel rozdíl 100% proti normálnímu servisu (žádnej garážník), který dovede udělat 90% z toho co ti první, mě jaksi nemotivuje využívat jejich služby.
IPace
ani se ti nedivim

ja bych svoji Audi do autorizovaneho servisu nikdy nedal, ceny desne, rychlost smesna a kvalita no rekl bych pofiredni, pritom s cenou jakou si za hodinu uctujou bych cekal uplne neco jineho
GTI
Nevím, zda víš co píšeš, ale vypadá to, že ty samohonky jsou zkušební e😜ertní ústavy, co to dělaj z lásky k lidem a autorizované servisy, že tě jen odíraj. Osobně bych to jinam, než tam, kde jsem to koupil nejel. Takhle to dělá 99% lidí. Ostatní holt měněj řemeny při svíčkách někde na konečný v garáži s porolozpadlou střechou. Ušetří 11 korun. Bravo 8-s 😄

Přece, jestliže kupuješ auto, navazuješ kontakty napřed s tím, kdo ho tam prodává, vytváříš vazby a zcela přirozeně pak využiješ i servis. Jak jinak bys to jako chtěl dělat? Časaem jsi tam známej, diskutuješ o nových modelech, projíždíš je, opravuješ tam atd. Nebo se to snad dělá jinak?
kyklop
je fajn ak doverujes servisu a predajcovi kde si vozidlo kupil a nech si aj nadalej spokojnym zakaznikom/majitelom vozidla. Ale existuje mnoho ludi, ktori sa "popalili" na autorizovanom servise, ked doslo na problem. Moc sa mne nechce rozpisovat romany, ale z poslednej doby mam s autorizovanymi servismi iba negativne skusenosti a situaciu, ktora vyzerala na prvy pohlad velmi zle ( zaroven velmi draho) vyriesil podla niektorych "garazovy majster" (nie klasicky s kladivom a velkym skrutkovacom, ale s kompletnym vybavenim)
IPace
vymena predni napravy na A6, autorizovany servis VW/Audi secetl predbezne na necelich cca 130tisic korun s tim ze auto tam bude tyden, neautorizovany servis kde se "specializuji" na koncern VW to same ocenil na 36tisic korun a provedl behem jedineho dne kdy jsem auto pristavil a vecer si ho vyzvedl 😄

pote co me v autorizovanem servisu zminenem vise nafakturovali filtry ktere vubec nevymenili a pri reseni problemu s motorem neresili nic krom diagnostiky, me tam proste nikdo jiz neuvidi, to ze 99% lidi neco dela, neznamena ze je to lepsi moznost 😉

nejlepsi nakonec, vymena oleje a filtru (filtry nevymenili ale nafakturovali)s autem jsem mel jeste problem ze dokud se nezahral motor, tak neudrzel volnobeh a otacky kolisali, onen autorizovany servis me navrhnul po diagnostice vynemu lambdasond a jakehosi dilu co se stara o zapalovani svicek (uz si nepamatuju jak se to menovalo) a na diagnostice opravdu byli vypsane problemy u jedne z lambd, predbezne naceneni cca 26 tisic, diagnostika stala temer 2tisice, pote jsem zajel do onoho neautorizovaneho servisu kde servisak podle popsanych priznaku ani diagnostiku neprovadel a hned se podival do prostoru motoru a zdelil me ze jakasi hadice uz bude zrala na vymenu a motor si zrejme prisava vzduch, opraveno za ani ne hodku a cena 5 stovek a motor dodnes prede bezproblemu >😁

takze pokud nekdo hodla utracet za autorizovany servis, tak at, ja to ale delat urcite nehodlam, ty prachy co bych nasipal do kapsy tem e😜ertum radsi uziju nekde jinde :-!
MariAchi
Tak presne to, co popisujes se mi stalo pred par lety. Stejny symptom, stejne reseni (hadice derava, nasavala falesny vzduch). Problem mnoha servisu - a to nejen autorizovanych - je v tom, ze mechanici sami se v autech vubec nevyznaji. Sok? Je to tak 😒 Sli jen na skoleni, kde jim rekli, ze pocitacem vyhozena hlaska BC11F je vadna lambda (treba, to si ted cucam z prstu) a tak je treba ji vymenit. Vlastni mysleni machru, kteri uz podle zvuku dokazali diagnostikovat zavadu bylo nahrazeno spolehanim se na "neomylnost" pocitace.
R36
Bože je až neuvěřytelné kdiž čtu Tvoje zkušenosty s Audy na servyse. Úplně jsy mě viděsyl s tou víměnou oleje. Jak poznám že my neviměnyly fyltr?

S tou hadycý jsy měl štěstý, že ty přysávala vzduch jen kdiž bil studení motor a po ohřátý už ne. Taková vyryabylný hadyce. 😉
IPace
neautorizovane servisy alespon zakaznikum casto vraci nebo ukazuji ty puvodni dily pokud je to mozne s ohledem a velikost, dukaz o vymene to neni, ale v autorizovanem servisu se toho nedockas snad ani na prani

a s tim prisavanim, nevim nejsem automechanik, to se musis zeptat jinde jak to funguje a projevuje se to v jinych pripadech, laicky me napada treba teplota ktera s gumovou hadici muze na kovovich dilech kam prileha udelat svoje, me zajima jen to ze auto dodnes jezdi vpohode a stalo me to par stovek
GTI
Nahoře píši, že neautorizovaný vyžaduje osobní znalost personálu. Což konečně platí i u toho autorizovaného, neb když tam přijede vyklepanej hošík a koktavě požádá o výměnu brzdovky, asi holt se k němu chovaj jinak, než když přijede na oblídhku letitej klient.

Máš dobrou "autorizovanou" zkušenost. A to je správné. Popravdě si neumím představit, že bych auto dával jinam než tam, kde jsem ho koupil.

Ceny těch samohonek neznám, ale pokud má jít o kvalitní práci, nemůže se nijak moc lišit od autorizovaných ceníků.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Takže jezdíš servisovat do zahraničí na kajaku nebo vůbec? >😒]

A teď k věci. Autorizovaný servis může být dvojaký. Často ale právě v nich pracují ta mladá ucha po škole, která se na svou vlastní dílnu nezmouhou, neb nemají zkušenosti a taky renomé, takže pak to tam často vypadá tak, že mění díly dokud se nepříjde na to, co to je. Není to samozřejmě obecná zákonitost.

Ale mám zkušenost, že např. v autorizovaném servisu chtěli vyměnit celý svazek kabelů k zadním dveřím za několik tisíc, neautorizovaný autoelektrikář vyměnil jeden zlomený drát za pár korun a funkční výsledek je stejný. Nebo např. výměna jednotky ABS byla vyřešena u neautorizovaného servisu její opravou za čtvrtinovou cenu a výsledek je taky stejný.

Bohužel šlendrián se najde jak mezi autorizovanými, tak neautorizovanými servisy. 8-s
MariAchi
Oprava jednotky ABS? 😲 Jaxe to dela? 😲
Avatar - HitmanPB
HitmanPB
Normálne, mne v BMW tiež opravil elektrikár ABS. Dostal prémiu do vrecka mimo faktúry a spokojný bol BMW servis, že získal spokojného klienta, elektrikár i ja :-!
Avatar - gld
gld
Správny servis by si mal vážiť každého zákazníka.. to je fenomén ktorý na východ od nemeckých hraníc nie a nie pochopiť

Ak mám vysoliť za opravu trojciferné sumy v eurách a ešte sa ku mne správajú ako keby som ich obťažoval tak ďakujem, tu som skončil
GTI
Jistě v tom máš pravdu. Já tím "hošíkem" chtěl vyjádřit, že jakmile kupuješ auto, není to koupě rohlíku, že v procesu výběru auta tam navazuješ vztahy s šéfem prodeje a s lidma kolem, ne? Po koupi zcela přirozeně se tam vracíš na servis, postupně už znáš i uklízečku, dostáváš pozvánky na projetí nových modelů, katalogy a tak... prostě zcela přirozené vztahy. Jinak bych to ani nechtěl umět.
IPace
jiste si uvedomujes ze v tom autorizovanem servisu neplatis jen onoho servisaka/y, ale i ty uklizecky, sekretarky, dotujes prodejce na showroomu a nakonec toho kdo tomu celemu nablejskanemu palaci za nekolik desitek milionu sefuje a svuj plat si rozhodne nepredstavuje v radech kde je jen 5 cifer 😄 plati se proste zato ze vsechno se leskne a je potreba nejak vydelavat nato aby se to lesklo porad

u neuatorizovaneho servisu je ten servisak casto i majitel a nepotrebuje splatit nablejskanej palac za desitky milionu 😄 aneb to co u VW/Audi stoji 600/1200 za hodinu, se da jinde poridit s uplne tou samou diagnostikou a mnohdy lepsima znalostma z praxe poridit za polovinu, a cena uplne tech samejch dilu je casto i za tretinu jen proto ze na krabici neni logo (pritom tz dily dela ta sama linka v jedne tovarne) 😄
Avatar - gld
gld
Ale nedostaneš kafe zdarma a každý mesiac reklamný magazín do schránky :-!
IPace
kafe ne, ale ten reklamni kolotoc me "bohuzel" chodi od vsech znacek co jsem kdy vlastnil a navstivil s nima jejich servis, takze Renault, VW, Audi a Ford, vlastne chodi me i Porsche, ty dokonce k nekterym modelum posilaj obcas i knizky, a to jsem se jen jednou kdysi davno ptal mailem na neco ohledne 911ky, takze mam krasne 2 knizky o 911ce a Carerre GT 😄
kyklop
"při normálním nájezdu "obyčejného" člověka, by se ti na autě pokazit nic nemělo" = precitaj si moju recenziu na tomto serveri a uvidis
>😁 >😁 >😁 >😁
kuko
stane sa aj pri lepší značkách 😉

ale bežné by to určite nemalo byť, na tom sa asi zhodneme 😄

problém je, že keď sa ti to takto začne sypať v záruke, čakáš riešenie problému práve od autorizovaného servisu. A bohužial keď jednanie a ochoto z ich strany viazne, je to katastrofa...

autorizované servisy sa bohužial vo vačšine prípadov transformovali na akési pobočky výrobných závodov, kde +/- menia jednotlivé diely. Raz mi takto začala svietiť kontrolka airbagu. Zašiel som do autorizáku, popísal čo sa deje - objednanie (za týždeň), že urobia komplet diagnostiku a neviem čo všetko možné. Proste by som tam nechal ranec. Našťastie mi nejaký známy poradil zahýbať kabelážou pod sedačkou. Oprava svojpomocou za 5sekúnd...

ďalšia vec - originálne náhradné diely. Často ich produkuje firma, ktorá na časť produkcie vyrazí znak zhodný so znakom na kapote tvojho auta, časť pod vlastným menom dáva do bežného predaja. Rozdiel v cenách? No, nejaký malinký tam je >😒]

Najlepšie je zájsť vždy na klubové stránky jednotlivých výrobcov/modelov, prečítať si referencie na servisy, otestovať a vybrať si čo ti najviac vyhovuje. Servisov je jak hadov 😉

Ale na autorizáky Fiatu čítam teda vela nepekných skúseností. A to tiež máme jedného v rodine - staré Punto r.96. Ale to sa proste nekazí (však čo by sa na ňom aj malo pokaziť >😁 ), takže osobnú skúsenosť s nimi nemám
Avatar - jenik1
jenik1
Takže již nyní od 1. června 2010, když si koupím auto ze zárukou 5 let, tak již nemusím jezdit do autorizovaného servisu a jezdit na nějakou vesnici, kde má "franda opilec" autoservis a bude mi tam lít místo oleje nějakou ***, zadře se motor a přesto platí záruka?
mikesh
Jasne >😁 Uz vidim jak si automobilka tu reklamaci vychutna - zjisti ze nebyl dodrzen postup, rozumej, napr. ze mel automechanik otocenou cepici ksiltem dozadu, a papa >😒]
GTI
>😁 Jo přesně takhle to bude. Jen je to prej ještě posunutý k větší spokojenosti zákazníků. To auto ti prej koupí taky ten... Franta >😁
fantomas aller en DS
Čo myslíte, nebude to skôr tak, že 2 ročnú zákonom danú záruku nesmie výrobca obmedzovať, ale všetko čo je nad, tri roky u japoncov, päť a viac u korejcov podmieniť autorizovaným servisom môžu?
Avatar - gld
gld
dobrý postreh, tak to môžu spraviť..predsa len, všetko nad zákonom stanovenú lehotu je bonus ktorý si automobilky môžu podmieniť
chester
si snad robia srandu???
ako moze nejaky garaznik disponovat vybavenim autorizovaneho servisu a HLAVNE skusenostami mechanika, ktory absolvuje skolenia a vie na co sa ma zamerat???
zaroven by ma zaujimalo, ci ten "garaznik" bude disponovat adekvatnym diagnostickym zariadenim k prislusnej znacke...asi tazko, ked diagnosticke zariadenie sa pohybuju od 3000 az 10 000 eur...
toto rozhodnutie povazujem za nezmyselne a ohrozujuce majitelov aut a autorizovanych servisov...
firma investuje desattisice eut ktore vyplyvaju z plnenia standardov a aut budu servisovat nejaki mechanici 4. triedy...
to je absolutne smiesne...
kyklop
treba rozlisovat aj medzi "garaznikmi". Existuje aj vela tych, co maju kompletne vybavenie vratane diagnostiky.
chester
a co technicke informacie, ktore sut. servise obdrziavaju od vyrobcov???
neverim, ze iny servis bude mat take mnozstvo informacii a poznatkov na ktore sa ma zamerat... tomu neverim!!!
znizi sa tak len kvalita serv. prehliadok a istota zakaznikov...
ved uznaj sam...ked kupujes jazdenku___urcite ta potesi, ze je to servisovane v AS a nie v nejakej dielni...
Avatar - gld
gld
chlape žil si posledných 20 rokov pod kameňom?

Autorizovaný servis na Slovensku (a tušujem že aj v čechách) je v prvom rade známkou dražoby a dementných riešení..česť výnimkám

Treba si uvedomiť že autorizák prežije aj ak to bude neviemaký fušer..proste musí..mení diely a dúfa že sa trafí..v neautorizovanom servise sa musí vedieť oháňať, ak by robil zle a draho tak skrachuje

A technická vybavenosť môže byť rôzna, fachman čo na dedine búcha felície asi nebude mať vybavenie na diagnostiku Q7-čky ale neautorizovaný servis môže byť aj veľký a dobre vybavený
turbosh
Naprosto souhlasím. Vlastní zkušenost.
chester
nie...ale o chvilu bude 14 rokov co mame autorizovany servis a predaj...a poviem ti ze nie je to med lizat...msusis splnat rozne normy, vybavenie, absolvovat skolenia...a stoji to nehorazne prachy...musis sa obracat aby si si udrzal klientelu a urcite nie tym "strafenim" to je p.covina jak si ty...

a nepis mi tu kraviny v tom slova zmysle__ze garaznik bude mat tolko znalosti so servisovanom vozidla ako AS...
nemas o tom ani paru chlapecku...
kyklop
je to na dlhu debatu a neda sa vsetkych hodit do jedneho vreca, ale osobne mam prilis vela negativnych skusenosti a mnohe problemy odstranovali ako si ich nazval ty "garaznici".
Kde sa stala chyba????
Avatar - gld
gld
Ne-chápeme sa asi

neautorizovaný servis nerovná sa automaticky ujo v garáži na vyšnom konci..kamarát robí servisáka v škodovke ale pretože je naozaj dobrý tak robí aj pomimo..to jeho kolegovia pôsobia dojmom že nezvládnu ani ísť na záchod bez diagnostiky
kyklop
na zaklade skusenosti s autorizovanymi servismi si dovolim povedat, ze kvalita uz horsia byt uz asi nemoze. Nechcem pausalizovat a hadzat kazdy autoriovany servis do jedneho vreca, ale posud sam😒br /> Skutocny priklad c.1 - na vozidle idu pri brzdeni za urcitych okolnosti (studene brzdy - dlhsie statie, resp. jazda bez brzdenia - dialnica) zadne brzdy "do fleku", t.j. brzdovy ucinok zadnych brzd je prilis silny. Pri brzdeni na snehu fakt parada, doporucujem pre gurmanov, ktory chcu upravu na rely, v realno zivote ide o zivot. Riesenie aut. servisu: vycistime, problem sa opakuje opat vycistime a stale nic. Skuste vymenit zadne bubny a oblozenia. Chvilu ok a po nejakej dobe efekt rovnaky. Tak opat precistime. Po par pokusoch pocuvam kecy typu, to je dodavka, tam zaberaju najskor zadne brzdy a perla VOZIDLO NIE JE STAVANE NA PREVADZKU BEZ NAKLADU. Po x pokusoch sa v inej dielni objavil evidentne vadny regulator brzdoveho tlaku zadnej napravy.
Kde je ta odbornost a informacie od vyrobcu????
Vozidlo preslo viacerymi aut. servismi danej znacky v okoli a stale som pocuval to iste, ale riesenia som sa nedockal.

Skutocny priklad 2.
Nieco bucha na vozidle od prednej napravy pri prejazde priecnych nerovnosti v nizkej rychlosti.
Postupne vymenene rameno, samozrejme nic to neriesilo dalej ulozenie tlmicov, samotny tlmic az nakoniec "zhodili koleso" a lalala, VYSYPALO SA LOZISKO.
Kde bola odbornost v tomto pripade.

Skutocny priklad 3.
Vozidlo obcas prepne do nudzoveho rezimu, otacky sa zaseknu na 1500/min. a treba vypnut a opatovne nastarovat motor. Vyjadrenie aut.servisu: ASI skrtiaca klapka, ALEBO riadiaca jednotka, a MOZNO obidve. Na otazku co s tym je odpoved NEVIEME. Skusme jedno a potom druhe, samozrejme zaplatte si oba "pokusy" aj ked nebudu uspesne.
Riesenie na inom mieste - neautorizovany servis s diagnostikou: precistenie regulacie skrtiacej klapky v celkove cene cca 2% z ceny, ktoru stanovil aut. servis.

Takze moja otazka znie: KDE JE TA ODBORNOST, DIAGNOSTIKA A INFORMACIE OD VYROBCU???????
Zatial co aut. servis zvladol na jednotku su pravidelne prehliadky.
chester
poradim ti asi jednine__iny servis...
je to hlavne o ludoch a nie len v "autorizovanovom servise"
daj si to do suvislosti...
ked pojdes za nejakym majstrom so zdvihakom v garazi neznamena ze ti problem vyriesi...
a ver mi, ze ked ti nieco na * opravi, ze ti pokryje nejaku vysoku skodu...
kyklop
to co tu pises plati o oboch typoch servisov..je to o ludoch, ale kolko servisov mam podla teba obehat, kym dostanem riesenie. Opisovane udalosti sa stali kazda na inom vozidle, pricom v dvoch pripadoch som obehal VSETKY servisy danej znacky v okoli.
Aku skodu mne nahradi autorizovany servis,ktory sa v pripade c.2 vyjadril, ze vyskusame a ked to nebude ono, tak zaplatite dalsiu vymenu.
V prvom pripade chybou zlej diagnostiky boli vymenene a zaplatene 2x sada bubnov a oblozenia a boli sme poslany do p...... vratane importera
Klaudius
Pri nespravnom diagnostikovani problemu a neodstraneni nahlasenej poruchy by vsetky zbytocne naklady mal niest servis. Nech to daju do paragrafov, a nie kdejake blbiny. Iste by tym bol servis drahsi, ale spolu s tym, o com sa pise v clanku, by sa to mozno udrzalo na rozumnej hranici. Servisy by sa snazili, a pretahovali sa o zakaznika.
Avatar - HitmanPB
HitmanPB
Neberte to až tak tragicky, určite tie opravy nebude robiť Ferdo spod mosta.

Servis, ak prejaví záujem o vykonávanie opráv určitej značky a splní podmienky na vybavenie servisu, dá si zaškoliť - za peniaze - servisných technikov, bude môcť prevádzať záručné opravy na základe zmluvy s výrobcom.

Celá aktivita EU je vlastne o vybudovaní konkurencie pre tzv. ASS (autorizované servisné strediská), ktoré sa chovajú presne tak, ako tu popisujete v diskusii a určite sa takto nechovajú iba v Čechách alebo na Slovensku.

Takto to funguje v SK napr. pri registračných pokladniciach a spokojný je hlavne zákazník. Výrobca totiž zistil, že autorizovaný servis je neskutočne drahý - účtovali si neskutočné peniaze za hocakú blbosť, neochotný a pomalý a obyčajná servisná organizácia je rýchlejšia a najmä ústretovejšia a konkurencie schopná. ASS zúria, lebo si nemôžu diktovať premrštené ceny a strácajú zkákzníkov, ostatní servisáci sú spokojní a výrobca je tiež spokojný - a ja ako neautorizovaná zmluvná servisná organizácia som spokjný tiež >😁 :-!