Čo sa týka jazdy, je to možno zanedbateľné, ale solárny panel by mohol mať svoje opodstatnenie - pomáhal by zásobovať hoci palubné prístroje, alebo iné drobné spotrebiče v aute. Všetko sa počíta...
jeden vysoce účinnej na slunci = monokrystalický panel - proto se používá na otočných konstrukcích / slunečnicích / = není tedy logicky na toto použití vhodný !!!
a druhej míň účinnej na slunci, ale stabilně účinnej i při zataženu = polykrystalický panel proto se používá na pevných - tedy pro toto použití je vhodnější - ale !
Plocha vozu je stejně zanedbatelná pro jeho pohon - /tedy pokud jde o dobíjení za jízdy / - takže to nemá cenu řešit !!!
Těch typů FVP je víc -ale pořád jsme na cca 200W/m2 - což pro toto využití není podstatné - pokud navíc není zataženo - což u nás v zimě je běžně !!!
Efekt nebude nulovy nybrz jeste minusovy. Kdyby to vyrobilo energii vetsi, nez by byl narust v pohonove jednotce, jednalo by se dle mych smelych odhadu o perpetu mobile >:D
No jsem taky laik ale zákon o zachování energie hovoří jasně pokud dáš na ty kola nějaké dynama budeš muset vyvinout vyšší energii aby jsi je roztočil takže ve finále budeš mít o to větší odběr takže efekt nulový. Ono jak to popisuješ už totiž zavání perpetem mobile a to neexistuje. ;-)
osobně bych od těch pohonů (upozorňuju, že nejsem fyzik) čekal taky něco jinýho, než jen dobíjení rekuperací...(což je při brždění, jeslti teplo nebo tření) vždyť když to auto jede, tak je tam obrovská mechanická a pohybová energie, stačilo by nějak napojit turbíny na ty valící se kola:( takový dobíjení by podle mě jako laika bylo ještě efektivnější než jen rekuperace... vždyť už dávno maj auta něco jako aleternátor, jen vymyslet něco co by mělo vyšší účinnsot a mohlo to fungovat nejen při brždění ale kdykoliv za jízdy... solární panel do střechy taky není marnej, ale taky něco váží a ne vždycky svítíslunce (pak jak je to s účinnsotí, když 3 tejdny v kuse zataženo a prší? prej sou dva druhy, jeden vysoce účinnej na slunci a málo púčinnej při zataženu a druhej míň účinnej na slunci, ale stabilně účinnej i při zataženu)
V elektromotorech je budoucnost - otázkou je, jak jim bude dodávána elektřina. Jestli budou mít svůj generátor v podobě nějaké diesel jednotky, která stále poběží, ale nebude pohánět kola, budou baterie nebo jadernej reaktor? :-)
No vida, a ktože to tu tvrdil, že elektromobil zakrnie, predbehnú ho iné druhy pohonu a ostane prostriedkom k sebarealizácii iba pár ekologicky naladených nezdravo nadšených jedincov...?