Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla a Toyota budou společně vyrábět elektromobily

Aleš Dragoun
Diskuze (17)
Společnosti Tesla Motors a Toyota Motor Corporation oznámily, že se budou společně věnovat vývoji a výrobě elektřinou poháněných vozidel.

Toyota také získá podíl v Tesle, který je momentálně v soukromých rukou. Za kmenové akcie zaplatí 50 milionů dolarů. Obě firmy vytvoří tým odborníků, který se touto problematikou bude zabývat. Budou spolupracovat i na souvisejících činnostech, jako je produkce dílů pro svá vozidla a technická podpora.

Japonská automobilka se automobilům s alternativními zdroji pohonu věnuje již pěknou řádku let. Vždyť její Prius byl na trh uveden před třinácti lety. V současnosti se prodává třetí generace a do roku 2009 jich vzniklo na 2,5 milionu. Od konce loňského roku Toyota pronajímá Priusy ve verzi Plug-in Hybrid, jejichž akumulátory lze dobíjet z běžné elektrické sítě. Sériové elektromobily by se měly objevit na trhu již za dva roky.

Tesla je v současné době jedinou americkou automobilkou, která se zabývá produkcí vozů s elektrickým pohonem. Její dvoumístný sportovní model s jednoduchým názvem Roadster si koupilo již přes 1.000 zákazníků v Severní Americe, Evropě i v Asii. Nedávno převzala továrnu NUMMI v kalifornském Fremontu s kapacitou půl milionu vozů ročně, odkud ještě před měsícem vyjížděly Toyoty Corolla a Tacoma pro americký trh! Vzhledem k popsanému partnerství to není náhoda, Tesla samozřejmě využije know-how Toyoty včetně proslulého TPS (Toyota Production System).

Zde se bude nejprve vyrábět čtyřdveřová Tesla Model S, později i další zatím blíže nespecifikovaná nová řada. Model S byl představen jako koncept v březnu 2009 a měl by stát 49.900 dolarů včetně federální daně. Na jedno nabití baterií by měl ujet přes 300 km, silnější akumulátory, které to umožní, budou ovšem za příplatek.

Tesla sídlí v Palo Alto a její nová továrna je nedaleko Silicon Valley, což společnosti umožňuje lovit kvalifikované inženýry ať už na plný úvazek, nebo jako externí spolupracovníky. Krátká vzdálenost ústředí a výrobního závodu zajišťuje těsnější vazby mezi jednotlivými divizemi.

Aleš Dragoun
Diskuze (17)
23. 5. 2010 20:53
Re: Dobrej krok
Čo sa týka jazdy, je to možno zanedbateľné, ale solárny panel by mohol mať svoje opodstatnenie - pomáhal by zásobovať hoci palubné prístroje, alebo iné drobné spotrebiče v aute. Všetko sa počíta...
23. 5. 2010 20:51
Re: Dobrej krok
Drobný rozdiel - žiadny rozdiel. Ak k tomu príde, potom budeš písať "však som to hovoril"... >:D
Avatar - MILAN  USACARS.cz
23. 5. 2010 11:22
Re: Dobrej krok
jeden vysoce účinnej na slunci = monokrystalický panel - proto se používá na otočných konstrukcích / slunečnicích / = není tedy logicky na toto použití vhodný !!!

a druhej míň účinnej na slunci, ale stabilně účinnej i při zataženu = polykrystalický panel proto se používá na pevných - tedy pro toto použití je vhodnější - ale !

Plocha vozu je stejně zanedbatelná pro jeho pohon - /tedy pokud jde o dobíjení za jízdy / - takže to nemá cenu řešit !!!
Těch typů FVP je víc -ale pořád jsme na cca 200W/m2 - což pro toto využití není podstatné - pokud navíc není zataženo - což u nás v zimě je běžně !!!
Avatar - T613
23. 5. 2010 09:13
Re: Dobrej krok
je v tom drobný rozdíl, ale na něj přijdeš až budeš větší >:D
23. 5. 2010 07:20
Re: Dobrej krok
Čo je prakticky to isté, proste očakávaš to...