Tesla a Toyota budou společně vyrábět elektromobily
Toyota také získá podíl v Tesle, který je momentálně v soukromých rukou. Za kmenové akcie zaplatí 50 milionů dolarů. Obě firmy vytvoří tým odborníků, který se touto problematikou bude zabývat. Budou spolupracovat i na souvisejících činnostech, jako je produkce dílů pro svá vozidla a technická podpora.
Japonská automobilka se automobilům s alternativními zdroji pohonu věnuje již pěknou řádku let. Vždyť její Prius byl na trh uveden před třinácti lety. V současnosti se prodává třetí generace a do roku 2009 jich vzniklo na 2,5 milionu. Od konce loňského roku Toyota pronajímá Priusy ve verzi Plug-in Hybrid, jejichž akumulátory lze dobíjet z běžné elektrické sítě. Sériové elektromobily by se měly objevit na trhu již za dva roky.
Tesla je v současné době jedinou americkou automobilkou, která se zabývá produkcí vozů s elektrickým pohonem. Její dvoumístný sportovní model s jednoduchým názvem Roadster si koupilo již přes 1.000 zákazníků v Severní Americe, Evropě i v Asii. Nedávno převzala továrnu NUMMI v kalifornském Fremontu s kapacitou půl milionu vozů ročně, odkud ještě před měsícem vyjížděly Toyoty Corolla a Tacoma pro americký trh! Vzhledem k popsanému partnerství to není náhoda, Tesla samozřejmě využije know-how Toyoty včetně proslulého TPS (Toyota Production System).
Zde se bude nejprve vyrábět čtyřdveřová Tesla Model S, později i další zatím blíže nespecifikovaná nová řada. Model S byl představen jako koncept v březnu 2009 a měl by stát 49.900 dolarů včetně federální daně. Na jedno nabití baterií by měl ujet přes 300 km, silnější akumulátory, které to umožní, budou ovšem za příplatek.
Tesla sídlí v Palo Alto a její nová továrna je nedaleko Silicon Valley, což společnosti umožňuje lovit kvalifikované inženýry ať už na plný úvazek, nebo jako externí spolupracovníky. Krátká vzdálenost ústředí a výrobního závodu zajišťuje těsnější vazby mezi jednotlivými divizemi.