Xenóny mám aj ja dorobené a robím na polícii a vo vyhláške také nieje žeby auto nemohlo mať Xenóny takže tak a keď to ostatným nevadí tak čo potom?.Neviem už si išiel oproti Mondeu konkrétne jeho?Pochybujem tak čo potom.Najprv chod proti nemu v aute až potom ;-):-!
Díky, to dává smysl.
Musím se na to podívat. I když mám pocit, že se to i u těch čoček liší a to i u jednoho výrobce. Konkrétně u Fordu jsem v S-Maxu problém měl a ve focusu RS ne. Může to ale být i odlišnou výškou posezu nebo i mýma stárnoucíma očima, které se nedokážou dost rychle přizpůsobit pohledu do nosvětleného prostoru před autem.
V každém případě před investicí do xenonů doporučuji si auto s nimi vyzkoušet v noci.
Tady bych spíš řešil, jakou technologii používá světlomet pro rozptyl světelného paprsku. Pokud to je klasická parabola (Logan), nebo projektorové světlo s čočkou (téměř všechny xenony). Parabola netvoří tak výraznou hranici mezi světlem a tmou, čočka díky pevné clonce ano. Proto ti přijde, že xenony nesvítí tak daleko.
To tvrději už s těma současnýma, takže se nic nezmění. Z pohledu legálnosti se taky nezmění nic, protože výbojka na zrcadlo pro halogén rovněž nesmí přijít.
No tak zrovna u poměrně velkých parabol jako má Mondeo nebo Focus je osazení nelegálním xenonem svinstvo. Oslňuje to ve dne v noci a je to při jízdě dost nepříjemné. Kdy už lidi pochopí, že každá parabola pro klasickou žárovku je spočítaná pro určitý maximální světelný tok. Navíc se vždy počítá s bodovým zdrojem světla, což xenonová výbojka není. Odrazy mimo hlavní světelný paprsek přesáhnou bezpečnou hladinu ať už se světla seřídí jakkoliv a k oslnění dochází vždy. Potom se může stát že protijedoucí přehlédne třeba chodce na krajnici nebo cokoliv jiného a je problém...
Divím se že tyhle nelegální přestavby policie zcela toleruje, ale holt je to pro prodejce obrovský byznys... :no:
Problém LED hlavních světlometů je v tom, že při požadovaném světelném výkonu už LED-ka zdaleka nemá tak krásnou účinnost jako klasická LED-ka co známe z elektronických zařízení. Hlavní problém LED světlometů je, jak tu LED-ku uchladit. Proto musí být i LED světlomety poměrně veliké, aby bylo kam odvádět světlo, dokonce bývají vybavené i větrákem a hliníkovým chladičem.
Vypadá to, že ještě nadlouho bude výbojka nejlepším řešením.
Tak, tak ... mas pravdu, na tzv. Low Emission LED-Modulu potkavaciho svetla s prikonem do 15W zacal nedavno pracovat Mercedes spolu se specialisty z oboru. Svetelnym vykonem by mel byt nekde mezi soucasnym halogenem a xenonem, cili jako zakladni varianta. Diky malemu prikonu bude svetlomet "zelenejsi" a diky jednodussi konstrukci snad i levnejsi. Pro priplatkovou verzi se pak vyviji vysocevykonne Full-LED moduly s vsim vsudy, ktere by mely v dobe nasazeni do prodeje vyrazne prekonat xenony. Nasazeni nejspis v budouci S- a asi C-Klasse (ca.2014).
Mam dve auta Mondeo 2004 jeden mamy - prestaven HID sadou na xenon, cena 1890 a druhy moje mondeo klasicka zarovka. Na mamu nikdy nikdo neblikal pokud nezapomela pri zatizeni dat svetla trosku dolu, coz by na ni blikali i kdyby mela zarovky. Rozdil u stejneho auta byl markantni. Pred prestavbou jsem jezdil casto i s dalkovymi svetly a ted kdyz mam xenony tak dalky temer nepotrebuji, paprsek je hodne silny a dosviti daleko. kdyz mate svetla serizena nikoho neoslnujete a chodce uz vubec ne, to byste museli mit svetla pekne nahoru :-) kazdopadne Xenony ano, eventuelne i prestavby HID obzvlaste s oznacenim R, ktere jsou delany pro svetlomety s parabolou bez cocky a nechat si akorat seridit svetla a pri zatizeni a prvnim probliknuti protijedouciho je trosku snizit
To oslňují i halogeny, když někdo naloží plný zadek a nesklopí světla. U xenonů to dosud hlídala ta automatická regulace sklonu - když nebude, tak ti troubové budou taky osňovat a navíc xenonama.
Osobně mám s xenonama jiný problém, když je mám v autě, tak sice skvěle vidím na nejbližších 30 metrů, dál ale už mám úplně černo (liší se to podle výrobce auta, ale i modelu). U halogenů vidím za hranicí potkávacích světel mnohem víc.
je to normalni kolotoc penez, protoze doted to byl rekneme nejlepsi moznej zpusob osvetleni za urcitych podminek, tak se to nechalo zaplatit a kdo je chtel tak musel calovat, ono to samo nestoji vyrobne 20-50 tisic (spis 200-500 korun maximalne i spozlacenim, omov drazsi nez halogen to neni), ale ted s prichodem LED zatim do segmentu jakehosi high-endu se proste xenon stava cimsi prezitym a beznym, a tak vyrobci musi zaujmout a splodi nejaky text kde zduvodni slevy :-) zacas nas totez ceka s LED az prijde zase neco jeste lepsiho :-)
nejsi, xenony za deste proste maji horsi osvetlovaci schopnost nez halogen protoze se to svetlo vice rozptyluje a lame a tim ridici pripada ze to min sviti
Ona to neni *. Mysli ti, co to vyvyjejí, na to, že ta světla svítí na všechny. Třeba na křižovatce, když auta odbočují, tak to jde do očím i pěšákům, to je jen modelová situace. Stačí jít po chodníku podél ulice, s provozem co je v Praze to je na všedním pořádku. A to ani nevím, co to dělá dětem, jejichž zrak je v úrovni světel... Osobně s tím mám výrazný problém, jsem dost světlocitlivý. ;-\
Nebo astigmatismus. Taky tim trpim, ikdyz normalne vidim jak ostriz.
Jsem tu jedinej, kdo ma problem s xenonama pri desti nebo snehu? Jednou jsem zkusil jen dat do motorky bily zarovky, abych byl lip videt a za tejden jsem jel v noci a pote putovaly do kose. Mam radeji zlutejsi barvu svetla, muze mi nekdo odborne vysvetlit proc?
newim jestli to bude o tolik levnější aby se to tak vyplatilo, jestli že ted je to v rozmezi 20-50tis tak kolik to bude pak?? 15-40??? myslim si že s názorem s LEDkama můžu souhlasit :-)
Je pochopitelné, že Hella potřebuje zvýšit odbyt. Ze zkušenosti víme, že xenonová světla oslňují protijedoucí řidiče. Nakonec se to zvrhne ve válku, kdo koho přesvítí. Hella, aby obešla předpis a zbavila se regulace paprsku, sníží trochu výkon, ale výsledkem bude více oslněných řidičů. "Co je mi do toho, hlavně, že já svítím".
Nepatri budoucnost spise LED technologii? Obzvlaste ve vztahu k ekologii a spotrebe mi vybojky moc nesedi, uz vzhledem ke konstrukci? LED i pro dalkove sviceni uz dnes tusim existuji u realnych vozu a budou se dale rozsirovat. Tlak na snizeni cen Xenonovych vybojek u aut je podle mne spis dusledkem tohoto trendu.