Škoda Octavia a Škoda Fabia jsou nejprodávanějšími novými automobily v Polsku. Vyplývá to ze zprávy institutu Samar, který se zabývá výzkumem trhu s automobily.
Chalani nie ze by ste boli radi ze svet je konencne farebny a nie ciernobiely ako za sociku a vy sa odbavujete na blbostiach ala auto a ta naj. znacka. Nech Vam auta, najlepsie podla Vasho srdca dobre sluzia a vzdy bezpecne dojdete domov. :-)
taky bych byl docela zvědavý, jestli ten jeden měsíc kdy GURU o pár kousků napráskal Bravo byla spíš anomálie, nebo se to pak ještě opakovalo.
Tuším to bylo v době výprodejů 5.generace že? Jak to teda vypadá s 6.generací a její pozicí v Itálii? Kluci italský, nedělejte baletky a šup sem s nějakým linkem! ;-)
Francouzský trh tu onehdá byl za pololetí,stejně tak britský a německý.mě ovšem zajímá Itálie,protože někteří zde soustavně tvrdí,že i tam je jedničkou Golf a deklasuje tam Bravo.Tak bych jen chtěl vidět jaká je skutečnost :-!
jinak když se podíváš na jednotlivé trh a kdo v konkrétní zemi má nějakou tu fabriku je souvislost docela jasná:
Suzuki - ano není to maďarská značka, ale mají tam už x-let fabriku a je to vidět
Slovensko - Kia, VW
Polsko - Fiat
Slovinsko-Renault
ČR - Hyundai, jak tady otevřeli linku, jejich prodeje kontinuálně stoupají
Dík, takže úspechy oktávky sú skreslené vlastne vo všetkých štatistikách. Nechápem prečo ich berú ako jeden model. Ak by medzi nimi rozlišovali, čo by bolo podľa mňa správne, tak by boli tieto modeli podstatne inde v predajoch. Takto sa mi to zdá byť umelé nafukovanie úspechu jedného modelu. V žiadnom prípade nechcem znižovať úspechy Škody, ale takto by si mohla každá automobilka zratúvať predaje, ak by mala dva modely v jednej triede. Napr. Peugeout 207 a 206+. VW - Golf a Golf+ a Jetta. Astra a Astra classic. Pre mňa je to čudné, oslavovať prvenstvo, ktoré ani prvenstvom nie je. Pripomína mi to rozprávku Kráľ je nahý, alebo hlásenia komunistov o stave hospodárstva. Na papiery pekné čísla nič viac.
Dík, takže úspechy oktávky sú skreslené vlastne vo všetkých štatistikách. Nechápem prečo ich berú ako jeden model. Ak by medzi nimi rozlišovali, čo by bolo podľa mňa správne, tak by boli tieto modeli podstatne inde v predajoch. Takto sa mi to zdá byť umelé nafukovanie úspechu jedného modelu. V žiadnom prípade nechcem znižovať úspechy Škody, ale takto by si mohla každá automobilka zratúvať predaje, ak by mala dva modely v jednej triede. Napr. Peugeout 207 a 206+. VW - Golf a Golf+ a Jetta. Astra a Astra classic. Pre mňa je to čudné, oslavovať prvenstvo, ktoré ani prvenstvom nie je. Pripomína mi to rozprávku Kráľ je nahý, alebo hlásenia komunistov o stave hospodárstva. Na papiery pekné čísla nič viac.
Tak zase vidíme, že někteří tady mají stálý problém s prodejem naší domácí značky a stále špekulují proč a vymýšlejí argumenty, proč to, co je dané statistikami vlastně není pravda. Doporučuji se léčit....
Jinak pokud Sumiho nezajímá polský trh (na ukrajinský nebo řecký kouká s přezíravým arogantním despektem), tak výrobci ¨se ¨na to dívají jinak. Polský trh je především trhem ojetých aut, ale prodej nových je z hlediska konkurence zajímavější, než stereotypy z trhů větších. A potenciál tady je. Na rozdíl od Slovenska je polský trh potenciálně jeden z největších v Evropě - nakonec Poláků je jenom o něco méně než Španělů, takže v Evropě jsou sedmí. Ale to jen tak na okraj.
Sumi1982 ak ti to pomoze a zazenie tvoj hlad po info, mrkni sa na tuto stranku, kde mas pocet novo prihlasenych aut v Nemecku za jednotlive Q.
[odkaz] :-)
Ja by som prijal tiez nejaky zaujimavejsi trh napr Nemecky, Taliansky, Francuzsky ;-) namiesto toho tu mame polskya nedavno bol svajciarsky, mozno sa dockame najblizsie nejakeho ukrajinskeho alebo greckeho :no:
Tak ako v CR tak aj polsku tie cisa su zaujimave, ale v skutocnosti v polsku z tych aut ostali max. 2/3. Vdaka srotovnemu v nemecku a na slovensku a vdaka nedostatku aut sa prave do tychto dvoch krajin vyvazalo neuveritelne cislo aut. U skodovky, tym myslim u pohranicnych predajcov, nie u automobilky to bolo vraj viac ako 9000 vozidiel, u fordu 3500, u hyundai viac ako 2000 vozidiel. Pocitam, ze v polsku to bolo podobne. Ak si dobre pamatam, tak par mesiacov dozadu bola najpredavanejsim autom v polsku toyota yaris, za nou ford focus a skodovky boli az niekde okolo 3-5 miesta, preto si myslim, ze poliaci tych aut do nemecka a slovensko urcite vyviezli nie male cislo. Ale mozno sa mylim :).
Spoločný súčet oboch generácií Octavií je dobrým reklamným ťahom pre Škodu, ale z pohľadu štatistiky je to prznenie, lebo sa jedná o úplne iné vozidlá, ktoré sa navzájom nedajú porovnať ...
Rozlíšenie robí u nás v štatistikách ZAPSR (zapsr.sk) - v Čechách je to len ničnehovoriaci mix ...
Poláci francouzská auta kupují zásadně ojetá. Je jedno, jestli se ti kazí nový auto nebo ojetý a takhle aspoň ušetří >:D
Ale vážně, překvapuje mě rozdílnost mezi prodejemi Polsko X ČR. Nižší střední: 1. Golf, 2. Focus, 3. Ceed. Zajímavý oproti prodejům u nás (asi Poláci při výběru auta hledí více na kvalitu aut než na jeho cenu). Střední: 1. Avensis, 2. Mondeo, 3. Passat (na ten Avensis koukám jak puk,tady musí být překlep:-) ).
Rozlišuje sa vôbec v štatistikách medzi tímito dvoma modelmi alebo nie? Oktávka II totiž vôbec nie je lacné auto a zo štatistík nevidím podiel týchto dvoch áut na úspechu. Vie niekto niečo bližšie?
Hele GTI pěj ódy na Octávku, zaslouží si to. Octávka má jen jednu závažnější chybu a to že kombík má nakládací hranu. Škoda úzkosti Fabky, protože kusy by šly jistě nahoru.