Peugeot RCZ, designérský klenot francouzské značky, se stane průkopníkem hybridního pohonu v portfoliu koncernu PSA Peugeot Citroën. Studie RCZ HYbrid4 se tak dočká sériové podoby.
Som nevedel,že sa RCZ vôbec vyrába.Som bol prekvapený v piatok,keď som ho videl na ceste.Čierna farba,strieborné stĺpiky,presne ako na obrázku.Dosť nezvyčajné na našich cestách.Dizajnovo (pocit zo štvrtku)krajšie ako TT...
Tento vůz bude pouze jedním z dalších koncernových vozů obdařených diesel-hybridním ústrojím. Redakce uvádí konec roku 2011, to by bylo později, než uvede svůj diesel-hybrid Mercedes. Faktem je že DX5 a 3008 budou s diesel-hybridem uvedeny na trh ke konci roku 2010, tedy o 1 rok dříve, než uvádí redakce.
Ano budou muset, pořád existují dieselová auta co mají nižší spotřebu než hybridy. No a teď diesel hybrid k tomu... Pouvažuj sám, ale je mi jasný že budeš tvrdošíjně oponovat
ano, turbo kachle maju nizsiu spotrebu, ale skus si sadnut k vyfuku a ten bordel co z neho pada vydychat a pridaj si k tomu hlucnost - nie v interiery, ale vonku a potom sa snad dopracujeme k benzinovemu hybridu.
Hybridy maji dle meho dobre opodstatneni i u zážehových jednotek. Pochopitelně je třeba pracovat na výkonech elektromotorů, kapacitách a dalších parametrech akumulátorů... Plus zlepšování efektivity...
Hybrid u dieselů naraží na mnohé technické překážky a jeho osvědčení/fungování v praxi se teprve ukáže...
Tedy doufejme že bude mít méně nevýhod než výhod...
Naráží na úplně stejné technické překážky jako benzín (tedy žádné, z dnešního pohledu vzato). Akorát se pomalu ohřívá, takže se do hybridu nehodí. Nebo se bude muset plýtvat energií k jeho vyhřátí.
Pravda je takova ze dyzl+hybrid bude o poznani drazsi nez benzin+hybrid ( o tolik, o kolik je dyzl drazsi nez benzinak). Ale soucasne uspora v absolutnich cislech (tj. kolik litru, ci spise deci, uspori) bude u dyzlu o poznani mensi. Protoze uspora rekneme 20% z 5L nafty je 1L, zatimco uspora 20% ze 7L benzinu je 1.4L. Navic nejvetsi uspory je dosazeno pri rozjezech, kde je ale naftak usporny uz sam o sobe. To znamena ze u benzinhybridu za mensi penize ziskame vyssi usporu - financne je to efektivnejsi vynalozeni penez. O vyssi cistote benzinhybridu nemluve.
Takze ano, dyzlhybrid bude v absolutnim cisle spotreby lepsi, ale soucasne bude drazsi a to v pomeru vice, nez kolik usetri. Ne vzdy nizsi cislo spotreby znamena efektivnejsi investici. To nakonec zname uz dnes - ne vzdy je dyzl lepsi volba nez benzin. Takze jako muzou vedle sebe existovat benziny a dyzly dnes, budou i v budoucnu s hybridnim pridavkem. Neni treba nic prehodnocovat.
Ano tohle jsem chtel taky napsat. Dobre receno. Nehlede na dalsi jev: dieseleve motory maji tezsi zprevodovani tzn efektivita elektromotoru bude nizsi. Tedy u benzinaku bude prispevek stejne silneho elektromotoru podstatne znatelnejsi nez u dieselu.
To ze jsem fanda Toyoty jeste neznamena slepe oponovat a obhajovavat zakazdou cenu strategii teto automobilky.
Zadna automobilka, ktera se snazi pokryt sve portfolio ve vsech dostupnych segmentech neni perfektni ... jelikoz vzdy neco pokazi drive ci pozdeji - strategii - novy design - technologie do kterych se rozhodne investovat na pristich 10 let - vkus potencialnich klientu ... a tak bych mohl pokracovat a pokracovat.
Na rozdíl od jiných já DOBŘE VÍM že nejsi zaslepenec... :yes:
A upřímně řečeno pořád mi nedochází, proč Toyota nevyužila svého know how v Evropě k ponížení konkurence...
Jednoduse se to rekne: myslim si, ze v jejich mentalite a zpusobu mysleni - kulture to proste neni, mozne...
Vseobecne musi byt hrozne tezke prosadit novou myslenku ci napad...
Je hrozne tezke neco prosadit v jakekoliv firme kdyz nemas "link" primo na ty prave lidi ... jelikoz kazda zmena stoji planovani a investice takze, ikdyby jsi doma nyni mel sebe lepsi napad jak vylepsit ci zlepsit neco u Vas nikdy se nedostanes k lidem co opravdu te budou naslouchat a vezmou vazne at tvuj napad je sebe blaznivejsi!
Toyota je, podobne i jako jini, obeti sveho uspechu. Po tvrde praci, kdy se Toyote podarilo propracovat na špici automobiloveho prumyslu a stala se etalonem v kvalite a prukopnikem v technologii (Prius) nutne nastava obdobi utlumu. Vedeni, vedomo si svych uspechu, zacina branit dobyte pozice. Zacina opakovat uspesne recepty v dizajnu i technologiich v nadeji, ze i nadale povedou k uspechu.
Proto se Toyoty poslednich 5ti let staly dizajnove ultrakonzervativni (nerikam to ja ale novy sef Toyoty) v dobe, kdy svetu zacina vladnout dizajnova pestrost. Nejistota se projevila i na Priusu, kdy se pocatecni drajv vytratil a naskok Toyoty byl vicemene vymazan. A zatimco Prius mel 10 let naskok pred ostatnimi tak nove Lion baterie a plugin schopnost jsou pak jiz zavadeny soucasne s konkurenci jako napr Chevrolet Volt ale i dalsi. Naskok byl primo ukazkove promrhan.
jak pisi ostatni predemnou + navic ten fakt ze hybridum se dari nejvice v Japonsku a USA, a co myslis prodavaj se v Japonsku a USA vic benzinaky nebo naftaky?
Z prezentací velkých světových výrobců, jako jsou Bosch a Delphi. Když bude zájem, něco vyhrabu.
Globál:
2001 - 61 mil osobních vozidel s dieselem
2009 - 101 mil osobních vozidel s dieselem
Hybridy a vůbec elektrické se s těmito nárůsty nedají vůbec srovnávat.
a hybridy i elektricka auta teprve narust ceka, je to tak sevsim, prvni vlana kdy je to par let predrazene se to moc nechyta, a pak pri prvni vlne slev se to otoci a prodeje prudce stoupnou, dulezite je aby ta prvotni cena byla dostatecne vysoko aby byla sleva hodne vyrozna a presto se i poni dalo megaslusne rejzovat, lidstvo slisi hlavne na slevy :-)
Tak dlouho nastup hybridu odkladali, az konecne prisli s vytvorem, ktery jeste ani nezacali vyrabet a uz je zastaraly a prekonany. Klasicka hybridni konstrukce s pidibaterkou na 3km dojezdu je konstrukce jejiz pocatek je tak nekde pred 20ti lety a prulomova byla tak pred 10ti lety. Dnesni konstrukce hybridu vypada uz jinak. Planovat system, ktery ma prijit za 2 roky bez schopnosti plug-in je opet mimo.
Ještě že Tě máme, Drápalíku... Ty nás všechny zachráníš a všem to vysvětlíš...
Hele řekni, která barvy vlajky je Ti bližší... Je to červená (rudá), černá nebo zelená???
A nebo je to černo-zeleno-červený (rudý) H Y B R I D ????? :no:
Normalni hybrid je pomerne nezajimavy jiz dnes. Krome Priusu, ktery se za 15 let vyvoje nekam dostal a muze v mnoha rezimech konkurovat dyzlum, ostatni hybridy toho mnoho neprinaseji. Nemluve o dobe za 2 roky, kdy planuji nastup a uz vubec nemluve o dobe za 10 let, kdy by mely byt bezne v prodeji. Technologie, kterou chystaji na tu dobu jini, jsou nekde jinde. Elektrotechnologie pohonu jsou ted v mocnem rozvoji a to co si panove Opatrni šudlali leta v laboratorich bude za 2 roky zaostale.
Zato ty máš spoustu výpotků, ale většinou mimo mísu. Moc se mi líbí jak hážeš šmahem do koše víceméně etablované a jakžtakž vyzkoušené tradiční hybridní systémy a jak jásáš nad nevyzkoušenými ale ještě na trh ani nedodávanými systémy typu Volt !!!!!
Než se dostanou na trh (2011 nejdříve) a než budou vyzkoušeny, uplyne značně velká voda a pak se taky může stát, že to NEBUDE FUNGOVAT.
Možná že si článek nečetl pozorně, nebo vůbec, nedivil bych se... Ale mimo jiné, PSA tímto uspořádáním řeší i jejich slabinu, nemají 4x4. Takže se řeší 2 problémy najednou - snížení spotřeby a vyřešení neexistence 4 kolek. Za jedny peníze - a o to tu jde... Jejich 4 kolka bude jezdit za zatraceně málo. :yes:
Pokud se dobre pamatuji tak technologii hybridu meli pripravenou jiz nekdy v roce 2007, ale malovali si, ze ji pekne pomalicku nasadi v roce 2012. Jenomze pak krize odstartovala prekotny vyvoj a kdo si co šudlal pred krizi, a maloval si jak to nekdy v budoucnu opatrne uvede na trh, je po krizi beznadějně zastaraly a jini to pomalu opousteji. To uz se tak nekdy stane, ze obcas se deni zrychli, ze nekteri nestaci sledovat a prichazi s resenim, ktere jiz nikoho nezajima.