Designovou proměnu Golfu V na Golf VI následuje s přibližně dvouletým odstupem také Touran. Novinkou pod kapotou je miniaturní čtyřválec 1,2 TSI původem z Mladé Boleslavi.
U BMW alebo Audi je to iné, je to prémia a tam je to skôr žiadúce. Ford aj Mitsubishi to robia skrátka zle, to je bez pochýb. Spomínaný Renault tiež mení tváre k jednému obrazu, ale zďaleka mi to nepripadá tak jednotvárne a fádne ako u VW - už aj Medzi Scenicom a GrandScenicom je spredu rozdiel.
U VW už iba čakám, kedy prerobia aj Caddy a Passat, nebodaj ešte Fox...
Tady ale zdaleka nejde jen o ovládání rádia, to má VW k dispozici přímo na volantu, včetně ovládání palub. poč.
Jde především o to, aby byl multifunkční LCD displej co nejblíže zornému poli řidiče...a aby si řidič výhled na něj, sám nazakrýval při manipulaci s klimou/větráním/topením... ;-)
Nech je tak, to jsou ti frajeři, kteří řeší, jestli rádio pod nebo nad ovládáním klimatizace, zatímco Renault má ovládání rádio pod volantem od 80. let :-! >:-[]
budíků,doufám,že né červenou.To jsem měl u T5 a docela šílený.Tu navigaci umístil dolů asi nějaký chameleon,protože dívat se na ní a na cestu před sebou nikdo jiný nezvládne.Jinak vypadá líp než před úpravou,ovšem sedačky jsou jako z raketoplánu.Musím si je vyzkoušet a hlavně aby nic v kabině nevrzalo.Kufr mi příjde malý,memohl jsem do něj nacpat 200l boiler (v loni).
No dobre, tak potom za volantom som pilot MPV... >:D Ale vo Formane som šofér, podobne za volantom služobných Fabií, Golfa, Craftera - ale neviem, či užitkáč počítať za auto... ;-)
na ten test spolahlivosti som zvedavy aj ja, mudrejsi budeme ak sa uskutocni a budu zname vysledky tohoto testu. K tomu motoru len tolko, ze kazdy potrebuje mat v cenniku polozku cena od a kedze sucasny ma v ponuke 1.6, tak zmena k horsiemu to zrejme nebude.
Exterier otras, ved co ine moze vzniknut surodeneckym krizenim??
Interier sa da az na tu klimu a displej, inac da sa, co znamena ze neprinasa nic nove len obohrate...
Ano, navigace, resp radioprijimace a panel klimatizace jsou jaksi prohozeny. Duvod neznam, ale pripada mi to ponekud neergonomicke. Jinak je interier perfektni a elegantni. Nesnasim samolibe preplacaniny francouzskych vyrobcu.
Delas ze sebe jen saska. Samozrejme, ze PD je lepsi, nez CR, protoze ma vyssi vstrikovaci tlaky. Ale nejenom... Az bude vyvinut jiny system vstrikovani, ktery nahradi zastaraly CR, umozni to konecne navrat k vyssimu kompresnimu pomeru dieseloveho motoru a to povede (podobne jako u predcasne a hloupe prechodne opusteneho systemu PD) opet k vyssi energeticke ucinnosti dieselovych motoru.
Ano, ale je to presto nejhezci stredni MPV na trhu. Pokud by to bylo prizvednute o 2 cm a melo to moznost volby pohonu 4-motion, bylo by to jiz uplne dokonale.
Ale vždyť to není PD, Ádo !!!!!!!!!!!!!!!! A kyž to není PD, tak je přece jedno jestli je to od VW nebo od Rendlíku...
Jo a to jse slyšel že VW-PD u Chrylesru a Dodge nahrazuje common rail od Daimleru?
Honem tam běž a kup si Caliber s PD dokuď to jde a můžeš si hezky dunit... Mohl bys mít i Outandera i Dodge s PD a založit si muzeum PD... A ještě mi poděkuješ... >:D
je naprosto příšerný.Jednotvárná šeď na palubovce vypadá lacině.Ergonomie dostává pořádnou ránu displejem navigace na centrálním panelu,umístěným proklatě nízko...
Nie som si isty ale myslim, ze autor clanku spravil preklep pri prevodoch vykonov motorov z kW na kone. vid uryvok z clanku: "125 kW (125 k)respektive 125 kW (140 k)"
Re: Mno aby z těch velkejch změn zákazník nebyl celej zmaten
Heh :-)
Starší bol ale krajší (presnejšie: "líbivejší"). Samoúčelné facelifty nemajú zmysel. Snažiť sa urobiť s rodinnej dodávočky drsňáka? Takto nie.
Napokon sa nás VW neprekvapuje a po pomerne vydarenom Pole teraz už usilovne pracuje na tom, aby vyrábal jedno rovnaké auto v 20 rôznych veľkostiach. :-|
Já vidím největší problém v tom, že jsem MPV se 7 sedačkama nikdy neviděl plně obsazené a naložené. Ostatně jako všechna zbývající auta. Stačí pozorovat obsazenost aut. :-)
Tak ako smo pri Sharane s tebou mierne nesuhlasil, tu ano. Majitelov pravdepodobne nebude trapit ze tie iste tvary su pouzite aj v inach modeloch znacky, to skor sa my na to pozerame ako na celok /portfolio/. Moze byt ze je to prave zamer odlisit sa od tvatovo napaditych konkurentov a ponuknut produkt konzervativnemu zakaznikovi.
Ale teda - iste, nic nove, proste recyklat zabehnutych koncernovych tvarov a samozrejme v max. miere aj komponentov.
Proč nepochvalit něco co si to opravdu zaslouži a naopak. Ja s tim nemam problem. Tak jak jsem dnes nepochvalil vzhled Touranu ale jinak vyborne auto před nedavnem jsem ne zrovna chvalil Polo tak Golf si u mě kritiku určitě nezaslouži a ten titul MISTR segmentu si zaslouži pravem.
To taky, ale brzo tu budeš označen i jako extrémní příznivec koncernu, protože tuhle šedě-tuctovou koncernovku si přece nikdo "normální" nemůže koupit... >:-[]
Taky bily 5dveř. A k tomu vyběru mužu řict jen tolik že jsem prošel snad všechny auta segmentu B a C včetně testovacich jizd těch ktere mě zaujaly a na jedinem Golfu nebylo snad nic podstatneho co by vadilo. Jinak ja měl naposled jedničkoveho Focuse což bylo nejprodavanějši auto doby a teď budu mit opět nejprodavanějši auto. Asi budu stadoidni tip. >:D
Můj dobrý známý si teď taky objednal Golfa, bílý pětidveř 1,4 TSI 122PS.
Přitom je to zapřisáhlý "Meganista", vždy měl jen Renaulty, tak jsem zvědavý, jestli se k nim ještě někdy vrátí, ale myslím, že spíš ne...
Navíc palubní počítač měl VW jako první i v Češtině, což ještě dnes nemá ani celá prémie...
I možnosti konfigurace jsou vzhledem k přímé konkurenci "prémiové"...
Tak to věřim a navic jak tak pozoruji realne spotřeby majitelu tak i ta je vzhledem k vykonu opravdu vyborna. Jenže ikdyž mam slevu 15% tak bych se do 450 nevlez. :-(
Hm tak vymyšleny je to dobře ale škoda že to nejde deaktivovat. Jak tak postupem času zjišťuji co všechno se da ale změnit a nastavit v tom Golfu to je až k neuvěřeni.
Tak menši obavy mam akorat o spolehlivost jinak ne. Ja už jsem s tim jel sice jen testovačka ale plny souhlas s recenzi ktera je zde na auto.cz. Puvodně jsem chtěl 1.4 TSI ale jel jsem oběma motory po sobě a rozdil teměř nulovy. Kdyby jezdilo auto častějic vic obsazene a naložene tak nevaham a beru 1.4 kde by ten rozdil byl ale ja budu jezdit sam max ve dvou. Takže jsem větši čast financi věnoval na rozmazlovani se fičurama ktere lzou do Golfa namontit.
Viz berustina...
Pokud ti světelný senzor přepne z denního svícení na "noční", přepne se i LCD. Pokud zapneš "noční" světla manuálně tak taky, jen přes palubní počítač to zrušit nejde...
V noci mám mít LCD tzv. noční režim, aby neslňoval, ale byl vidět..
A proč by VW neměl mít kameru, může být i v Golfu včetně GTI a R...
[odkaz]
[odkaz]
Bohužel snad až v přišti generaci teď budu testovat ten novy vysavač. >:-[] ......hm kupuješ Golfa a jaky motor ? No tu 1.2. Ty vole 1.2 v golfu ses *** a to se tam vubec dava? To jsou nejčastějši reakce.
Opět z vlastní zkušenosti. Zatímco je LCD panel matný a nemám s ním problém, tak orámování Climatronicu je leskle černé a to teprve oslňuje, protože se tam pořád periferně něco míhá. ;-)
Tak si to zkus vyzkoušet třeba v salonu VW. Climatronic mají dnes skoro všechny osobní VW.
Myslíš obraz ze zadní kamery? Ano ten se tam zobrazuje taky, což je další dobrý důvod, aby LCD bylo nahoře... ;-)
To maš určitě pravdu ale podle mě u VW je to vic patrne než u jine automobilky. A navic mě to sere poněvadž budu jezdit malovyskytujicim se Golfem a to už nebudu tak originalni. >:D
Unifikace looku je současný masivní trend, viz Ka, Fiesta, Focus III, BMW 7/5/3, Audi, Škoda, Seat, Mitsu Lancer/Outlander, face Clia ala nový MegIII, atd. atd.
Ano auta jsou na přepravu z A do B ale tohle nejde jinak než zkritizovat protože i ošklivost by měla mit sve hranice. A ten ksicht Scirocco a Golf no dobře ještě to Polo ale na všechny modely ? To mužou rovnou změnit znak VW na fotku v ramečku s timto ksichtem.
Všichni jej sice nemají tak velký, ale všem se tam zobrazují údaje o kterých jsem psal a některým navíc i ta navigace...
Navíc nevím, proč bych měl nějak častěji zasahovat do ovladání automatické klimy...
Rádio/CD "ovládám" určitě častěji...
Po siedmich rokoch výroby by pomaly bolo aj docela vhodné prísť s niečím novým - no snáď ho nenechajú zostarnúť ako Sharan...
Takže je tu další facelift, s cieľom pripodobniť Touran poslednej generácii Golfa. Čiže tak trochu klamanie telom. Golf VI bol v čase príchodu novou generáciou, Touran už iba faceliftom - zaujímavé...
Nedá mi ešte spomenúť nelichotivé umiestnenie v disciplíne spoľahlivosti, ktovie, či sa chlapci u VW zamerali aj na také problémy modelu.
No a napokon mi napadá delikátna Matelkova otázka:
Prečo, prečo, prečo...???!!!??? Hoci sú Volkswageny často kritizované za konzervatívnosť a tvarovú nudu, predsa len bol každý jednotlivý model viac-menej svojbytný. Prečo sa teraz snažia natiahnuť na všetky modely jednu a tú istú škrabošku? Už im úplne došla fantázia?
Tá istá otázka mi prišla na myseľ po zhliadnutí fotiek interiéru - rovnako ako pri Sharane som sa nemohol zbaviť dojmu, že sú to čierno-biele fotky. Nuda farieb, a žiaľ aj tvarov. Ako obohraná platňa, vyleštená hodvábnym obrúskom, aby sa na slnku leskla...
A samozrejme, ešte raz jednoznačný súhlas s poslednou vetou.
Tak tady s tebou rozhodně nemohu souhlasit a dávám jednoznačně za pravdu "jets cz".
Ne náhodou má třeba Golf tradičně rádio nahoře...
Nevím, jestli víš, jak současné ovládání Climatronicu VW funguje, ale tahle nezvykle "opačná" konfigurace v Touranu je postavená na hlavu. Velký LCD displej, neslouží jen k ovládání a info "rádia", ale zobrazují se na něm např i hodnoty "nastavované" novým ovládáním climatronicu, a že na něj přes ruku (díky umístění ovládání nad dispejem) dobře neuvidíš je logické. Navíc LCD často slouží i pro zobrazení navigace a mělo by být co nejblíže zorného pole řidiče, takže o celkově lepší ergonomii, nemůže být řeč... ;-)
A máme zde nového adepta na poslední příčky v testu spéolehlivosti na 100 000 km. S výkonem překypujícím 1,2 TSI to bude drak pro mladé bejčky, co zakládají rodinu.
Žhavý kandidát na titul – Nejošklivější auto roku 2010. K dalšímu faceliftu Tourana snad nemá ani cenu nic psát, snad jen to již výše zmíněné „To si z nás už snad u VW dělají P…“. Nezbývá jen doufat, že se jedná jen o nevydařený vtípek redakce a skutečný facelift bude vypadat jinak, protože tohle, za pár let, až se nakoupí bazarovky, potkávat v Čechách na silnici. Jinak je zde dobře vidět, jak VW šetří. Zatímco jiní výrobci uvedou obvykle 1 facelift a pak nový model, VW šetří kde se dá a faceliftuje a faceliftuje. Starý „šrot“ s novou, a ošklivou, tváří. No, komu auta nic neříkají potřebuje se jen přesouvat z bodu A do bodu B, tak si to koupí a bude to stačit. Ostatní šáhnou po jiné značce. :no:
Mám VW rád, měl jsem Passata, teď mám Tiguana. Toho kdo ale prosadil aby bylo rádio (potažmo navigace) pod ovládáním klimatizace na kterou se dívám podstatně míň, toho bych nechal popravit... Ten zadek je podle mě přehnaně krabicoidní, ale to je věc názoru každého z nás, zadky ženskejch se nám taky líbí každému jiný...
Mna skor zaujalo to ze VW ma 1.4 so 103 a 125kw a k tomu ma 1.8 so 118Kw. Je mi jasne ze 1.8 ma ovela vacsi potencial ale preco to takto maju,mi nedava zmysel. Jedine co ma napadlo,je to ze majitel Audi A4(mozno dokonca A6) predsa nebude jazdit na 1.4 ako na Superbe...
Touran subjektivně nikdy neplatil za pěkný vůz, nedokážu si představit, že by se za ním někdo otočil. Přiblížení se maskou a zadní částí většímu Sharanu nepomáhá, byť to alespoň nepůsobí tak podivně, jako facelift předchozí s "veselými" světlomety na přídi. Chtělo by to úplně novou generaci.
Takže výlet do třetihor? Já zase preferuju rozdělávání ohně třením klacíků.. :-)
Žádné plně naložené auto nebude mít výrobcem udávanou spotřebu.. a 1,2 TSI je vynikající motor pro ten typ řidiče, který dopředu ví, že nebude jedit Praha-Brno za devadesát minut.
Tak jak je vydařený nový Sharan, tak je rozpačitý nový Touran..
Co zůstává pěkné, to je boční profil "umírněné krabice". Na pěkných velkých kolech vypadá k světu..
Ovšem středová konzola s amputačním výstupkem u pravého řidičova kolena, to už je snad koncernový evergreen.. Třeba se pletu, ale při pohledu na ten roh nečekám nic pěkného. Snad s výjimkou pěkně modrého kolena.
A zadní světla a-la Polo.. čím to je, že to tu zase neštimuje? Stejně jako u Pola, stejně jako u lyšaje Passatu CC (jinak asi nejhezčího volkswagenu všech dob.. s výjimkou těch zadních světel)..
Touran je sám o sobě celkem prima a sympatické auto, ale MPV téhle velikosti je podle některých myšlénkových titánů prý takový protimluv.. nesmysl.. zkrátka to není auto.. Třeba jako Scénic, nebo C4 Picasso atp.. :-)
Ti konstruktéři se snad zbláznili! Dát motor o objemu 1,2 l do tak velkého auta, vzdyť plně naložené musí vážit 2 tuny! To potom asi těch 77 kW nebude stačit a pokud ano, tak se motor bude muset často vyhnat do otáček, a to potom nebude spotřeba udávaných 6,4 litrů. V nabídce motorů mi chybí klasický zážehový motor, já preferuji heslo - objem turbem nenahradíš...